Ti 25.9.2007 JYP - Saipa

• 14 426
  • 81

jukiapina

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP valitettavasti
Ihme peli tosiaan. Olin aivan saletti voitosta 3-1 maalin jälkeen, mutta toisin kävi. Fortuna oli päättänyt olla tasapuolinen kuin myös Vuohtoniemi.

Pääasia, että voitto tuli!

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän Mikkosen jäähy tietysti harmitti,mutta tilanteessahan Mikkonen oli vauhdilla(taas)menossa Saipan pelaajan ohi,kun Mikkosen luistimiin lyötiin,kaveri kaatui ja refleksinomaisesti löi Saipan pelaajan mailaa,johon kaveri jostain syystä kaatui.
Ei nyt voi heti ampua pelaajia,jotka yrittää sata lasissa loppuun asti.
Kyllä se oli ihan itse Mikkonen, joka siinä syöksyi kaverin jalkoihin, ja yritti epätoivoisella viikateiskulla kiekkoa tavoitella. Toki Mikkonen pelaa hyvää peliä tällä hetkellä, mutta fakta vaan on se, että tasoitusmaaliin johtanut jäähy tuli Mikkosen käsittämättömästä päähänpistosta.

Vaikka jotain pelaajaa haluaisikin silmittömästi fanittaa, niin kannattaa jonkinlaista kritiikkiäkin pohtia, että pysyy edes jonkinlainen uskottavuus...

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eipä tuohon eiliseen peliin kokonaisuutena voi olla oikein tyytyväinen. SaiPa pelaa perinteistä kusipääkiekkoaan: ei todellakaan kaunista katseltavaa mailojen heiluessa kainalossa, mutta vieraspeleissä pureva taktiikka, mikäs siinä.

JYP ei saanut murrettua tuota sumputusta vaan tahkosi välillä aika turhautuneenakin. En ymmärrä, että RD piti JYPin peliä onnistuneena. Yksittäisistä pelaajista on pakko nostaa kolme nimeä esiin: J-P Hytönen, Tuomas Vänttinen ja Antti Virtanen. Kolmikolta onnistunut ilta. Kaksi ensiksi mainittua raatoi taas koko rahan edestä, kolmas osoitti taiteilijamaisuuttaan vallan hienosti.

Torstaina Hifkiä vastaan on tempo oltava paljon kovempi, muuten tulee äitiä ikävä.

Kun voi olla täsmälleen samaa mieltä niin ei tarvitse lisätä omalta osalta mitään uutta. Ottelu oli hyvin pitkälle sellainen kuin odotinkin.
Jäähytilanteista,
Jaakon jäähyä ratkaisuvaiheissa voidaan miettiä, oliko hyvä vai ei hyvä ottaa, tuomari antoi kyllä reilusti aikaa Jaakolle irrottaa, ei tehnyt niin joten jäähy oli selviö.
Mikkonen ei takuulla yrittänyt kaataa miestä vaan yritti saada kiekon pois ja sillä tavalla lisää aikaa, mutta karussa paikassa kieltämättä turha jäähy mutta nopeassa lajissa myös tulee virheitä.
Tumen pelaaminen on muuten tyydyttänyt ainakin minua, odotan että tulevissa peleissä JOS tulee paikka puolustaa omia, hän sen myös tekee.
Mikäli RD ei ole sorvannut jotain älytöntä myllykieltoa, johon en itse toistaiseksi usko.
Dwightin toivon palaavan sentteriksi tai ainakin kokeilua johonkin muuhun ketjuun, miehen pelistä ei mitään negatiivista ole sanottavaksi.

Handyy

Jäsen
Kyllä se oli ihan itse Mikkonen, joka siinä syöksyi kaverin jalkoihin, ja yritti epätoivoisella viikateiskulla kiekkoa tavoitella. Toki Mikkonen pelaa hyvää peliä tällä hetkellä, mutta fakta vaan on se, että tasoitusmaaliin johtanut jäähy tuli Mikkosen käsittämättömästä päähänpistosta.

Vaikka jotain pelaajaa haluaisikin silmittömästi fanittaa, niin kannattaa jonkinlaista kritiikkiäkin pohtia, että pysyy edes jonkinlainen uskottavuus...
Itse näin tilanteen hyvältä paikalta ja juurikin niin että Mikkonen kaatui, ei syöksynyt. Tämän jälkeen tuli automaattinen mailareaktio kun yritti kiekkoa tavoittaa. Typerä jäähy, mutta missään tapauksessa syöksymistä ei kuitenkaan ollut.

McWerkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse näin tilanteen hyvältä paikalta ja juurikin niin että Mikkonen kaatui, ei syöksynyt. Tämän jälkeen tuli automaattinen mailareaktio kun yritti kiekkoa tavoittaa. Typerä jäähy, mutta missään tapauksessa syöksymistä ei kuitenkaan ollut.
Itse tuon kanssa läheltä näin, ja selvältä syöksyltä se vaikutti. En kuitenkaan ala väittelemään, koska ei tuo enää niin tarkkana ole muistissa. Pointtini tuossa oli nimenomaan tuo "automaattinen mailareaktio." On se vaan ihan hemmetin tyhmää alkaa kaatuneena hyökkäyspäässä huitomaan kaverin jalkoihin. Mitä tuossa tilanteessa olisi voinut saavuttaa, vaikka olisi kiekkoon osunutkin?
Kuten sanottua Mikkoselta pääosin positiivista peliä alkukaudesta, eli ei tässä ole kyseessä mikään Mikkos-ajojahti.

ahal

Jäsen
JYP-kannattajillekin tiedoksi, että eteläkarjalainen kp-kiekko lanseerattiin 1990-luvulla ja oli enemmänkin rikkovaa kuin rakentavaa sorttia. Silloisten resurssien mukaista. Taannoin asiaa muisteltiin omassa ketjussa ja todettiin, että nykyilme on ihan jotain muuta. Sitä todistavat mm. monet jyppiläisten kommentit eilisestä pelistä ja mm. sputnikkien aktiivisesta hyökkäämisestä loppuun asti. Mikä toi myös tulosta. Jatkoajallakin yritteliäs ilme säilyi.

En tiedä Mälkiän pelikirjan paksuudesta, mutta suunnitelmallista joukkueen peli tapaa yleensä olemaan. Ja tietysti vastustaja huomioiden. Lopulta aika harvassa ovat ne joukkueet, jotka voivat "pelata omaa peliään" vastustajasta välittämättä. Eli jos kusipääkiekolla on joskus ollut negatiivinen arvolataus, on se syytä muuttaa tänä päivänä positiiviseksi. SaiPa pelaa nimenomaan joukkueena omilla vahvuuksillaan ja uskoo asiaansa. Se tuo tulosta, jos vaan jalat ja ajatus pysyvät mukana. Se että monella joukkueella on enemmän vahvuuksia, on taas toinen juttu.

Edit. Fanien lasit tapaavat värittää pelitapahtumia, mutta ilmeisesti sitten tuomarilla ne olivat kotona tai kopissa, jos ei nähnyt saipalaisten kahvausta 3 jäähyä (koukku) enempää... mutta ei tainnut Vuohtoniemellä olla paras iltansa.

david

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eikun niistä on tullut jättibudjettinsa kautta ykskaks mieletön taitojengi, joka häikäisee illasta toiseen puhtaalla kiekollisella ylivoimaisuudella. Kahvauksen ajat on pysyvästi takanapäin!

Juuri näin. Kun joukkueeseen hankitaan laadukkaita kiekollisia pelaajia, voidaan pelejä lähteä voittamaan kiekollisella pelillä, eikä tarvitse vain keskittyä rikkomaan ja repimään tuurimaaleja odottaen.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy