This is how it happened

  • 2 028
  • 1

TKH

Jäsen
Alla olevaa juttua lukiessa mietin, että minkähänlainen ajatusprosessi siinä on ollut takana ja ajattelin nyt sitten avata ketjun, jossa erilaisista tosielämän tapauksista saa esittää oman näkemyksensä.

The Navy said farewell Friday to the USS Miami, the nuclear-powered submarine whose service was cut short when a shipyard employee trying to get out of work set it on fire, causing $700 million in damage.

The Los Angeles-class submarine was damaged at the hands of a shipyard worker who set a fire in May 2012 while the submarine was undergoing a 20-month overhaul.

Seeking an excuse to leave work early, Casey James Fury set fire to a box of rags on a bunk, and the blaze quickly spread throughout the forward compartments. Fury pleaded guilty and is serving a 17-year sentence in federal prison.

It took 12 hours and the efforts of more than 100 firefighters to save the vessel. The fire severely damaged living quarters, the command and control center and a torpedo room, but it did not reach the nuclear propulsion components at the sub's rear.
Navy says goodbye to sub damaged by workers arson

Tässä tapauksessa oma versioni menee suunnilleen näin. Ohessa siis kaverin ajatteluprosessi muutamia minuutteja ennen tulitikun sytyttämistä.

- Perkule kun väsyttää ja millään ei jaksaisi enää olla töissä. Saakelin pomokin on aina kyttäämässä. Mitenkähän sitä pääsisi täältä pois kun sairaaksi ei enää viitsisi tekeytyä kun ne viime kerran jälkeen eivät meinanneet enää päästää takaisin ja pomo uhkaili jo erottamisellakin. Viimeksi kun taas lavastin itselleni haaverin, niin meinasi epähuomiossa käsi leikkautua irti. Sitten oli vielä se yksi juttu, jossa sille yhelle tyypille kävi vähän huonosti, mutta ei se oikeasti ollut mun syytä. Olisi tarkastunut niiden telineiden kiinnitykset, olisi ne saattanut löystyä itsestäänkin. Tällä kertaa pitäisi keksiä joku uusi juttu, mutta mikä.

- Mutta nythän mä keksin. Jos mä sytytän ton sukellusveneen tuleen, niin ei se tulipalo voi niin nopeasti levitä ettenkö mä ite ehi sieltä pois. Ja sehän on varmaan vakuutettu, joten ei siitä kenellekkään varmasti mitään vahinkoakaan tule. Ja täällähän on joutilaita sammuttajiakin vaikka kuinka paljon. Joo, ja tossahan on noita riepujakin valmiina, nehän on siinä kuin enteenä. Joo, tää on aivan loistava idea. Tänään on se matsikin. Ai vitsi, kohta mä olen jo kotona. Ja jos joku myöhemmin tulee kyselee jotain, niin mä sanon, että mä lähin kotia kun kerta sukellusvene oli tulessa ja enhän mä silloin voi siellä töitä tehdä ku se kerta palaa.
 

SgtMarkov

Jäsen
Tästä viestistä ei pidä kenenkään rykiä herneitä nekkuun.

Kaikki muistavat päivämäärän 11.9.2001, jolloin nk. terroristit iskivät New Yorkissa ja Washingtonissa. Aiheesta ovat salaliittoteoreetikot jauhaneet jo kyllästymiseen asti ja nyt on viimein oma vuoroni heittää kärpäseni tähänkin keittoon.

This is how it happened.

Washington D.C. 30.8.2001

Karl Roven, Bush Jr:n poliittinen neuvonantaja. "Sir, valtio on ajautumassa velkataakkaan. Jotain pitäisi tehdä ja pikaisesti."

George W Bush. "Mitä helvettiä? Kevensin veroja ja työnsin varoja kouluille, sairaaloille ja eläkeläisille. Tätä ne ovat halunneet jo pidemmän aikaa!"

Roven. "Julkinen velka on kasvanut 2,5 biljoonaa dollaria. Kannatuksenne alkaa laskea jos ei muutoksen tuulet ala puhaltaa."

Bush. "En mä voi alkaa leikkaamaan mistään nyt. Mitähän mun pitäis tehdä?"

Roven. "Tarvit rahaa lisää, aika helvetisti."

Bush. "Mulla taitaa olla ovela suunnitelma. Eikös rättipäillä ole rahaa kuin roskaa. Niillähän on ne kaikki öljyvaratkin? Mun täytyy varmaan käydä lainaamassa sieltä!"

Roven. "Lainaaminen tuskin onnistuu viimeaikaisten lausuntojenne johdosta.."

Bush. "Ai perkele, näin se taitaa olla. No mehän haetaan kysymättä sieltä. Pidetään linja samana kuin tähänkin asti."

Roven. "Toki. Mutta kelaa nyt, sä voit tässä iskeä kaksi kärpästä samalla iskulla. Eli nostaa itsesi puolijumalaksi kansan silmissä, ja oikeuttaa joukkojen lähettämisen öljyn perään."

Bush. "Tosiaan, nää on niin ylipatrioottisia... Jotain ilkeää siis. Tuhotaan jotain ja vieritetään syy jonnekin Al-Qaidan päälle. Ei ne vastaan laita, ainahan ne on ollu ottamassa kunniaa joka asiasta."

Roven. "Haha, kuulostaa hyvältä. Mustakin on kivaa räjäytella juttuja."

Bush. "Joku semmonen mesta mikä kääntäisi koko maailman katseet tänne. NY tai jotain."

Roven. "Jeah, ja WTC, siellähän niitä ulkomaisia käy duunissa joka päivä. Saadaan se näyttään siltä ettei se ole isku vain meitä, vaan koko maailmaa vastaan.

Bush. "Asiaa. Pari kiloa TNT:tä kellariin?"

Roven. "Ei kai, sitä kokeiltiin jo -93. Olis jo liian läpinäkyvää."

Bush. "No lennätetään parit lentokoneet torneja päin. On näitä sattunut ennenkin. Tornit maan tasalle ja kukaan ei epäile mitään."

Roven. "WTC-tornit taitavat kuitenkin olla rakennettu kestämään lentokoneen törmäys."

Bush. "No voi jumalauta. Ladatkaa tornit täyteen paukkuja ja viilatkaa tukipilareista paloja pois. Luulis tulevan alas sen jälkeen."

Roven. "Loistavaa. Mä käyn soittamassa pari puhelua. Tuu hei nykimään mua hihasta jos tulee vielä jotain siistiä mieleen.

Bush. "Tulen, tulen.."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös