Sen verran voin tuoita Montrealin tilannetta kommentoida että paljon on muuttunut viimeisen 1,5 v aikana ja paja alkaa olla ihan eri jäljillä kuin ennen.
Maalivahdin mailat toimivat todella hyvin ja niiden käyttäjäkunta on laajentunut lujaa vauhtia. Force on toimivin tämän hetken mailoista ja Lite kokokomposiitti kehittyy niin että siitä tulee todennäköisesti se paras ratkaisu jo ensi kaudelle. Olen itse käyttänyt Montrealeja ja monet valmennettavistani pelaavat niillä kuten Sulo. Myös kesäjäitä vetäessämme oli mm Nikellä ja Toivosen hannulla Montikan mailat käytössä kuten on edelleen NHL:ssä. Pojat olivat todella tyytyväisiä laatuun ja palveluun.
Kenttäpelaajien mailojen osalta tilanne on haasteellisempi, sillä edellinen sukupolvi Montrealin komposiittimailoja ei saanut hyvää vastaanottoa ominaisuuksiensa takia. Tästä syystä on aikamoinen työ saavuttaa menetettyjä asemia. Uudet Nitro Lite ja Force mailat ovat kuitenkin aivan eri maata, pelituntuma hyvä ja kesto myös. Esim meillä Zurichissä on jo 4 pelaajaa siirtynyt kesken kauden Nitroihin hyvän palvelun ja laadun takia. Montreal on myös saanut kehitettyä todella toimivat löysät seniorimailat eli 70 ja 80 flexit. Itse käytän tuota 70 Nitro Liteä kun lauon maalivahdeille. Erinomainen kiekkotuntuma. Kestosta voin todeta että meillä Sveitsin liigassa mm Stirnimann pärjää koko kauden tusinalla Nitroja, mikä on pelaajille tärkeää koska heillä on omat varustebudjetit seuralta. Jos kulut menee yli, maksavat itse sen osuuden. Hyvä systeemi jossa pelaajat saavat itse valita työvälineensä.
Uskon että Montreal tulee vielä kovaa parantuneiden tuotteidensa ansiosta.
Jukka