Ti 20.11.2012 TPS - KalPa

  • 11 193
  • 30

eCiuj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja yhtä kaikki, Artturi on yhä Tuto-kasvatti ja se ei ole edes mielipide tai huhu, vaan fakta. Muistakaa muuten buuata lauantaina Teemu Ramstedtille. Hän pelasi Tepsissä sentään 74 ottelua Artturin 18 vastaan. Ja Artturiakin korkeammalla pistepörssissä tällä hetkellä. Selkeä Juudas.

Huoh, vertaat tosissasi 24 vuotiasta "ei enää niin lupaavaa" Ramstedtia 17 vuotiaaseen Lehkoseen. Kummalla on ura edessä sekä kummasta oli juniorina kovat odotukset? Lehkosesta ollaan muovaamassa NHL:n ykköskierroksen varausta, Ramstedtia ei edes varattu. Ramstedt oli TPS:ssä neloskentän roolissa ilman toiveita nousta korkeammalle. Toki nyt Ramstedt olisi joukkueen hyökkäysaatelia mutta silloin oli silloin. Ramstedt ei muutenkaan ole juniorina pelannut ikinä peliäkään TPS:ssä, joten kytköksiä ei ole yhtään. Lehkonen on sentään C-junioreista lähtien ollut Tepsin miehiä joten hänellä niitä kytköksiä tänne on. Lehkosen lähdöstä on jäänyt paska maku monelle joten miksi pitää tunteet sisällä?
 
Huoh, vertaat tosissasi 24 vuotiasta "ei enää niin lupaavaa" Ramstedtia 17 vuotiaaseen Lehkoseen. Kummalla on ura edessä sekä kummasta oli juniorina kovat odotukset? Lehkosesta ollaan muovaamassa NHL:n ykköskierroksen varausta, Ramstedtia ei edes varattu. Ramstedt oli TPS:ssä neloskentän roolissa ilman toiveita nousta korkeammalle. Toki nyt Ramstedt olisi joukkueen hyökkäysaatelia mutta silloin oli silloin. Ramstedt ei muutenkaan ole juniorina pelannut ikinä peliäkään TPS:ssä, joten kytköksiä ei ole yhtään. Lehkonen on sentään C-junioreista lähtien ollut Tepsin miehiä joten hänellä niitä kytköksiä tänne on. Lehkosen lähdöstä on jäänyt paska maku monelle joten miksi pitää tunteet sisällä?

Onneksi olkoon. Poimit tekstistä juuri ainoan seikan, joka oli kokonaisuudessaan sarkasmia, mutta korjaan silti tietojasi, jotka jaksaessasi olisit voinut poimia mistä tahansa tilastoista.
Teemu Ramstedt kyllä pelasi A-junnuissa ja hänet voidaan yhä varata, ainakin jos kausi jatkuu nähdynlaisena.
Ja Lehkosen tapauksessa C-junioreista lähtien tarkoittaa kolmea vuotta.
Ja yhtä kaikki, Lehkosen tapauksen ryssi TPS:n pelaajahankinnoista vastaavat/vastaava taho. Sitä en tiedä, olisiko hän halunnut jatkaa TPS:ssa. Sen tietää vain Artturi Lehkonen itse.
Itse olen iloinen, että hän saa näyttää oikeasti mitä osaa ja saa näyttöpaikkoja esim. 20-vuotiaiden kisoihin. Toista on esim. Rasmus Kulmalalla. TPS tekee karhunpalvelusta itsellen peluuttamalla Rasmusta A-junnuissa, koska siitä sikiää helposti toinen lahjakas lähtijä, kun näkee, että jengissä pyörii kaikenmaailman Lockeja.
 
Osaat myös varmasti kertoa lähteesi näihin faktoihin, jotka olet tuonut esille?

Toiseksi voin olla väärässä, mutta eikö C-, B- ja A-juniori-ikä ole pelaajalla se tärkein aika, kun aletaan "luokittelemaan" tulevia superlupauksia niistä muista, joista ei sellaisia tule. Tämän asian valossa näkisin, että TPS:llä on Lehkosen kehityksen kannalta ollut aika iso rooli..

Osaisin toki kertoa lähteeni, mutta lähdesuojan vuoksi en sitä tee. Tai sanotaan vaikka niin, että miksi juuri minun pitäisi?

Ja jos joku tuntee Artturi Lehkosen pelihistoriaa edes hieman paremmin kuin miltä täällä asiantuntijat antavat nerokkailla lausunnoillaan ymmärtää, niin hän pelaisi ikäistensä huipulla (ja yhtä korkealla tasolla kuin nyt) vaikka olisi käynyt läpi minkä tahansa seuran junioriputken. Lahjakkuus, raivo voittaa, peliäly ja omatoimiset piha- ym. pelit ovat luoneet pohjan. Toki kodin tukea vähättelemättä. Tai mistä minä tiedän...
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja jos joku tuntee Artturi Lehkosen pelihistoriaa edes hieman paremmin kuin miltä täällä asiantuntijat antavat nerokkailla lausunnoillaan ymmärtää, niin hän pelaisi ikäistensä huipulla (ja yhtä korkealla tasolla kuin nyt) vaikka olisi käynyt läpi minkä tahansa seuran junioriputken. Lahjakkuus, raivo voittaa, peliäly ja omatoimiset piha- ym. pelit ovat luoneet pohjan. Toki kodin tukea vähättelemättä. Tai mistä minä tiedän...

Miten tämä liittyy mihinkään? Ehkä etäisesti siihen, ettei ole minunkaan mielestäni pahemmin Palloseuralle velkaa, ja seuravalintansa oli täysin ymmärrettävä ottaen huomioon TPS:n nykyisen, melkoisen turbulentin tilan, mutta siltikin olen itse kuullut erittäin varmasta lähteestä seuran välittömästä läheisyydestä, että Lehkoselle tarjottiin samaan aikaan paperia kuin KalPasta, ja vielä rahallisesti arvokkaampaa sellaista. Pelilliset syyt, menestymismahdollisuudet ja ehkä osittain jopa faijan kyllästyminen TPS:n meininkiin (en tiedä tästä sen tarkemmin, mutta olen useampaan otteeseen kuullut) painoivat Artturin vaakakupissa. En kuitenkaan lähtisi iskemään Palloseuraa tästä kanveesiin, vaikka se muodikasta olisikin tähän väliin, vaan seuran puolesta on mun mielestä ja kuulemani perusteella toimittu oikein. Jos lähteesi väittää kivenkovaa toisin, niin asiat riitelee, mutta turha tuosta nyt täällä palstalla on niin suurta numeroa tehdä, ellei seuran toimesta jotain virallista joskus aiheen tiimoilta kerrota. Ja tuskin kerrotaan.
 
Miten tämä liittyy mihinkään? Ehkä etäisesti siihen, ettei ole minunkaan mielestäni pahemmin Palloseuralle velkaa, ja seuravalintansa oli täysin ymmärrettävä ottaen huomioon TPS:n nykyisen, melkoisen turbulentin tilan, mutta siltikin olen itse kuullut erittäin varmasta lähteestä seuran välittömästä läheisyydestä, että Lehkoselle tarjottiin samaan aikaan paperia kuin KalPasta, ja vielä rahallisesti arvokkaampaa sellaista. Pelilliset syyt, menestymismahdollisuudet ja ehkä osittain jopa faijan kyllästyminen TPS:n meininkiin (en tiedä tästä sen tarkemmin, mutta olen useampaan otteeseen kuullut) painoivat Artturin vaakakupissa. En kuitenkaan lähtisi iskemään Palloseuraa tästä kanveesiin, vaikka se muodikasta olisikin tähän väliin, vaan seuran puolesta on mun mielestä ja kuulemani perusteella toimittu oikein. Jos lähteesi väittää kivenkovaa toisin, niin asiat riitelee, mutta turha tuosta nyt täällä palstalla on niin suurta numeroa tehdä, ellei seuran toimesta jotain virallista joskus aiheen tiimoilta kerrota. Ja tuskin kerrotaan.

Minulle vastattiin, minulta kysyttiin ja vastasin.
Ja kuten (nyt kolmatta kertaa) olen aiemmin maininnut, TPS teki toki tarjouksen, mutta paljon (huomattavasti paljon) myöhemmin kuin esim. Kalpa.
Ja siinä vaiheessa se oli todelakin myöhäistä. Mutta tarjouskin on eri asia, kuin että joku olisi kysynyt itse pelaajalta. Sopimustarjous menee ensin agentille, joka sitä ei edes vie eteenpäin, jos se hänen ammattitaitonsa mukaan on osastoa naurettava.
Mutta nyt ollan jo niin kaukana otteluketjusta, että antaapi olla.
 
Ei sinun pidäkään, jos et halua. Yleisesti ottaen, kun esittää väitteitä asioista tietävänä, on perusteltua esittää myös lähde, josta tieto on peräisin. Tekee asiasta paljon uskottavampaa.

Itselläni ei ole muuta tietoa asiasta kuin se, minkä TPS:n organisaatiosta on Ari Vuori kommentoinut toukokuun alussa tiedostustilaisuuden yhteydessä. Vuori silloin kertoi asiasta sen verran, että TPS tarjosi Lehkoselle sekä pelillisesti että urheilullisesti hyvää sopimusta, mutta Lehkonen valitsi KalPan. Se mikä tässä on totuus, on sitten eri asia.

Itselleni on henkilökohtaisesti juurikin se ja sama Lehkosen lähtö KalPaan. Menettiin lupaava kaveri, mutta turha sitä on jäädä murehtimaan.


Eli yhtä uskottavaa kuin kaikki muukin tällä palstallako? ;)
Enpä ole monenkaan henkilön täällä lähdettään osoittaneen, joten se siitä.
Ja se, että uskotaanko minua on juurikin se ja sama.
Mutta osaltani otteluketju jääpi tähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös