Kun sä kerran jauhat tätä samaa mantraa muutamassakin eri ketjussa niin perusteletko hieman väitteitäsi?
Perustelen erittäin mielelläni!
Ensinnäkin, minulle on käytännössä aivan sama paljon pelaaja tekee (lyhyellä aikavälillä) pisteitä, jos pelaaminen on muilta osin hyvää. Kyllä ne pisteetkin yleensä tulevat sitten hyvien suoritusten ansiosta. Toisaalta, kaikki pelaajat eivät tee paljon pisteitä, useiden arvo joukkueelle mitataan täysin muissa asioissa.
Pulkkinen menee jokaiseen kaksinkamppailuun seuraavalla tavalla: Lähestyy tilannetta, heittää jalat leveään liukuasentoon, nostaa mailanlavan päänsä yläpuolelle ja huitaisee lopulta viikateiskulla kiekkoon tai vastustajan mailaan, joista pitäisi muuten tulla myös huomattavasti enemmän jäähyjä huitomisesta. Tämä tapahtuu kymmeniä kertoja ottelussa. Hakee liian usein varsinkin keskialueella typerää poikittaissyöttöä, ja hyökkäykset päättyvät ennen hyökkäyssiniviivaa. Laukaus Pulkkisella on tunnetusti ollut hyvä, sihti toisaalta tuntuu nykyään olevan aika heikko. Kuinka usein hän käyttää tätä vahvuuttaan, kun siihen olisi oikeasti hyvä paikka? Hyvä pelaaja osaa hyödyntää vahvuuksiaan pelissä.
Oletko sinä sitten sitä mieltä, että Pulkkinen tekee ketjukoostumuksista toimivampia? En itse muista legendaarisen L-K-P kentän jälkeen yhtään Pulkkisen ketjua, joka olisi toiminut.
Olisiko Jokerit huonompi joukkue ilman Pulkkista?
Ylivoimassa Pulkkinen sijoittuu usein niin, että saman puolen puolustaja seisoo toimettomana hänen takanaan. Muutenkin juuri sijoittuminen tuntuu tuottavan hänelle jatkuvia vaikeuksia. Eilen tosin Pulkkinen petrasi huomattavasti pelaamistaan juuri ylivoimalla!
Pulkkinen on miljoona kertaa paremmassa kunnossa kuin viimevuonna. Siksi odotinkin, että hän varmasti tulee tekemään pisteitä paljon, vaikkei pelaisikaan minua miellyttävällä tavalla. Nyt ei tunnu edes pisteitä tulevan. Jatkossa niitä kuitenkin alkaa varmasti tulemaan, kun saa apinan pois selästään.
Ehkä inhottavin piirre Pulkkisessa on kuitenkin hänen varsinkin aiemmin kovin ylimielinen olemuksensa. Tietysti, kun on nuorena ollut tähti, niin menestys nousee helposti päähän, mutta hänen olisi aika ymmärtää, että on aika tehdä raakaa työtä ja haluaa saavuttaa unelmansa. Lahjoja kaverilla on siitä asia ei ole kiinni, kyse on siitä onnistuuko hän hyödyntämään ne.
Minä suosin itse pelaajia, kuten Hahl, Eaves ja V.Filppula. He ovat älykkäitä, taitavia ja kokonaisvaltaisia pelaajia, jotka voi laittaa jäälle tilanteessa kuin tilanteessa.
Ja koska tämä on Teukan viestiketju niin häneen minä luotan huomattavasti enemmän kuin Pulkkiseen, vaikka mielestäni Teukkaan kohdistunut hypetys on mennyt helvetisti yli ja odotukset karanneet käsistä. Runkoon tarvitsisi monta kiloa lisää, ettei häviäisi jatkuvasti kaksinkamppailuja. Syöttötaito kaverilla on enemmän kuin kohdillaan, yhteispeli Rudin kanssa toimii mallikkaasti. Teräväinen vaatii paljon itseltään, joten olen luottavainen, että hänen kohdallaan nähdään vielä selkeä tasonnosto kauden edetessä. Se ei välttämättä vaadi kuin muutaman onnistumisen, kun hommat alkavat rullaamaan mallikkaasti. Hänen kohdallaan uskon menestyksekkääseen NHL-uraan, Pulkkisella alkaa kohta karkaamaan juna.