Teppo Numminen TuTo:ssa 1994-95

  • 5 731
  • 9

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Luin Jääkiekkolehdestä Teppo Nummisen henkilökuvan ja minua alkoi ihmetyttämään edellä mainittu seikka. Miten Numminen TuToon ajautui, vaikka kasvattajaseura Tappara olisi myös varmasti ollut vaihtoehtona? NHL:n työsulun aikoihin osa pelaajista pyrki pelaamaan vanhassa seurassaan, kuten Lumme, Selänne, Kurri, Ruuttu ja Tikkanen tekivät. Nyt minua kiinnostaisikin tietää syy, miksi Numminen ei pelannut Tapparassa tuolloin.
 

Derby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NJ Devils
Koska hänen veljensä Teemu Numminen (Nykyisin. KooVee) pelasi tuolloin TuTossa.
 

bebeto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Ylöjärven Ryhti
Ehkäpä silläkin oli merkitystä että Tepon ja Teemun isäpappa Kalevi Numminen oli sysätty syrjään Tapparan toimitusjohtajan pallilta.

Ne jotka tietävät/muistavat tapauksesta enemmän voivat täydentää....
 

zaliz fanzone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bayern München, Blackburn Rovers
Viestin lähetti Derby Country
Koska hänen veljensä Teemu Numminen (Nykyisin. KooVee) pelasi tuolloin TuTossa.

EI, vaan Tepolla oli erimielisyyksiä Tapparan kanssa vakuutusmaksuissa tai jossain muussa finanssi puolen asiassa.
 

tsei_tsei

Jäsen
Jeps. Eli tuossa on takana silloiset erimielisyydet Tapparan ja Nummisten välillä. Tarkkoja yksityiskohtia en tiedä, ja tuskin moni muukaan. Tähänkin ketjuun on tullut jo muutama eriävä tieto. Mä ymmärsin asian niin, että Tapparasta ei edes otettu yhteyttä Nummiseen tuolloin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kiekkolehti 30/94 kertoo, että Tepon meno TuToon ratkesi pitkälti siihen, että pikkuveli Teemu pelasi jo ennestään seurassa.

Näin Teppo Numminen itse kertoo Heikki Mäen kirjoittamassa jutussa: -Ei sitä tiedä, vaikka tämä olisi ainoa mahdollisuus pelata samassa joukkueessa Teemun kanssa. Hän oli eittämättä suurimpia syitä siihen, että tulin juuri TuToon. Olen tarkasti seurannut hänen uraansa ja yrittänyt auttaa. Täällä siihen on hieno mahdollisuus.

Lisäksi Teppo sanoo jutussa näin: -Täällä on Siltasen Rike, täällä on Hirsimäen Lätty ja monta muuta Tampereelta lähtenyttä pelaajaa. Tunnelma on hieno ja ryhmän henki hyvä.

Ja edelleen: -Raimo Määttänen on kaikissa liemissä keitetty jääkiekkomies. Hän tietää mistä on kysymys ja kaikki asiani on hoidettu todella viimeisen päälle.

Näin siis Teppo Numminen Kiekkolehdessä numero 30/94. Sanallakaan mies ei jutussa mainitse Tapparaa, eikä sitä miksi ei Kirvesrintoihin palannut. Mutta itse muistelisin, että taustalla oli sekä Kalevi Nummisen ja Tapparan väliset erimielisyydet, että kiista kalliista vakuutusmaksusta, joka Tepon olisi pitänyt maksaa itse, mikäli hän olisi Tapparaan mennyt. Kumma juttu sikäli, että samassa lehdessä tiedotetaan Theoren Fleuryn siirtymisestä Tapparaan.
 

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ykkösvaihtoehto Tepolle taisi tuolloin olla Tappara, mutta jotain erimielisyyksiä seuran johdon kanssa neuvoteltaessa tuli, ja mies menikin sitten TuToon. Muistan Nummisen kommentoineen jossakin lehdessä jotenkin näin; "joskus tulevaisuudessa Tappara ei ole poissuljettu vaihtoehto, mutta johdossa täytyy silloin olla eri miehet". Noo, nyt keväällä 2002 johdossa on samat miehet (mm. Mikko Leinonen) kuin tuolloin, mutta eipä ole Nummisenkaan paluu Kirvesrintoihin mitenkään realistinen tulevaisuuden vaihtoehto. Päättänee peliuransa P-Amerikassa, luulisin.

Vaikka tämä saattaa kuulostaa kummalliselta, niin olen oikeastaan ihan tyytyväinen että Numminen ei Tapparaan tullut. Se olisi nimittäin todennäköisesti tarkoittanut sitä, että Theo Fleuryä ei olisi kirvespaidassa nähty, ja se taas olisi saattanut olla Tapparalle jopa kohtalokasta tuona kautena. Pippurisen kanukin panos oli erittäin ratkaiseva, kun raskaasti siihen asti edennyt Tappara-juna nytkähti liikkelle, ja puksutti sitten loppukauden aikana pois karsijan paikalta jättäen naapuriseura Ilveksen putoamispeikon seuraan kärvistelemään. Theoren Fleury tsemppasi ja taisteli, ja sai tappioihin tottuneen joukkueen uskomaan itseensä ja voittamaan otteluita. Teppo Nummisesta tähän ei välttämättä olisi ollut, niin loistava pelimies kuin hänkin on.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Numminenhan teki sillä kaudella TuTo:n paidassa upean maalinkin, nimittäin puski kypärällään kiekon maaliin. Joukkuetta jota vastaan Teppo tämän maalin teki en nyt satu muistamaan, mutta jos joku muistaa, niin kirjoittakoon.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu

Samalla kaudella TuTo pelasi kotiottelunsa Jokereita vastaan Typhoonissa, ja katsojia oli reilusti yli 10 000. Ja ellen väärin muista, se oli juuri tuota työsulun aikaa, jolloin Teppo Nummisen lisäksi joukkueessa pelasi myös Ted Donato.
 

Erkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset
Lieneeköhän sattumaa, että TuTo pelaa vieläkin Nummisen omistaman mailatehtaan mailoilla (Montreal)..?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös