Maalivahti osuu kiekkoon, kiekko liikkuu aavistuksen taaksepäin hyökkääjän menosuuntaan nähden ja päätyy maaliin. Oman näkemykseni mukaan tilanne on tuossa kohdin ohi, mutta ehkä tässä vielä mietittiin vaihtoehtoa, että Salmisen osuma olisi ollut osa "normaalia" liikettä kiekolle tai vastaavaa. Mun tulkinnan mukaan tuomio meni oikein, mutta vastuuvapautuslausekkeena mulla on tuomarikurssi käymättä ja KHL:n sääntökirjan ajantasainen venäjänkielinen versio lukematta. Ei tuossa sinänsä mitään sen kummempaa varmasti ollut, koko tilanne kun näkyi aivan täysin selvänä kameroista, eikä tarvinnut mitään extrakuvakulmia tai sokean baabushkan näppituntumaa hakea kiekon liikkeiden arvioimiseksi.
Itse tämä taas hävittiin. Jokerit ei yksinkertaisesti osaa pelata varmistavaa puolustuspeliä, vaan aivan liian usein tuloksena on passiivinen viisikko höystettynä turhilla jäähyillä tai paikoilla viheltää jäähyjä. Tämä matsi olisi pitänyt toisen erän viiskolmosen aikana naulata, mutta turhaan annettiin vastustajalle momentum. Siihen päälle kolmannen erän suorittaminen, niin pari pistettä menetettiin samoista sijoista pelaavalle vastustajalle.