Jos verrataan Telian koko Liiga budjettiin niin 175 uutta asiakasta.Käytännössä koko käyttöliittymä täytyy rakentaa uusiksi Android TV:tä varten. Se on Telian kokoisessa puljussa yli 50k€ projekti helposti. Lisäksi ylläpito-kustannuksia yli 5k€ vuodessa. Siitä voi laskea kuinka monta uutta tilaajaa Android TVn myötä tarvitsee, jotta homma kannattaa.
Älä nyt. Varmasti tulee, heti kun se HTML5-soitinkin tulee. Ihan tässä justiinsa.KalPa-JYP pelin kooste samaa kuin viime kaudelle. Pelkät maalit näkyy, eli TÄHÄNKÄÄN ei ole tulossa muutosta..
Android TV on turhaa paskaa muutenkin, niin turha sitä on tukea.
Kysellään nyt varmaan jo 100 kertaa kysyttyä mutta tietääkö kukaan, onko tosiaan niin, että Samsung TV:seen ei ole tulossa Telia appia tulevaksi kaudeksi? Eli jos haluaa lätkää katsoa TV:stä niin tarvitaan joko chromecast tai Telian digiboksi?
Itse olen yhä enemmän tykästynyt CC:n käyttämiseen versus älytv:n sovellukset kun se pakon sanelemana lätkän vuoksi tuli hankittua. Älytelkkarin sovellukset, netflixiä lukuun ottamatta, ovat enempi vähempi alkaneet jostain syystä bugittamaan. Esimerkksi Yleareenan käyttäminen alkoi olemaan lähes mahdotonta, CC:n kautta ei ongelmia. Samoin CMore, Ruutu ja HBO toimivat CC:n kautta paremmin.
Kompakysymys? Samat palvelut ja rajaton määrä muita, ilman sitä kaukosäädintä.Mikä voisi olla helpompaa?
Kompakysymys? Samat palvelut ja rajaton määrä muita, ilman sitä kaukosäädintä.
Nämä on makuasioita. Ehkä vanhempi polvi vähän mieluummin käyttää töllön/digiboksin kautta appeja, ja nuorempi cc:n. Tuo kaukosäädittömyys ei minulle ainakaan ole mikään juttu, jollain vempeleellä sitä on kuitenkin kelattava, säädettävä volyymia yms. Itse myös näitä mieluummin tv:n/boksin kautta katsovia, vaikka en sitä mitenkään ehdottomasti parempana pidä.Ei mikään kompa, lähinnä kysymyksen muotoon aseteltu mielipide. Mutta rajallisuus ei ole Android TV:n osalta vastaan tullut. Kaikki käyttämäni suoratoistopalvelut löytyvät ja toimivat moitteetta.
Täytyykö tästä päätellä, että et ole kiinnostunut Telian liiga-tuotteesta?Ei mikään kompa, lähinnä kysymyksen muotoon aseteltu mielipide. Mutta rajallisuus ei ole Android TV:n osalta vastaan tullut. Kaikki käyttämäni suoratoistopalvelut löytyvät ja toimivat moitteetta.
Täytyykö tästä päätellä, että et ole kiinnostunut Telian liiga-tuotteesta?
No esim. jääkiekkoa katsellessa ylivoimaisesti paras ja helpoin ratkaisu olisi edelleenkin ihan perinteinen tv-kortti jonka avulla saan HD-kanavat näkyville telkkariin, aivan kuten saan C Moren ja Viasatin kanavat näkyville sen kautta telkkariin. Ja kuten sain ennen Teliaa käyttöön Ruudun/Nelonen Pron maksukanavat.Mikä voisi olla helpompaa?
No esim. jääkiekkoa katsellessa ylivoimaisesti paras ja helpoin ratkaisu olisi edelleenkin ihan perinteinen tv-kortti jonka avulla saan HD-kanavat näkyville telkkariin, aivan kuten saan C Moren ja Viasatin kanavat näkyville sen kautta telkkariin. Ja kuten sain ennen Teliaa käyttöön Ruudun/Nelonen Pron maksukanavat.
Toki jos Telian toimivuus olisi samalla tasolla kuin Viaplayn tai C Moren niin sekin suoratoistopalvelu kyllä kelpaisi, ei siinä mitään.
Eli käyttäisit Telia TV -sovellusta, jos se olisi Android TV:lle saatavilla. Android TV:n rajallisuus on siis tässä kohtaa tullut vastaan, kun verrataan Chromecastiin.Olen kiinnostunut sillä tasolla, että sovelluksen ollessa saatavilla käytössä olevalle laitteistolleni, olisin edelleen tilaaja. Niin kiinnostunut en ole, että alkaisin tästä tinkiä. Minulla olohuoneessa kaikki medialaitteet toimivat yhdellä ja samalla television kaukosäätimellä, on kyse sitten sen television katsomisesta, musiikin kuuntelemisesta tai suoratoistopalveluista. Telia ei tällä hetkellä tähän kuvioon sovi.
Tässä sulle tän vuoden keskustelua Sonyn Anterosta, toiselta keskustelufoorumilta. En kutsuisi tuota luottamusta herättäväksi käyttöjärjestelmäksi.Varmasti näin, kun puhutaan tv-valmistajien omista käyttöjärjestelmistä. AndroidTVn kanssa ei ole ollut mitään ongelmia. Sovellukset päivittyvät automaattisesti eikä bugeista ole tietoakaan. Tässä ketjussakin taidetaan ammentaa tietoa jostain kolmen vuoden takaa, kun ko. käyttis oli aika uutta. Kaikki käyttämäni palvelut yhden ja saman kaukosäätimen kautta käytettävissä. Mikä voisi olla helpompaa?
Eli käyttäisit Telia TV -sovellusta, jos se olisi Android TV:lle saatavilla. Android TV:n rajallisuus on siis tässä kohtaa tullut vastaan, kun verrataan Chromecastiin.
Kyllä se alustan suosio, toimivuus ja sitä kautta kannattavuus on nimenomaan se rajoittava tekijä, kun palveluntarjoajat pohtivat lähtevätkö sille sovelluksiaan tuomaan. Ja oli syy mikä tahansa, niin Android TV:lle ei saa monia sovelluksia, mitä pystyy Chromecastin kautta käyttämään. Telia on vain yksi esimerkki.Niin no, ei se Android TV sitä rajoitusta aseta, vaan Telia. Mutta kyllä, todennäköisesti olisi käytössä. Sanon todennäköisesti, koska en ole muiltakaan osin ihan tyytyväinen Telian toimintaan.
Tässä sulle tän vuoden keskustelua Sonyn Anterosta, toiselta keskustelufoorumilta. En kutsuisi tuota luottamusta herättäväksi käyttöjärjestelmäksi.
Sony AndroidTV päivitykset
Sony on tuonut AndroidTV Oreo-päivityksen (8.0). Päivitys tulee saataville internetin yli tai manuaalisesti USB:n kautta. Keskusteluun...bbs.io-tech.fi
Jos mietitään suoratoistopalveluja, niin mitä muita Telian lisäksi? Kysymys on muuten ihan vilpitön, kysyn, koska mulle ei ole vielä tullut vastaan (=ole ollut tarvetta) kuin Telia.Kyllä se alustan suosio, toimivuus ja sitä kautta kannattavuus on nimenomaan se rajoittava tekijä, kun palveluntarjoajat pohtivat lähtevätkö sille sovelluksiaan tuomaan. Ja oli syy mikä tahansa, niin Android TV:lle ei saa monia sovelluksia, mitä pystyy Chromecastin kautta käyttämään. Telia on vain yksi esimerkki.
Mulla meni hermo lopulta maksukorttijumppaan, kun siirryttiin HD-aikaan. Tämä tarkoitti sitä, että tallennus yön NHL-matseista onnistui vain HD-boksilla, jota mulla ei sitä ennen ollut. Tietysti hankin sen, koska se tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Itse kortti lukijoineen oli helppo siirtää huoneesta toiseen, mutta ne HD-tallennukset bugasivat aivan liian suurella prosentilla. Salatun materiaalin kelaaminen oli ihan herran hallussa. Välillä jäädytti koko boksin totaalisesti. Erätaukojen yli pomppiminen oli aivan täyttä tuskaa. Ja mulla oli vielä selvästi keskihintaa hinnakkaampi laite, koska ne halvemmat olivat saaneet myrskyisän vastaanoton luotettavuudestaan, eli sen puutteesta. Lisämausteena kakkostelkkarin seinäasennus, joka vaati gynekologin sorminäppäryyden lukijan saamiseksi koloonsa. Ja se telkkari taas ei tykännyt muuten vaan siitä lukijasta. Useimmiten sitä joutui renkkaamaan eestaas, ennen kuin telkku tunnisti sen modulin.No esim. jääkiekkoa katsellessa ylivoimaisesti paras ja helpoin ratkaisu olisi edelleenkin ihan perinteinen tv-kortti jonka avulla saan HD-kanavat näkyville telkkariin, aivan kuten saan C Moren ja Viasatin kanavat näkyville sen kautta telkkariin. Ja kuten sain ennen Teliaa käyttöön Ruudun/Nelonen Pron maksukanavat.
Toki jos Telian toimivuus olisi samalla tasolla kuin Viaplayn tai C Moren niin sekin suoratoistopalvelu kyllä kelpaisi, ei siinä mitään.
No onko se bugiton vai ei? Oliko kaikki valitukset kolmen vuoden takaa?Toisella forumilla kun pari nimimerkkiä kritisoi Android TV:tä Sonyn televioissa, Android TV on paska. Täällä kun pari nimimerkkiä kritisoi Teliaa, nimimerkkien takana on vain paskoja ruikuttajia?
Joo käyttäjästähän tämä on kiinni. Itse en koskaan ole oppinut katsomaan urheilua tallenteena eikä mulla ole koskaan ollut tallentavaa HD-boksia, niin siinä mielessä tuo ei ollut mikään ongelma. Mutta toki ymmärrän että jos sitä tarvitsee niin ehdottoman iso vaiva se varmasti on.Mulla meni hermo lopulta maksukorttijumppaan, kun siirryttiin HD-aikaan. Tämä tarkoitti sitä, että tallennus yön NHL-matseista onnistui vain HD-boksilla, jota mulla ei sitä ennen ollut. Tietysti hankin sen, koska se tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Itse kortti lukijoineen oli helppo siirtää huoneesta toiseen, mutta ne HD-tallennukset bugasivat aivan liian suurella prosentilla.
Tämä on totta ja Chromecastia tulee kyllä itsekin paljon käytettyä. Ensisijainen käyttö tulee TV:n kautta kortilla, mutta C Moren ja Viasatin tilauksiin kuuluu DNA:n kaapelissa mukana myös nettisovellukset niin makuuhuoneessa käytän Chromecastin kautta näitä jos siellä katson.Kaiken tuon paskan jälkeen siirtyminen chromecast-aikaan oli vapauttava kokemus. Halpa kuin saippua, voi ostaa erillisen palikan joka telkkariin. Toimii enimmäkseen hyvin luotettavasti. Pelit näkyvät riittävän pitkän ajan, jos ei ehdi suorana katsoa.
No onko se bugiton vai ei? Oliko kaikki valitukset kolmen vuoden takaa?