Kuului radiosta käsin hyvin meidän poikien kannustus. Valitettavaa vain oli ettei porilainen 500 positiivisen kylähullun seisomakatsomo tullut mukaan huutokisaan kuin ilmeisesti pari minuuttia ennen loppua radion perusteella.
Tämä on totta, eilinen oli vaisu esitys yleisöltä, muutenkin tuntunut tällä kaudella että vähenemään päin ollut tuo meteli vaikka pelejä voitetaan liukuhihnalta? Joku jamppa katsomossa mussutti kuinka yleisö ei tee mitään, itse hän teki.. ei mitään. Oma kurkku salli sen parit Ässät -huutoa, sen verran painoi Turku vieläkin kropassa.
Itse pelistä jotain:
KalPa on vastustajana aina hienoa nähtävää, mahtavaa kun joukkue tulee pelaamaan ja haastamaan kovalla vauhdilla, oli siinä Ässien alakerrassa kiire muutamaan kertaan. Vauhti kohosi kyllä melkoiseksi paikoitellen ja peli aaltoili hienosti. Hyvin silti selvittiin omissa paineen alla, verrattuna esim. unisempaan Ilves -otteluun pari viikkoa sitten joka on kohtuu hyvä vertailukohta tässä kohtaa.
KalPasta jäi mieleen Kerman joka tekee varmaan aina Porissa maalin tai kaksi, äärimmäisen liukas hyökkäyskalusto kaikkiaan. Uusitalon ohi eivät vaan nekään päässeet, samoin Malkamäki pelasi loistavan pelin. Ude häikäisi siis omissa, hyökkäyspeli vähän hakusessa eilen avauksista lähtien. Kudroc löytänyt hyvän perustason mutta ne avaukset.. liikaa pitkiä.
"Santavuori vilttiin (katsomosta)" oli illan paras vitsi Tom Laaksosen lisäksi, harvoin näkee kultakypärältä tuollaista taistelua jokaisesta kiekosta, toivottavasti työmoraali säilyy vaikka tehoja ei olekaan nyt tullut. Armia sai perus maalipaikat ja sinällään ykkösen peli kulkee ok, tosin omissa eilen vaikeuksia jonkun verran. Ei silti mitään hätää, osittain kakkosen tehoilu johtuu varmaan siitä tällä hetkellä että heitä ei pystytä ottamaan niin tiukasti vastustajan toimesta? Täysin omaa spekulaatiota, mutta luulen että ykkönen on tiukempaan merkattu, vielä toistaiseksi. Tässä laaja ratkaisijarintama tuleekin oikeuksiinsa. Myös nelonen loi eilen tukuttain vaarallisia tilanteita KalPan maalille, hieno esitys taas hiki -ketjulta.
Jäähyjä tuli puolin ja toisin aika paljon sinällään siistissä pelissä ja linja oli erittäin sekava. Toinen tuomareista kävi naureskelemassa Kalpan aition edessä moneen kertaan eikä ihan auennut mistä oli kysymys. KalPa tappoi muuten sen 4-3 av:n (n. minuutti) älyttömän hyvin, Ässiltä ehkä väärä valinta laittaa AUK tuohon. Lopun jäähy Kupariselle oli aika huvittava, tuomari katselee vierestä ja käsi nousee sen jälkeen kun Kiiskinen menee vähän myöhemmin jäähän pitelemään naamaansa ja kalasti täysin. Aiemmin erässä mailat nousi useasti, esim Malkamäen lärviin, mutta jos et esitä mitään suurta eipä nämä veijarit vihellä. Itse en vaan voi sietää noita J-P Hytösen tyylisiä aijaijai naamaan sattuu kavereita jotka eivät jätä epäselväksi sitä jos joku hipaisee nassuun.
Viime viikolla hyödyttiin hätäisistä pelin poikki viheltämisistä, nyt nähtiin tilanne jossa itse survottiin kiekkoa häkkiin ja kiekko oli liki metrin veskarista ja toinen tuomari katkoo pelin vaikka toinen näki taatusti siniviivalta kiekon pelissä. Nämäkin siis tasoittunee pitkässä juoksussa, jotenkin vaan surullista tämä tuomarointi monena iltana ja varmasti jokainen joukkue joutuu vuorollaan kärsimään.
Seuraava peli on Ässille todellinen koetinkivi, jännä nähdä miten potku riittää Valtraa vastaan vieraissa. Nyt olisi todellinen namupaikka näpäyttää! KalPalle povaan kahta kotivoittoa ennen taukoa, homma lähtenee siellä rullaamaan näillä näppäimillä.