Samaa mieltä. Säännöt voisi tehdä selväksi, että katsojakin tietäisi miten toimitaan. Tosin tuntuu hieman siltä, että edes kilpailijat eivät ole täysin kartalla säännöistä ja hommia sovelletaan aika laveasti. Jotenkin surkuhupaisaa oli tämä kanoottien kanssa säätäminen. Miksi kilpailijoilta otettiin 5k€ kanooteista ilman mitään toista vaihtoehtoa. Jotenkin hölmöä, että kisaillaan siitä paljonko rahaa saadaan vietyä huipulle, mutta matkalla tätä pottia sitten niistetään tuotannon toimesta pakottamalla maksamaan esim. noista kanooteista. Esimerkiksi näissä "luxus-leireissä" voisi olla paremmalle majoittumiselle sekä ruoalle joku hinta ja kilpailijat sitten päättäisivät maksavatko niistä vai ei. Koska tarkoitus on viedä huipulle maksimaalinen rahapotti, niin silloin pitäisi aina olla vaihtoehto jossa kannossa olevaa summaa ei tarvitsisi pakolla pienentää.Formaatiossa olisi paljon potentiaalia, toivottavasti tulee uusi kausi ja korjataan "virheet". Samoin katsojille pitäisi minusta tehdä säännöt selväksi, miten rahoja jaetaan. En ainakaan itse ole ymmärtänyt tuota täysin.
Miksi kilpailijoilta otettiin 5k€ kanooteista ilman mitään toista vaihtoehtoa. Jotenkin hölmöä, että kisaillaan siitä paljonko rahaa saadaan vietyä huipulle, mutta matkalla tätä pottia sitten niistetään tuotannon toimesta pakottamalla maksamaan esim. noista kanooteista. Esimerkiksi näissä "luxus-leireissä" voisi olla paremmalle majoittumiselle sekä ruoalle joku hinta ja kilpailijat sitten päättäisivät maksavatko niistä vai ei. Koska tarkoitus on viedä huipulle maksimaalinen rahapotti, niin silloin pitäisi aina olla vaihtoehto jossa kannossa olevaa summaa ei tarvitsisi pakolla pienentää
Näinhän se todennäköisesti menee. Näissä pitäisi käsikirjoittajilla olla sen verran mielikuvitusta, että homma saataisiin edes auttavasti näyttämään aidolta. Nyt homma näyttää siltä, että pottia lypsetään pikku hiljaa pois ja kilpailijat eivät voi mitenkään tähän vaikuttaa. Olisihan tuohon kanootti-farssiin voinut tuoda jonkun vaihtoehdon joka olisi jo lähtökohtaisesti ollut sellainen, että kilpailijat olisivat valinneet kuitenkin 5k€ kanootit.Selviytyjissä ja BB:ssä palkintopotit ovat olleet sen 30-50k ja ne ovat pikemminkin lasku-kuin noususuunnassa. Budjetit ja mainostulot aika selvillä ja on laskettu moneen kertaan että tuon noin 30k voi palkintopottiin irrottaa. Puheet 100k+ poteista silkkaa höpötystä ja formaatin kiinnostavuuden lisäämistä.
Ei tarvitse olla mikään Einstein ennustaakseen että noille haminoille lopullinen voittopotti päätyy ihan riippumatta miten kilpailijat jaksavat reissussa.
Eiköhän Suomi formaatti noudattele muiden maiden linjaa. 3 pääsee huipulle. Voittajalle se n. 30% voittopotista ja loput saavat karkeasti sen 10%.Vähä tylsäksi mennyt tämä kisa. Jasper kun sanoi että ollaan puolessa välissä niin mietin että vasta nytkö. Piti ihan tarkistaa, tosiaan oli jakso 7/14.
Toi kanootti juttu oli ihan typerä. Eihän kilpailijoille edes annettu muuta vaihtoehtoa kun antaa se 5 tonnia. Ei taida tätä menoa paljoa olla rahaa jäljellä kun joskus pääsevät maaliin.
Olisi kyllä voinu huipulle kiipeämisen oikeasti laittaa kisaksi missä viiminen tippuu. Mutta ei, jotku vielä mietti että mieluummin tiputetaan Henrietta kuin Janika vaikka Janika oli selvästi heikoin lenkki. En ymmärrä.
On tämä varmaan katsottava loppuun kuitenkin kun on aloittanut.
Tästä puuttuu ainoastaan enää se, että vuoren huipulle juostaan "viime sekunneilla", vaikka koko reissun aikana ei ole ollut kiire yhtään mihinkään. En ole muiden maiden kausia katsonut, mutta saattaisin arvella, että jossain vaiheessa alkaa kello (24 hengessä) tikittämään ja olevinaan on ihan hirvittävä kiire päästä huipulle.Eiköhän Suomi formaatti noudattele muiden maiden linjaa. 3 pääsee huipulle. Voittajalle se n. 30% voittopotista ja loput saavat karkeasti sen 10%.
Jannelle jää vain parannettavaa, koska joukkuehenkiheitot oli naurettavaa shittiä tällaisessa konseptissa ja asetti tähtäimen hänen päähänsä.
Aleksilta kunnon kilahdukset ja vihervassarihuutelut. Ei näyttänyt ihan parhaita puolia itsestään.
Ihan helvetin huonoa viihdettä. Olen aiemmin meinannut että jaksosta voisi katsoa vain puolet eikä missaisi mitään, mutta tästä jaksosta olisi voinut katsoa viimeiset 5min ja siitäkin viimeiset 4min oli limpsanjuontia.Viihdettähän tämä on ja olkoon niin.
No itse katson tämän loppuun ihan viihteen kannalta. Lähinnä ehkä siksi, että tuossa formaatissa on niin paljon kaikkea mistä voi naureskella. Hauskaa se on pienikin hauska. Kenenkään ei ole pakko ohjelmaa katsoa jos kokee niin, että siitä ei saa mitään irti.Ihan helvetin huonoa viihdettä. Olen aiemmin meinannut että jaksosta voisi katsoa vain puolet eikä missaisi mitään, mutta tästä jaksosta olisi voinut katsoa viimeiset 5min ja siitäkin viimeiset 4min oli limpsanjuontia.
Mikä juttu että ne lankut jätettiin sinne sillalle?
No lähteehän se paremmin ja tasaisemmin, jos pienillä rakentaa tulen siihen päälle. Myös varmaan semmoinen rituaali/rutiinijuttu monelle tuo tulenteko. Mutta olihan taas lepsu jakso, ja luovutus lopussa kruunasi surkeudenja Jani lähinnä muodonvuoksi pilkkoi niitä pienemmäksi. Kyllä kuivat puut saa syttymään ihan ilman ohuiden tikkujen pilkkomista tai kiehisten vuolemista.
Katson itsekin, ei ollut tarkoitus kritisoida katsomistasi.No itse katson tämän loppuun ihan viihteen kannalta. Lähinnä ehkä siksi, että tuossa formaatissa on niin paljon kaikkea mistä voi naureskella. Hauskaa se on pienikin hauska. Kenenkään ei ole pakko ohjelmaa katsoa jos kokee niin, että siitä ei saa mitään irti.
Mihinkä lankkuja olisi enää tarvittu? Kantaa ne taas yhteen "luxus-leiriin" ja pilkkoa ne polttopuiksi, vai? Siellähän oli pilkotut kuivat puutkin valmiina odottamassa ja Jani lähinnä muodonvuoksi pilkkoi niitä pienemmäksi. Kyllä kuivat puut saa syttymään ihan ilman ohuiden tikkujen pilkkomista tai kiehisten vuolemista.
Helpohkoa sillanrakennusta (jota näytettiin taas tuskastuttavan pitkään) lukuun ottamatta oltiin taas kuin sunnuntaikävelyllä.
Totta tuo. Tosin jos operoidaan kuivilla puilla ja tarkoitus on grillata hampurilaisia, niin eiköhän isompikin puu syty ihan kivasti ilman mitään tikkuja halkomalla ja saa jopa paremmat tulet.No lähteehän se paremmin ja tasaisemmin, jos pienillä rakentaa tulen siihen päälle. Myös varmaan semmoinen rituaali/rutiinijuttu monelle tuo tulenteko. Mutta olihan taas lepsu jakso, ja luovutus lopussa kruunasi surkeuden
Itsekin olen tätä nyt maratonkatsellut. Tietyllä tapaa tylsä, koska kilpailijat ovat tosiaan yksin (kuvaavatkin itse) ja sisältö on sitä itseään eli arkista selviytymistä alkeellisissa oloissa niukoin varustein (kukin kilpailija saa valita mukaansa 10 esinettä/tavaraa ja that’s it). Väliin sitten tilitystä mm. koti-ikävästä yms. ja pakolliset thank you Jesukset, kun amerikkalaisia ollaan. Kaikkineen koukuttava formaatti kuitenkin, kun tyypit vetää Vancouver Islandin metsissä ja ruuasta kilpailevat mm. karhut ja puumat.Täällä ollut jo aiemmin puhetta sarjasta Alone. Aloitettiin tuo vaimon kanssa joku aika sitten ja siinä sitä on todellista selviytyjää kilpailemassa. Ei juonittelua tai äänestyksiä, kun kaikki 10 kilpailijaa 7-10km päässä toisistaan erämaassa ja siellä pitää luonnon antimilla selviytyä mahdollisimman pitkään. Aikarajaa ei ole.
Huikea sarja.
Mutta olihan taas lepsu jakso, ja luovutus lopussa kruunasi surkeuden
Oikein toivoi draaman vuoksi, että joku sinne jorpakkoon humpsahtaa ihan uppeluksiin, mutta ei.
Itse asiassa sääntöjä tiukasti tulkiten Henriikan 10 k€ olisi pitänyt ottaa pois potista. Hän luovutti ja alussa ilmoitettiin, että luovuttavan hallussa oleva summa vähennetään potista.Tuosta luovutuksesta vielä, että melkein olisi voinut rahat viedä, kun eihän Henriikkaa äänestetty ulos, vaan jätti leikin kesken. No joo, toki tuo voidaan tulkita niin, että äänestettiin vaikkei käsiä nostettukaan.
Millä nimellä MTV katsomo+ palvelusta löytyy tuo Kanadan versio?Itsekin olen tätä nyt maratonkatsellut. Tietyllä tapaa tylsä, koska kilpailijat ovat tosiaan yksin (kuvaavatkin itse) ja sisältö on sitä itseään eli arkista selviytymistä alkeellisissa oloissa niukoin varustein (kukin kilpailija saa valita mukaansa 10 esinettä/tavaraa ja that’s it). Väliin sitten tilitystä mm. koti-ikävästä yms. ja pakolliset thank you Jesukset, kun amerikkalaisia ollaan. Kaikkineen koukuttava formaatti kuitenkin, kun tyypit vetää Vancouver Islandin metsissä ja ruuasta kilpailevat mm. karhut ja puumat.
Ei mitään juonitteluja, pisimpään kestänyt voittaa ja pottikin on ihan mehevä $500k.
Löytyy ainakin MTV Katsomo+ kaksi tuotantokautta.
Totta näinkin. Onhan tuossa ollut tuotannolla draamayllätyksen paikka. Katsotaan ensi viikolla karhuaako Jasper kympin hölmistyneeltä porukalta.Itse asiassa sääntöjä tiukasti tulkiten Henriikan 10 k€ olisi pitänyt ottaa pois potista. Hän luovutti ja alussa ilmoitettiin, että luovuttavan hallussa oleva summa vähennetään potista.
Oikein (ainakin muodollisesti) se olisi mennyt, jos Henriikka olisi käskenyt muita äänestämään itseään. Ihme jos rahaa säästävä tuotanto ei tähän tartu.
Alone.Millä nimellä MTV katsomo+ palvelusta löytyy tuo Kanadan versio?
Minä en ainakaan löytänyt hakusanalla The Summit muuta kuin tuon Suomi version.