Federer & Nadal. Siitäpä nauttimaan kavereiden taidoista ja ystävyydestä.
Nyt on siis tie auki jollekkin uudelle GS-voittajalle. Zverev, Thiem, Medevedev, Berrettini vai joku muu? Itse vähän veikkaan kuitenkin, että joku tuon nelikon ulkopuolelta tulee ja vie tittelin.
Vahinko tai ei, molemmista tuomiona on ottelurangaistus ja tahallisesta teosta olisi tullut pitkä pelikielto päälle.Diskaaminen mielestäni täysin oikein - tuomareiden pitää olla absoluuttisen koskemattomia. Mutta olihan tuo Djokovicilta täysi vahinko. Arvion voi toki kukin tehdä itse esimerkiksi tämän Youtube-pätkän valossa.
Nythän Philippe Chatrier-areena on vihdoin saatu katettua, joten ainakin tärkeät matsit saadaan pelattua hyvissä olosuhteissa. Mielenkiintoista nähdä Rooman mastersissa, että missä kunnossa Nadal palaa kentille. Tosipeleistä on kuitenkin taukoa aikalailla. Thiem tietysti skippaa Rooman.Turnaus päättyy vasta lokakuun puolella ja silloin ehkäpä noin 15-20 astetta. Normaalisti kesäkuun korkeammissa lämpötiloissa pelataan nopeampaa massatennistä. Mikäli on kylmää ja sateista niin ne menestyy jotka pystyvät tuottamaan itse vauhtia palloon ja jaksavat jauhaa kärsivällisesti. Syötön merkitys pienenee ja stopparit hyvä ase.