Korostin kohdan, josta olen eri mieltä ja toin sen tähän ketjuun. Avaisitko vähän mitä tarkoitat " riittävä tähän jengiin"? Siis jos joukkue, joka on sijalla 13? No sitten ollaan varmaan samaa mieltä. Mutta jengi, joka tavoittelisi mitalisijoja, rohkenen epäillä että Koskiranta on sen, ainakin Tamin käyttämän litanian, kultaisen kolmion "maalivahti - ykköspakki - ykkössentteri", jälkimmäisin. Koskiranta on nyt toista kautta putkeen kiistatta TPS:n ykkössentteri (jos huomoidaan sopimuspelaajat), oli jo viime kaudella Lockenkin edellä... Silloin ja taas ollaan sijalla 13. Ei tälle väitteellesi mielestäni ihan hirveästi perusteita löydy, korkeintaan se Pelicansin hurlumheikausi, että Koskiranta on vastaus ykkössentterin ruutuun. Olen edelleen sitä mieltä, että Koskiranta on ykkössentteriksi liiaksi perässä vedettevä, on hyvä jos laidoilla on laatua. (Eikä sillä, ettenkö toivoisi olevani väärässä, mutta kun en oikein löydä tukea väitteellesi.)
Jos TPS onnistuu kahden kärkihankinnan kanssa kuten Parén ja Sextonin kanssa ollaan onnistuttu (ehkä vähän aikaista vielä sanoa, mutta...) niin Koskirannan profiilin omaava pelaaja on täysin riittävä vaikkapa pleijaressakin. Tämä on toki vain minun mielipiteeni ja ymmärrän kyllä omasikin.
Koskiranta puolustaa tunnollisesti, kykenee tekemään pisteitä. Totta on, että ei välttämättä raahaa muuta jengiä perässään mutta on pelaajatyypiltään ja tämänhetkiseltä tasoltaan riittävä ykkössentteri jos ympärillä on taitoa ja pistepotentiaalia, kuten nyt.