Kyllä täytyy yhtyä siihen, että Kärpät oli oikeasti hyvä. Pientä peliteknistä ongelmaa nimenomaan vastaiskujen vastaanottamisen kanssa oli, koska puolustuksen ja hyökkäyksen väliin jäi turhaan tyhjää tilaa, mutta se nyt on sivuseikka tässä vaiheessa kautta. Vauhtia ja tahtoa näytti hyvinkin riittävän.
Tuomarit oli mielestäni erittäin hyviä lukuun ottamatta linjatuomareita. Tähän peliin sopi tällainen "antaa poikien pelata ja vääntää" -linja, koska molemmat joukkueet pelasivat lähinnä siistiä ja vauhdikasta peliä. Jos pelin virtaus olisi ollut epätasaisempi ja toinen olisi joutunut roikkumaan, linja olisi ollut huono, mutta tähän peliin lähes täydellinen. En itse ole televisiosta tilanteita nähnyt, mutta muutama paitsiovihellys tai viheltämättä jättäminen ainakin paikan päällä kummastutti. Katsomoon näytti, että Kärppien toista maalia edelsi selkeä paitsio - myös muualla istuneet tutut ihmettelivät tauolla asiaa. Samoin pitkien kiekkojen linja oli hieman omituinen, kun välillä vihellettiin ja välillä ei. En tiedä, kuinka television kautta tilanne välittyi, mutta ainakin paikan päällä taas ennen Kärppien kolmatta maalia kaikki odottivat pitkää, jota ei vihellettykään. Itse tilanne oli ihan 50-50 olisiko tarvinnut viheltää, mutta olisi ainakin voinut kunnolla kommunikoida, että ei vihelletä, jos kerran ei vihelletä.
Bluesin puolelta itselleni jäi erittäin positiivinen kuva jo mainitun Lammassaaren lisäksi myös Sallisesta, joka stunttasi erittäin hyvin hieman vaisummin pelanneen Camin paikkaa kakkosen keskellä. Samoin Ryhänen oli täysin eri mies työmoraaliltaan kuin mitä olin ennen kauden alkua ymmärtänyt. Kuitenkin vähän jäi ihmetyttämään, että miksi Blues käytännössä luovutti pelin hallinnan Kärpille viimeisen kymmenen minuutin ajaksi ja jotenkin hallilta kotiin kävellessä oli sellainen fiilis, että peli olisi hävitty. Itse asiassa on vieläkin sellainen olo, että ei ollut ihan sellainen esitys kuin olin odottanut. No kolme pistettä siitä tuli kuitenkin.
Kärpistä jäi todella monta pelaajaa mieleen nimenomaan positiivisesti, mutta mediassa ennen kauden alkua suuresti arvostettu Järventie keräisi itseltäni ennemminkin arvostelua kuin arvostusta. Jotenkin näytti koko ajan muutaman askeleen perässä olevalta ja erittäin epävarmalta. Ei missään nimessä pysty ainakaan eilisillä otteilla paikkaamaan Mikko Lehtosen kokoista aukkoa Kärppien puolustuksessa. Voisihan noista OPG:sta ja Tarkistakin kritiikkiä antaa, mutta yksittäisiä virheitä tulee ja vielä tässä vaiheessa se on ymmärrettävääkin - jopa hyväksyttävää. Muuten kuitenkin Kärpät näytti ehkä jopa kovemmalta kuin viime kaudella.
Harvinaisen viihdyttävän ja valmiin näköistä peliä kuitenkin molemmilta joukkueilta, jos huomioi sen, että kautta on pelattu alle viikko.