Ti 19.2.2008 KalPa - Lukko

  • 6 034
  • 33

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Olipahan melkoista keskialueen sulle-mulle neppailua. Välillä mentiin päästä päähän. Olen tyytyväinen vaikka pari kertaa miestä taklattiin nurin niin ei tullut, usein nähtyjä ryntäysjäähyjä.
Jatkoajalla ei KalPa saanut laukaustakaan 4vs3 ylivoimalla. Liian hienoa haettiin. Selkeämpi kuvio tuohon on löydyttävä, mies maalille ja kiekkoa sinnepäin edes.

Bicek-Vili akselilla oli paikkoja ratkaista peliä, tänään ei kummallekkaan maistunut.
Munattomia rankkareita, viihteellisempi olisi ollut pistää Pulkki laukomaan viidestä metristä silmät kiinni sen mitä lähtee.
++++ ykkösylivoiman viivamies teki maalin (monta min ylivoimaa siihen tarvittiin)
+++ "reippaasti" yli 3tonnia yleisöä
++ Junnukenttä+Kisu&A.Hämäläinen
+ Laaksosen paras ottelu Montussa
+- yli neljä ihmistä osallistui taukojumppaan
- kylmähkö makkara
-- KalPan kovapalkkaisimpien peliesitykset
--- Harhasyöttöjen määrä
---- Alastalon toiminta oman maalin edessä, Järvistä napautti joku räpylälle, silloin tehdään Juha muutakin kuin nojataan omaan mailaan (right) parin metrin päässä. Koosta riippumatta, kysykää vaikka taskuMatilta.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Eipä mennyt sitten kauaakaan, kun Alastalo teki alastalot ja tupeloi omalla sinisellä fataalilla tavalla. Lukko ylivoimahyökkäykseen ja Pahi pääsi iskemään johtolukemat taululle. Hieno hyökkäys ja varma viimeistely.
Erästä "hirmulämärin esittäjää" puolustelematta, se tais olla Jallu joka menetti kiekon hyökkäyssinisellä/ei saanut pidettyä viivaa (hatara muistikuva, voin olla väärässäkin). Alastalollekkin tuli kiekon menetyksiä, tehoton Lukko ei vaan käyttänyt niitä hyväksi tällä kertaa.

Seppäselle osui musta hetki pelissä, mikään ei onnistunut. Kompasteli ja kiekko pomppi. Muuten hyviä nousuja kiekon kanssa. Liian usein joutuu peruuttelemaan "checkpointille" oman maalin taakse. Vihaan sitä ylikaiken, jatkoajallakin ylivoimalla meinasi pojat lähteä vauhtia hakemaan vanhasta muistista. Tuleehan siitä reilu kentän mitta vauhtia yhteensä kun hyökkäys-siniseltä peruutellaan oman maalin taakse ja takas.

Pulkilta parasta peliä mitä minä olen Montussa nähnyt, varmempaa kuin Pekkariselta yleensä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Monta kertaa huomasin mietiskeleväni pelin aikana katsomossa että tämän täytyy olla heikkotasoisin liigapeli jonka minä olen koskaan nähnyt, tai jopa koko SM-liigahistorian heikkotasoisin peli. Mukava huomata näin jälkikäteen että en näköjään ollut yksin tuon mielipiteeni kanssa.

EDIT: Unohdin muuten antaa erityiskunniamaininnan Lukon loistavalle ylivoimalle. Ainoastaan kerran sitä hienoutta päästiin ihailemaan mutta se olikin sitten sitäkin upeampi kokemus. Koko ylivoiman aikana Lukko sai aikaiseksi yhden laukauksen, ja senkin aivan ylivoiman lopussa. Eikä sekään ollut mikään kovin kaksinen laukaus. Suurimmaksi osaksi tuo ylivoima meni niin että puolustaja lähti nousemaan, heitti kiekon ristikulmaan josta KalPa-pelaaja palautti sen taas Lukko-päätyyn. Kerta kaikkiaan toimivaa ylivoimapeliä!
 

Zorba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Erästä "hirmulämärin esittäjää" puolustelematta, se tais olla Jallu joka menetti kiekon hyökkäyssinisellä/ei saanut pidettyä viivaa (hatara muistikuva, voin olla väärässäkin). Alastalollekkin tuli kiekon menetyksiä, tehoton Lukko ei vaan käyttänyt niitä hyväksi tällä kertaa.
Jallu ei saanut pidettyä hyökkäyssiniviivaa, mutta kyllähän Juje omalla siniviivalla taas tupeloi. Nelosen maalikoosteesta voi taas kertailla Alastalon tupelointia, hienosti pysyttelee vastustajan ja oman maalin välissä eikä ryntäile itseään ulos tilanteesta...
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
jopa koko SM-liigahistorian heikkotasoisin peli.
Nyt jotain rajaa näihin arvosteluihin;) Ei peli varmastikaan mahtunut TOP 10:iin, mutta siitä on vielä pitkä matka historian huonoimpaan esitykseen.
Unohdin muuten antaa erityiskunniamaininnan Lukon loistavalle ylivoimalle. Ainoastaan kerran sitä hienoutta päästiin ihailemaan mutta se olikin sitten sitäkin upeampi kokemus. Koko ylivoiman aikana Lukko sai aikaiseksi yhden laukauksen, ja senkin aivan ylivoiman lopussa. Eikä sekään ollut mikään kovin kaksinen laukaus.
Radio Merisään selostaja mainitsi tästä jäähystä samoin, että vain yksi laukaus tuli jäähyn lopussa, mutta se olikin sitten hänen mielestään vaarallinen, ja oli jopa mennä maaliin.
Suurimmaksi osaksi tuo ylivoima meni niin että puolustaja lähti nousemaan, heitti kiekon ristikulmaan josta KalPa-pelaaja palautti sen taas Lukko-päätyyn. Kerta kaikkiaan toimivaa ylivoimapeliä!
Tähän on totuttu Lukon otteluissa, kun kenttätasapaino hieman heittelee keskialuetta ylitettäessä, niin pakki joutuu pakostakin tähän ratkaisuun, jonka seurauksena tosiaan alkaa uusi yritys omasta päästä hyvinkin nopeasti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt jotain rajaa näihin arvosteluihin;) Ei peli varmastikaan mahtunut TOP 10:iin, mutta siitä on vielä pitkä matka historian huonoimpaan esitykseen.

En tiedä, vaan itse en tosiaankaan ole koskaan varmaan huonotasoisempaa peliä nähnyt. Välillä tuli mieleen että voiko tämä ihan oikeasti olla Suomen korkeimman sarjatason peli...
 

JuhaZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, huuhkajat ja mitä näitä nyt on...
En tiedä, vaan itse en tosiaankaan ole koskaan varmaan huonotasoisempaa peliä nähnyt.

Minä olen. Parin edellisen kauden syksyn kotipelit Ässiä vastaan ovat olleet vielä monta monituista astetta huonompaa peliä. Tosin sillä ei sillä suuremmin voi puolustella eilisen pelin tasoa, joka ei tosiaan häävi ollut.

Pelistä suurimpana asiana jäi mieleen Tom Laaksonen, joka tuomitsi parhaimman ottelunsa ikinä missään. Tai no, minä en ainakaan parempaa suoritusta ole häneltä nähnyt. Pari jäähyä Lukolle tuli helponlaisesti, mutta se on melko vähän, kun otetaan Laaksosen asteikko huomioon. KalPa ei pelissä hirveästi joutunut rikkomaan, joten kotijoukkueen jäähyjen vähyys ei yllättänyt.

Tasapeli oli varmaankin ihan oikeutettu lopputulos, vaikka KalPa hallitsikin loppua kohden peliä enemmän ja enemmän. Jatkoajalla Lukon pelaajilla ei ollut mitään aikeita voittaa ottelua. Pelaajien kelloon vilkuilu vaihtoon mennessä kertoi kaiken raumalaisten jatkoajan mentaliteetista. Eikä siinä mitään, vieraskentällä pitääkin pelata järkevästi. Rankkarit oli KalPan puolelta suhteellisen köykäisiä ja Morrisonin maali riitti Lukolle.

KalPan pelaajista tähdet jakaisin kolmikolle Kiiskinen, Jokinen, Järvinen. Kiiskinen kikkaili näyttävästi moneen kertaan, vaikka viimeistely tai ratkaisevan syötön tekeminen jäi välillä huteralle pohjalle. Silti ainakin allekirjoittaneen silmään on mukava katsoa taitavaa mailankäsittelyä. Myös Jokinen uurasti kovasti ja sai ihan mukavasti jääaikaakin. Edelleen olen vakuuttunut siitä, että tästä kaverista kuullaan vielä. Järvinen puolestaan ei Lukon maaleille voinut mitään, mutta sekaan mahtui pari hyvää pelastusta. Vehanen puolestaan oli jälleen Lukon eliittiä.
 

viza

Jäsen
Voi kun vaatimatonta. Ottelun vakuuttaja taidetaan ainakin muilla paikkakunnilla valita tekstiviestiäänestyksellä, mutta Kuopiossa sen valinnan suorittaa näemmä nimimerkki viza.
Muilla paikkakunnilla varmaan myös kuulutetaan tai näytetään näytöllä numero johon tekstiviesti pitää lähettää? Ainakin tämä ystäväni jonka olen jo jonkin aikaa tuntenut lupasi "antaa äänensä" Sipelle ja häneen luotin ja luotan asiassa.
 

TmiT

Jäsen
Suosikkijoukkue
<Your ad here>
Muilla paikkakunnilla varmaan myös kuulutetaan tai näytetään näytöllä numero johon tekstiviesti pitää lähettää? Ainakin tämä ystäväni jonka olen jo jonkin aikaa tuntenut lupasi "antaa äänensä" Sipelle ja häneen luotin ja luotan asiassa.

No, kyllähän se kuulutetaan aika monta kertaa pelin aikana. Toki tässä vaiheessa kautta kaikki mainokset vain alkavat kuulostaa samalta harmaalta muminalta, kun niitä on koko kauden kuunnellut samoissa paikoissa samaan aikaan samalla tavalla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös