Ti 2.12.2008 TPS-KalPa

• 11 288
  • 52

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
En ole ikinä ymmärtänyt sitä, että yleisömäärän vähyyttä selitellään vastustajalla, varsinkin kun se pelaa kuitenkin samassa sarjassa. Yleensä peliin menee lähialueelta ihmisiä, jotka kannustavat kotijoukkuetta, eikä silloin vastustajalla juuri ole väliä. En väitä, etteikö vastustajalla olisi merkitystä yleisömääriin, mutta Turussa alle neljätuhatta katsojaa yhdessä pelissä on säälittävän vähän, eikä siihen selittelyt auta.

En tiedä yhtään sarjaa/joukkuetta maailmassa, jossa vastustajalla ei olisi merkitystä yleisömääriin. Tietenkin pois lukien ne joukkueet, joilla on stadionit aina loppuunmyytyjä.

Onhan alle neljätuhatta aika vähän, mutta kyllä muutkin vastaavia lukuja täällä takoo. Sitä paitsi vähemmän Kalpa pienoisesta buumistaan ja Kapasesta huolimatta Kuopiossa kiinnostaa väkeä kuin TPS Turussa. Kaikesta huolimatta TPS:n yleisömäärät nousevat aina kevättä kohti parilla tuhannella.

Ei millään pahalla, mutta ei kukaan oikein enää jaksa edes hymyillä tuolle yltiöpessimistisyydellesi. Ehkä se oli alussa hetken aikaa hauskaa, mutta liika on liikaa. Voit lopettaa tai lopettaisitko edes Tepsin otteista kommentoinnin, jos ne eivät tosiaan sinua kiinnosta. Tuskin kukaan jaksaa lukea noita samoja viestejä joka helvetin ketjusta. Mielipiteesi on kyllä tiedossa.

Päin vastoin Tepsin pelit kiinnostavat minua valtavasti ja pyrin niissä aina olemaan paikan päällä.

Valitukseni lopetan, kun näen kritisoinnin loppumiselle pelillistä aihetta. Esim. KalPa-pelissä ylivoima jokseenkin toimi ja alivoima oli mainiota. Näin ei erittäin tärkeän ylivoiman osalta kuitenkaan voida sanoa edeltävistä otteluista. Puolustustyöskentely on kohentunut, mutta Tepsille tyypillisiä mustia jaksoja ja Salakin huipputorjuntoja mahtuu roppakaupalla joka otteluun. Blues näytti mitä tapahtuu, kun paikoista viimeistellään edes kohtuullisesti. Moni muu joukkue on jättänyt kasapäin paikkoja käyttämättä ja lahjoittanut pisteitä Turkuun. Tässä piilee myös pelottava potentiaali uuteen alamäkeen, ellei pelin taso kohennu. Maalinteossa on edelleen ongelmia myös tasakentällisin jne.. Olen itse ensimmäisenä raportoimassa, kun peli nousee siedettävän eheälle tasolle. Nyt se ei sitä muun kuin maalivahtityöskentelyn osalta ole ja olen siitä myös huomauttamassa, vaikka kyllästymiseen asti.

Olen kuitenkin enemmän kuin iloinen, että pisteitä on tullut, vaikka tuskin tässä kuussa paljon enempää tuleekaan (esim. voimakkaammalta Lukolta lauantaina). On kuitenkin myös se vaihtoehto, että TPS tekee itselleen hengitystilaa sarjataulukossa, jolloin pelillisiin vikoihin puuttuminen ja yltiöpessimismi ei enää ole aivan yhtä tähdellistä. Huom. oma tavoitteeni tälle kaudelle on sarjassa säilyminen ja siitä tarkoitusperänikin tavallaan kumpuavat. Meillä on kuitenkin muutamia hyviä pelaajia joukkueessa jatkossakin ja sen päälle on hyvä rakentaa, jos talous ei romahda alta, mikä sekin on mahdollista.

Viimeksi muokattu:

NemI

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa. Vai miten se nyt oli?

Pakkohan tähän keskusteluun oli vielä sen verran tulla kommentoimaan, että ymmärrän kyllä , ettei KalPa Turussa mitään suuria tunteita herätä. Ei Tepsikään minussa mitään suurta tunne kuohua saa aikaan. Eikä Kerho, eikä SaiPa, mutta yksi joka saa aina, kun pelaa on KalPa. Joten näissäkin peleissä joissa vastassa on näitä HMV-joukkueita on mukana myös tunnetta. Että sikäli. En siis vieläkään käsitä tuota vaisua tunnelmaa ja että se johtuisi vain vastustajasta. Mutta meitä on moneen junaan.

Ja otetaans vielä tästä kiinni...
Ja se, että sanoo Salakia maalivahdiksi, josta pitää tehdä hyvä, osoittaa kyseisen henkilön tietojen puutteellisuuden jääkiekosta ja SM-liigasta.

En mä Salakia huonona veskarina pidä, mutta hyvästäkin voi tehdä vielä paremman. Minusta KalPa teki Salakista hyvän. Niissä tilanteissa, joissa olisi pitänyt pelata se tilanne loppuun KalPa antoi periksi ihan liian helposti. Tiedä sitten loppuiko tuo taistelu noista kiekoista johtuen taidon puutteesta vai ihan vaan KalPan laiskuudesta. Mitään järkyttäviä game savereita Salak ei mielestäni joutunut tiistaina ottamaan, vaikka toki muutoin ihan kelpo pelin pelasikin. Toki Salak oli tiistaina Oksaa parempi, siitä ei epäilystäkään, mutta ei siis missään nimessä maaginen tai mitään.

Harvemmin näihin asioihin jaksaa enää näin myöhään palata, mutta nyt oli pakko vähän vielä tarkentaa. I rest my case.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy