Mainos

Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 907 851
  • 23 436
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Onko kenelläkään kokemusta / tietoa, voiko saada mitään hyvityksiä jos on määräaikainan Laajakaista + Liiga paketti?

Liigan osuus on laskussa 0€, niin telia sanoo nyt että ei ole mitään hyvitettävää... Mietin sellaista, että olisiko tämä kuitenkin peruste irtisanomiselle? Olen kuitenkin ostanut Laajakaista+Liiga paketin. Ja Liigaa en ole saanut.... ei tämä nyt ihan reilulta kuulosta.
Tarkoitatko siis, että saisit Liigan osalta hyvitystä esim. huhtikuulta? Kesäkuukausiltahan nuo yhdistelmäpaketit on tähänkin asti laskutettu normaalisti, vaikka Liigaa ei ole pelattu. Varmaan esim. juuri tuosta huhtikuusta kannattaa neuvotella, mutta en ehkä jonkun kympin takia aikaani ihan liikaa jaksaisi siihen käyttää, Telia kun on kyseessä...
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Tarkoitatko siis, että saisit Liigan osalta hyvitystä esim. huhtikuulta? Kesäkuukausiltahan nuo yhdistelmäpaketit on tähänkin asti laskutettu normaalisti, vaikka Liigaa ei ole pelattu. Varmaan esim. juuri tuosta huhtikuusta kannattaa neuvotella, mutta en ehkä jonkun kympin takia aikaani ihan liikaa jaksaisi siihen käyttää, Telia kun on kyseessä...
Ehkä maalis, huhti, touko... Ja kyllä näistä kesäkuukausistakin maksaminen vähä arveluttavaa on, kun tässähän maksetaan tuota talvikuukausien palvelua... Vaikka liiga ei käynnissä olekaan.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Onko kenelläkään kokemusta / tietoa, voiko saada mitään hyvityksiä jos on määräaikainan Laajakaista + Liiga paketti?

Liigan osuus on laskussa 0€, niin telia sanoo nyt että ei ole mitään hyvitettävää... Mietin sellaista, että olisiko tämä kuitenkin peruste irtisanomiselle? Olen kuitenkin ostanut Laajakaista+Liiga paketin. Ja Liigaa en ole saanut.... ei tämä nyt ihan reilulta kuulosta.
Jos ei tule liigaa, paketin voi irtisanoa välittömästi. Tästä tuli eilen, jonkun instanssin, virallinen päätös.
Voi peruuttaa tilauksen, jos sisältö muuttuu alkuperäisestä.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Jos ei tule liigaa, paketin voi irtisanoa välittömästi. Tästä tuli eilen, jonkun instanssin, virallinen päätös.
Voi peruuttaa tilauksen, jos sisältö muuttuu alkuperäisestä.
Liekkö sattumaa, että eilen otin asiasta teliaan yhteyttä ja perustelin asiaani juuri noilla irtisanomisperusteilla. Ja sain nyt sitten viestin, että paketti on irtisanottu. Aika jännä homma, että eivät halua lähteä tekemään hyvityksiä, vaan ennemmin irtisanovat paketin. Veikkaan, että joku työntekijä pääsi näin hiukan vähemmällä.

Vois kuvitella, että jos mulla on nyt oikeus irtisanoa tää, niin mulla olis se sama oikeus ollut silloin melkein kolme kuukautta sitten. Kuitenkin Telia on nyt pari kolme kuukautta sanonut, että ei ole oikeutta irtisanoa pakettia. Vois kai tostakin niistää vähän hyvityksiä? :D
 

Toppeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves ja Pelicans
Mikähän tuossa Teliassa ja liigan matseissa on, kun ne nykii kännykältä telkkuun heijastamalla. Millään yhtiöllä en ole samaa ongelmaa huomannut.
 

starcat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikähän tuossa Teliassa ja liigan matseissa on, kun ne nykii kännykältä telkkuun heijastamalla. Millään yhtiöllä en ole samaa ongelmaa huomannut.

Koska yksinoikeus. Miksi panostaa yhtään enempää kun porukan on pakko ostaa palvelu Telialta.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Ihmettelen jos joku tämän fiaskon jälkeen joku tilaa Telialta yhtään mitään. Eipä tuota ns.palvelua juurikaan enempi päin helvettiä olisi voinut tehdä. Toivon hartaasti että ensi kaudella liigan saisi näkymään DNAnkin kaapelissa, maksan vaikka kympin ylimääräistä siitä.

Mulle pitäis maksaa joka kuukausi kymppitonni että ottaisin joltain DNA:lta yhtään mitään palvelua. Aivan jäätävän paska operaatttori.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Liekkö sattumaa, että eilen otin asiasta teliaan yhteyttä ja perustelin asiaani juuri noilla irtisanomisperusteilla. Ja sain nyt sitten viestin, että paketti on irtisanottu. Aika jännä homma, että eivät halua lähteä tekemään hyvityksiä, vaan ennemmin irtisanovat paketin. Veikkaan, että joku työntekijä pääsi näin hiukan vähemmällä.

Valitettavasti kaikki operaattorit käyttävät vielä laskun 0-rivejä, jotka ovat kuluttajalle ongelmallisia. Onneksi Suomessa kuitenkin on vahva kuluttajansuoja ja käytännössä operaattorit kyllä luovuttavat aika nopeasti, koska he tietävät kyllä, että tapellessa tulee turpaan ja asiakas tulee voittamaan. Minä en pidä lainkaan paketoiduista tuotteista ja laskun 0-riveistä. 0-rivit täytyy saada laskulta pois, koska juuri tällaiset hämärtävät sitä kuluttajan oikeutta. Tiedän, että Liiga + laajakaista + Telia-TV on myyty hyvinkin innokkaasti pakettina siten, että käytännössä Liigan hinnaksi on laitettu 0 €. Näin ollen Liiga tulee kaupan päälle ilman erillistä hintaa, jolloin voidaan katsoa, ettei Liigaa saa iritisanoa, kun muut osat ovat voimassa ja laskuttuvat normaalisti.

Jokainen palvelu, joka laskulla on pitäisi aina olla hinnalla ja erittelyllä. Jos hinta on 0 € niin pitäisi näkyä ainakin etukauden pituus sekä palvelun hinta ilman etukautta. Näillä kikkailuilla saadaan asiakkaiden oikeuksia kavennettua, koska irtisanomisperustu syntyy, kun jotain, joka lukee tilausvahvistuksella ei saakaan irtisanoa. Noh, itsehän en määräaikaisia tee eli jää kaikenlaiset boksit hankkimatta, kun arvostan sitä vapautta sanoa, että katsotaan syssymmällä uudestaan.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Valitettavasti kaikki operaattorit käyttävät vielä laskun 0-rivejä, jotka ovat kuluttajalle ongelmallisia. Onneksi Suomessa kuitenkin on vahva kuluttajansuoja ja käytännössä operaattorit kyllä luovuttavat aika nopeasti, koska he tietävät kyllä, että tapellessa tulee turpaan ja asiakas tulee voittamaan. Minä en pidä lainkaan paketoiduista tuotteista ja laskun 0-riveistä. 0-rivit täytyy saada laskulta pois, koska juuri tällaiset hämärtävät sitä kuluttajan oikeutta. Tiedän, että Liiga + laajakaista + Telia-TV on myyty hyvinkin innokkaasti pakettina siten, että käytännössä Liigan hinnaksi on laitettu 0 €. Näin ollen Liiga tulee kaupan päälle ilman erillistä hintaa, jolloin voidaan katsoa, ettei Liigaa saa iritisanoa, kun muut osat ovat voimassa ja laskuttuvat normaalisti.

Jokainen palvelu, joka laskulla on pitäisi aina olla hinnalla ja erittelyllä. Jos hinta on 0 € niin pitäisi näkyä ainakin etukauden pituus sekä palvelun hinta ilman etukautta. Näillä kikkailuilla saadaan asiakkaiden oikeuksia kavennettua, koska irtisanomisperustu syntyy, kun jotain, joka lukee tilausvahvistuksella ei saakaan irtisanoa. Noh, itsehän en määräaikaisia tee eli jää kaikenlaiset boksit hankkimatta, kun arvostan sitä vapautta sanoa, että katsotaan syssymmällä uudestaan.
Joo näin se varmast o. Eipä oo totakaan ennen tullu ajateltua. Täytyyki olla tulevaisuudessa tarkempi.
 

tjj67

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Liverpool
Liigan katselu kallistuu 3e . Liiga-passisi hinta on 1.10.2020 27,90 €/kk!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Vuosia ollut tyytyväinen Teliaan ja nyt siihen tuli kyllä pieni särö. Itselläni ollut siis Telian kautta WLAN-hybridimodeemi(siinä siis sekä langallinen että mobiilinetti yhdistettynä) ja digiboksi sekä melkein kaikki urheilun kanavapaketit.

No, muutin uuteen asuntoon ja pyysin Teliaa siirtämään yhteyden. Homma ok ja kaikki vaikutti olevan hyvin.
Muutama päivä tästä tuli tekstiviesti, että nyt on asennettu. No päivän vielä odottelin eikä vieläkään modeemin valo muuttunut vihreäksi, vaikka kuinka säädin. Sitten tajusin, että ei kai vaan ja voi kyllä vain. Netti oli laitettu eteisessä olevaan puhelinpistokkeeseen, joka on ehkä koko kämpän paskin paikka laittaa se modeemi ja yhteyden olohuoneeseen, jossa sitten televisioon ja Xboxiin.
Telialle sitten laitoin viestiä, että onko tähän ratkaisua, että sen netin saisi siitä olohuoneen pistokkeesta otettua, mutta ei kuulemma ole mahdollista, kun "Yleensä vain se eteinen on mahdollista kytkeä". No, edellinen asukas vannomalla vannoi, että hänellä oli Telia kautta netti seinästä ja juuri tuosta olohuoneen pistokkeesta.
En todellakaan mitään johdotuksia rupea vetelemään eteisen läpi olohuoneeseen, kun pitäisi vedellä parin oviaukonkin yli/ohi/ali miten vain etteivät olisi pitkin lattioita.
Vähän sitten tyydyin kohtalooni ja tyydyin pelkän mobiilidatan varaan tuosta hybridimodeemista, kun hyvää vauhtia sieltäkin tuli.
Yksi ilta sitten avasin telkkarin ja mitä helvettiä. Mitkään Nelosen kanavat eivät näy.
Sitten taas Telian sivuille ja siellä joku tiedote, että jostain sopimusneuvotteluista johtuen Nelosen kanavat eivät näy tietyissä tapauksissa Telian asiakkaille.
Ratkaisuksi sitten tarjotaan Telian puolesta, että josko vaan vedät kiinteän yhteyden kautta. No heitin modeemin sinne eteiseen kiinni ja jaoin sitten langattomasti nettiä sitä kautta, niin kas kummaa nyt sitten alkoi Nelosenkin kanavat näkymään.

Kerran vielä kysyin Telian chatissa, että eikö ole mitään mahdollisuutta saada nettiä sinne olohuoneen puhelinpistokkeeseen, niin Aspa alkaa sitten jotain vittuilemaan, että voithan sä hommata heiltä WIFI-vahvistimen, niin se modeemi voi hyvin olla siellä eteisessäkin ja sanoo vielä perään, että he eivät voi mitään sille, jos se olohuoneen pistoke ei toimi. Siis ei toimi? Mistä sä nyt revit saatana? Päätin sen chatin siihen.

Tuolla toi modeemi nyt möllöttää eteisen lattialla. Ja etupuolen valot teipattuna, kun muuten loistavat yöllä kuin aamuaurinko verhojen välistä. Ja ai niin. Ensimmäinen matsi änäriä Xboxilla WLANin kautta tottakai tiputti kesken pelin pois.
Hyvin menee saatana.
 

A - P

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tervetuloa telia-maailmaan, mikään vika ei ole koskaan siellä, vastaanottajan laitteessa aina vika. Tai jollei siellä niin kahvinkeittimessä tai naapurin koiran kuonon suunnasta.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
...Netti oli laitettu eteisessä olevaan puhelinpistokkeeseen, joka on ehkä koko kämpän paskin paikka laittaa se modeemi ja yhteyden olohuoneeseen, jossa sitten televisioon ja Xboxiin...

En tiedä kuinka vanha tuo tönö on jossa asut, mutta uudemmissa taloissa on sähkökaapissa lajiteltu niin että saat kyllä jaettua sen netin haluamaasi rasialle pienellä jumppilangalla.
 
Jos se "puhelin pistorasia" fyysisesti sieltä olohuoneesta löytyy, niin kyllä siihen netti pitäisi saada kytkettyä vieläpä aika helposti. Juurikin rk-telineellä (tai vastaava jakopaikka) jumpittamalla, kuten jo ylempänä oli kerrottu.
 

peterra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No, muutin uuteen asuntoon ja pyysin Teliaa siirtämään yhteyden. Homma ok ja kaikki vaikutti olevan hyvin.
Muutama päivä tästä tuli tekstiviesti, että nyt on asennettu. No päivän vielä odottelin eikä vieläkään modeemin valo muuttunut vihreäksi, vaikka kuinka säädin. Sitten tajusin, että ei kai vaan ja voi kyllä vain. Netti oli laitettu eteisessä olevaan puhelinpistokkeeseen, joka on ehkä koko kämpän paskin paikka laittaa se modeemi ja yhteyden olohuoneeseen, jossa sitten televisioon ja Xboxiin.
Telialle sitten laitoin viestiä, että onko tähän ratkaisua, että sen netin saisi siitä olohuoneen pistokkeesta otettua, mutta ei kuulemma ole mahdollista, kun "Yleensä vain se eteinen on mahdollista kytkeä". No, edellinen asukas vannomalla vannoi, että hänellä oli Telia kautta netti seinästä ja juuri tuosta olohuoneen pistokkeesta.

En lähde puolustamaan Teliaa - tai no tavallaan ehkä vähän lähdenkin. Olen itse operaattorin vikapalvelussa töissä ja ymmärrän sinun harmituksen tuosta tilanteesta, mutta se taho, jota syytät on väärä. Kaikki riippuu taloyhtiön sopimuksista ja monet taloyhtiöt siirtävät vastuun operaattorille, vaikka ongelma on taloyhtiössä. Totta kai asiakkaana harmittaa tuollainen, mutta usein säästäjä ei ole operaattori vaan taloyhtiö.

Monet asiat riippuvat käytettävästä verkkotekniikasta. Hybridimodeemi vaatii toimiakseen joko ADSL:n tai VDSL:n huoneistoon. Joskus muinaisina aikoina taloyhtiöt päättivät juuri tehdä näitä kikkailuja, että yhteys jakautuu asunnon omassa sisäverkossa useampaan puhelinpistorasiaan. Tuossa on kaksi hyvin ristikkäistä intressiä: asunnon sisällä jakautuva kupari (kaksi tai jopa kolme puhelinpistorasiaa) altistaa yhteyden virheherkkyydelle. Ja VDSL + ADSL virheilevät aina. Tämän vuoksi yhteyden toimivuuden kannalta modeemille asti on huomattavasti viisaampaa poistaa siitä haarat.

Taloyhtiöiden sisäverkkoratkaisut voivat olla todella monenlaisia: talosta voi löytyä datakaapelointi, joka kuitenkin tukee ainoastaan VDSL-yhteyttä, koska taloyhtiö on näin päättänyt tai samassa talossa voi olla toisen operaattorin keskus, josta mahdollistuu esim. kuituun. Erityisesti pääkaupunkiseudulla ei ole mitenkään harvinaista, että tarjontaa on enemmän kuin yhdeltä operaattorilta samassa taloyhtiössä.

Se, että edellinen asukas kertomansa mukaan on saanut siirrettyä yhteyden toimimaan olohuoneen pistorasiassa on mielestäni
1) valhe tai sitten talossa on oikeasti datakaapelointia tai kaksi ristikkäistä tekniikkaa, jolla yhteyttä voi siirtää eri paikkoihin
2) operaattorit ovat tehneet jotain äärimmäisen tyhmää, koska ei Telia sitä talon sisäverkkoa ole rakentanut. En jaksa uskoa, että heiltä nousisi ikinä samaan asuntoon enemmän kuin yksi nousu samalla tekniikalla - se olisi järjetöntä ja kustannustehotonta

Asiakaspalvelulla (operaattorin) aika harvoin esim. siellä chatissa on riittävää tietoa osaajalla, miten se verkko oikeasti rakentuu. Talon sisäverkko on kokonaisuudessaan taloyhtiön vastuulla - operaattorin vastuulla on se, että se yhteys on avautunut johonkin siellä asunnon sisällä ja kaikki loppu on sitten loppukäyttäjän ja taloyhtiön yhteistä toimintaa ja mahdollista tyhmyyttä. Toki eivät kuluttajat näistä asioista niin perillä ole, mutta muuttaessa kannattaa aina mielestäni tehdä seuraavat perusjutut:

1) selvitä, mitä kaikkea tarjontaa ERI operaattoreilla on juuri sinun taloosi, osoitehaut toimivat jokaisen operaattorin sivulla
2) tutustu hintatasoon ja tekniikkaan - tunnista erilaiset verkkotekniikat ADSL, mobiili, VDSL, kaapelimodeemi sekä kuitu/ethernet - ei sen takia, että sinun tarvisi tästä kiinnostua, mutta näiden erot on hyvä kuluttajan tietää jo sen takia, että teet parhaan valinnan - älä tyydy yhteen operaattoriin
3) tunnista asunnot yksilöiksi kuten ihmisetkin ovat yksilöitä - "one for all" -ratkaisua ei enää verkossa ole vaan ratkaisun pitää olla juuri sinun taloosi/talouteesi sopiva ja se sama, mikä toimi ennen ei välttämättä ole paras vaihtoehto uudessa
4) muista oikeutesi muuttotilanteessa: muuttotilanteessa operaattorin täytyy tarjota sinulle sama hinta tai vastaava palvelu kuin edellisessä tai määräaika on irtisanottavissa - totta kai operaattorit tarjoavat sinulle omaa vaihtoehtoaan ja vain tyhmä asiakas hyväksyy kalliin vaihtoehdon, jos parempi on saatavilla

Teliaa voi monesta syyttää - ja operaattoria ylipäätään - mutta myös asiakkaiden täytyy osata sivistää itseään. Netti ei ole kuin sähkö, että se tuote on sama jokaisessa talossa ja tekniikassa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Liigapelit loppuivat maaliskuun puoliväliin. Maaliskuun liigapelit laskutettiin ja nyt vielä laskutetaan huhtikuun alkupuoliskolta joku ihmeellinen kuuden euron summa, eräpäivä heinäkuulla. Varmasti Telialla perusteet laskutukselleen on olemassa. En pidä kuitenkaan hirveän tyylikkäänä toimintatapana laskuttaa jostain sellaisesta, jota ei ole lopulta ollut edes tarjolla. Ei siinä, minulle ihan sama yhdelle kuudelle eurolle. Telian tuotemerkki tässä kärsii. Ahneet pölvästit.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Käytin elämästäni puolituntia selvittääkseni , mistä tuo ajanjaksolle 2.4-12.4 sijoittuva kuuden euron lasku koostuu. Oli liian mielenkiintoinen asia ja sitä paitsi ulkona sataa. Minulla oli Liigan kylkiäisinä 5€/kk Viasat jääkiekko. Huhtikuussa laskuttavat siitä, että minulla olisi ollut mahdollista katsoa Viasatin ohjelmakirjastosta vanhoja jääkiekkopelejä. Laskuttaisivat edelleen, ellen olisi katkaissut ligatilaustani 12.3. On ne kovia tekemään bisnestä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No ainakin kovempia kuin sinä tutkimaan tilattujen pakettiesi sisältöä.
No joo, tunnustan, etten tiennyt Liigan kylkiäisenä tulleen Viasat-jääkiekkotilauksen jatkuvan maksullisena, vaikka kaikki jääkiekkotoiminta maailmassa Valko-Venäjää lukuunottamatta lakkasi ja vaikka kanava ei tarjonnut enää mitään sellaista, jota sopimus sisälsi. Vanhoista otteluista maksaminen ei todellakaan ollut sopimuksemme. Olen varma, ettei minun tarvitsisi tuota kuutta euroa maksaa, jos veisin asian eteenpäin. En vie. Ei pääse tuntipalkoille, eikä asia ole minulle niin iso. Lähinnä harmittaa Telian puolesta.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
No joo, tunnustan, etten tiennyt Liigan kylkiäisenä tulleen Viasat-jääkiekkotilauksen jatkuvan maksullisena, vaikka kaikki jääkiekkotoiminta maailmassa Valko-Venäjää lukuunottamatta lakkasi ja vaikka kanava ei tarjonnut enää mitään sellaista, jota sopimus sisälsi. Vanhoista otteluista maksaminen ei todellakaan ollut sopimuksemme. Olen varma, ettei minun tarvitsisi tuota kuutta euroa maksaa, jos veisin asian eteenpäin. En vie. Ei pääse tuntipalkoille, eikä asia ole minulle niin iso. Lähinnä harmittaa Telian puolesta.
Mulla oli Viasat Sport erikseen, tai siis on vieläkin. Siihen tuli reipas hinnanalennus rospuuttoajaksi. Olisihan sen voinut katkaistakin, mutten viitsinyt. Ei se ilmatteeksi silti näkynyt. Katseltiin kyllä vintage-NHL:ää sieltä, ettei ihan turhasta maksanut. Leffoja ja sarjoja olisi vissiin voinut katsella jonkin aikaa samaan hintaan, mutten tajunnut. Joten en ole itsekään ihan syytön tilaamieni pakettien sisällön tarkistamisen suhteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös