jtuominen kirjoitti:
Ja asioiden pitää olla valmiina/toimivia jo silloin kun kausi alkaa, eikä suinkaan vasta sitten ryhdytä pikku hiljaa kehittelemään/parantelemaan juttuja eteenpäin.
Tässä on yksi tärkeimmistä asioista. Tämä kunnollinen suunnitteleminen ei ole vuosikausiin toteutunut kuin joissain asioissa. Elokuu ei ole oikea aika ruveta pohtimaan tulevan kauden tekemisiä, kun kausi alkaa syyskuussa. Suunnitelmien pitäisi olla valmiina viimeistään toukokuussa, mutta kun ei! Tästä olen melskannut kyllästymiseen asti ja aion melskata jatkossakin. Kiire tuntuu vaan olemaan kesälomille.
Jack's wasted life kirjoitti:
B-to-C puolella peräänkuulutan vielä tutkimusten merkitystä. Toivoisin, että potentiaalisten asiakkaiden mieltymyksiä tutkitaan mahdollisuuksien rajoissa, ja sitä kautta tehdään päätöksiä tulevaisuuteen.
Muut sidosryhmät, kuten media, tulisi ottaa myös huomioon entistä paremmin. Tarkoittaen, että ei pelätä käyttää mediaa hyväksi viestien perille saamiseksi, --- Esimerkkinä ihan rehelliset tiedotustilaisuudet.
Asiat ovat osaksi itsestään selvyyksiä, mutta silti haluan niitä painottaa terveisissäni.
Vaikka nämä asiat ovat meidän mielestämme itsestään selvyyksiä, ne on syytä tuoda esiin. Eivät näytä aina olleen itsestään selvyyksiä kaikille.
Suhteet yhteistyökumppaneihin ja yritysmaailmaan ovat tärkeät, mutta tällä hetkellä tärkeintä olisi sen uskottavuuden palauttaminen. Firmat eivät TAATUSTI halua panostaa seuraan ja lajiin, jota niiden asiakkaat (tai omakaan väki) eivät pidä "coolina" ja mukavana ajanvietteenä. Olen jatkuvasti tekemisissä töitteni takia kymmenien ja satojen erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten kanssa, ja kun tulee puhe jääkiekosta, monet heistä sanovat, että eivät viitsi käydä peleissä, kun kaverit ja ystävätkään eivät käy. TPS ei ole (ollut) in. Miksi siis yritykset haluaisivat panostaa hommaan, joka ei kiinnosta ketään?
Pointtini on siis se, että vaikka yritykset ovat miten tärkeitä, ei pidä unohtaa niitä oikeita katsojia. Ilman heitä hallista puuttuu tunnelma. Ilman heitä ei kioskeissa myydä yhtäkään makkaraa. Ilman heitä uskottavuutta ei voida palauttaa. Ilman heitä ei synny minkäänlaista Pori-ilmiötä, hurmosta - leikkaussali-ilmiö kylläkin. Osa heistä on tulevia yritysjohtajia. Ei siis kannata dissata seuran uskollisia kannattajia ja heidän mielipiteitään. Suosittelen, että niitä kyselyjä ja tutkimuksia todella tehtäisiin myös muille kuin bisnespuolen väelle. Erittäin lohduttavaa on se, että TPS:lla on valtava määrä "piilokannattajia". Heidät pitää aktivoida ja saada hallille. Se onnistuu niin, että kaikkia kannattajia ja heidän näkemyksiään arvostetaan. Ja se vaatii myös hieman vaivannäköä. Löytyykö sitä?
Itseäni on lämmittänyt suunnattomasti se, että Sutela on tunnustanut avoimesti, että virheitä on tehty. Se on jo hyvä alku. Kuten Jack's waisted life totesi, media on osattava ottaa huomioon paremmin. Tämänkin Sutela allekirjoitti. Media ei aina ole välttämätön paha eikä sitä tarvitse pelätä ja kurittaa. Siihen on yritettävä suhtautua asiallisesti - vaikka mediakaan ei aina toimi asiallisesti. Ei sitä nykypäivänä kuitenkaan välttää voi. Sitä kun yrittää, niin rytinällä mennään syvälle metsikköön.
Mitä muuta haluan?
- että organisaatio olisi terve (kaikin puolin)
- että saataisiin takaisin se yhdessä tekemisen ja yrittämisen henki ja palo, sillä vapaaehtoisten työntekijöiden suurta joukkoa ei motivoida rahalla, vaan hyvällä yhteishengellä - selväähän on, että ilman vapaaehtoisia TPS ei nykyisellään pysyisi pystyssä
- motivoituneen joukkueen
- oikeiden alojen ammattilaisia, esim. ihmisen, joka ymmärtää, mitä on viihde ja miten sitä tehdään
- joko Mustat Kobrat tai ei tanssijoita ollenkaan
- että halliyhtiön johto vaihdetaan
- että palveluista vastaavat henkilöt ovat päteviä, mikä tarkoittaa mm. sitä, että palkkaa maksetaan tarpeeksi suurelle joukolle työntekijöitä, jotka ymmärtävät, mitä on palvelu (osa tiskin takana olevista ihmisistä on hyviä asiakaspalvelijoita, mutta henkilökuntaa on liian vähän!)
- että turkulaiset voivat taas tyytyväisinä sanoa, että TPS on Turun yhteinen asia - meni kaukalossa miten meni
PRO PELASTAKAA PALLOSEURA