The Walking Dead (pääosin sinivalkoiseen tahtiin)

  • 647 114
  • 3 822

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Niin tuota Carolin keissia ma nyt ihmettelen. Aina siita asti kun Carolista tuli rambonainen on tati feikkaillut oikein kunnolla ja manipuloinut ihmisia. Silloin kidnappauksen aikaan tati sitten muuttui, mutta meikalainen oli ihan varma etta Carol tekee carolit, eli siis feikkailee jne. Sitten se jatkui ja jatkui ja meika silti ihan varma etta Carol feikkaa. Edelleen olen sita mielta etta Carol feikkaa, koska ei tuolle oikeen mitaan muutakaan jarkevampaa selitysta loydy. Ma oon ihan helvetin hamillani tuosta hommasta, mutta kai se minulle selviaa myohemmin tai sitten vain olen idiootti.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
AMC:n sarja, joka USA:n ulkopuolella pyörii paljolti Foxilla.

Sama asia, eri vinkkelistä kirjoitettuna. Suomessa Foxin sarja, mutta alunperin siis AMC:n sarja USA:ssa, joka siis määrittelee mitä saa näyttää ja sanoa. Ilmaisin itseäni eilen vähän epäselvästi.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Niin tuota Carolin keissia ma nyt ihmettelen. Aina siita asti kun Carolista tuli rambonainen on tati feikkaillut oikein kunnolla ja manipuloinut ihmisia. Silloin kidnappauksen aikaan tati sitten muuttui, mutta meikalainen oli ihan varma etta Carol tekee carolit, eli siis feikkailee jne. Sitten se jatkui ja jatkui ja meika silti ihan varma etta Carol feikkaa. Edelleen olen sita mielta etta Carol feikkaa, koska ei tuolle oikeen mitaan muutakaan jarkevampaa selitysta loydy. Ma oon ihan helvetin hamillani tuosta hommasta, mutta kai se minulle selviaa myohemmin tai sitten vain olen idiootti.

Kai tuolla yritettiin ilmaista kuinka Rickin porukka ei ole lopulta yhtään sen parempi kuin Saviours ja ovat menossa kovasti samaan suuntaan. Samalla piti ilmeisesti saada jotenkin tuo porukka hajalleen ja lähtemään kymmeneen eri suuntaan, koska käsikirjoittajat ja näin ollen Carolin nyt vain piti äkillisesti muuttua käsittämättömäksi idiootiksi. Ihan yhtä laillahan Carol&Morgan kaksikko olisi voinut lähteä tutkimusreissulle, mutta tällä ei olisi luultavasti saatu yhtä hyvin venytettyä kauden pituutta. Nyt tuolla Carolin jahkailulla ja seikkailuilla melkein kulutettiin melkein yhden jakson verran aikaa, kun laskee yhteen useamman jakson vieneen tarinan kaaren.
Ei sikäli mitään uutta tässä sarjassa, että käsikirjoittajat heittävät hyvän hahmon täysin bussin alle ja tekevät tästä rasittavan paskan. Aiemmin saman kohtalon ovat jo kokeneet Morgan ja Andrea.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Rick ja kumppanit taisivat piilottaa aseita aikaisemmin lähialueelle. Tämä pieni repliikki nousee nyt hieman arvoasteikossa. Arvaus tulevasta: 7.n alkupuoli menee voimia keräten ja orjana toimien. Samaan aikaan useammat pienet ryhmät alkavat liitoutua (Rickin porukka, lätkäjätkät ja Hilltop, sekä muutama uusi). Sitten toisella puoliskolla alkaa räiskintä. Toinen vaihtoehto on, että Rick päättää muksujensa kanssa nostaa kytkintä ja mukaan lähtee muutama vanhasta jengistä.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ei sikäli mitään uutta tässä sarjassa, että käsikirjoittajat heittävät hyvän hahmon täysin bussin alle ja tekevät tästä rasittavan paskan. Aiemmin saman kohtalon ovat jo kokeneet Morgan ja Andrea.
Tuokin on kyllä sellaista käsikirjoittajien laiskuutta että pitäisi rangaista. Morgan on ehkä hieman poikkeus, hänen oma jaksonsa avasi vähän tuota ajatusmaailmaa, mutta olisi tuon viime jakson muuttumisen (eli tappamisen) tapahtua jo muutamaa jaksoa aiemmin. Potentiaalia sarjalla on onneksi helvetisti, vielä kun sitä koitettaisiin käyttää kunnolla, eikä tyydytä näihin nykyisiin ratkaisuihin.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitä on aikaa kulunut sarjassa? 2 vuotta? Siinä ajassa alkaa ihmisen sisäinen laumaeläin vaikuttaa ja muodostaa yhteisöjä. Siirrytäänkö sarjassa ihmisryhmien väliseen vuorovaikutukseen?

Tässä on mahdollisuudet kääntää sarja sellaiseen suuntaan, että lakkaa kiinnostamasta.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Mitä on aikaa kulunut sarjassa? 2 vuotta? Siinä ajassa alkaa ihmisen sisäinen laumaeläin vaikuttaa ja muodostaa yhteisöjä. Siirrytäänkö sarjassa ihmisryhmien väliseen vuorovaikutukseen?

Tässä on mahdollisuudet kääntää sarja sellaiseen suuntaan, että lakkaa kiinnostamasta.
The Walking Dead Wikin arvion mukaan Neganin Lucille heilahti 627. päivänä viruksen puhkeamisesta, joten nopealla matikalla laskettuna vähän alle kaksi vuotta.
 

A Siente

Jäsen
Kovin pitkään ilman WD:tä ei tarvitse olla sillä 10. päivä tätä kuuta jatkuu taas Fear the Walking Dead toinen kausi. Ilmeisesti viimeksi ei tykätty kun 1 kaudesta keskusteltiin, joten en ala tästä jatkossakaan sen enempää jauhamaan. Suosittelen kuitenkin seuraamaan, tuo ihan mielenkiintoista näkökulmaa.
 

Koikkaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & Boston Bruins
Mitä mieltä ootte tästä Fear The Walking Dead -keskustelusta, että keskustellaanko tässä ketjussa vai tehdäänkö oma?
 

Caney

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Philadelphia Flyers, Liverpool FC
Mitä mieltä ootte tästä Fear The Walking Dead -keskustelusta, että keskustellaanko tässä ketjussa vai tehdäänkö oma?
Lähtisin rohkeasti pistämään toista ketjua pystyyn, sillä aika kovia spoileja tulisi niille ketkä ei vielä tuota FTWD:tä ole korkanneet, ml. allekirjoittanut. Ja aikeissa on aloittaa, että uutta ketjua tulille vaan!
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Liekö tuosta FTWD:sta riittää yhtä laajaa keskustelua, kun sitä seuraa tätä emosarjaa vähemmän porukkaa täällä? No ei siinä, käyhän se ketju ainakin minulle joo ja tässä nyt ei ole asiallista keskustella ja spoilertagien kanssa keskustelukin on pidemmän päälle todella puuduttavaa.
 

A Siente

Jäsen
Kyllähän tuosta FTWD:stä keskusteltiin ekan kauden aikana täälläkin kunnes eräät alkoivat itkemään spoilereista. Tosin jos tämä ketju keskittyy enemmän itse pääsarjaan, niin kyllähän tälle voisi omankin ketjun avata. Seuraava kausi kuitenkin jatkuu pitkälle kesään.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kyllähän tuosta FTWD:stä keskusteltiin ekan kauden aikana täälläkin kunnes eräät alkoivat itkemään spoilereista. Tosin jos tämä ketju keskittyy enemmän itse pääsarjaan, niin kyllähän tälle voisi omankin ketjun avata. Seuraava kausi kuitenkin jatkuu pitkälle kesään.

Uusi ketju vain pystyyn niin pystyy vapaamin puhumaan ne jotka realiajassa seuraa, olkoon niitä sitten vain muutama. Varmaan ihan omanlaista keskustelua enemmän saa aikaan. Kuitenkin tuossa käydään paremmin läpi tapahtumia kun epideamia on aluillaan ja siitä varmaan saisi vapaaminen puhuttuakin kun ei tarvii jokaista pistää spoileriin. Tuleeko muuten tuo FTWD HBO kautta realiajassa Suomessa, juuri tuli ilmainen kuukausi ostettua niin pari ekaa jaksoa näkisi ainakin olettaen että tulisi tuonne. Muualta ei taida Suomessa näkyä kyseinen sarja?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Vielä hyvin varovaisia/epävarmoja huhuja, mutta Steven Yeun ei ilmeisesti "sisäpiirilähteiden" mukaan olisi uusimassa Glenn Rheen roolia(main cast) The Walking Deadin seitsemännelle kaudelle. Hauska nähdä trollataanko taas vai olisiko sittenkin..
 
Viimeksi muokattu:

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viimeisin kausi on ollut kokonaisuudessaan niin typerryttävän epäonnistunut, että itsellä voi olla motivoitumisvaikeuksia lähteä enää sarjan kelkkaan sen jatkuessa. Koko kausi hahmot ovat tehneet äärimmäisen typeriä ja varomattomia ratkaisuja ja oikein väkisin annettu kaikkien ulkopuolisten harventaa joukkoja. Tästä sarjasta on jotenkin nyt äly ja ideat loppuneet kesken, joten ehkä pidempi tuumailutauko olisi tarpeen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mitä on aikaa kulunut sarjassa? 2 vuotta? ...

Tuli muuten mieleen, että aika siinä rajoilla alkaa olla, että koko maisema pitäisi vaihtaa, mikäli halutaan tietty uskottavuus pitää kulissien osalta (ei toki mikään pakko zombie-sarjassa).

Tuolla näyttää olevan vielä suht siististi nurmikko omilla plänteillään suojateiden ja pyörätien välissä jne. Tosiasiassa luonnon villiintyminen hoitamattomassa ympäristössä on hämmentävän nopeaa, muistan katsoneeni asiasta jonkin dokkarin aikanaan.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Tuleeko muuten tuo FTWD HBO kautta realiajassa Suomessa, juuri tuli ilmainen kuukausi ostettua niin pari ekaa jaksoa näkisi ainakin olettaen että tulisi tuonne. Muualta ei taida Suomessa näkyä kyseinen sarja?

Kyllä tulee. En ole varma löytyykö ensimmäinen kausi jo tälläkin hetkellä sieltä, mutta sitä kautta tuli ensimmäisen kausi alun perin katsottua.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Viimeisin kausi on ollut kokonaisuudessaan niin typerryttävän epäonnistunut, että itsellä voi olla motivoitumisvaikeuksia lähteä enää sarjan kelkkaan sen jatkuessa. Koko kausi hahmot ovat tehneet äärimmäisen typeriä ja varomattomia ratkaisuja ja oikein väkisin annettu kaikkien ulkopuolisten harventaa joukkoja. Tästä sarjasta on jotenkin nyt äly ja ideat loppuneet kesken, joten ehkä pidempi tuumailutauko olisi tarpeen.

Ja aikaisemmilla kausillako et ole havainnut typerehtimistä hahmojen päätöksissä? Itse olen tässä kausien aikana ehtinyt jo turtumaan tuohon, muutamalla ensimmäisellä kaudella se vielä hieman hämäsi.

Itse pitäisin tätä kutoskauden jälkimmäistä puolikasta sarjan tähän mennessä toiseksi parhaana, ensimmäisen kauden jälkeen. Ilman viimeisien sekuntien hölmöilyä olisi saattanut jopa nousta ensimmäisen ohi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ja aikaisemmilla kausillako et ole havainnut typerehtimistä hahmojen päätöksissä? Itse olen tässä kausien aikana ehtinyt jo turtumaan tuohon, muutamalla ensimmäisellä kaudella se vielä hieman hämäsi.

Itse pitäisin tätä kutoskauden jälkimmäistä puolikasta sarjan tähän mennessä toiseksi parhaana, ensimmäisen kauden jälkeen. Ilman viimeisien sekuntien hölmöilyä olisi saattanut jopa nousta ensimmäisen ohi.

Samaa mieltä, tämä kauden puolikas oli ihan parasta, mitä tätä on tehty, huolimatta lopun spedeilystä. Tosin itse en kyllä tarvitse yhtään enempää väkivaltaa ruutuun, mutta olisi ollut kiva näyttää, että kuka oli uhri, vaikka tämä toki suht isolla varmuudella jo arvataankin.

Sinällään Carolin sekoamisesta en kyllä välitä, kun hänestä oli juuri tehty yksi sarjan mielenkiintoisimpia hahmoja: eli pullantuoksuinen kotiäiti, joka onkin pinnan alla jotain ihan muuta. Hivenen väsyttävä tämä kierto, että yksi toisensa jälkeen hahmot sekoavat ja sitten parantuvat, kaikki muistanevat Rickin naurettavat kasvimaa-jutut...

Olen myös sitä mieltä, että tällä kaudenpuolikkaalla nimenomaan ei niin paljoa sekoiltu kuin aiemmin, joskin kyllä sitä nytkin tapahtui.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
. Tosiasiassa luonnon villiintyminen hoitamattomassa ympäristössä on hämmentävän nopeaa, muistan katsoneeni asiasta jonkin dokkarin aikanaan.
Luonto villiintyy, hmm, mielenkiintoisesti ajateltu. Mutta pointti ymmärretty. Aika kova haaste olisi sarjan tekijöille pistää paikat rehottamaan. Lisäksi moinen veisi ympäristöstä tuttuutta pois ja tuttuus on tärkeää jotta katsoja samaistuu helpommin sarjan (melko idiootteihin) sankareihin.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hypetyksellä ihmiset saatiin odottamaan jotain todella hienoa. Kun tuloksena oli vain ihan ok jakso, niin pettymys purkautuu käyrän nousemisena.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Luonto villiintyy, hmm, mielenkiintoisesti ajateltu. Mutta pointti ymmärretty. Aika kova haaste olisi sarjan tekijöille pistää paikat rehottamaan. Lisäksi moinen veisi ympäristöstä tuttuutta pois ja tuttuus on tärkeää jotta katsoja samaistuu helpommin sarjan (melko idiootteihin) sankareihin.

Ihan yksittäisenä tuoreena esimerkkinä (näitä löytyy sarjasta ties kuinka paljon): kauden viimeisessä jaksossa kävellään hetki pienen kylän kaduilla. Paikat ovat vähän pölyisiä ja kuolleita lehtiä löytyy jalkakäytävältä, mutta joku näyttää kuitenkin ehtineen lyhentää pientareen nurmikon muutaman sentin mittaan.

Taitaapi olla niin, että rikkaruohot olisivat jo vuodessa, parissa valloittaneet kaikki kadut ja tienpientareet.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Taitaapi olla niin, että rikkaruohot olisivat jo vuodessa, parissa valloittaneet kaikki kadut ja tienpientareet.
Voi ehkä olla tosiaan vähän haastetta löytää sopivia kuvauspaikkoja, missä kasvillisuus on keskellä rakennuskantaa päässyt valloilleen vuosikausiksi...

Tämä nyt on kyllä sellainen asia, missä on realismista aivan pakko tinkiä. Jos tälläiset asiat (yleisesti) vaivaa liikaa fiktiossa, niin kannattaa pysyä visusti erossa ja katsella vaikka luontodokkareita. =)

Jossain yksittäisessä dystopisessa elokuvassa näihin voisi olla ehkä aikaa panostaa, mutta tiiviissä aikataulussa kulkeva tv-sarja jonka budjetti on rajallinen on tuollaisiin asioihin aika mahdotonta keskittyä. Yleisesti ottaen olen tässä sarjassa pitänyt noista kuvauspaikoista ja ne on hyvin lavastettuja ja rähjäisiä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös