Tero Määttä Jokereiden päävalmentaja

  • 53 719
  • 415

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
YkkösYV on ihan torso kun koko Kokkola tietää ettei Häkkilä lauo. Vertanen ykkösylivoimaan niin yhtäkkiä Kalajanniskalle tulee solkemaan onetimer paikkoja kun Hermes joutuu pitämään Vertasen laukausta. Toimi runkosarjassa, miksei toimisi nyt?

Tero nyt on typeryyttä jos Vertanen ei tule vikaan erään ykkösylivoimaan (jos nyt ylivoimaa tulee).
 

Shakermaker

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
YkkösYV on ihan torso kun koko Kokkola tietää ettei Häkkilä lauo. Vertanen ykkösylivoimaan niin yhtäkkiä Kalajanniskalle tulee solkemaan onetimer paikkoja kun Hermes joutuu pitämään Vertasen laukausta. Toimi runkosarjassa, miksei toimisi nyt?

Tero nyt on typeryyttä jos Vertanen ei tule vikaan erään ykkösylivoimaan (jos nyt ylivoimaa tulee).
Ja meillä on siis siinä samassa YV:ssä kaksi pelaajaa, joista kaikki tietää, etteivät lauo. Miten tuota ei yritetä korjata?
 

JammeR

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihan pienen pieni mahdollisuus siinä on, kun antaa siimaa näin paljon, että kala pääsee irti. Tosin Tero lienee niin kova kalamies, että tietää milloin nostaa.
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Nyt täytyy kyllä ihmetellä Määtän kommentteja. En tiedä onko meillä faneilla vaatimustaso liian korkea vai mitä, mutta eihän tuo nyt mitenkään millään mittarilla ollut hyvä peli meiltä? Saatika että olisi ollut jotenkin erityisen hyvää playoff-lätkää. Oli itseasiassa aika unettava matsi. Mutta ehkä Määttä ja tuo Hermeksen kiimainen "ai että ai että!!!"- selostaja ovat tottuneet Mesitksen pelin tasoon ja siihen peilaten varmaan ihan hyvä matsi, kun taas meillä (faneilla) on vaatimustaso yksinkertaisesti eri levelillä.



 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Nyt täytyy kyllä ihmetellä Määtän kommentteja. En tiedä onko meillä faneilla vaatimustaso liian korkea vai mitä, mutta eihän tuo nyt mitenkään millään mittarilla ollut hyvä peli meiltä?

Tuo haastattelu kertoo karua kieltä siitä, kuinka pihalla JOKEREIDEN PÄÄVALMENTAJA on lajista nimeltä jääkiekosta. Tulos on nähtävissä taululta.
 

Bökki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Kärpät
Täytyy kyllä hämmästellä itsekin, mulla pisti myös silmään, kun sunnuntaina oli jo tyytyväinen ”puolikkaaseen peliin”, vaikka se oli tota samaa väsynyttä, mitä Jokerit tänäänkin esitti.

No, nyt on paineet pois ja voitosta kiinni, peli kerrallaan ja mahdollisuus kääntää koko sarja.

Hermeksen on syytä olla torstaina enemmän varuillaan huolellisempi kiekolla kuin tänään.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä olen ylpeä siitä, että Jokerit pelaa visionsa mukaista lätkää. Ja tuo on sitä lätkää, jota 95 % pelaajista haluaa pelata. Ja tuo on sitä lätkää, joka vie meidän pelaajia eteenpäin myös yksilöinä.
Jotain itsellä nyt jää ymmärtämättä että miten voi olla ylpeä tästä lätkästä mitä pelataan? Avaatko hiukan miten näet tämän vision hyvänä - haluan aidosti ymmärtää ja päästä olemaan ylpeä tästä.

Tässä ihan 2 kärkikohtaa mitä olen ihmetellyt kauden aikana:

- Pakkien pitkät syötöt omalta alueelta seisovalle laiturille keskiviivan ja hyökkäyssinisen väliin

- trap ei kuulu työkalupakkiin. Miksi ei? Välillä pitää mennä trappiin. Me kaahataan karvaamaan monesti jopa maalin takaa--> kärkikarvaaja pois pelistä sekunnissa

Yrjänheikin visiona on yhden kuuntelemani haastattelun mukaan ettei ole kovinkaan tarkkaa pelikirjaa vaan yksilöillä on vapaudet ratkoa tilanteet itse --> hänen mukaansa tämä vapauttaa henkistä painetta.

Olen itse sitä mieltä että tuo visio nimenomaan LUO henkistä painetta jos yritetään mennä mahdollisimman vähällä pelikirjalla. Kun on selkeä pelitapa niin silloin pelaajan ei tarvitse ajatella niin paljon, vaan hän voi turvautua selkäytimestä tulevaan pelikirjaan, ja tietää tasan tarkkaan missä kaverit ympärillä ovat.

Mutta tältähän peli on näyttänytkin koko kauden. Yksilöt saavat (LUE JOUTUVAT) ratkoa tilanteita itse kun ei ole selkeää tapaa miten mihinkin tilanteeseen reagoidaan.

Mielestäni joukkue on henkisesti aivan loppu. En tiedä johtuuko se tästä ympärillä tapahtuvasta hypetyksestä vai tuosta kun joudutaan liikaa itse miettimään mitä kentällä pitää tehdä. Varmaan molemmista.

Sieluton ja kärsivän näköinen joukkue on.

Päävalmentajan pitää luoda pelitapa jota noudatetaan. Pelitavan jota valmentaja joukoilleen opettaa, pitää tulla häneltä täysin selkärangasta.

Iso vastuu on siirretty nuorille parikymppisille kundeille, jos itsellä pitää liiaksi ratkoa tilanteita kentällä, eikä tukena ja turvana ole joukkueen yhteistä pelitapaa.

Näin minä tämän näen.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Yrjänheikin visiona on yhden kuuntelemani haastattelun mukaan ettei ole kovinkaan tarkkaa pelikirjaa vaan yksilöillä on vapaudet ratkoa tilanteet itse --> hänen mukaansa tämä vapauttaa henkistä painetta.
Ei saatana voi olla mahdollista? Tästä loistava esimerkki liigasta löytyy Jyväskylästä. Samaa höpinää siellä kuultiin mestarikaksikko Hämäläinen&Viitanen johdolla ja tulos on nähtävillä.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ei saatana voi olla mahdollista? Tästä loistava esimerkki liigasta löytyy Jyväskylästä. Samaa höpinää siellä kuultiin mestarikaksikko Hämäläinen&Viitanen johdolla ja tulos on nähtävillä.
Niin tullaanko sieltä Yrjänheikin, Tertsin ja Niemen johdolla pian ulos tiedotustilaisuuteen jossa kerrotaan että Liigaan noustaan niin että meillä ei ole kahta maalivahtia, kuutta puolustajaa ja kahtatoista hyökkääjää - on vain 20 pelaajaa ja he vaihtelevat pelipaikkoja pelin sisällä niinkuin parhaaksi näkevät.
 

DomBBa-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin tullaanko sieltä Yrjänheikin, Tertsin ja Niemen johdolla pian ulos tiedotustilaisuuteen jossa kerrotaan että Liigaan noustaan niin että meillä ei ole kahta maalivahtia, kuutta puolustajaa ja kahtatoista hyökkääjää - on vain 20 pelaajaa ja he vaihtelevat pelipaikkoja pelin sisällä niinkuin parhaaksi näkevät.
Mistä sitä tietää vaikka Risikko olisi meidän ensi kauden ykkös sentteri.
 

Perandori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jotain itsellä nyt jää ymmärtämättä että miten voi olla ylpeä tästä lätkästä mitä pelataan? Avaatko hiukan miten näet tämän vision hyvänä - haluan aidosti ymmärtää ja päästä olemaan ylpeä tästä.

Tässä ihan 2 kärkikohtaa mitä olen ihmetellyt kauden aikana:

- Pakkien pitkät syötöt omalta alueelta seisovalle laiturille keskiviivan ja hyökkäyssinisen väliin

- trap ei kuulu työkalupakkiin. Miksi ei? Välillä pitää mennä trappiin. Me kaahataan karvaamaan monesti jopa maalin takaa--> kärkikarvaaja pois pelistä sekunnissa

Yrjänheikin visiona on yhden kuuntelemani haastattelun mukaan ettei ole kovinkaan tarkkaa pelikirjaa vaan yksilöillä on vapaudet ratkoa tilanteet itse --> hänen mukaansa tämä vapauttaa henkistä painetta.

Olen itse sitä mieltä että tuo visio nimenomaan LUO henkistä painetta jos yritetään mennä mahdollisimman vähällä pelikirjalla. Kun on selkeä pelitapa niin silloin pelaajan ei tarvitse ajatella niin paljon, vaan hän voi turvautua selkäytimestä tulevaan pelikirjaan, ja tietää tasan tarkkaan missä kaverit ympärillä ovat.

Mutta tältähän peli on näyttänytkin koko kauden. Yksilöt saavat (LUE JOUTUVAT) ratkoa tilanteita itse kun ei ole selkeää tapaa miten mihinkin tilanteeseen reagoidaan.

Mielestäni joukkue on henkisesti aivan loppu. En tiedä johtuuko se tästä ympärillä tapahtuvasta hypetyksestä vai tuosta kun joudutaan liikaa itse miettimään mitä kentällä pitää tehdä. Varmaan molemmista.

Sieluton ja kärsivän näköinen joukkue on.

Päävalmentajan pitää luoda pelitapa jota noudatetaan. Pelitavan jota valmentaja joukoilleen opettaa, pitää tulla häneltä täysin selkärangasta.

Iso vastuu on siirretty nuorille parikymppisille kundeille, jos itsellä pitää liiaksi ratkoa tilanteita kentällä, eikä tukena ja turvana ole joukkueen yhteistä pelitapaa.

Näin minä tämän näen.
Jatkan vielä sen verran että Kokkolan selostaja Niko-Joonas Tuominen kertoi narriradiossa Hermeksen olevan "hävytön kaveriporukka", joka pitää koko ajan yhdessä hauskaa ja heillä on älyttömän hyvä henki.

Heillä on selkeä pelitapa ja nämä kundit pitävät kentällä ja sen ulkopuolella hauskaa. Siltä se näyttää.

Me ollaan ahdistuneita, oikein helvetin ahdistuneita - toivottavasti on hyvä soppari Terveystalon kanssa. Kauden jälkeen on hyvä mennä keskustelemaan.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Denver Broncos & Colorado Avalanche
Pelipäivä lähestyy ja ainakin itselläni on luottavaisempi olo kuin missään aiemmin seuraamassani pleijariparissa. Tero jos joku tietää, että 1-3 on 3-0:n jälkeen paras mahdollinen tilanne olla paras seitsemästä -sarjassa. Tilanteen ollessa 1-3 vastustajan takki alkaa väistämättä olla jo napaan asti auki ja Tero tulee käyttämään tämän huomenna surutta hyväkseen.

Sarjan kavennuttua 2-3:een Hermes tulee kutospelissä murenemaan atomeiksi paitsi voittoa janoavan kotiyleisönsä, mutta ennen kaikkea tiikerinsilmää näyttävän Teron edessä. Viimeistään pelin puolivälissä Poikonen ymmärtää hetkensä koittaneen. Game 7 tulee olemaan pelkkä muodollisuus, jonka voitonjuhlissa jäälle ylväästi asteleva Tero tulee lopullisesti sementoimaan itsensä pysyvästi jokaisen jokerihenkisen sydämeen.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Mun mielestä tänään on Teron viimeinen tsäänssi! Tulos tai Ulos! Ei ole muuta mahdollisuutta piste.
Eri mieltä. Jengi on ollut yhdessä vajaan kauden. Yleensä valmentamisesta puhutaan 3v projektina. Jos Jokerit olisi jäänyt sääleihin runkosarjassa tai peli olisi ollut ihan totaalista kuraa, niin ehkä siinä tapauksessa.

Homma kypsyy vielä. Voitto pitää silti kairata tänään ja viedä sarja Kokkolaan. 3-2 tilanteessa takapaine alkaa jo tuntua. Game 7 olisi hieno päätös tälle sarjalle.
 
Viimeksi muokattu:

SirKepola

Jäsen
Suosikkijoukkue
AS Roma
Eri mieltä. Jengi on ollut yhdessä vajaan kauden. Yleensä valmentamisesta puhutaan 3v projektina. Jos Jokerit olisi jäänyt sääleihin runkosarjassa tai oeli olisi ollut ihan totaalista kuraa, niin ehkö siinä tapauksessa.

Homma kypsyy vielä. Voitto pitää silti kairata tänään ja viedä sarja Kokkolaan. 3-2 tilanteessa takapaine alkaa jo tuntua. Game 7 olisi hieno päätös tälle sarjalle.

Mitä mieltä olet; onko pelit ollut playoffeissa hyvää Jokereilta TÄHÄN MENNESSÄ vai lähempänä totaalista kuraa?

3v projekti on usein kaunista puhetta, joka sitten tietysti valitettavan usein joudutaan puhaltamaan poikki jo hyvissä ajoin. Pelilliset asiat ja menestyminen on yksi asiansa mikä tietysti näkyy ihan tavalliselle tallaajallekin, mutta mitä on vaikeampi nähdä kuin joukkueen lähellä oleville on yleinen henki joukkueessa ja miten pelaajat omistautuvat valmentajalle. Jos tuossa alkaa jotain hajoilemista näkymään tai pelaajat eivät ole enää edes sitä 100% (puhumattakaan 110%) antamaan joka päivä valmentajalle niin tuolloin usein muuta ratkaisua ei ole kuin vaihtaa valmentaja (koska klassisesti yli puolta joukkueestakaan ei oikein voi, paitsi tietysti kesällä). Ainakaan toistaiseksi playoffeissa ei ole näkynyt, että Jokerit antaisi jokaisessa pelissä, erästä toiseen sitä 110% kentälle. En kuitenkaan tässä voi lähteä sanomaan tietäväni asiasta jotain vaan voi hyvin olla, että Määttä on suurimmalle osalle Jokereiden tämän hetkisistä pelaajista se uransa paras valmentaja heidän mielestään.

Jos kausi pannukakkuun seuraavien muutamien päivien aikana päättyy niin joka tapauksessa se on Jokereiden johdolle kova mietinnän paikka, koska kyllä sielläki viisaina miehinä tajutaan kuinka vaikea ensi kausi tulee olla myydä ihmisille HC-faneja lukuunottamatta, jos käytännössä samalla valmennuksella (=päävalmentaja) sekä pelaajarungolla jatketaan. Jokerifanit ovat jo liiankin tuttuja noihin kauden jälkeisiin vuodatusviesteihin seurajohdolta missä kaikki kerrotaan analysoitavan ja korjattavan tulevaksi kaudeksi. Ja kuten valitettavasti monet muistamme niin ihan huuhaaksi nämä krokotiilin kyyneleet on todellisuudessa aina nähty sitten seuraavalla kaudella.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Denver Broncos & Colorado Avalanche
Alle 7 tuntia h-hetkeen. Koko joukkue on Teron piiskauksen jäljiltä kuin yksi valtava, nälkäinen peto, joka vain odottaa pääsevänsä saaliin kimppuun. En todellakaan haluaisi olla yhdenkään Hermes-pelaajan housuissa tänään. Edes varamolari ei ole Teron raivolta turvassa, sillä kaikki merkit viittaavat veskarin menevän vaihtoon ensimmäisen vartin sisään.
 
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Red Wings, #65
Jengi on ollut yhdessä vajaan kauden. Yleensä valmentamisesta puhutaan 3v projektina. Jos Jokerit olisi jäänyt sääleihin runkosarjassa tai oeli olisi ollut ihan totaalista kuraa, niin ehkö siinä tapauksessa.
Ja ensi keväänä selitetään, että jengi on ollut yhdessä vajaat kaksi kautta? Jos joku ei toimi, niin se ei toimi, vaikka puhuttaisiin 10v projektista. Jokereiden ja Määtän peli ei toimi. Peli on kauden ratkaisuhetkillä, ainoalla hetkellä, jolla on jotain merkitystä, aivan totaalista kurapaskaa. Niinkin yksinkertaisen syyn kuin vastustajan träpin ja PAPPin takia. Peli oli kuraa jo runkosarjassa näitä tiettyjä joukkueita vastaan, mutta kukaan ei ole halunnut syystä tai toisesta tehdä asialle yhtään mitään koko kauden aikana. Tai sitten ei ole pystynyt. Millä perusteilla siis tätä samaa kuraa pitäisi jatkaa ensi kaudella? Kuinka monta katsojaa tällä nähdään katsomossa ensi kaudella?

Onkohan Grönborgillakin menossa Tampereella kuinka monen vuoden projekti?
 

Jvg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Eri mieltä. Jengi on ollut yhdessä vajaan kauden. Yleensä valmentamisesta puhutaan 3v projektina. Jos Jokerit olisi jäänyt sääleihin runkosarjassa tai oeli olisi ollut ihan totaalista kuraa, niin ehkö siinä tapauksessa.

Homma kypsyy vielä. Voitto pitää silti kairata tänään ja viedä sarja Kokkolaan. 3-2 tilanteessa takapaine alkaa jo tuntua. Game 7 olisi hieno päätös tälle sarjalle.
Tähän nyt halutaan vedota vähän väliä. Totuus on silti että oltiin runkosarjassa kolmantena ja odotusarvo on että minimissään mitali peleihin tulee päästä. Jos ei valmennus vaihtoon. Toisekseen peli esitykset on ollut ala arvoisia pleijareissa enkä tosiaan halua samaa nähdä ensi vuonna. Se riski kuitenkin on jos ei radikaaleja muutoksia tehdä. Martikainen vaan ykköseksi ensi kaudella. Eiköhän Terollekin joku junnu jengi löydy. Tämä mun mielipiteeni. Ei mulla muuta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös