Ti 20.3.2007 4. Puolivälierä Pelicans - Kärpät

• 11 313
  • 74

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Avataas tämäkin. Vieläkö Pelicans tulee? Syttyykö Lahden hurmos viimein ja siivittää lintuparven lentoon? Varsinkin jos Kaanit iskee alkuun kuten Oulussa, niin luulisi yleisönkin syttyvän !

Vai lentääkö rantapallot Isku-Areenan jäälle ja Pelikaanit lentää kesälaitumille ? Onko Etä-Kärppiä paikalla? Tunnelmaa ei sieltä puutu !!! Siinä kysymyksiä, jotka selviävät viimeistään Canal+S1 lähetyksessä.. Hauskaa kiekko-iltaa !

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin tasaisia ovat olleet aiemmat kohtaamiset että luulis ennemmin tai myöhemmin kiekon pomppivan myös Pelikaaneille, miksei siis tänään ?
Toki toivon sarjan menevän 4-0 poikki mutta tässäpä top-5 syyt miksi näin ei käy:

- Pelicansin kotimatsi
- Tilanne 3-0 Kärpille. Suht luottavainen mieli joukkueella että "kyllä tää nyt hoidetaan"
- Pelikaaneilla jäi eilisestä varmaan hampaakoloon. Olisivat ihan hyvin voineet tasoittaa sarjan 2-1een.
- Canal+ näyttää pelin. Tämä on ehkä suurin syy miksi Kärpät häviää =D
- Rouva Fortuna pyllistää vaihteeksi Kärppien suuntaan...

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Kärpät tonight:

Tarkki (Suomalainen)

Pyörälä - Viuhkola - Hyvönen
Ujcik - Bros - Pesonen
Normio - Sahlstedt - Aaltonen
Alikoski - Paakkolanvaara - Aarnio
Mustonen

Mikkola - Laamanen
Boumedienne - Lupaschuk
Loponen - Jaakola
Korpikari

Ei muutoksia, tuomaristo otteluun:

Pt: Hannu Henriksson Lt: Jari Seppälä, Petri Tuomisto

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
charger kirjoitti:
Onko Etä-Kärppiä paikalla?
Itse odotan toki oululaisia Kärppä-faneja paikalle. Ja turha vedota matkaan, se on joka kerta ollut yhtä lyhyt molempiin suuntiin kun olen sen ajanut vai miten se menikään.

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
RV16 kirjoitti:
Itse odotan toki oululaisia Kärppä-faneja paikalle. Ja turha vedota matkaan, se on joka kerta ollut yhtä lyhyt molempiin suuntiin kun olen sen ajanut vai miten se menikään.

No lauantainahan siellä oli KFC pyörähtämässä, ei välttämättä näin arkena löydy tarpeeksi lähtijöitä (ja etenkin kun yksi reissu jo tehtiin), mutta muutama innokas aina löytyy (jotka menee omilla kyydeillä), peukku sinne !

RV16 kirjoitti:

Toisaalta selkäsaunan voi katsoa myös televisiosta, jolloin ei tarvitse kärsiä tappion karvasta kalkkia kotimatkan ajan vaan voi alkaa mököttämään heti sohvalla.

Tiukka peli se on tästäkin tulossa. Tasaisia vääntöjä on tähän asti ollut ja molemmat maalivahdit hurjassa vireessä. Tänään nähdään joko uusi tasainen vääntö tai toisen romahdus. Toivottavasti romahdus ei kuitenkaan tule maalivahdeille. Uskoisin, että pelikaanit haluavat vielä kolmannen kerran Ouluun.. miksei tietysti neljännenkin. Vaikeaa tulee olemaan, mutta eiköhän jokainen pelaa täysillä tänään.

Itse aion seurata erityisellä mielenkiinnolla Jesse Saarista (muutama hyvä nousu tältä vaahtosammuttimelta Oulussa) sekä Janne Pesosta. Pesonen oli nimittäin pettymys viime pelissä ja tasoa ei voi kuin nostaa. Maalivahdit saavat tietysti huomiota osakseen, mutta se nyt on sanomattakin selvä.

Game on!

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
charger kirjoitti:
No lauantainahan siellä oli KFC pyörähtämässä, ei välttämättä näin arkena löydy tarpeeksi lähtijöitä (ja etenkin kun yksi reissu jo tehtiin)
No lauantaina lauantaina, mutta jos sitä reissaamista edellytetään lahtelaisilta arkenakin niin kai samaa voi odottaa vastapuoleltakin.

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
RV16 kirjoitti:
No lauantaina lauantaina, mutta jos sitä reissaamista edellytetään lahtelaisilta arkenakin niin kai samaa voi odottaa vastapuoleltakin.
Ei kai tässä kukaan nyt mitään ole vaatinut, mutta kai te tulette sitten torstaina, jos voitto tulee ? Kyllä KFC voi tulla arkenakin, nytkin lähtö oli aika hilkulla mutta edellinen reissu söi vähän intoa..

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Kuolasin eilen Golden S40:aa varmaan about tunnin ajan Hämeen Sanomista. Golden AWe ja Golden Volvo, siis kullanvärinen. Mikäpä sen mauttomampi yhdistelmä! Onko kokemuksia ko. autosta? 2004 vuosimallia olisi ja hintaa alle 19k euroa. Tuohon saa mahdolliset autoex-pertit vastata yv:llä, kirjoitin asiasta täälläkin siksi että vaikutta vieraspeleilyyn. Hiukan kuumottaisi, sillä olen viimeiset 2,5 kulkenut töissä, koulussa ja peleissä julkisen liikenteen ja kamujen varassa, keskusta-asunto mahdollistaa tämän ja kimalaispitoisiakin jatkoja, sillä jos ulkonäköni ei yksin houkuta niin se fakta että jatkoillani on hauskempaa kuin pakkasessa taksijonossa. Isken kuin kärppä!!!

Tänään en Lahteen lähre, sillä siirryin viimein digiboxeriaikaan vloppuna ja tuunasin ©anal-plussan kämpille. Sitten on vielä kimalaislentopallokin. Porisin eilen puntilla Vanajan RC:n nuorten mutta ah niin pitkäsääristen kimalaisten kanssa kimalaislentopallosta. Koitin tosiaan tehdä vaikutuksen kimalaisiin kertomalla että olen viimeksi seurannut paikanpäällä ko. lajia ihan skidi-ikäisenä, Haukiputaan Heiton menestyessä SM-sarjassa. VALHE!

En minä koskaan muistaakseni Puta:lla pelissä paikan päällä käynyt, mutta ns. hieman vääristelty friikkitieto, liioiteltu kiinnostus kimalaiselle tärkeää asiaa kohtaan tekee joskus pienen vaikutuksen kuten nyt, kyllä kimalaiset tiesivät Heiton aiemman huipullaolon vaikka ainakin toinen on syntynyt vasta -90. ~HA! Lupasin kuitenkin skipata Kärppäpelin tällä kertaa (MYÖS VALHE!).

Tai no ei välttämättä, meinaan olen aika luottavaisin mielin Kärppäjoukkueeseen tällä kertaa, sillä jos joku, niin minä olen nyt ylimielinen. Pelicans ei luovuta tänäänkään helpolla mutta jahka Jalosen kerrankin aiheesta mainostama rohkeus ratkaisuihin pitää kutinsa nimimiehemme eivät petä tänäänkään.

Niin noh, Hyvänen on tehnyt muutaman pojon mutta on silti ollut vaisu - pieni vamma vai asennevamma? Lämyn puhumista odotellaan. Laamanen, vältä hazardit, Henriksson, kopita Heleniuksen naamahieronnat, Oulussa on omat thaipesänsä ja yleensäkin niihin mennään vasta ottelun jälkeen, paitsi Jari "Vässykkä" Viuhkola joka menee kotiinsa siivoamaan, tiskaamaan ja kuuntelemaan vittuilua samalla kun hieroo vaimonsa jalkoja vaimon käydessä läpi ajankohtaisia asioita yksinpuheluna. "En varmaan lähe mihinkää Ruotsiin. Saara sanoo että siellon ihan hirviää, ja Saara tietää, ku sen siskon mies on ollu siellä töisä!"

"HUOH..." huokaisee Piku, mutta tekee kaiken rakkaudesta.

http://www.vanajanrc.fi/

Suosikkijoukkue
Kärpät, Philly Flyers, Larva ja Todd Timantti
Golden AWe kirjoitti:
Kuolasin eilen Golden S40:aa varmaan about tunnin ajan Hämeen Sanomista. Golden AWe ja Golden Volvo, siis kullanvärinen. Mikäpä sen mauttomampi yhdistelmä! Onko kokemuksia ko. autosta? 2004 vuosimallia olisi ja hintaa alle 19k euroa. Tuohon saa mahdolliset autoex-pertit vastata yv:llä, kirjoitin asiasta täälläkin siksi että vaikutta vieraspeleilyyn. Hiukan kuumottaisi, sillä olen viimeiset 2,5 kulkenut töissä, koulussa ja peleissä julkisen liikenteen ja kamujen varassa, keskusta-asunto mahdollistaa tämän ja kimalaispitoisiakin jatkoja, sillä jos ulkonäköni ei yksin houkuta niin se fakta että jatkoillani on hauskempaa kuin pakkasessa taksijonossa. Isken kuin kärppä!!!

Tänään en Lahteen lähre, sillä siirryin viimein digiboxeriaikaan vloppuna ja tuunasin ©anal-plussan kämpille. Sitten on vielä kimalaislentopallokin. Porisin eilen puntilla Vanajan RC:n nuorten mutta ah niin pitkäsääristen kimalaisten kanssa kimalaislentopallosta. Koitin tosiaan tehdä vaikutuksen kimalaisiin kertomalla että olen viimeksi seurannut paikanpäällä ko. lajia ihan skidi-ikäisenä, Haukiputaan Heiton menestyessä SM-sarjassa. VALHE!

En minä koskaan muistaakseni Puta:lla pelissä paikan päällä käynyt, mutta ns. hieman vääristelty friikkitieto, liioiteltu kiinnostus kimalaiselle tärkeää asiaa kohtaan tekee joskus pienen vaikutuksen kuten nyt, kyllä kimalaiset tiesivät Heiton aiemman huipullaolon vaikka ainakin toinen on syntynyt vasta -90. ~HA! Lupasin kuitenkin skipata Kärppäpelin tällä kertaa (MYÖS VALHE!).

Tai no ei välttämättä, meinaan olen aika luottavaisin mielin Kärppäjoukkueeseen tällä kertaa, sillä jos joku, niin minä olen nyt ylimielinen. Pelicans ei luovuta tänäänkään helpolla mutta jahka Jalosen kerrankin aiheesta mainostama rohkeus ratkaisuihin pitää kutinsa nimimiehemme eivät petä tänäänkään.

Niin noh, Hyvänen on tehnyt muutaman pojon mutta on silti ollut vaisu - pieni vamma vai asennevamma? Lämyn puhumista odotellaan. Laamanen, vältä hazardit, Henriksson, kopita Heleniuksen naamahieronnat, Oulussa on omat thaipesänsä ja yleensäkin niihin mennään vasta ottelun jälkeen, paitsi Jari "Vässykkä" Viuhkola joka menee kotiinsa siivoamaan, tiskaamaan ja kuuntelemaan vittuilua samalla kun hieroo vaimonsa jalkoja vaimon käydessä läpi ajankohtaisia asioita yksinpuheluna. "En varmaan lähe mihinkää Ruotsiin. Saara sanoo että siellon ihan hirviää, ja Saara tietää, ku sen siskon mies on ollu siellä töisä!"

"HUOH..." huokaisee Piku, mutta tekee kaiken rakkaudesta.

http://www.vanajanrc.fi/

Tän jälkeen ei ole kyl enää mitään sanottavaa

Kumikaksonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Golden AWe kirjoitti:

Älä ota hakkuria, ota yleispelaaja. Ajattelin lähinnä siis avokämmentervehdyksen vaikutusta jatkojen edetessä pidemmälle, mitä "syötön vastaanottaja" toivoo. :) No mutta joo...

En ihmettele vaikka tänään turpaan tulisikin, nimenomaan Kärppien löysäilyn takia ja tottahan Pelicans haluaa kotiyleisölleen näyttää vielä kenties viimeisen kerran tälle kaudelle. Jaksavampi tämän kuitenkin vie ja toivottavasti hyvän ottelun päätteeksi. Voishan sitä toki yhden pelin vielä Raksilassakin katsella tässä ottelusarjassa, mutta toivottavasti ei sentään kahta. Luottoa omiin löytyy ja töllöttimen äärestä itsensä illalla löytää.

Mustaine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kumikaksonen kirjoitti:
ja töllöttimen äärestä itsensä illalla löytää.

Kyllä. Mutta tuossa lauseessa piilee myös Pelikaanien mahdollisuus. Tv-peli, Jukka Koivu hehkuttaa Kärppien ylivoimaa...onneksi tämä ei ole kotipeli.

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Uskon, että Pelicans nappaa tänään kotivoiton ja haastaa Kärpät vielä kerran. Jatkopaikkaa en näe enää mitenkään mahdolliseksi, mutta pienen painetilan luominen Kärpille on vielä haarukassa. Onko Kärpät omasta mielestään jo jatkossa? Onko Pelicans jo lomilla? Pelicansin kausi latistuisi mielestäni hieman, jos puolivälierissä tulee 4-0 pannuun. Sen jälkeen kukaan ei muista lahtelaista yllätystä kaudelta 06-07. Sen jälkeen koko lahtelaista yllätystä kaudelta 06-07 ei oikein ole olemassakaan. Sen sijaan Pelicansin haastaessa Kärpät vielä kerran, voisi sarja jäädä mieleen samalla tavalla kuin SaiPan taistelu HIFK:ta vastaan viime kauden puolivälierissä. Itse uskon enemmän Pelicansiin kuin Ilvekseen, joka vaikuttaa olevan puolivälierissä todellinen laamalauma (taas).

Pelicansin fanien keskuudessa vallitsee näköjään radiohiljaisuus. Taktinen vaikeneminen vaiko luovuttaminen?

Salama44

Jäsen
charger kirjoitti:
Avataas tämäkin. Vieläkö Pelicans tulee? Syttyykö Lahden hurmos viimein ja siivittää lintuparven lentoon? Varsinkin jos Kaanit iskee alkuun kuten Oulussa, niin luulisi yleisönkin syttyvän !

Vai lentääkö rantapallot Isku-Areenan jäälle ja Pelikaanit lentää kesälaitumille ? Onko Etä-Kärppiä paikalla? Tunnelmaa ei sieltä puutu!!!
Lahdessa on varmasti täysi halli, mutta ei Kärpät sitä hätkähdä. Pelicans olisi tarvinnut Karo Koivusen näihin peleihin tekemään sen ratkaisevan maaliin. Jantunen pyörittelee vain kiekkoa maaliviivalla ja se ei riitä. Kyllä Kärpät on materiaaliltaan niin ylivoimainen, että ei auta Pelicansin pyristely.

Rantapallot kannattaa ottaa mukaan.

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Eipä tässä mitään yllätystä tule muistellakaan, koska sellaista ei ole tapahtunut. TPS voitettiin kyllä, mutta sijoituksellisesti ollaan siellä, minne ennen kauden alkua piti päästäkin. Venymistä ei ole tapahtunut paljoakaan, mutta hyvinhän joukkue on silti jokaisessa ottelussa playoffeissa taistellut, vaikka turpaan on tullutkin. Ei voi moittia.

Oikeastaan mitään "Ässiä" en toivokaan, vaikka tietysti yllätykset oman joukkueen kohdalla ovat varsin mukavia. Mieluummin haluan nähdä joukkueen seuraavina vuosinakin nostamassa tasoaan samaan tahtiin, kuin konkurssiuhan jälkeen on tapahtunut. Mielestäni se on paljon suurempi voitto, kuin yksittäinen mitali, yhtään Ässien suoritusta väheksymättä. Eikä ole taattua, että Pelicans jatkossa aina peliään parantaisi, mutta ainakin tähän on rakennettu mahdollisuudet.

Vielä kerran siis ainakin Kärpät kohdataan tällä kaudella. Toivottavasti joukkue antaa vielä kerran kaikkensa ja palaa mahdollisesti vielä Ouluunkin. Pettymykseksi kautta ei kuitenkaan voi tappionkaan tullessa laskea.

edit: Parastahan olisi tietysti ollut tämän vuoden mitali ja sen lisäksi tulevien vuosien menestys. ;)

Salama44 kirjoitti:
Pelicans olisi tarvinnut Karo Koivusen näihin peleihin tekemään sen ratkaisevan maaliin.

Muutaman Pelicansin pelin tällä kaudella nähneena en usko, että Karosta olisi suurta iloa ollut näissä peleissä. Ylivoimallakin mies tuntui olevan enemmän pelin hidasteena, kuin rakentelijana. Kiekko kyllä pyörii hienosti lavassa, mutta syöttöjen lähtö kestää tolkuttoman kauan. Siihen tietysti vaikuttaa muunkin ylivoimaryhmityksen liikkuminen, joten Karoa ei voi kokonaan tästä syyttää.

Karon puuttumiseen ei olla silti kaaduttu, uskallan näin väittää.

Viimeksi muokattu:

amok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Raúl kirjoitti:
Karon puuttumiseen ei olla silti kaaduttu, uskallan näin väittää.

Pari peliä radiosta kuultuna ja kavereiden kanssa jutelleena, ilmeisesti Lopin panos on ollut tässä sarjassa vähän vaisu?

Viime pelissä kuulosti, että Loppi oli aika pulassa Kärppien nelosen pörrätessä Pelicansin avauspeliä häiritsemässä. Kiekon menetyksiä tuli viime pelien tahtiin, jos ei jopa enemmänkin. Ja hallista tuli kommenttia, että ruotokin oli Lopilla pari kertaa suoristunut kun olisi pitänyt hampaat irvessä repiä kiekko takaisin itselle. Onkohan tullut turhautumista omiin suorituksiin tai jotain?

Jesse Saarinen radiosta nähtynä kuskasi kiekkoa ja otti vastuuta.

Onko kellään tietoa miten tässä sarjassa ja erityisesti viime pelissä Pelicansin nelonen pelasi ja millä tasolla? Meinaan, että tänään, jos Kärppien nelonen saa pidettyä eilisen positiivisen vireen yllä, ollaan lähellä jatkopaikkaa.

Tulisikohan tänään nyt enemmän mailapeliä ja roikkumista, kun eilinen peli on alla ja jalat on nopeammin hapoilla. Kummankin yv on ollut tässä sarjassa aika ponnetonta, varsinkin Pelsuilla.

Oikein kunnon homoeroottinen kulmavääntöpaini- roikkumispeli, yv:llä pari kassia ja ottelun loputtua pelintaso ottaa aivoon, sekä voittaneita ja hävinneitä. Tästä lähdetään.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Täytyy sanoa, ettei vituta yhtään, vaikka Pelsut häviäisivätkin tämän iltaisen pelin. Pelicans on osoittanut itselleen, faneille ja koko kiekkoyhteisölle olevansa vakavasti otettava liigajoukkue ja organisaatio.

Ja vuosikaudet melkoista perseilyä seuranneena se on minulle hieno asia.

Ei kun tunnetta tämäniltaiseen peliin! Helmeri voisi järjestää jotain oheisviihdykettä yleisölle!

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
amok kirjoitti:
Viime pelissä kuulosti, että Loppi oli aika pulassa Kärppien nelosen pörrätessä Pelicansin avauspeliä häiritsemässä. Kiekon menetyksiä tuli viime pelien tahtiin, jos ei jopa enemmänkin. Ja hallista tuli kommenttia, että ruotokin oli Lopilla pari kertaa suoristunut kun olisi pitänyt hampaat irvessä repiä kiekko takaisin itselle. Onkohan tullut turhautumista omiin suorituksiin tai jotain?

Ei siinä mitään turhautumista ole. Jamppa on vain liigan huonoin puolustamaan. Nyt vielä playoff-pelit ovat lurauttaneet toisenkin lusikallisen kuraa punttiin, niin tulos on nähdyn kaltaista. Yleensä hyökkäyssuuntaan pelaaminen onnistuu Lopilta jopa hyvin, mutta nyt ei toimi sekään.

Dvozak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
lihaani kirjoitti:
Täytyy sanoa, ettei vituta yhtään, vaikka Pelsut häviäisivätkin tämän iltaisen pelin. Pelicans on osoittanut itselleen, faneille ja koko kiekkoyhteisölle olevansa vakavasti otettava liigajoukkue ja organisaatio.

Ei kun tunnetta tämäniltaiseen peliin! Helmeri voisi järjestää jotain oheisviihdykettä yleisölle!

Täysin samaa mieltä. Tänään oli outoa lähteä töistä kun kevät on jo pitkällä, mutta Pelsut pelaa vieläkin. Tiedetään kevät on etuajassa, mutta silti, hieno fiilis.

Kaiken lisäksi tänään on voiton vuoro. Pelicans!!! Pelicans!!!

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Saapa nähdä millaista on Kärppien rohkeus pelata. Jalonen tuntuu joka välissä puhuvan rohkeudesta ratkaista pelejä ja vaatii pelaajilta rohkeutta. Siinä on aika iso ristiriita, miten joukkue kentällä esiintyy ja Jalonen puhuu. Puuduttavaa vanhan ajan Ruotsalaiskiekkoa niin perkeleen varovaisesti toteutettuna. 1-2-2 Systeemillä pakitetaan omalle siniselle ja ollaan tyytyväisiä, kun Pelicans ei tee yhtään ja itse edes yksi kassi. No näinhän niitä joitakin pelejä voitetaan, mutta olisi kiva nähdä sellainen Kärpät, joka pelaa omilla vahvuuksillaan. Jos ei Pelicansia vastaan tule noutajaa tällä tyylillä, niin ISO pelko perssiissä on, että Blues (tai mahd. Tappara) upottaa tämän niin "rohkean" joukkueen. Jotain flashbackeja tulee viime vuodesta ja Ässistä.

manemies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
lihaani kirjoitti:
Pelicans on osoittanut itselleen, faneille ja koko kiekkoyhteisölle olevansa vakavasti otettava liigajoukkue ja organisaatio.

Tuon pystyy allekirjoittamaan näin vihollisleiristäkin.. Sinä aikana kun Kärpät nousi liigaan niin ollaan nähty vähän heikompaa Pelicansia ja nyt ihan eri tason vastustaja. En mitenkään kummemmin ole Pelicansia seurannut mutta alkoiko joukkueen ryhtiliike ennen Aravirtaa vai Aran tulon jälkeen ?
Tokkopa yksi mies voi noin paljoa asioita muuttaa mutta aika iso tekijä kuitenkin...

lihaani kirjoitti:

Njaa.. Jos se yksinään haluaa esiintyä niin sitten, mutta vaikea uskoa että kukaan Kärppäleiristä lähtisi tanssiin mukaan...

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eddie kirjoitti:
Saapa nähdä millaista on Kärppien rohkeus pelata. Jalonen tuntuu joka välissä puhuvan rohkeudesta ratkaista pelejä ja vaatii pelaajilta rohkeutta. Siinä on aika iso ristiriita, miten joukkue kentällä esiintyy ja Jalonen puhuu. Puuduttavaa vanhan ajan Ruotsalaiskiekkoa niin perkeleen varovaisesti toteutettuna. 1-2-2 Systeemillä pakitetaan omalle siniselle ja ollaan tyytyväisiä, kun Pelicans ei tee yhtään ja itse edes yksi kassi. No näinhän niitä joitakin pelejä voitetaan, mutta olisi kiva nähdä sellainen Kärpät, joka pelaa omilla vahvuuksillaan. Jos ei Pelicansia vastaan tule noutajaa tällä tyylillä, niin ISO pelko perssiissä on, että Blues (tai mahd. Tappara) upottaa tämän niin "rohkean" joukkueen. Jotain flashbackeja tulee viime vuodesta ja Ässistä.

Toki näin. Mutta muistetaan että yksikään joukkue ei ole voittanut mitään mestaruutta iloisella hyökkäyspelillä (ainakaan pitkään aikaan). Se vaatisi sitä että toinen joukkue pelaisi myös samalla tyylillä. Jos lähtee "turhan rohkeaan" peliin esim. Bluesia tai Tapparaa vastaan niin noutaja tulee hyvin todennäköisesti. Kaikki varmaan muistaa viime kevään Bluesin joka ei turhia hyökkäillyt mutta pisti silti Kärpät tosi tiukille. Tosin Kärppien peli oli silloin paskaa. Tuskin heidän pelityylinsä on tänä keväänä hirveästi muuttunut, vaikka viime pelissä latoivatkin hirmukasan maaleja. Eli sillä tavalla yhdyn Nokan filosofiaan että kärsivällinen pitää olla. Tosin jos häviö tulee peruuttelulla, niin sitten on helppo syyttää passiivista pelityyliä jota se pudotuspeleissäkään ei saa olla.

Toivotaan että Kojo tietää mitä tekee ja lopputulos on hyvä. Radiosta kuunneltuna kuitenkin esim. oman maalinedustan pelaamiseen ollaan selvästi kiinnitetty huomiota eli eteenpäin on menty. Tänään katkeaa!

Redbull

Jäsen
Tuzzi kirjoitti:
Toivotaan että Kojo tietää mitä tekee ja lopputulos on hyvä. Radiosta kuunneltuna kuitenkin esim. oman maalinedustan pelaamiseen ollaan selvästi kiinnitetty huomiota eli eteenpäin on menty. Tänään katkeaa!

Toivotaan, toivotaan... Mikäli näkö -ja päättelykykyni ei täysin ehtoon puolella ole, niin juuri maalinedusta pelaaminen oli ajoittain todella huolimatonta eilen. Tuloksena varsinkin Pelsujen molemmat maalit tulivat pakkien unihetkistä kriittisimmällä alueella. Toivottavasti virheistä on opittu ja eteenpäin menoa on tapahtunut.

Niille, jotka aikovat matsia seurata: Kiinnittäkää huomiota #24 puolustuspelaamiseen, varsinkin alivoimalla.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuzzi kirjoitti:
Mutta muistetaan että yksikään joukkue ei ole voittanut mitään mestaruutta iloisella hyökkäyspelillä (ainakaan pitkään aikaan). Se vaatisi sitä että toinen joukkue pelaisi myös samalla tyylillä. Jos lähtee "turhan rohkeaan" peliin esim. Bluesia tai Tapparaa vastaan niin noutaja tulee hyvin todennäköisesti.
Totuutta tässäkin mutta itse kaipasin ainakin eilisessä pelissä rohkeampaa karvauksen ensimmäistä vaihetta, nyt mentiin 1-2-2 muotoon keskialueelle hyvin herkästi, suorastaan ylivarovaisesti.
Uskon, että ei Pelicans ole vielä luovuttanut vaan tulee melkoisella raivolla peliin tänään ja mitä ylempää Kärpät saa häirittyä Pelicansin hyökkäyksiin lähtöä, sitä parempi.
Joka tapauksessa, todella mielenkiintoinen ilta tulossa.

Tipi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Raúl kirjoitti:
Oikeastaan mitään "Ässiä" en toivokaan, vaikka tietysti yllätykset oman joukkueen kohdalla ovat varsin mukavia. Mieluummin haluan nähdä joukkueen seuraavina vuosinakin nostamassa tasoaan samaan tahtiin, kuin konkurssiuhan jälkeen on tapahtunut. Mielestäni se on paljon suurempi voitto, kuin yksittäinen mitali, yhtään Ässien suoritusta väheksymättä. Eikä ole taattua, että Pelicans jatkossa aina peliään parantaisi, mutta ainakin tähän on rakennettu mahdollisuudet.

Pitääkin nyt ihan mielenkiinnosta etsiytyä canalin ääreen katselemaan Lahden hurmosta. Paljon on ollut melua, katsellaan onko se tullut tyhjästä, vai löytyykö jotain totuuspohjaakin. Illan peli näyttäköön. Onhan se hienoa, että muuallakin osataan. Ja eiköhän meistä jokainen halua nähdä oman joukkueensa nostavan aina tasoa vuosi vuodelta. Ässille tasonnosto tästä kaudesta on ainakin helpompaa, näin OT:na todettuna.

Erityisseurannassa illan pelissä on lisäksi Pelicansin #77:n tekemiset. Maanantaina Oulussa Leo oli hyvä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy