Mitenkäs tuo kolmannen erän lopun jälkimmäinen jäähy sitten todellisuudessa menikään, kun itse olin myös näkevinäni että viides keltanuttu hyppäsi kaukaloon suoraan kiekollisen lukkolaisen viereen, mutta Virran ja ilmeisesti myös tuomaritarkkailijan mielestä tuo jäähy oli väärin puhallettu. Miten se tilanne siis todellisuudssa meni?
Juuri noin se minustakin meni. Olen luullut että väärä vaihto tapahtuu juuri silloin kun tuore mies vaikuttaa peliin ennen kuin vaihturinsa on poistunut kaukalosta, mutta ilmeisesti se ei näin menekään. Näin ulkomuistista lukkolainen ei myöskään ollut kiekon kanssa vaihtoalueella. Olisi tosiaan (ollut) mielenkiintoista kuulla, miksi jäähy "ei ollut pelin hengen mukainen".
Noin muuten Lukon peli oli toisessa erässä aivan eeppisen huonoa. Toisaalta Kalpa pelasi hyvin, eikä joutunut kyllä mitenkään kamalasti kyttämään hyökkäystilaisuuksia. Aina tultiin ja päästiin paikoille tai niiden tuntumaan. Ensimmäinen erä meni minulta hiukan ohi, ja kolmonen oli sitten jo paremmin Lukon hallussa, osin koska Kalpa passivoitui ja otti jäähyjä. Kalpan kolmen pisteen voitto olisi silti ollut ihan hyväksyttävä lopputulos, niin köysissä Lukko välillä oli.
Lukosta pitää nostaa esiin Jesse Virtanen, joka pelasi minusta todella hyvin, ja ottaa toivottavasti paikkansa ylivoimassa pysyvästi. Laukaukset meni maalille aika helvetin paljon paremmalla prosentilla kuin muilla pakeilla, ja omassa päässäkin Jesse onnistui minusta hyvin.
Vaikka Kalpa olikin välillä erittäin vakuuttava, niin en tiedä onko mikään kuitenkaan muuttunut muutaman kauden takaisesta, eli riittääkö tuo pelitapa tuolla rosterilla kuitenkaan kun sijoituksia aletaan ratkoa.
Lämäsiköhän Janne Keränen ikinä Lukossa?