Ti 12.3.2024 Sport - Ässät

  • 4 229
  • 32

Kumpi jatkoon?

  • Sport

    Ääniä: 50 54,9%
  • Ässät

    Ääniä: 41 45,1%

  • Äänestäjiä
    91
  • Poll closed .

Waasan Weri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olipa upea kahden hienon joukkueen välinen tapahtuma eilen. Molemmat päätyt hienosti mukana. Riskan upea muistaminen ja Ristokkn sai pikkusen.

Mutta se hylätty maali.

Siinä ehkä oli joku käsihuitaisu Holmströmillä, mutta sen jälkeen kiekko pysähtyi maalivahdin taakse ja hän potkaisi sen kenenkään häiritsemättä itse maaliin. Tämä potkaisu on kiistaton fakta. Käsisyöttö se ei ollut kun kiekko ei mennyt omille.

Mahtaako saannöt sanoa jotain sellaista, että kun kiekko ohjattiin maalia kohti kädellä, niin maalia ei hyväksytä vaikka oma pelaaja kiekon sitten itse maaliin saattaakin lopulta.
 

sepeteus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Siinä ehkä oli joku käsihuitaisu Holmströmillä, mutta sen jälkeen kiekko pysähtyi maalivahdin taakse ja hän potkaisi sen kenenkään häiritsemättä itse maaliin. Tämä potkaisu on kiistaton fakta. Käsisyöttö se ei ollut kun kiekko ei mennyt omille.

Mahtaako saannöt sanoa jotain sellaista, että kun kiekko ohjattiin maalia kohti kädellä, niin maalia ei hyväksytä vaikka oma pelaaja kiekon sitten itse maaliin saattaakin lopulta.
niinhän se sääntö menee että vaikka se ohjataan kädellä maalia kohti niin sitä ei hyväksytä vaikka se kimpoaa vastustajasta vielä maaliin. sama juttuhan se on esim. korkealla mailalla tehtyjen maalien kanssa että korkea maila on korkea maila vaikka ottaisi vielä kimmokkeen sen jälkeen. eri asia sitten jos olisi ollut kunnolla rubinin hallinnassa tuo kiekko tuossa.
 

Waasan Weri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mutta käsiohjaus, toisin kuin korkea maila, ei mun mielestä ole rike, jos kiekko ei ajaudu kanssapelaajalle.
Ja oli jo vähän eri tilanne se, kun molari päätti potkaista kiekon maaliinsa.
No en tiiä, ehkä se meni oikein.
 

sepeteus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
joo eiköhän se sääntöjen mukaan mennyt oikein, vaikka hämmentävä tilanne olikin
jossain toisessa ketjussa se oli selitetty hyvin että miksi hylättiin. en nyt muista missä
 

JaniK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
67.6.MAALIN HYLKÄÄMINEN

Hyökkäävä pelaaja ei voi tehdä maalia lyömällä tai ohjaamalla kiekon kädellään maaliin. Hyökkäävä pelaaja ei voi tehdä maalia lyömällä tai ohjaamalla kiekkoa kädellään siten, että kiekko kimpoaa toisesta pelaajasta,maalivahdista tai tuomarista maaliin.

Kun kiekko menee maaliin selkeän käsineestä tapahtuneen kimpoamisen seurauksena, maali pitää hyväksyä



Jäisin vielä tuon perusteella maalin hyväksymisen kannalle.
 

Onnenpyörä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi-sarjajoukkueet
Tulipas kerrankin valittua oikea ottelu MTV Katsomosta! Olihan huikea tapahtuma Vaasassa aivan alkuseremonioista lähtien. Erik Riskan saama suosio oli jotain ennen kokematonta, eikä turhaan. Kannattaa katsoa Youtubesta , kuinka Erik Riska reagoi videotervehdyksiin.
 

castorpollux

Jäsen
Suosikkijoukkue
Spårt, VPS, Wasa Royals, Suomen maajoukkueet
Kun kiekko menee maaliin selkeän käsineestä tapahtuneen kimpoamisen seurauksena, maali pitää hyväksyä


Jäisin vielä tuon perusteella maalin hyväksymisen kannalle

Hidastuksen perusteella oli kimmoke ja mahdollinen ohjausyritys (käsivarren liike) tapahtuu vasta sen jälkeen. Ei vaikuta kiekon suuntaan.

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös