Re: Perkeleen hiihtoliitto!
Viestin lähetti JHag
Nyt koko homma on jäänyt Hiihtoliiton rykäyksen alle. Nyyh.
Hiihtoliitto olisi varmasti voinut toimia asiassa paljon paremminkin, mutta eiköhän loppujen lopuksi asia(doping) ole tämän päivän Suomen hiihtourheilussa kuitenkin yksittäisten urheilijoiden ja valmentajien asia.
Vaikea minun on ainakaan keksiä sellaisia keinoja, jotka estäisivät vastaavia käryjä tulevaisuudessakaan.
Hiihtoliitto on omien puheidensa mukaan tehnyt kaiken mitä tehdä voi. Tottakai nämä voidaan leimata pelkiksi puheiksi ja sitä voivat vaikka ollakin. Vaikea on kuitenkaan uskoa, että tämänpäivän Suomessa voitaisiin pitää yllä jonkinlaista dopingakatemiaa a'la DDR, jossa urheilijoita järjestelmällisesti doupataan.
Herroille on aina helppo naureskella ja myös syyllistää joka asiasta, mutta itse pidän tämänhetken tietojen perusteella syyllisinä ainoastaan kiinni jäänyttä urheilijaa ja ehkä hänen valmentajaansa.
Piti kirjoittaa, että minua säälittää puhtaiden Suomen maajoukkuehiihtäjien puolesta, mutta mistä helvetistä voin tietää varmaksi onko sellaisia??!
Sanonpa sitten, että säälittää lajin innokkaita harrastajia ja seuroja, jotka tosissaan panostavat juniorityöhön sekä yrittävät vakuutella lajinsa kauneutta...
Edit. Niin, mieluummin antaisin tämän Trophyn siis kärynneelle urheilijalle, kuin Hiihtoliitolle.