Mainos

Ti 18.12.2007 HIFK-HPK

• 11 755
  • 64

OJ#12

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja kaikki jotka pelaavat Jokereita vastaan.
Nelosketjun jääaikaa varmaan vähensi se, että 1. erässä läksivät Laakkonen ja Keränen samaan aikaan kahden minuutin jäähylle ja HPK teki 5-3 tilanteessa 2-1 johtomaalin.

Luuletko ihan oikeesti että Baxter pystyisi tekemään tällaisen huomion pelin aikana ja vieläpä tekemään jatkotoimenpiteitä?

scholl

Jäsen
Btw. Erikoisen tarkan turvatarkastuksen syynä taisi olla se, kun Jere oli aitiossa katsomassa peliä...

Ei, vaan se, että Pelicans sai tänään kirjallisen varoituksen liigalta. Turvatoimet tulevat takuulla kautta linjan tarkentumaan, kun moskaa lentää nyt kerran jäälle.

En yhtään ihmettele, että HPK ei vetänyt kovin montaa katsojaa. Jouduin kerran olemaan jonkun mediatalon vieraana ottelussa Jokerit-HPK ja vaikka siitä on varmaan aikaa lähes kymmenkunta vuotta niin sen jälkeen olen pyrkinyt välttämään hallille menemistä runkosarjan otteluun, jos HPK tulee nordikselle. Se ei ole edes hyvänä päivänään seksikäs jengi, joten on luonnollista, että vetää pohjat yleisömäärissä.

FreezingHell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Maalit Carlosille

Ok, ymmärrän että kerrottavaa ei ole paljon, ja takissa ilmaa sen tekstiksi pusertamiseen vielä vähemmän. En ole tällä hetkellä Nelosen ulottuvissa, joten yritän sitten vaikka visualisoida ne maalit.
Kai sä muunkin osoitteen kuin Jatkoajan saat kirjoitettua? Jos et niin tässä linkki.

http://www.nelonen.fi/smliiga/videot.asp

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mutta viivyttely oli ihan aiheesta, HPK:lle oli huomautettu muutaman kerran, kun sieltä saapui aloitukseen pari kertaa uudet miehet.
Ok. Olin tosin tuossa nimenomaisessa tilanteessa katsovinani, että Kerholta vain puuttui yksi jannu. Ja jos muistan oikein, tuomarin tehtävänä on patistaa se yksi puuttuva kentälle. Vaihtoruljanssistahan nuo viivyttelyt tosiaan ovat aika automaattisia huomauttelun jälkeen. Oma paikkani oli kyllä hiukan katveessa Kerhon vaihtoaitioon nähden.

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
- toivottavasti Chiodon myyntihinta ei laske tämän päivän imaisuilla

Toivottavasti pikkuhiljaa aletaan tajuamaan, ettei tuo Chiodo ole mikään, "Ehdoton liigan huippuveskari". Tällä kaudella olen itse henk koht nähnyt 3 helppoa imaisua miinuskulmasta sisään, vaikka en läheskään kaikkia maaleja ole nähnytkään. Lisäksi pinkka kaikenlaisia muita imaisuja. Jos Lunkka imee samanlaisia niin kaikki olisivat huutamassa kuorossa, että siinä se nähdään ei ole voittava veskari. Mutta Chiodo se vaan on niin voittava. Kaveri on kuitenkin pelannut urallaan yhdet hyvät pleijarit, thats it.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Toivottavasti pikkuhiljaa aletaan tajuamaan, ettei tuo Chiodo ole mikään, "Ehdoton liigan huippuveskari". Tällä kaudella olen itse henk koht nähnyt 3 helppoa imaisua miinuskulmasta sisään, vaikka en läheskään kaikkia maaleja ole nähnytkään. Lisäksi pinkka kaikenlaisia muita imaisuja. Jos Lunkka imee samanlaisia niin kaikki olisivat huutamassa kuorossa, että siinä se nähdään ei ole voittava veskari. Mutta Chiodo se vaan on niin voittava. Kaveri on kuitenkin pelannut urallaan yhdet hyvät pleijarit, thats it.
Kyllä, melkoinen maailmanlaajuinen salaliitto tämä anti-Lunkka, pro-Chiodo. Toista houkutellaan sadoilla tuhansilla Venäjälle ja todennäköisesti ensi kaudeksi NHL-joukkueeseen ja toinen joutuu jatkamaan liigan parhaan hinta/laatu -suhteen veskarina. (Jääkiekko)maailma on julma.

mac6666

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ilmaislipulla ensimmäistä kertaa tällä kaudella katsomossa, ja sellaista kuraa oli, että onneksi ei tullut maksettua. Ennen kuin valmentaja(t) vaihtuvat en tuollaisesta suostu maksamaan.

Turvatarkastus oli melkoinen yllätys. Jonot olivat kauheat. Jos tehdään tuollaisia muutoksia, niistä voisi edes yrittää tiedottaa. Ensimmäinen maali jäi näkemättä tämän takia, vaikka ottelu alkoi muutaman minuutin myöhässä.

Ensimmäisessä erässä HPK oli selvästi parempi ja HIFK aika pahasti vaikeuksissa. Tosin jos on HIFK sekaisin, niin on kyllä Kerhokin. Vieraista hyvin pelasivat lähinnä Andersson ja Mäenpää.

Ensimmäisen erän jälkeen tahti muuttui täysin. HIFK vei peliä täysin, ja vieraat roikkuivat mukana vain HIFK:n tehottomuuden ja jäähyjen ansiosta. HIFK:n pelissä ei ollut juuri minkäänlaista järkeä, mutta yritys oli kova, ja nyt eivät edes takaiskut masentaneet, vaan jaksettiin pelata loppuun asti. Taklauksia nähtiin kotijoukkueelta mukavan paljon ja se olikin oikeastaan ainoa kunnossa ollut osa-alue, joka osaltaan taisi pehmentää vierailijat.

Lundell oli aika huono. Kaksi maalia meni hänen kontolleen, Holmbergin omiin ohjaukselle hän ei voinut mitään.

Puolustajista Heikkinen oli loistava, Laakso ja Cook hyviä, muut enemmän tai vähemmän vaikeuksissa omassa päässä. Holmberg taklasi hyvin, mutta oli mielestäni pahiten vaikeuksissa omassa päässä, kruununa se oma maali.

Hyökkääjistä kaksi ensimmäistä ketjua olivat pahasti yössä, varsinkaan Palopostilla ei ollut mitään järkeä pelissään. Kolmosellakaan ei tuntunut olevan kunnon peli-ideaa, mutta kovalla luistelulla ja taklauspelillä saivat painetta luotua ja hieman tulostakin. Nelosen jääaika jäi älyttömän vähäiseksi ilmeisesti sen kaksoisjäähyn takia. Kahden ensimmäisen ketjun tehottomuuden takia neloselle pitäisi kyllä antaa rutkasti enemmän aikaa.

Levonen oli todella luokaton. Jäähyistä suurin osa tuntui tulevan aivan arpomalla ja osa aivan käsittämättömistä tilanteista, ja selvistä paikoista jäi vastaavasti jäähyjä antamatta. Alussa HIFK kärsi enemmän, loppua kohti puntit hieman tasoittuivat tässä suhteessa.

Kahden surkean joukkueen kohtaaminen. HPK:lla tulee jatkossakin olemaan vaikeata ketä vastaan vaan ilman pelaajavahvistuksia ja/tai valmentajan vaihtoa. HIFK kaipaa ensisijaisesti osaavaa valmennusta, jotta peliin saataisiin edes vähän ajatusta. Sen jälkeen voisi harkita 1-2 puolustajaa ja maalivahtia.

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK

Tietty hienoa että kolmen pelin perusteella voi arvostella kaverin otteita. Chiodo on vetänyt tällä kaudella sellaisia haamuja etten ainakaan minä ole sen 20 vuoden aikana mitä HPK:n otteita olen seurannut, nähnyt vastaavaa määrää yhteensä. Chiodon takia HPK sentään edes numeerisesti pelaa voitosta joka nippua vastaan. Välillä tulee fiboja, sen vastapainoksi tukkukaupalla huipputorjuntoja. Täytyy muistaa että Chiodo pelaa sysipaskan joukkueen takana. Kenttäpelaajilta ei paljoa tukea löydy.

No, olenhan mäkin nähnyt Antti-Jussi Niemen tällä kaudella kerran. Epävarmalta vaikutti.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
No, minä kuitenkin ottaisin kiljuen ilosta Chiodon IFK:n maalille! Itselläni alkoi eilisestä lähtien päivien laskenta---> kauan meidän pitää vielä katsoa tuota paskaläjää IFK:n maalilla---> kaikki maalit olivat eilen torjuttavissa. HYVÄ JANNE!

joey77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HIFK
Tietty hienoa että kolmen pelin perusteella voi arvostella kaverin otteita.

No niin tietysti muutaman pelin enemmän olen nähnyt, mutta se siitä. Minusta on vaan niin suuresti hehkutetusti voittavaksi veskaksi ollut vaan yllättävän vähän voittava.

Ura:

AHL

72 peliä, 172 päästettyä maalia, KA: 2,4, 90%, 31 voittoa 30 tappiota.

ECHL

41 peliä, 101 päästettyä, KA 2,5, 90%, 19 voittoa, 17 tappiota

NHL

8 peliä, 28 päästettyä, KA 3,5, 89%, 3 voittoa, 4 tappiota

Tällä kaudella SM-Liigassa:

29 peliä, 76 päästettyä (3.eniten liigassa, yhden kokonaisen vähemmän kuin lunkka) , KA 2,6 , 91%, voittoja VÄHÄN vähemmän kun tappioita.

Olen pahoillani, mutta en vain näe tuossa selkeää Liigan huippuvahtia, voittavaa ja kaikkea muuta mahtavaa. Voittaa ja häviää puolet peleistään, prosentilla 90% ja maaleja taakse 2,5 per peli. Jos verrataan joihinkin liigan oikeisiin huippuveskoihin tässä lähi vuosina niin oma veikkaukseni on , että Chiodon tilastot eivät ole ihan yhtä kovat.

Tietysti hienoa jos ottaa haamuja (tämä nyt on aina tätä, mikä on haamu, kuka niitä ottaa enemmän kun toinen), mutta kun samalla imee sellaisia kaaliperhosia, kun eilinen voittomaali niin auttaako ne "haamut" mitä?

zaluun

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tanska
Itseäni on kauan kiinnostanut mistä Chiodon loistavuuden huomaa. Toki olen haamutorjuntojakin nähnyt ja Chiodosta saisi varmaan joku näppärä tehtyä oikein hienon koosteen vaikka Youtubeen. Jos katsoo tilastoja ja pelejä niin näkee kuitenkin paljon imaisuja, huonoja torjuntaprosentteja ja hävittyjä pelejä oli sitten kyse urasta ECHL:ssä, AHL:ssä tai liigassa. Veskana mielestäni tasoa ihan jees, mutta en kyllä keksi sellaista mittaria, millä huipuksi saa. Tai no jokuhan tässä käytti mittarina Venäläisen joukkueen tekemää rahakasta tarjousta. Siinä tilastossa Chiodo mahtunee liigan top5-veskareiden joukkoon.

Ja Lundellilla kontraajat, säästäkää paukkunne. En pidä myöskään Lundellia liigan kärkiveskana, vaikka sillekin olisi helpommin löydettävissä tilastopohjaa. Mielelläni ottaisin Hifkiin toisen veskan, mutta Chiodo, ei kiitos.

Viimeksi muokattu:

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
No, minä kuitenkin ottaisin kiljuen ilosta Chiodon IFK:n maalille! Itselläni alkoi eilisestä lähtien päivien laskenta---> kauan meidän pitää vielä katsoa tuota paskaläjää IFK:n maalilla---> kaikki maalit olivat eilen torjuttavissa. HYVÄ JANNE!

Kuten ennen peliä kerroin, Jannelta yleensä menee eka peli heikommin näitten taukojen jälkeen. Syystä tai toisesta. Mutta eihän se mitenkään voi ainakaan johtua tauon aikaisesta loistavasta maalivahtivalmennuksesta...

Siinä mielessä oli hyvä että heikko peli on nyt alta pois, kun heikompi virkaveli oli tällä kertaa vastapuolella.

Olen nähnyt Chiodolta huippupelejäkin, mutta iso ero siihen miksi Andy pelaa Suomessa eikä Ämeriikan mailla, on juuri tuo epätasaisuus. Ero hyvän ja huonon päivän välillä on liian suuri. Eilen oli se heikompi ja kyllähän sen Andy tiesi itsekin mailaa paiskoessaan (josta kai olisi pitänyt tulla kakkonen). No, Chiodo on vielä nuori kaveri ja kuka tietää, vaikka muutaman vuoden päästä tekisi timthomasit ja pääsisi NHL:ään. Eväitä olisi, kunhan ei hotki.

Peter Gabriel

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No niin tietysti muutaman pelin enemmän olen nähnyt, mutta se siitä. Minusta on vaan niin suuresti hehkutetusti voittavaksi veskaksi ollut vaan yllättävän vähän voittava.

Ura:

AHL

72 peliä, 172 päästettyä maalia, KA: 2,4, 90%, 31 voittoa 30 tappiota.

ECHL

41 peliä, 101 päästettyä, KA 2,5, 90%, 19 voittoa, 17 tappiota

NHL

8 peliä, 28 päästettyä, KA 3,5, 89%, 3 voittoa, 4 tappiota

Tällä kaudella SM-Liigassa:

29 peliä, 76 päästettyä (3.eniten liigassa, yhden kokonaisen vähemmän kuin lunkka) , KA 2,6 , 91%, voittoja VÄHÄN vähemmän kun tappioita.

Olen pahoillani, mutta en vain näe tuossa selkeää Liigan huippuvahtia, voittavaa ja kaikkea muuta mahtavaa. Voittaa ja häviää puolet peleistään, prosentilla 90% ja maaleja taakse 2,5 per peli.

Tietty joukkue se on pääasiassa se joka voittaa ja häviää ja ellet ole huomannut, HPK:n kausi ei ole ollut tähän mennessä järin hyvä. Ed. kaudella kun oli taitava joukkue edessä, Andykin pelasi "hienot playoffit" ja oli "voittava maalivahti" Hm, merkillinen yhteensattuma.

No, tilastot ei valehtele. Eihän tässä mitään kun pelaajan hyvyyden voi mitata aina numeroilla. Anteeksi vaan, en ole tajunnut tätä asiaa. Ilmeisesti Tsadin päässä nämä asiat on hoksattu paljon paremmin. Et ole ajatellut urheilutoimenjohtajan hommia?

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Eilen oli se heikompi ja kyllähän sen Andy tiesi itsekin mailaa paiskoessaan (josta kai olisi pitänyt tulla kakkonen).
Allekirjoitan 58 tekstisi Chiodosta täysin. Halusin vaan quotata tämän kohdan tekstistäsi, nimittäin juuri tällainen "Chiodomainen" temperamenttinen ja karismaattinen veskari toivottavasti meille tulee mahdollisimman pian. Itse ainakin kaipaan Thomasin tiputansseja Kiprusoffille ja Vokounin taklauksia, ja kilvellä huitomista :D. IFK:n maalilla pitäisi olla vahva persoona, joka tappion tullessa kirjaimellisesti pistäisi bauerit tuhannen pillun päreiksi maalikehikkoihin, eikä Jan "HMV" Lundellin.

Teddy_H

Jäsen
Suosikkijoukkue
T-73, Pantserfaust
Tietysti hienoa jos ottaa haamuja (tämä nyt on aina tätä, mikä on haamu, kuka niitä ottaa enemmän kun toinen), mutta kun samalla imee sellaisia kaaliperhosia, kun eilinen voittomaali niin auttaako ne "haamut" mitä?

Mä en kommentoi tuota eilistä voittomaalia, kun tuosta Nelosen maalikimarasta on vähän hankala sanoa näkeekö Chiodo laukausta lainkaan. Tosin toi mailanviskominen ehkä paljastaa hieman.. Mutta mitä tulee Chiodoon akselilla huippuottelut vs. helpot maalit niin pakko se on todeta että Andyn pudottaa tuosta todellisten huippumaalivahtien luokasta juuri otteiden epätasaisuus. Helppoja maaleja on nähty tällä kaudella turhan monta. Siinä vaiheessa kun kaveri "kypsyy" hieman lisää ja noi pahimmat lapsukset jää pois, niin Andy todennäköisesti saa paikkansa NHL:stä. Taidot sinne varmaankin riittäisivät jo nyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy