Olen myös ihmetellyt, että tämä Lassilan hörppäys laitetaan jotenkin Tuulolan hitauden piikkiin.
Itse en näe tätä tilannetta vieläkään niin, että Tuuski olisi pelannut siinä oikein.
Tuuski antaa turhaan tilaa Savianolle, joka pääsee tämän takia laukomaan ihan mukavalta paikalta, eikä ihan hirveän kaukaa, aika tarkkaan B-pisteen kaarelta. Jos Tuuski päästää kaverin tahallaan laukomaan, niin kertokaa mulle, että miten tää homma menee oikein?! Taisi olla Sailio, joka tuli pitämään Tapparan toista kaveria ja näin syöttöpaikkaa takamiehelle ei ollut. Tuuski siis häviää oman yksi vastaan yksi tilanteensa. Sen verran voin antaa siimaa, että voidaan poistaa tuosta toi Tuuskin hitaus, mutta ei Tuuski tota tilannetta ainakaan oikein pelannut.
Studiossa Jortsukin ihmetteli, että pakki tiputtaa melkein päätyyn kiinni, tai jotain sinnepäin, mutta sisältö tuli selville. Ei maininnut kyllä Tuuskia nimeltä.
Jos Tuulola siihen olisi laittanut mailaa väliin, niin todennäköinen seuraus olisi ollut juurikin se aloitus omaan päähän, pahimmassa tapauksessa olisi muuttanut kiekon liikerataa ratkaisevasti ja Lassilalle olisi tullut mahdoton torjuttava.
Yhdestä hidastuksestä näkyi mielestäni aika selvästi, että Tuuskin mailan kautta se veto meni sisään.
Niin, Tuuski siis todennäköisesti sai lapansa sen verran kiekon tielle, että se vähän muuttaa kiekon suuntaa. Ei se silti mahdoton torjuttava ollut, mutta maaliin se ainakin meni. Itse olisin valinnut mielummin aloituksen omaanpäähän kuin maalin omiin.
Oletin kyllä itsekin, että Lassila vedon torjuu, joten Lassila voi ottaa osumaa kontolleen, mutta koko vetoa ei olisi tullut, jos Tuuski olisi pelannut tilanteen toisin.
Ensimmäinen maali menee täysin Vihkon piikkiin, joka syötti käsittämättömästi laidasta ohi oman pakin maalin taakse, josta Lehterä käänsi Niemiselle vapaan paikan.
Joo Vihkon anto taaksepäin ei ole paras mahdollinen, mutta ei siinä Tuuskikaan välttämättä ihan oikein ole tilanteessa mukana/sijoittuneena.
Kiekon mennessä päätyyn Tikkanen on maalin edessä Lehterän rinnalla, mutta lähtee siitä maalin edestä toista, ja väärää, kautta maalin taakse kuin Lehterä ja on siten totaalisesti poissa omalta tontiltaan. Hukkaa kaverinsa täysin ja päästää tämän kiekolle, ei pysty katkaisemaan syöttöä ja on sitten vielä pois maalin edestä, josta maali tehdään. Joten kyllä mielestäni Tikkanen pelaa tilanteen aikalailla perseelleen. Jossain E-junnuissa näitä tulee, mutta ei liigassa enää pakin pitäisi pelata itseään tuolla tavalla tilanteesta ulos.
Tilanteita voi kelailla tuolla Nelosen netissä kaikessa rauhassa. Itse näen tilanteet noin kuten olen kirjoittanut ja joku toinen sitten jotenkin toisin. Näin tämä homma etenee.
Pakkiparille Tuulola-Tikkanen vaan sattunut TPS ja nyt tässä Tappara pelissä aika kammottavat virheet heti otteluiden alussa, joista vastustaja rankaissut ennen ensimmäisen peliminuutin täyttymistä. Kanukithan yleensä puhuu erien alkujen ja loppujen tärkeydestä.
Nämä tilanteet ovat kuitenkin jo menneet ja uusia tulee.