Oli tuossa kotvanen sitten taloudessani Telia Tv. Irtisanoin maksukanavat Telian sovelluksen kautta syyskuun puolessa välissä. CMore sportit, Viasportit ja Liiga. Kanavat hävisivät heti näkymästä. Tai siis ei ne kunnolla näkyneetkään mobiililaajakaistaan siirtymisen jälkeen, kuten aikaisemmin täällä keskustelupalstalla mainitsinkin.
Seuraavana päivänä kiikutin digiboksin Telian kivijalkaliikkeeseen. Ajattelin että homma oli sillä selvä. No nyt tuli lasku jossa digiboksi oli tietysti vielä mukana. Kyselin syytä, se olisi pitänyt erikseen sanoa irti. Eli maksoin boksista joka lojui jossain Telian varastossa. No kai se oli sitten omaa tyhmyyttä kun en ymmärtänyt tehdä sitä(kään) oikein.
Mutta tuossa vinkki sille joka irtisanoo sopimuksiaan ja palauttelee laitteitaan Telialle.
Hassua sinänsä, olin vuodesta 1995 alkaen (silloin hommasin ekan kännykän) Telen, Soneran, TeliaSoneran ja nyt sitten viimeiseksi Telian asiakas. Nyt kun alkoi ottamaan pattiin tuo paska mobiiliyhteys/näkyvyys, niin vaihdoin sen sitten vanhaan kunnon television maksukorttisysteemiin Dna:n kautta. Hyvin näkyy.
Niin, kun tuolla edesmenneellä Telian puhelinliittymällä tuli soiteltua se 10 min/kk ja laitettua keskimäärin 10 tekstiviestiä/kk maksoin niistä 29,95€/kk. Kyselin männä kesänä Telialta eikö olisi edullisempaa sopimusta tarjolla, vastaus oli ettei oikein ole. Ja nyt sitten sanoin irti myös Telian puhelinliittymänkin. Vaihdoin Dna:lle, koska onpahan sitten vain yksi firma minne makselee. Tosin Digitalle piti maksella avausmaksua kun otti maksukortin telkkariin...
No sitten kun Telia sai tietoonsa että vaihdan firmaa niin kyllä alkoi puhelin soida ja tekstiviestiä pukata. Olet meille tärkeä asiakas ja muuta paskapuhetta. Saat näin ja näin edullisesti liittymän kun pysyt meillä. No enpä saanut niitä hintoja silloin, kun olin heidän asiakkaana niinkin pitkään. Eikä nuo uusimmatkaan tarjoukset oikein pärjänneet Dna:lle. No, siinä mobiililaajakaistaliittymässä olen vielä kiinnitetty Teliaan, mutta vaihtunee sekin sitten aikanaan toiseen. Riippuu tietysti miten nuo Dna:n hommat toimii. Täältä tähän.