Mainos

Ti 21.2.2023 Otteluseuranta (Liiga)

• 7 856
  • 161

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielestäni kolmas ulosajo vajaaseen kahteen kauteen on paljon, mutta se nyt onkin vain minun mielipide.
Mistä sä kolmannen ulosajon kaivoit?

Tänään yksi ja toinen 2021 Tepsiä vastaan josta ei tullut pelikieltoa ja myös Rafkin taisi itse todeta jälkikäteen että pelasi itse tilanteen huonosti sen sijaan että Åsten olisi jotenkin sikaillut.

Se ei mielestäni hirveän paha nyt ole.

Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mistä sä kolmannen ulosajon kaivoit?

Tänään yksi ja toinen 2021 Tepsiä vastaan josta ei tullut pelikieltoa ja myös Rafkin taisi itse todeta jälkikäteen että pelasi itse tilanteen huonosti sen sijaan että Åsten olisi jotenkin sikaillut.

Se ei mielestäni hirveän paha nyt ole.

Kuten tuossa muutkin kirjoitti, niin viime kaudella yksi ja sitä edellisen kerran kaudella 15-16.
Eli ihan voi vaan lopettaa sen "taas" sanan käytön Åstenin kohdalla.

Ilmeisesti Liigan tilastoihin ei voi luottaa, sillä siellä luki viime kauden kohdalla kaksi 5x20min jäähyä. Sieltä revin sen kolmannen.

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ollut minulle osoitettu kommentti, mutta tähän pitää hieman puuttua.

Aivotärähdyksen oireet voivat ehdottomasti tulla vasta myöhemmin, mutta jos pelaaja on poistunut kaukalosta tällä tavoin (linkki: YouTube), ei pitäisi tosiaankaan olla asiaa kentälle viikkoa myöhemmin.
Hämmästyttää miten on saanut peliluvan.

Arvaten ei ollut yhtään mitään oireita ilman rasitusta, mutta silti "viikossa pelikuntoon" kuulostaa...tyhmältä.

Rocco

Jäsen
Aivotärähdyksissä vaikutukset ovat usein hyvinkin kumulatiivisia. Ensimmäinen aivotärähdys voi olla iskuna tosi kova, mutta oireet jäävät hyvin pieniksi ja siitä toipuu nopeasti. Mutta mitä enemmän niitä saa, sitä herkemmin ne tulee, ja sitä pahempia ovat oireet.

Jos saat urallasi vaikka viidennen aivotärähdyksen, se voi tulla lähes minimaalisesta törmäyksestä tai jopa tilanteesta missä itse pää ei saa minkäänlaista osumaa. Ja oireet voi kestää viikkoja.

Nallilla ei pahemmin ole historiaa aivotärähdyksistä, joten oireet ovat voineet olla hyvin olemattomat, diagnoosit on tehty ja pelilupakin saatu, mutta hyvin ovat ihmiset erilaisia. Ja voihan se olla että syy on jossakin muussakin. Esimerkiksi niskavammoissa on usein hyvin samanlaisia oireita.

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Vähän jälkijunassa vastaus, mutta kannattaa ehkä vaikka tutustua aivotärähdys-oireisiin ja niiden ilmenemisiin ennenkuin kommentoi :)

Vähän jälkijunassa vastaus, mutta kaksi pahaa ollut, eli sen verran olen tutustunut. Mistään vitun guuglesta en nyt jaksa, eikä kiinnosta käydä ihmettelemään. Helppo matsi oli IFKlle ja toivottavasti loukkaantuneet toipuvat nopeasti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy