Nämä kommentit eivät voi olla edes totta. Voiko joku olla niin puusilmä, että ajattelee noin. Mitkä ovat odotukset olleet, kun koko kausi on majailtu sijoilla 3-5 ja niitäkin pidetään vain siedettävänä. Asiaa pitäisi kyetä katsomaan hiukan laajemmassa perspektiivissä.
Vaikka Micco! asiaan jo erinomaisesti vähän vastasikin, katson oikeudekseni puolustaa mielipiteitäni.Eli tämän päivän kierroksen jälkeen, KalPa on edellen 7... Ja se on kyllä omasta mielestäni erittäin siedettävä sijoitus, edelleenkin. Jos kauden päättyessä joukkue on, tavoitteen mukaisesti 10. tai sitä paremmalla sijoituksella se on todellakin siedettävä sijoitus.
Eli eilen KalPa hävisi kolme kullanarvoista pistettä huonon viimeistelyn ja luokattoman yv:n ansiosta. Jos Kalpa jää keväällä sijalle 11. yhden pisteen päähän kymppipaikasta, arvaa mitä minä silloin tuumin..?
KalPa ei tule nykyisen kaltaisella yyveellä pysymään siellä "siedettävillä sijoilla", vaikka nyt sijalla 7. ollaankin. Minua kyrsii erityisesti se että hiukan paremmalla pelillä KalPa olisi nytkin sijalle 3.
Meidän on taottava kun rauta on kuuma ja se on sitä juuri nyt. Mitä pitemmälle kausi etenee, sitä kovempaan iskuun nämä isomman pelaajabudjetin seurat jotka omaavat "voittamisen kulttuuria" pääsevät. Tappara, HPK, HIFK, JYP, Kärpät, Jokerit, Blues, Lukko ja Ilves ovat kaikki tällaisia seuroja. Näitä seuroja on 9 ja meille olisi luvassa se sija 10. jos korkeammat voimat on meidän puolella. Meidän on taisteltava joka pisteestä 100% ja näin ei Jokereita vastaan ollut. Jos haluamme olla voittava joukkue, pisteitä on haalittava eikä taputeltava toisia olkapäillä tyyliin: "kyllä me ollaan nyt ihan tyytyväisiä..."
Taidatte Silkkiuikku ja Mordva kusta hunajaa jos KalPa on kauden jälkeen sijalla 12? "Olisihan sekin parempi kuin viime vuonna, lässynlässyn..."
Minua ei se sija tyydyttäisi yhtään. Oikeastaan edes 10.sija ei tyydyttäisi vaikka sääleissä oltaisiinkin. Hommahan on vähän sama Suomen futismaajoukkueella Saksaa vastaan, tasurikin oli ennakkoon kova sana mutta loppupeleissä pettymys koska voittoonkin olisi ollut avaimet. Tässä on sama idea, ei minua tyydytä nyt enää joku taskulämmin kymppisija kun tarjolla on ihan oikeasti jopa suora pleijaripaikka. Etsikkoaika on kuitenkin nyt käytettävä hyväksi, eikä hukattava kuten näyttää tällä hetkellä käyvän. Se minua kyrsii, jos niitä pisteitä ei nyt oteta niin vielä vähemmän niitä myöhemmin otetaan...
Niinpä. Minä tässä ajattelenkin jo maalis/huhtikuun 2009 tilannetta. Kukakohan tässä ajattelee laajassa perspektiivissä?Asiaa pitäisi kyetä katsomaan hiukan laajemmassa perspektiivissä.