Ja itse itseäni lainaten. Eli siis voi vittujen kevät.
Vuonna 2020 kun Telia osti C Moren ja alkoi tarjota tätä liittymäasiakkailleen asiakasetuhinnalla (taisi olla Total silloinkin 29,95e/kk), tilasin tuon paketin. Tilauksen tein suoraan C Moren sivuilta, laitoin tyyliin raksin ruutuun "olen Telian liittymäasiakas", sitten pankkikortin numerot, yms ja homma bueno. Tilaus rullasi samalla hinnalla ilman ongelmia kevääseen 2022 saakka, kunnes irtisanoin paketin kun formulat siirtyivät Viaplaylle.
Nyt, 2 vuotta edellistä tilaustapahtumaa myöhemmin koitan samaa juttua, mutta pakettiapa ei enää saakaan tilattua suoraan C Moren kautta vaan ainoastaan Telian Omilta sivuilta. Ja arvatkaas mitä - tietysti ainoastaan laskulla. Siis voi helvetin kuustoista, tässä ei taas ole mitään järkeä. Miksi ihmeessä tuo asiakasedun tilausmahdollisuus on pitänyt poistaa suoraan C Moren kautta. Voinhan mä toki suoraan C Moreltakin sen tilata, maksu pankkikortilta - hinta toki 37,95e tms eikä puhettakaan mistään ilmaiskuukausista. Ja Telialta laskua ei ilmeisesti enää saa edes sähköpostilla vaan ainoastaan tuonne Omille sivuille tai jonain kympin maksavana paperilaskuna.
Mä en enää keksi tälle pelleilylle mitään muuta aitoa syytä, kuin sen, että Telian liiketoiminnan kannalta näyttää jotenkin kierolla tavalla paremmalta, että raha maksetaan Telialle niiden omalla laskulla eikä pankkikortilta. Siis jotain tällaista siinä on pakko olla, ei tässä muuten ole järkeä.