Thaimaa

  • 75 820
  • 251

Powerplay

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, Jokerit, NHL
Kiitoksia vinkistä, pitänee tarkistaa paikka.

Tarkista vielä joutessasi Koh Lanta. Tuli käytyä siellä vuonna 2007 joulukuussa ja oli ainakin allekirjoittaneelle huomattavasti mukavampi paikka verrattuna esim. Phukettiin. Ainakin silloin oli todella rauhallinen ja viihtyisä paikka.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tarkista vielä joutessasi Koh Lanta. Tuli käytyä siellä vuonna 2007 joulukuussa ja oli ainakin allekirjoittaneelle huomattavasti mukavampi paikka verrattuna esim. Phukettiin. Ainakin silloin oli todella rauhallinen ja viihtyisä paikka.

Suosittelen myös samaa saarta. Sopivan iisi meininki ja edulliset majoitukset ( ainakin 2007 :))
 

Komisario Fix

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Jazz
Tarkista vielä joutessasi Koh Lanta. Tuli käytyä siellä vuonna 2007 joulukuussa ja oli ainakin allekirjoittaneelle huomattavasti mukavampi paikka verrattuna esim. Phukettiin. Ainakin silloin oli todella rauhallinen ja viihtyisä paikka.

Tosin alkuperäisessä viestissä kyseltiin paikkoja tai saaria läheltä Pattayaa, joten jos Lantalle haluaisi mennä, pitäisi melkein lentää Pattayalta tai Bangkokista Krabille ja siitä säätää itsensä Lantalle.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Tosin alkuperäisessä viestissä kyseltiin paikkoja tai saaria läheltä Pattayaa, joten jos Lantalle haluaisi mennä, pitäisi melkein lentää Pattayalta tai Bangkokista Krabille ja siitä säätää itsensä Lantalle.

Juuri näin. 1 päivä/suunta siirtymiseen. Lanta on tosiaan oikein mukava chillauspaikka, pidän itsekin, mutta Pattayalta kaukana.
Krabin kentältä voi otta minivan kuljetuksen ja parin lautan kautta lantalle. Koko päivä menee lentojen kanssa.
Toinen tapa on mennä Ao Nang/Railay ja ottaa laiva, joka ajaa parissa tunnissa lantalle. Silti yksi päivä on palanut per suunta siirtymiseen.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kas, tämäkin ketju on näköjään nostettu sopivasti ylös. Ollaan vaimon kanssa juuri funtsimassa tammi-helmikuussa reissua Thaimaahan ja ollaan vähän ajateltu Koh Samuita. Onko kellään kokemuksia ko. saaresta? Ja jos on, niin millaisia?

Ei kaivata ihan mitään Patongin Bangla Roadin kaltaista menoa, mutta toisaalta ei myöskään mitään käpykylääkään. Sopivasti kuhinaa, valinnanvaraa ruokapaikoissa ja puubeissa ja tietty hyviä rantsuja.
 

Ziggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Naisen kanssa olen matkaan lähdössä eli GoGo baarit yms ei kauheasti kiinnosta. Lähinnä kiinnostaisi joku hyvä täysihoitohotelli jossain saaressa/rannalla lähellä Pattayaa.
Suosittelen jättämään muijan kotiin ja jäämään Pattayalle. Kyllä siellä juuri ja juuri saa tuon viikon kulumaan ;)
Mutta mikäli se ei ole vaihtoehto niin sijainnin huomioiden kyllä tuo Koh Samet on minunkin mielestäni paras vaihtoehto.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Kas, tämäkin ketju on näköjään nostettu sopivasti ylös. Ollaan vaimon kanssa juuri funtsimassa tammi-helmikuussa reissua Thaimaahan ja ollaan vähän ajateltu Koh Samuita. Onko kellään kokemuksia ko. saaresta? Ja jos on, niin millaisia?

Ei kaivata ihan mitään Patongin Bangla Roadin kaltaista menoa, mutta toisaalta ei myöskään mitään käpykylääkään. Sopivasti kuhinaa, valinnanvaraa ruokapaikoissa ja puubeissa ja tietty hyviä rantsuja.

Samui on tuttu paikka. Chaweng, Lamai vai Bobhut?
Voin kirjoitella Samuista lisää kun aikaa viikonloppuna vähän enemmän.
Edit: Omatoimimatka vai valmismatka?
Samui on ihan mukava paikka, rannat eivät Thaimaan parhaimmistoa, mutta eivät huonojakaan. Sopivan kokoinen paikka, löytyy riittävästi ravintoloita ja kauppoja mutta ei liian ruuhkainen.
Chaweng on alueena ns keskus ja ranta on mukava, muille alueille pääsee näppärästi taksilla tai ns linjatakseilla jotka ajavat eri alueiden väliä.
Hotelleissa on valinnan varaa ihan perustasosta aina sinne luksukseen.
Kysele lisää mitä mieleen tulee niin koitan vastailla.
 
Viimeksi muokattu:

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli kutsu häihin just joulukuussa. Varasin lennot reilu viikko ennen juhlaa. Eli onko kokeneilla Thaimaankävijöillä mitään vinkkiä missä voisi viettää ranta/löhölomaa noin viikon ennen juhlia? Naisen kanssa olen matkaan lähdössä eli GoGo baarit yms ei kauheasti kiinnosta. Lähinnä kiinnostaisi joku hyvä täysihoitohotelli jossain saaressa/rannalla lähellä Pattayaa. Mitään seikkailua en ole hakemassa vaan rentouttavaa lomaa.

No niin, täällä ehdotettu Koh Samet skipattiin sitten liian pienenä paikkana. Lähdemme hieman pidemmälle, eli sulhasen suosituksesta Koh Changille. Ilmeisesti ihan OK paikka löhölomalle ja vielä pariksi päiväksi aktivitettejakin. Hotellimme on Lonely Beachilla, saimme juuri kuulla että ainakin kymmenen vuotta sitten kyseinen ranta ei ollut kauhean hääppöinen. Ilmeisesti vedessä oli levää ja muuta kasvillisuutta, mikä teki uimisesta epämiellyttävää. Kysynkin nyt josko palstalaisilla olisi tuoreempaa kokemusta Koh Changin Lonely Beachista?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nostetaanpas tätä hieman ylöspäin. Taas olisi reissua tiedossa tuonne poikamiesten paratiisin suuntaan tuossa tammikuussa. "Jaskankaverinbaareja" taas bongattu muutama lisää. Täytyy käydä tutustumassa...

Kaveri bongasi viime reissulla yhden hyvän baarin, jossa "omistaja" tyttösellä on kivat kannut ja paljon mukavan näköistä henkilökuntaa, sekä saksalainen poikaystävä. Onneksi Gunther on saksanmaalla, ettei tule konflikteja ja baarissa on keskivertoa parempi(suurempi) biljardipöytä, jossa voi pelata ilmaiseksi, kun henkilökunta haxoroi sen(en tajua miksi , koska baari saa puolet pöydän tuloista, oh amazing Thailand)

Pitäisi vaan saada kohtuuhintainen "king size bed" majoitus ilmastoinnilla ja sehän ei ole helppoa, kun kyseessä on high season. Kyllä se vielä sieltä löytyy, vaikka parhaimmat mestat ovat jo täynnä.

Parit vanhat tutut jo markkinoineet palveluitaan somen kautta, joten valikoimaa riittää, ennenkuin edes ehtii nauttimaan siitä kuumasta löyhähdyksestä, jonka kokee vain silloin, kun astuu ilmastoidulta Suvarnabhumilta ulkoilmaan.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
?.. kuumasta löyhähdyksestä, jonka kokee vain silloin, kun astuu ilmastoidulta Suvarnabhumilta ulkoilmaan.

Millä muuten siirryt kentältä pattijoelle? Itse myös menossa muutamaksi päiväksi tammikuussa ja mietin, että kannattaako tilata taksi etukäteen vai lennosta kentältä?
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Millä muuten siirryt kentältä pattijoelle? Itse myös menossa muutamaksi päiväksi tammikuussa ja mietin, että kannattaako tilata taksi etukäteen vai lennosta kentältä?
Sami1975 jo vastasikin. Eli kannattaa tilata etukäteen ja tuo linkin firmakin on ihan luotettava.
Itsekin poikkean tuolla tammikuun alussa Aasian kiertueen ohessa.
Jatkoaikalaisten miitti jossain baarissa, jos aikataulut sopivat?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Millä muuten siirryt kentältä pattijoelle? Itse myös menossa muutamaksi päiväksi tammikuussa ja mietin, että kannattaako tilata taksi etukäteen vai lennosta kentältä?

Meillä on vakio taksisuhari vastaanottamassa. Ajelee rauhallisesti(kohtuullisen harvinainen piirre thaimaalaisissa suhareissa), eikä ala vittuilemaan ylimääräisistä varikkokäynneistä. Tosin kentän ja Pattiksen välissä ei ole oikeastaan kuin se yksi iso levähdyspaikka, josta saa janoonsa Changia.

Kentältäkin saa taksin sieltä kellarista, tai sitten yläkerrasta lähtevien puolelta voi käydä kyselemässä.

Tonni on käypä hinta taksimatkasta.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Itse olen käyttänyt The limo pattaya palvelua. Saa varattua etukäteen ja maksu kuskille.

http://www.thelimopattaya.com/

Itse käytin tätä:
http://www.belltravelservice.com/pages/PageHome.aspx

Juu joutuu menemään bussilla, mutta bussi vie Pattayan linja-autoasemalle josta on minibussikuljetus hotellin ovelle.
Total Price 230 THB, kun ostaa etukäteen netin kautta, tiskiltä ostettuna 250 THB.
Bussi jolla itse menin oli ihan samaa tasoa kuin suomalaiset expressbussit.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Tuo dösä on varmaan yksin matkustaessa ihan ok. Taksi alkaa houkuttelemaan jos matkustajia on 2 tai enemmän. Tuon 6€ ekstraa maksaa ihan mielellään kun matkustajia on kaksi. Huomattavasti nopeampi, eikä ylimääräistä sähläystä. Pattijoellahan jokainen tunti enemmän on plussaa...

Ollaan suunniteltu vähän noita lentoaikatauluja. Finnairin hinnat vielä ihan ok, mutta varsinkin tuo päivälento takaisin on ihan perseestä. THY:lla yhdellä kohtuu nopealla vaihdolla suuntaansa paremmat aikataulut ja tietty about 150€ halvempi hinta.

Kuka haluaa lähteä 9:05 BKK->HEL Finnairilla? Tossa menee jo edellinen iltakin vituiksi. Vitutti jo viime talvena, kun lähtö oli 11 aikaan BKK->HEL. Piti lähteä järkyttävän aikaisin Patilasta aamulla.

THY 23:45 BKK->HEL ja HEL 12:10 seuraavana päivänä. Kesällä oli Luftwaffen lennot juuri tuon yölennon vuoksi. Lähti puoliltaöin takaisin. Säästettiin ehkä 100€ Finskiin nähden, mutta aikataulut olivat vaan niin paljon paremmat.

Kahdella vaihdolla toki vielä huokeampaa, mutta yli 20h suuntaansa alkaa jo olemaan aika persiistä.

Suorat lennot näyttävät hyviltä, mutta niissä on ainakin Finnairin suhteen juuri tuo päivälento-ongelma. Toisille sopii, toisille ei. Meillä kun menee brenkkua ja eukkoja, niin ei vaan jaksa vääntäytyä Bangkokiin aamuyöstä. Tokihan sitä voisi mennä airport hotelliin viimeiseksi yöksi vaikkapa omien eväiden kanssa, mutta ei vaan nappaa.

Viimeiksi lentokentälle mennessä oli muuten naiskuski ja Nissan Maxima. Oli paras taksimatka ikinä(tai huonoin, kun joutui lähtemään himaan). Ei tarvinnut taaskaan jännittää sitä kaahaamista. Ajoi rauhallisesti tuolla mukavalla kulkineella ja kustansi sen perus tonnin.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Itse käytin tätä:
http://www.belltravelservice.com/pages/PageHome.aspx

Juu joutuu menemään bussilla, mutta bussi vie Pattayan linja-autoasemalle josta on minibussikuljetus hotellin ovelle.
Total Price 230 THB, kun ostaa etukäteen netin kautta, tiskiltä ostettuna 250 THB.
Bussi jolla itse menin oli ihan samaa tasoa kuin suomalaiset expressbussit.
Olen kerran käyttänyt tuota palvelua, kun menin Pattikselta Suvalle noutamaan tyttöystävää. Minut noudettiin kyllä ajoissa minibussilla sovitusta paikasta, mutta sitten siirryttiin tunniksi bussiasemalle odottelemaan arabeja ja intialaisia, joita tulikin bussi täyteen. Haju ja mökä oli hirvittävä. Onneksi minulla ei ollut kantamuksia, jolloin pääsin kentällä häipymään näiden hajuherneiden läheisyydestä välittömästi.
Mieluummin maksan ylimääräistä, jotta saan matkustaa omalla kyydillä ja pitää sen olut/vessatauon matkalla. Lisäksi ei loma ala vitutuksella ja pääsee nopeammin viihteelle.
En siis suosittele pihistelemään tuossa asiassa.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olen kerran käyttänyt tuota palvelua, kun menin Pattikselta Suvalle noutamaan tyttöystävää. Minut noudettiin kyllä ajoissa minibussilla sovitusta paikasta, mutta sitten siirryttiin tunniksi bussiasemalle odottelemaan arabeja ja intialaisia, joita tulikin bussi täyteen. Haju ja mökä oli hirvittävä. Onneksi minulla ei ollut kantamuksia, jolloin pääsin kentällä häipymään näiden hajuherneiden läheisyydestä välittömästi.
Mieluummin maksan ylimääräistä, jotta saan matkustaa omalla kyydillä ja pitää sen olut/vessatauon matkalla. Lisäksi ei loma ala vitutuksella ja pääsee nopeammin viihteelle.
En siis suosittele pihistelemään tuossa asiassa.

Näitä kutsumme haisuleiksi. Nauratti viime kerralla, kun kaveri joutui menolennolla tuollaisen haisulin viereen. 11h täyttä tuskaa. Vielä enemmän nauratti, kun olimme yhdessä hierontapaikassa, jossa oli hinnat ikkunassa. 200bht, 300bht jne. Kun haisuli tuli paikalle, hinta oli 5000bht. Intialaiset ja arabit saavat todella halvalla...

Toki varmasti löytyy normihinnoilla noista omista kortteleista, mutta normimuijat ovat olleet todella nihkeitä palvelemaan tätä kansanosaa. Parhaat huhut kertovat, että haisulit hakevat muijan jostain, ja sitten huoneessa odottaa koko suku melat pystyssä. Siinä saa koko rahan edestä...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Meillä kun menee brenkkua ja eukkoja, niin ei vaan jaksa vääntäytyä Bangkokiin aamuyöstä. Tokihan sitä voisi mennä airport hotelliin viimeiseksi yöksi vaikkapa omien eväiden kanssa, mutta ei vaan nappaa.

THY tietenkin paljon parempi, mutta täysin mahdollista ympäripäissään sinne raahautua ja sitten nukkua koko päivälento. Herätessä et ole enää jossain helvetin Pattayalla huora kainalossa vaan voit ottaa vähän lisää huikkaa ja siirtyä sitten kotiin ja saunomaan.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Olen kerran käyttänyt tuota palvelua, kun menin Pattikselta Suvalle noutamaan tyttöystävää.

Mieluummin maksan ylimääräistä, jotta saan matkustaa omalla kyydillä ja pitää sen olut/vessatauon matkalla. Lisäksi ei loma ala vitutuksella ja pääsee nopeammin viihteelle.
En siis suosittele pihistelemään tuossa asiassa.

Itse menin Suvalta Pattikselle, bussi maks puolillaan porukkaa, ei montaakaan arabia/intialaista ollut kyydissä, ei ainakaan lähellä mua.

Bussissa oli vessa jossa olisi voinut käydä, jos olisi ollut tarve ja kun bussi lähti vähän yli 08.00 ja hotellillakin olin jo ennen 11.00 niin en nyt tiedä miten paljon aikaisemmin siellä olisi hyvä olla, että pääsee viihteelle, kun yksikään baari ei ollut auki vielä tuohon aikaan eikä ostoskeskuksetkaan olleet vielä auki.

Itse meinaan käyttää tuota ensikerrallakin, kunhan vaan joskus saan rahat kasaan, että pääsee lähtemään.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
Paikkana voisi olla Smilers

Jos jonkun miitin pidätte niin ottakaa yks olut meikäläisenkin puolesta (itse tuskin pääsen reissuun lähtemään tai jos pääsen niin budjetiksi tulisi niin säälittävä summa, että on parempi jäädä kotiin) kunhan se on paikallista olutta.

Itse koitin omalla reissullani kiertää kaukaa suomipaikat, mutta tällaiseen miittiin sellainen on sopiva paikka. Useamman kuukauden matkalla ymmärrän kyllä, että käydään suomipaikassa aina silloin tällöin vähän puhumassa suomea ja ehkä syömässä suomalaista ruokaa, mutta alle kuukauden reissun aikana en ainakaan nää mitään syytä käydä (toki kävin riverhotelissa saunomassa ekalla reissuviikollani).
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Vähän menee olot ristiin Patilassa. Omat oleskelut siellä 13-19.1 ja 21-28.1.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös