Ti 11.1.2011 Blues - HPK

  • 6 041
  • 26

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Toihan oli videon perusteella ihan puhdas vahinko. Korkeasta mailastahan tulee 2+2 jos kyse on vahingosta ja vastustajalle tulee haava. Tahallisesta tulee vitonen. Siis jos vastustaja loukkaantuu. Kyllähän tossa Haverisenkin maila korkeella heiluu, ei vaan osu mihinkään. Muutenkin pelin tuomarityöskentely oli aika onnetonta. Melkein samaa tasoa joukkueiden kanssa. Yksi pikku episodi nousi esiin kun peli muuten oli aika mitäänsanomatonta skeidaa.
En minä ole mitään muuta väittänytkään. Tosiseikkoja tosin on myös esim. Blues pelaaja oli jo mennyt ohi ja silti lähti taklaamaan ja pelaaja vastaa aina omasta mailastaan. Minä katsoin tilanteen Urholta ja olin jo tapahtuman sattuessa, että mitä *ttua kiekollinen ajo kiekotonta, ennen kuin edes selvisi että kaveri loukkaantui.

Mutta anyways, pointtina olikin se että jos linjuri raportoi tilanteen tuomarille tulisi aina kyseessä olla iso jäähy, eli linjurit ei jakele kakkosia tai raportoi niitä. Nyt kuitenkin kävi näin. Seuraavaksi kaverilla on naama auki eli selkeästi loukkaantui ja minimi tuosta on 2+2 ja silti selvisi kakkosella. Mitä raportoi linjuri, en tiedä, sanoiko vahingoksi, en tiedä, mutta sen tiedän ettei tuo nyt mennyt minkään pykälän mukaan tällä kertaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Toihan oli videon perusteella ihan puhdas vahinko. Korkeasta mailastahan tulee 2+2 jos kyse on vahingosta ja vastustajalle tulee haava.

Vahinkohan se selkeästi olikin. En tiedä sovelletaanko liigan sääntöjä tältä osin miten, mutta Jääkiekkoliiton sääntökirjan säännöissä sanotaan linjatuomarin ilmoittavan vain joukkuerangaistukset, isot rangaistukset, käytösrangaistukset, pelirangaistukset käytöksestä ja ottelurangaistukset.

8.1 Aarnio lensi muuten vahingossa kasvoihin nousseesta korkeast suihkuun. Vaikka teko näytti pahemmalta kuin tuo Lammassaaren vahinko, en ainakaan itse saa siitä tahallista. Noh, liigan tuomarityöskentely on välillä mitä on, aivan kuten itsekin totesit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös