Ti 14.11.2017 TPS - Ässät

  • 8 727
  • 56

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
OT: Näihin otteluketjuihin pesiytyy nykyään ihme suunsoittajia. Onko uusi teinisukupolvi vai mikä, mutta asiallisen keskustelun taso on kaukana. Miten voi olla niin vaikeaa ruotia ottelua ennakkoon ja sen jälkeen ilman kettuilua joka viestissä? Taidokkaat piikit oikeassa kohtaan on tietysti ok ja niitä "vastustajan" kirjoittajatkin osaavat arvostaa, mutta lapsellinen lällättely on jotenkin todella vaivaannuttavaa.

Se on osa sitä teini-ikäisten kasvukipuilua, kun hormonitoiminta muuttuu ja se purkautuu ajoittaisena yli-itsevarmuutena ja uhona. Kaikkihan me lienemme saman käyneet läpi ja kyllä se siitä tasaantuu vuosien karttuessa.

Hyviä piikittelyjä sitä itsekin lukee mielellään kummalta puolelta tahansa, mutta kyllähän tuo hitsarijuttu alkaa olla jo niin aikansa elänyt että jotain uutta voisi keksiä. Eikä se toistolla parane tässäkään tapauksessa.

Hieno paluu tauolta. Ihan mutulla tuntuu että tämä on ollut vähän viime vuosien trendi Tepsillä, että kvartaalit aloitetaan vahvasti ja loppua kohti väsähdetään ja käyrä laskee. Sama vaikuttaisi jatkuvan, vaikka peluutus on tasaantunut tälle kaudelle. Liekö sitten kuntovalmennuksen strategiaa tuloskunnon maksimoimiseksi vai yhden katsojan harhakuva, todennäköisesti jälkimmäinen. Vastustajalla ei tosin ollut se paras päivä eilen, eli ei tehdä liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä vaan katsotaan miten kvartaali etenee.
 
Viimeksi muokattu:

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
OT: Näihin otteluketjuihin pesiytyy nykyään ihme suunsoittajia. Onko uusi teinisukupolvi vai mikä, mutta asiallisen keskustelun taso on kaukana. Miten voi olla niin vaikeaa ruotia ottelua ennakkoon ja sen jälkeen ilman kettuilua joka viestissä? Taidokkaat piikit oikeassa kohtaan on tietysti ok ja niitä "vastustajan" kirjoittajatkin osaavat arvostaa, mutta lapsellinen lällättely on jotenkin todella vaivaannuttavaa.

Tämän takia on oma kirjoitustahtikin hieman hiipunut. Jotenkin raskasta, kun jokaisesta ketjusta saa etsiä niitä fiksuja viestejä muun paskan seasta. Olen ollut jäsenenä palstalla vasta vuodesta 2013, ja sitä ennen jokusen vuoden vain lueskelin. Liekö sitten aika kullannut muistot, mutta ei silloin niin paljoa ollut lapsellista pään aukomista mitä nykyään.

Itse pelistä sanottakoon lyhyesti, että TPS ansaitsi voittonsa. Ässät oli alun vitosen jälkeen aivan hävettävän huono, eikä päässyt edes varsinaisille tekopaikoille. Nyt on pelattu 6 erää putkeen ilman maalia. Missä mättää?
 

eriatarka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Pitipä oikein tarkistaa. Turun "lentokenttä" on 60x28m. Esimerkiksi Kuopiossa ja Kouvolassa on 60x30m. Porissa toki vain 58x28m

Olen miettinyt, että näyttääkö Turkuhallin kenttä katsojan silmään isommalta vain siksi, kun halli on isompi. Esim. jalkapallossa isommilla stadioneilla (ainakin tv-kuvissa) jalkapallokenttä näyttäisi isommalta kuin joku Veikkausliigan kenttä, vaikka tuskin niissä hirveästi eroa on.
 
Suosikkijoukkue
HC TPS
Olen miettinyt, että näyttääkö Turkuhallin kenttä katsojan silmään isommalta vain siksi, kun halli on isompi. Esim. jalkapallossa isommilla stadioneilla (ainakin tv-kuvissa) jalkapallokenttä näyttäisi isommalta kuin joku Veikkausliigan kenttä, vaikka tuskin niissä hirveästi eroa on.
Johtunee tosiaan siitä että kuvaustasanne on yläkatsomossa, jolloin kuvataan korkeammalta ja eri kulmasta mitä muissa halleissa.
 

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Jos nyt joku pahoittaa mielensä siitä, että marraskuun räntäsateiden aikaan "nostetaan kierroksia ylös" ja nimenomaan huumorilla, niin kyllä tämä jääkiekon seuraaminen olisi helvetin tylsää. Lievä vittuilu hyvässä hengessä kuuluu asiaan. Aika moni sai kuitenkin hyvät naurut ja jos joku pahoitti mielensä, niin sitten hän pahoitti. Joskus on hyvä nostaa näitä ketjua vähän enemmän ylös, koska tähän aikaan vuodesta ketjut jäävät tavattoman lyhyiksi. Ottelun jälkeiset puinnit taas käydään joukkueiden omilla foorumeilla. Ei muuta kuin leuka rintaan ja poikkaria naamaan.
 

Naurava Sika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olipahan yksipuolinen näytös. Tepsin ei tarvinnut edes laittaa kaikkea peliin, Ässistä vaan ei ollut minkäänlaista vastusta. Luultavasti Karhu HT:kin olisi pistänyt paremmin kampoihin kuin Pata eilen.

Jäähyllä istuttiin taas vähän turhan kanssa ja Kyllähän Kallio & kumppanit ottaa mielellään ratkaisun avaimet vastaan, kun niitä oikein tarjottimella tyrkytetään. Ja oli ihan hienoja maalejakin. Kiviaho otti monta hyvää koppia, joten numerot voisi olla rumemmatkin.

Joku sanoi ettei nähnyt Salmista lainkaan jäällä. Itse kyllä näin. Itse asiassa pelasi pirteästi ja loi pari paikkaakin itselleen ja ketjukavereille. Kyllä sieltä vielä tulosta tulee! Mutta kun joukkueesta vaan yksi pelaa ja loput kaksikymmentä eivät näytä olevan edes tietoisia että siellä on peli käynnissä niin se on sitten tuon näköistä. Eräs turkulainen sanoisi "Mä häpeän! Piste!".

Olikos muuten Monsterimonniinkin iskenyt Pori-nuha, sama tauti kuin Finleyhin, kun ei näkynyt? ;)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös