Ti 17.9.2002 Rauman Lukko vs. Porin Ässät

  • 8 908
  • 84

Siirappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Tampabay Lightning, Kotiteollisuus
Elikkäs aloitetaanpa jo siirtämään ajatuksia tuohon vajaan viikonpäästä olevaan liiga-avaukseen. Äijänsuo Areenalla pelataan kello 18.30 alkaen peli Rauman Lukko vastaan Porin Ässät. Tänne sitten juttua joukkueiden avauskokoonpanoista ja sensellaisista. Otteluveikkaukset yms.....

Lukolla ei taida olla ketään poissa koska Harikkalankin pitäisi olla pelikunnossa jo tuolloin. Pelaakohan muuten Lukko noilla kentillä jotka Ika on nyt viimeiseksi julkaissut vai tuleekohan vaihdoksia kenttäkoostumuksiin.

Omaveikkaukseni on että Lukko ottaa voiton hieman vajaamiehisestä pataryhmästä numeroin 6-1.
 

Ojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lukko tosiaan taitaa päästä liiga-avaukseen parhaalla mahdollisella kokoonpanolla.Toivotaan että viimeisissäkään harjoituksissa ei tapahdu mitään loukkaantumisia.

Nyt kun viimeinen 'suippolandiaan' suunniteltu harjoitusottelukin jäi pelaamatta, niin Lukolla on alla puhdas saldo harjoituspeleistä. Tämä ei kuitenkaan saa milläänlailla vaikuttaa joukkueen peliin eikä missään nimessä Lukon ole syytä lähteä peliin ylimielisenä. Fakta kuitenkin on, että harjoituspeleistä ei ole kertynyt yhtään pistettä plakkariin vaan nyt ne pelit vasta alkavat.

Uskon kuitenkin, että kettulauma on hereillä heti alusta lähtien ja ottaa kauden avausvoiton ja kiinnityksen Satakunnan herruuteen voittamalla pelin 4-1.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tästä se alkaa

Rakkaat naapurit ja ikuiset viholliset avaavat liigakautensa Raumalla. Lukko on tänä vuonna kova. Siitä ei pääse mihinkään. Kaikki kunnia Lukolle ja toivotankin onnea, jos vaikkapa jompi kumpi satakuntalaisseura pärjäisi tämän kauden liigassa. Pärjäämisellä tarkoitan tässä tapauksessa pudotuspelipaikkaa.

Ässät lähtenee tähän otteluun hieman altavastaajana. Vieraspeli, uudet kujeet ja suuret paineet meidän fanien keskuudessä pistänee Ässillä hieman punttia heilumaan pelin aikana. Mielenkiintoinen kauden avausmatsi joka tapauksessa. Tästä se alkaa ja tästä eteenpäin nähdään kuinka hyvin Porin Ässät tulevat pelaamaan kauden 2002-03 aikana.

Tuloksesta sen verran, että heti tulee joko kunnolla turpiin tyyliin 7-0 tai sitten Ässät vie 3-4 tiukan väännön. Näillä tuloksilla lähden arvuuttelemaan kauden avauspeliä Raumalla.
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Lukko voittoon

Tulen paikan päälle katsomaan ottelua monen tuhannen kilometrin päästä, joten on pakko luottaa entisen kotikaupungin joukkueen pitävän pisteet Raumalla.

Heti alkuun maali ja sitten armoton draivi päälle niin eiköhän Ässät kaadu. Veikkaisin 5-2, maalintekijöinä Lukolle Saarela kahdesti, Cipolla, Torkki ja vaikkapa Viinanen. Ässien pelaajista kun en tiedä muita kuin Korpisalon niin jääköön veikkauset sikseen.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eilisessä Veikkaajassa luki jotta Ville Piekkola olisi pari viikkoa sivussa jalkavamman takia. Eli jos hän ei pelaa, Purontakanen ottaa hänen paikkansa Teemu Kesän vierestä, luulisin. Joku joka on harjoituksia kattomassa käynyt tietänee onko Piekkolan loukkaantumisessa jotain perää.

Toni Koivisto oli hurjassa vireessä Floridan tulokasleirillä. Muistelin tuossa että nämä Lukon NHL-leirillä käyneet pelaajat ovat yleensä olleet kauden alussa melkoisessa tikissä. Jari Torkki tuli syksyllä 1987 Chicagon leiriltä suoraan kaukaloon ja kaatoi kahdella räkämaalillaan Kärpät (4-1 oli lopputulos), samoin Mika Alatalo kävi Winnipegin leirillä syksyllä 1993, ja heti ensimmäisessä pelissään johti Lukon 7-4 -voittoon Ilveksestä. Näissä tapauksissa kyse tosin oli varsinaisesta training campista, ei mistään tulokkaiden leiristä kuten Koivistolla mutta toivottavasti Koivisto jatkaa samalla tahdilla liigassa mihin hän leirillä lopetteli.

Luulisi että nyt Äijänsuo täyttyy. Viime kaudella eniten katsojia veti joulutauon jälkeinen Jokeripeli, hiukan yli 4000. Nyt odotan 1000 katsojaa enemmän. Itse en peliä pääse katsomaan työesteen vuoksi. Edellisen kerran kauden kotiavaus jäi väliin divarisyksynä 1983, eli melkein 20 vuotta tuli täyteen. No, otetaan sitten lauantaina myöhästynyt startti...

Itse pelistä tulee varmaan tasainen vääntö. En jostain syystä oikein usko että Lukko mitään murskavoittoa ottaisi, toisaalta en taas pelkää että Ässätkään voittaisi. Luulen että Lukko tekee maaleja 3, 4 tai 5 ja Ässät 1, 2 tai 3. Noilla mennään.

Minä kuulun jäähallissa niihin maan hiljaisiin, jotka eivät isoa meteliä pidä. Huutakaa Lukko voittoon minunkin puolestani.
 

goys75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sen verran tätä kauden alkua on odoteltu että taidan minäkin heittää oman veikkaukseni kehiin.

Mulla on sellanen kutina bärssis et eka erä mennään sinne sun tänne ku molemmat joukkueet ihmettelee sitä metakkaa katsomossa. Maaleja ei siinä tehdä ku kaikki keskittyminen menee mailan pitämiseen kädessä oikein päin.

Sitte kaks seuraavaa erää meneekin isäntien komennossa.
toka erän alussa pari pikamaalia ja peli on 2-0.
Ennen loppusummeria tapahtuu kaikenlaista ja peli päättyy
6-1. Vehasen nolla menee perinteisesti vajaa minuutti ennen loppua.

Koivisto jatkaa siitä mihin Jenkkilässä jäi ja tekee 2+1.

-Voin olla väärässäkin
 

jenttu87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Porin Ässät
No laitetaan nyt tänne omakin veikkaus. Veikkailuhan on aina kivaa! Lukko on kovassa vedossa, joten uskon ettei "epävirallinen" voittoputki vielä avausottelussakaan katkea, vaan Lukko vie voiton. Toivottavasti ottelu olisi mahdollisimman tasainen, omasta mielestäni on jotenkin mukavampaa voittaa yhdellä maalilla, kuin kymmenellä. Muutenkin toivottelen Ässille onnea tulevalle kaudelle, ja vieläpä aivan vilpittömästi. Ässät on saanut jo rämpiä ihan tarpeeksi, toivottavasti nyt alkaa uusi nousu, jotta saataisiin paikallispeleihinkin kunnon ryminää! Niin ja sitten siihen lopputulokseen. Jos kerran ottelu on tasainen ja Lukko voittaa, niin tuloshan on silloin...
Hmm. Hankalampaa kuin odotinkaan... No se on 4-3. Varmaa tietoa!

Niin ja laitan nyt vielä veikkauksen Lukon maalin tekijöistäkin. Maalit tekee: Kaipainen, Koivisto, Saarela ja Hämäläinen. Ässäläisistä en sen enempää osaa sanoa...

Tsemppiä molemmille joukkueille, ja etenkin faneille, jotta jaksetaan huutaa koko ottelun läpi, eikä anneta fiiliksen laskea heti yhden maalin tappio asemassa. Jääkiekossa voi tapahtua, mitä tahansa aika lyhyessäkin ajassa =).
 
Viimeksi muokattu:

Locksmith

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, BVB
Niin,,,Avauspeli tosiaan lähenee kovalla vauhdilla, joka on vaan hyvä homma... Ei siitä tule kummallekaan helppo peli... Melko tasaväkiset joukkueet siinä kuitenkin kohtaavat, vaikkakin Lukko ehkä hieman enemmän joutuu kannattalemaan sitä suosikin raskasta viittaa... Tasainen vääntö on luvassa.. Ja mun mielestä Purontakanen paikkaa kyllä Piekkolan ihan hyvin.. ei siinä mitään...

Peli päättyy Lukolle 4-2... Yleisöä on hallissa 4251...

3.14 1-0 Kaipainen (Viinanen)
18.54 2-0 Porkka yv. (Niskala, Cipolla)
24.16 2-1 Tähtinen (Glad)
48.32 2-2 Wesslin yv. (Peltonen, Tähtinen)
53.10 3-2 Cipolla (Niskala)
5940 4-2 Viinanen tm.

Torjunnat
Vehanen 9+14+10=33
Langkow 12+10+13=35

Saarela surffailee koko pelin ja korjailee vaan kypärää...mutta näillä mennään...
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tiistaina se sitten alkaa. Arvelen että Äijänsuon kauden yleisöennätys koetaan juuri tässä ensimmäisessä ottelussa. Ainahan kauden avaus vetää väkeä mutta kun vastassa on Ässät niin tunnelmaa pitäisi riittää.

Tosin viime vuosina paikallispeleistäkin on fiilis ollut kadoksissa, mutta nyt luulisi meiningin olevan toinen sillä porilaiset vierailevat Raumalla seuraavan kerran vasta joulun ja uudenvuoden välillä ja viimeisen kerran TV-pelissä tammikuussa.

Kauden ainoa tiistai-matsi Raumalla siis kyseessä ja paikalla reippaasti yli 4000 silmäparia. Eino-Miehen kristallipallossa näkyy myös lopputulos 3-2. Maalit tekee Lukolle Viinanen, Kaipainen ja Niskala. Kaksi syöttöpinnaa mieheen Vidmanille ja Hämäläiselle. Ässien maalit Tähtiselle ja Wesslinille.
 

Kippari

Jäsen
Suosikkijoukkue
useampiakin
En veikkaa julkisesti, sillä lopputulos on arvaamaton

Jos Lukko-Ässät on Veikkauksen tulosvetokohteena, saatan sitä veikata. Pitkävetoon peli on liian riskaabeli. Nyt on sellainen olo, että peli voi päättyä 1 x 2! Eli tasuri tai jompi kumpi voittaa.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pari kiperää kysymystä Rauman suuntaan.

Niin, mitäs luulette Raumalaiset, onko hallissa paljon väkeä, eli pitääkö hommata liput etukäteen ko. peliin.

Olen nähkääs työkeikalla siinä Eurajoella kyseisenä ajankohtana ja ajattelin siis näin ollen avata Liigakauden Raumalla.

Täältä tähän
 

Pronger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ervatsalo:

Jos haluat saada hyvän paikan hallista niin kannattaa hakea etukäteen paikkaa c1 a2 b1 b2 tai g ja h katsomoista, alariveiltä ei hyvin näe eli ylös ylös!!! huutaa Moisanen..
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Lukko on tottunut hyvälle parissa aikaisemmassa liiga-avauksessa porilaisten kustannuksella. Mutta nyt se on loppu. Ässät ovat vaan hämänneet noissa harkka-peleissä ja antaneet raumalaisten voittaa. Karvas totuus tulee kuitenkin julki tiistaina: Ässät ottaa kilpakumppanilta luulot pois jo ensimmäisen erän aikana, ja ottelu päättyy riemukkaasti vierasvoittoon 2-5!
 

Hearsay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ervatsalo kokee herätyksen

Olisi mukavaa olla vieressä seuraamassa, kun Ervatsalo istuu (jos on saanut lipun ennakkoon) haavi auki Rauman jäähallissa ihmetellen: onko tällainen tunnelma mahdollista SM-liigassa?

Äijänsuon avausottelussa pääsevät pihalle suuret, toisiaan vahvistavat paineet. Viime kevät jätti hirveän vihan häviämiseen ja tämän kauden harjoitusottelut antavat toivon voitoista. Yleisöä voi olla jopa täysi tupa ja ääntä... sitä tulee olemaan paljon. Harmi, kun en itse pääse paikalle.

Itse ottelusta veikkaan Lukon näytöstä, Ässät alkaa jo toisessa erässä säästelemään miehiä torstain kotiotteluun Kärppiä vastaan.

Toni Koivisto aloittaa liigakauden vauhdilla ja tekee vähintään 2+1 tehot.
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Empä usko että hallissa nyt niin hirveästi porukkaa on.. mielestäni kauden avausottelu ei ole oikein vetänyt porukkaa odottamallani tavalla.. tunnelma on varmaan sama mitä se oli viime kaudellakin; kolme rumpua hakkaa tauotta ja pari ihmistä kannustaa.. kumpa opiskelijat taas alkaisivat seistä joukkueen takana ja kannustaisivat äänellä.. anteeksi tämä ankea mielipiteeni.. :) mutta Lukko voiton vie joka tapauksessa!
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
Saakos niitä lippuja puhelimitse ennakkoon? Mulla on matkaa täältä P-satakunnasta 130km Raumalle, niin ei viittis turhaan ajaa, jos halliiin ei kerran mahdu.
 

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Lippupalvelusta vissii sais mutta... ja lukon toimistolta saa muistaakseni varattua numero on Puh +358 (2) 8387 081


Itse ottelusta odotan Lukon selkeää voittoa ja pitää sanoa että olisin tosipettynyt mikäli lukko ei voita.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Zauli
Saakos niitä lippuja puhelimitse ennakkoon? Mulla on matkaa täältä P-satakunnasta 130km Raumalle, niin ei viittis turhaan ajaa, jos halliiin ei kerran mahdu.

Palataan jo maan pinnalle. Ei halli loppuunmyyty ole, joten lipun saa varmasti luukultakin. Hyvää istumapaikkaa voi olla vaikea enää luukulta saada, mutta alariveille ehkä mahtuu, ja ainakin seisomaan. Olen tietenkin mielelläni väärässä tässä asiassa.

Kannattaa varmaan tiedustella tuosta Damienin antamasta numerosta niitä varauksia. Varaukset kaiketi pitää lunastaa kello 18.00 viimeistään, sen jälkeen ne pistetään myyntiin.
 

Zauli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Red Wings
OK, kiitos neuvoista. Mulle kävi kerran niin, että en saanut Äijänsuolta istumapaikkaa ja toista kertaa en sitä virhettä tee :)

Ässät muuten voittaa kamppailun 2-4 :)
 

Redcoat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
2:46 0-1 Korpisalo (Hakanen-Peltonen)
11:22 1-1 Cipolla (Niskala)
19:04 1-2 Sachl (Rochefort-Fandul) yv
34:50 1-3 Korpisalo (Glad-Fandul)
51:35 1-4 Pöllänen (Tähtinen)

Jäähyt: Ässät 7x2 min sekä Peltonen 5+20 min, Lukko 6x2 min sekä Kaipainen 10 min ja Porkka 5+20 min
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Enää pari päivää jäljellä ja sitten lähtee! :)

Tiukka matsi tulee olemaan joka tapauksessa..ja Lukko vie voiton 2-1 jatkoajalla, tulee sitten oikein makea voitto.. :)
 

tumpelo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko (ja TPS) Sympatiat: UJK,Sport,Kärpät&SaiPa
Vaikka Lukkoon uskon ja luotan, niin täytyy sanoa, että Ässät omaa mahdollisuuden yllätykseen. Ässillä on kovempi hyökkäyskalusto kuin Lukolla oli viime kaudella, mutta toisaalta Lukko alkaa olla peruspeliltään siinä määrin valmis, ettei pitäisi jäädä toista sanaa sanottavaksi. En usko, että Ässät tekee kahta maalia enempää ja silloinhan paljon riippuu siitä, miten tukossa ja ylimielisenä Lukko kaukaloon lähtee. Jos siis jotain on veikattava niin: 1-2, 3-1 tai 5-0, koska olisi mukava saada Vehaselle se 0-peli ja nyt löytyy puolustajia, jotka voivat Vehaselle sen pelata =)
 

JLand

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, NY Yankees, NY Giants
Tilasin varmuuden vuoksi edellispäivänä lipun Lukon toimistolta ja antoivat paikan H-katsomon yläosasta. Could someone please enlighten a simple new yorker, että missä päin H-katsomo sijaitseekaan? Siitä on jo sen verran aikaa kun olen Äijänsuolla käynyt, ettei muisti tahdo riittää.
 

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jland. Katto http://www.raumanlukko.fi/ ja oikee yläkulma=>liput=>ja kuva katosomosta.

HANTTA MUURIVIRTA tarkkailee pelaajia Äijänsuolla kevään mömmöm-kisoihin. Ehdotus nyt kaikki raumalaiset ja porilaiset unohtakaa hetkeksi kaikki kaunat jaa huutakaa yhteen ääneen: EROA EROA EROA EROA. Itse en pääse mukaan huutamaan mutta please tehkää se minun ja satojen tuhansien ihmisten mieliksi. Ketä ihmettä se muka tarkkailee kun ei sieltä ketään oteta. Ihan vaan raumalaisten mieliksi Porkka pelaa yhden maaottelun ja porilaisten mieliksi Tähtinen vihdoin sen ensimmäisen eikä yhtään enempää.

Itse ottelu ei pääty kuten tavallisesti lukon voittoon vaan 2-5.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös