No esim. jääkiekkoa katsellessa ylivoimaisesti paras ja helpoin ratkaisu olisi edelleenkin ihan perinteinen tv-kortti jonka avulla saan HD-kanavat näkyville telkkariin, aivan kuten saan C Moren ja Viasatin kanavat näkyville sen kautta telkkariin. Ja kuten sain ennen Teliaa käyttöön Ruudun/Nelonen Pron maksukanavat.
Toki jos Telian toimivuus olisi samalla tasolla kuin Viaplayn tai C Moren niin sekin suoratoistopalvelu kyllä kelpaisi, ei siinä mitään.
Mulla meni hermo lopulta maksukorttijumppaan, kun siirryttiin HD-aikaan. Tämä tarkoitti sitä, että tallennus yön NHL-matseista onnistui vain HD-boksilla, jota mulla ei sitä ennen ollut. Tietysti hankin sen, koska se tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Itse kortti lukijoineen oli helppo siirtää huoneesta toiseen, mutta ne HD-tallennukset bugasivat aivan liian suurella prosentilla. Salatun materiaalin kelaaminen oli ihan herran hallussa. Välillä jäädytti koko boksin totaalisesti. Erätaukojen yli pomppiminen oli aivan täyttä tuskaa. Ja mulla oli vielä selvästi keskihintaa hinnakkaampi laite, koska ne halvemmat olivat saaneet myrskyisän vastaanoton luotettavuudestaan, eli sen puutteesta. Lisämausteena kakkostelkkarin seinäasennus, joka vaati gynekologin sorminäppäryyden lukijan saamiseksi koloonsa. Ja se telkkari taas ei tykännyt muuten vaan siitä lukijasta. Useimmiten sitä joutui renkkaamaan eestaas, ennen kuin telkku tunnisti sen modulin.
Kaiken tuon paskan jälkeen siirtyminen chromecast-aikaan oli vapauttava kokemus. Halpa kuin saippua, voi ostaa erillisen palikan joka telkkariin. Toimii enimmäkseen hyvin luotettavasti. Pelit näkyvät riittävän pitkän ajan, jos ei ehdi suorana katsoa. Pieniä hikkoja on, mutta korttiaikaan en kaipaa enää takaisin.
Ideaalimaailma toki olisi se, että se äly ja verkkotekniikka olisivat siinä telkkarissa. Jos siis wlan toimisi kuin Buickin vessa ilman nikotteluja, appsit päivittyisivät laiteriippumattomasti telkkarin käyttöiän ja ylikin, liiketoiston sulavuuden takia ei tarvitse tapella erimerkkisillä laitteilla eikä millään frame ratella, jne. Mutta kun ei eletä ideaalimaailmassa. Kaikki on bugista paskaa, appsit, telkkarin käyttöjärjestelmät, verkkokortin ajurit, ihan kaikki ja nettikin tökkii.