Teppo Rastio - 70v

  • 1 969
  • 6

Toimitus

Jäsen
Jos joku raumalainen kiekkoilija ansaitsee oman ketjunsa, niin se on "Eetu" Rastio. "Möllin" ohella ehkä legendaarisin kanaalikaupungin kiekkoilija täyttää tänään 15.2. 70 vuotta!

Lue kolumni tästä.

Jatkoaika onnittelee "Eetua"!
 

Tumpula

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko. Vaan ei ne huonoja ole muutkaan...
Rastio on tehnyt hyvää työtä Raumalla jääkiekon saralla. Sen lisäksi hän oli isäni työtoveri/kollega ja hänen pojanpoikansa olivat minun seuratovereina urheilukentillä lapsuudessa. Pistän täältä omakohtaiset onnitteluni Eetulle, vaikkei ehkä ole kovinkaan todennäköistä, että onnittelut täältä bongaisi. :-)
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Onnea yhdelle Satakunnan jääkiekon suurista nimistä!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä tarina Eetusta. Hienoa että Jatkoaika huomioi Eetun.

Onnea myös minun puolestani Eetulle! Harmittaa vaan kun eilisessä pelissä piti katsojia kehottaa (en minä tajunnut kehottaa mutta onneksi joku muu), ennen kuin edes muutama nousi seisaaltaan antamaan legendalle aplodit.

Sillä tavalla mutkan kautta Eetu on minullekin tuttu, että hän oli aikoinaan 70-luvun lopulla rakennusmestarina työmaalla, jossa isä oli kirvesmiehenä ja äiti siivoojana. Molemmat pitivät silloin ja pitävät vieläkin Eetua rehtinä ja reiluna miehenä.

Taitaa olla jo yli kymmenen vuotta aikaa siitäkin, kun minulla oli kunnia erään Lukon pelin erätauolla pari sanaa vaihtaa Eetun kanssa. Olin kunnioituksesta soikeana enkä siinä oikein osannut mitään legendan kanssa puhella, muuta kuin jotain yleistä löpinää sen kertaisesta matsista.

Junnukiekosta hiukan puhuimme tuolloin, ja Eetu mainitsi että hänen ollessaan pikkukiekkoilija oli iso asia kun pääsi pelaamaan vaikkapa Nakkilaan tai Luvialle vierasottelua. "Nykyäänhän" (eli tuolloin ennen 90-luvun puoltaväliä) "junnut reissaavat ympäri maata ja ulkomaita pitkin jo nuorena", tuumi Teppo.

Vielä kerran: Onnea Eetu.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Onnea minunkin puolestani Rastiolle 70-vuotis syntymäpäivien johdosta. Itselläni ei ole muistikuvaa tai tuttavuutta itse Herran kanssa, mutta monesta muusta voisi löytyä omakohtaisia juttuja. Ehkä tuonnempana niihin joskus oikeassa paikassa.

Niin Teppo Rastion aikaista 60- lukua yhä kaivattaisiin. vanhapolvi muistaa ikuisesti nuo raumalaisen kiekkoilun kultavuodet ja nuorempikin tilastojen muodossa. Mennyt aikaa ei koskaan enää palaa, mutta muistot säilyvät sydämissämme.

Hyviä vointeja Tepolle!
 

Flamez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, VT-HT
Onnittelut Rastion Tepolle täältäkin suunnalta.
Vakuuttavan uran Rastio aikanaan pelasi, joukkoon mahtui useammat MM-kisat ja yhdet Olympialaisetkin.
 
Onnittelut Eetulle, todellinen legenda, joka pelasi hienon uran.
Oli tärkeä lenkki 60-luvulla, kun Lukko sai Sm-mitaleja ja tietysti tärkeä osa myös vuoden 1963 mestarijoukkuetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös