Harjoituskauden paras ketju, kevyesti, joten en tiedä miten se on reistaillut pidempään. Jos katsoo yksinään pelaajia, niin ei nuo herrasmiehet kauhean huonosti viime kaudella pelanneet (JP, Hirso ja Wärn).
Eli jos muutoksia tehdään esim täksi illaksi, niin mikä olisi sitten se pomminvarma resepti joka kannattaa toteuttaa senkin uhalla, että meidän kahden ensimmäinen pelin todella leveä hyökkäyskalusto ja toimiva ketjurakenne hajoaa palasiksi?
Itse en löytänyt harjoituskauden statistiikkaa tähän hätään, jos sinulla se on hallussa, niin mieluusti sen pohjalta asiasta keskustelisin. Itse pohjasin matsinraportteihin ja omiin havaintoihini tämän näkemyksen.
Ja ei, tähän hätään ei ole pomminvarmaa reseptiä toimivista ketjuista, mutta mielestäni on aikamoista ylireagointia puhua leveän hyökkäyskaluston ja toimivan ketjurakenteen hajoamisesta palasiksi kahden tässä kohtaa. Ymmärtäisin reaktiosi, jos mentäisiin joulukuuta ja takana olisi kymmenen tappiottoman ottelun putki samalla kokoonpanolla.
Asia on kuitenkin nähdäkseni niin, että joukkueen ykkösketjua, sen parhaimpia pelaajia, mitataan tuloksellisesti ja toistaiseksi ne tulokset ovat olleet aika ohuita, joten sen perusteella voisin itse ajatella myös jotain muuta koostumusta kokeiltavan. Luonnollisesti toivotaan tälle miehistölle onnistumisia, mutta sitä en ymmärrä, miksi he**etissä pitäisi lyödä joukkueen ketjut lukkoon heinäkuun ensimmäisten jäätreenien jälkeen ja sitten mennä niillä huhtikuulle.
Oli miten oli, tämä keskustelu ei kuulu otteluketjuun HIFK-SaiPa, vaan tätä voidaan jatkaa HIFK-osiossa.
edit: Siinä alla näemmä tuli statistiikka, kiitos. Kieltämättä nuo ovat hyvät tehot matseista, itselläni oli toisenlainen muistikuva/virheellinen tieto. Kyllähän noiden perusteella voi antaa poikain vielä hetken yrittää myös tosipeleissä.
Viimeksi muokattu: