Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 502 320
  • 21 776

Rauta85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olisi kyllä kiva saada ne tilauksen jälkeiset kaksi sähköpostia että voisi tämän vuorokauden puolella katsoa JYP-IFK matsin jälkitallenteen.
Itsellä tuli myös vain yksi sähköposti, olin yhteydessä asiakaspalveluun ja tilaus oli mennyt eteenpäin tyhjänä. Sen toisen viestin pitäisi vissiin tulla hyvinkin pian tilauksen jälkeen ja tunnustenluontilinkin sitten aikanaan. Aspa täytti tilauksen itselläni uudestaan ja toinen sähköposti tuli 10min tämän jälkeen ja kolmas tunti tästä eteenpäin. Eli voi olla että tilauksesi ei etene yhtään mihinkään tällä hetkellä.
 

Päätykiekko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki vakavasti otettavat organisaatiot.
Eipä tässä nyt mitään täysin uutta tai yllättävää tarjottu. Ihmettelin itse sitä ettei muista peleistä tullut tietoja kun tuli maali tai näkynyt ruudussa muutenkaan tilanteita kierroksen peleistä.

Pelit näkyi ja kuva ei pätkinyt. Siinäpä ne tärkeimmät. Pikku juttuja pitää vielä viilata ja hyvä tulee. En nyt suuremmin jaksa valittaa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Omasta puolestani pienet kehut Telialle. Hyvin toimi JYP-HIFK peli Win10 + Telia TV -sovellus kombolla tietokoneesta HDMI-piuhalla telkkariin. Kuva oli terävä eikä mitään nykimistä ollut havaittavissa. Toki paljon on vielä parannettavaa, että kaikki muutkin jutut saadaan lähetyksissä kohdalleen, mutta tässä vaiheessa olen tyytyväinen näkemääni. Kuva oli hyvä ja se on kuitenkin pääasia. Tuossa harjoituskaudella näytti vielä pahalta, että saadaankohan koko 7 ottelun kierros eetteriin, mutta näyttää olleen hyvä loppukiri Telialta! Toki Win10 + Telia TV -sovellus on vain yksi tapa katsoa lähetyksiä, mutta olen nyt omalta osaltani tyytyväinen.
 
Viimeksi muokattu:

KooJii_#1

Jäsen
Suosikkijoukkue
★ HIFK ★ Detroit Red Wings ★ Dallas Stars ★
Telian kaapeliboxin kautta katottuna kuva oli erinomaista, eikä mitään ongelmia ollu. Ehkä tää tästä sit kuitenkii. Hyvä Telia pitäkää toi!
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kuva näky ilmeisesti joka pelissä, että positiivisesti yllätyin. Pikkujuttujen viilausta vielä ni hyvä tästä tulee.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Minä taas olen 100% varma, että tämä on parasta mitä Telia tällä hetkellä pystyy toimittamaan. Ehkä tää tavan pulliaisille riittää.

Tuolla bitratella varmaan näyttää ihan hyvältä pienemmiltä ruuduilta, tai jos on tottunut Ruudun laatuun.
Kuten olen todennut, niin itse katselen kotona 117" kuvaa, kuten tänäänkin. Ja laatu oli todella hyvää luokkaa, eikä liikkeen toistossa ollut mitään ongelmia.

Ruudun laatuun verrattuna tämä oli valovuosia edellä. Kaapeli-tv:n kanssa tasoissa tai jopa yli.

En ymmärrä miksi sinun on niin vaikea uskoa, että homma ei nyt pelaa kuten pitäisi. Täällä on aika moni jo todennut laadun olevan vähintään kaapeli-tv:n tasolla ja kehuja tulee ympäriinsä. Voin ihan faktana todeta, että jos et nyt saanut kaapeli-tv:tä vastaavaa laatua, niin jotain on pielessä.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Millä katsoit? Itse olin duunikoneen äärellä, ja katsoin PC + 27" näyttö, Telia TV:llä, ja oli kyllä hyvinkin priimaa.

Kaapeli TV-boksin kautta Jyp-HIFK ottelun kuvassa ja äänessä ei ollut mitään moitittavaa.

Millä kokoonpanolla katsoit?

Itsellä vanhahko budjetti Anroid-puhelin josta appin kautta ChromeCastiin. TV kymmenisen vuotta vanha ja kuva oli oikein mainio ja sulava.

Apple TV:tä käyttäen tämäkin peli näkyi ihan loistavasti ilman nykimisiä ja kuvanlaatu oli hyvä.

Mielenkiintoista tämä vaihtelu laadussa. Läppäri + HDMI:llä telkkariin oli täällä käytössä. Niin netti kuin läppärikin pitäisi riittää tällaiseen käyttöön heittämällä. Telia TV tosiaan käytössä minulla.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
Täällä on aika moni jo todennut laadun olevan vähintään kaapeli-tv:n tasolla ja kehuja tulee ympäriinsä. Voin ihan faktana todeta, että jos et nyt saanut kaapeli-tv:tä vastaavaa laatua, niin jotain on pielessä.

Tuntuu olevan melkein 50-50 toi näkykö hyvin vai ei. Kuvanlaatu heitellyt ottelun sisällä aika monella.

Jännä että treenipelit toimi hyvin, mutta nyt kun oli kunnolla porukkaa linjoilla, niin alkaa ongelmat. Väittäisin, että kyllä siellä Telian päässäkin on säädöt vielä pielessä.

Osalla on varmasti laitteissakin vikaa, mutta ei ihan noin mustavalkoista kuin sinä väität.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielenkiintoista tämä vaihtelu laadussa. Läppäri + HDMI:llä telkkariin oli täällä käytössä. Niin netti kuin läppärikin pitäisi riittää tällaiseen käyttöön heittämällä. Telia TV tosiaan käytössä minulla.
Jossain on mätää. Katselin itse puolet matsista Chrome-selaimen kautta ja toisen puolikkaan W10 sovelluksen kautta. Ensin HDMI:llä iso 117" kuva kankaalle läppäristä, sitten pöytäkoneen 24" näytöltä. Kuvanlaatu oli molemmissa priimaa, samoin liikkeentoisto.

Jossain lienee siis sulla mätää.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tuntuu olevan melkein 50-50 toi näkykö hyvin vai ei. Kuvanlaatu heitellyt ottelun sisällä aika monella.

Jännä että treenipelit toimi hyvin, mutta nyt kun oli kunnolla porukkaa linjoilla, niin alkaa ongelmat. Väittäisin, että kyllä siellä Telian päässäkin on säädöt vielä pielessä.

Osalla on varmasti laitteissakin vikaa, mutta ei ihan noin mustavalkoista kuin sinä väität.
En väittänyt mustavalkoisesti, että kaikilla toimisi hyvin. Ihan selvää on, että ei toimi. Pointtini oli, että niillä joilla toimii "oikein" on kuvanlaatu hyvällä tasolla.

Mulla toimi tänään ihan yhtä hyvin, kuin treenipeleissäkin. On kyllä erikoista, että miksi osalla porukasta homma ei vain toimi, kun itse en ole törmännyt ongelmiin missään välissä.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Kuten olen todennut, niin itse katselen kotona 117" kuvaa, kuten tänäänkin. Ja laatu oli todella hyvää luokkaa, eikä liikkeen toistossa ollut mitään ongelmia.

Ruudun laatuun verrattuna tämä oli valovuosia edellä. Kaapeli-tv:n kanssa tasoissa tai jopa yli.

En ymmärrä miksi sinun on niin vaikea uskoa, että homma ei nyt pelaa kuten pitäisi. Täällä on aika moni jo todennut laadun olevan vähintään kaapeli-tv:n tasolla ja kehuja tulee ympäriinsä. Voin ihan faktana todeta, että jos et nyt saanut kaapeli-tv:tä vastaavaa laatua, niin jotain on pielessä.

Siksi, kun tiedän että laitteistossa ei nyt ole mitään vikaa. Kaikki muut suoratoistopalvelut toistavat näillä vehkeillä sellaista laatua kuin niiltä on lupa odottaa. Osa parempaa kuin Telia, isompi osa huonompaa.

Mun wifi-ap kertoo millaista bitratea Chromecastille valuu, ja tiedän millaista kuvaa sillä bitratella saa aikaan. Näen TV:ssäni sen suhteen ihan odotetunlaatuista kuvaa. Kaapeli-TV:tä se ei vastaa, sillä kaapelissa ei ole tuollaista määrää pakkausartefakteja ja liiketoisto on hiukan parempaa.

Telian kuva on suoratoistoksi ihan hyvää, kouluarvosana 9-. Mutta minä odotan parempaa, koska sellaista minulla viime kaudella oli.

Sisällöstä sitten puhumattakaan. Sen puolesta tämänpäiväinen ei lunastanut yhtään Telian lupauksista.
 

Wrathchild

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & Detroit Red Wings
En väittänyt mustavalkoisesti, että kaikilla toimisi hyvin. Ihan selvää on, että ei toimi. Pointtini oli, että niillä joilla toimii "oikein" on kuvanlaatu hyvällä tasolla..

Ymmärsin että tarkoitit, että viat johtuu käyttäjien laitteistosta. Tämä ei käy järkeen ainakaan omalla kohdalla, kun kaikki toimi harjoituskaudella hyvin.

Tänään oli todella kirjava esitys. Välillä toimi, ja hetki myöhemmin puuroutui. Speedtest 20/10, joten pitäisi heittämällä toimia. Jännä että asetuksissa oli vain vaihtoehdot Matala/Auto ei voi valita korkeaa pysyvästi.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ainakaan itse ole vielä mistään löytänyt! Tämä Teliahan piti olla jokin mullistava kokemus!!! Hah Hah!

No eikös se aika mullistava kokemus ole kun ei edes maaleja muista matseista näe...
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Miten muuten onko huippuhetkiä missään katsottavissa ilmaiseksi enää ?

Faneja kuunneltiin hei! Olisit sillon sanonut että koosteet tai edes maalit olis kiva nähdä myös muista peleistä. Myöhästä ny.
 

Anterotero

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal.
Mielenkiintoista tämä vaihtelu laadussa. Läppäri + HDMI:llä telkkariin oli täällä käytössä. Niin netti kuin läppärikin pitäisi riittää tällaiseen käyttöön heittämällä. Telia TV tosiaan käytössä minulla.

Mulla sama kokoonpano, eli läppäri ± HDMI telkkariin ja aika surkea katselukokemus oli. Semmosta pientä nykimistä koko ajan ja kuvanlaatu suht heikko. Kokeilin paria eri selaintakin, eikä auttanut. Sinänsä vähän harmittaa jos joutuu jonkun chromecastin ostamaan, kun viimekaudella kuitenkin sama kombinaatio ei tuottanut mitään ongelmia.
 

tombz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tps,Nhl,Tuto,Turkulainen juniorijääkiekko
Mitä tuolle kuvanlaadulle voi tehdä? Nii sumeaa että tällä laadulla en maksa kyllä tästä yhtään mitään.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mitä tuolle kuvanlaadulle voi tehdä? Nii sumeaa että tällä laadulla en maksa kyllä tästä yhtään mitään.
Tarttis tietää hiukan enemmän. Olen kuitenkin siinä uskossa, että heikkotehoinen windows-pc ja Chrome-selain ovat huonoin mahdollinen yhdistelmä. Jos nyt unohdetaan sellainen muuttuja kuin nettiyhteys. Jollain speedtestillä sen voi halutessaan tsekata. Suhteellisen monella se asia on kyllä asianmukaisessa kunnossa tämän päivän Suomessa.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Kaverini (niitä harvoja jotka Liigan olivat jo tilanneet) soitti mulle kun Tappara-Ilves oli alkamassa: ”Service unavailable. Server error.” tjsp.

On se hyvä kun operaattori osaa edes yhteydet laittaa kuntoon.

Tässä pohdiskelen että mahtaako Telia saada systeemejään toimimaan edes tällä kaudella. Heidän Bonnier-ostonsa pointti selvenee ainakin minulle koko ajan selkeämmin. Kun ei itse osaa, niin ei osaa. Ennen Bonnier-fuusiota tämä välttämättä ei edes toimi kunnolla. Sitten kun Liiga lähetetään yksinomaan CMoren kautta, saattaa tämäkin systeemi alkaa toimimaan.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
On se hyvä kun operaattori osaa edes yhteydet laittaa kuntoon.
Tämän päivän otannalla tämä operaattori on ehtinyt käydä laittamassa melko suuren joukon yhteydet kuntoon. Ehkä ehtivät käydä tässä viikonlopun aikana vielä kavereillasikin.
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Miten muuten onko huippuhetkiä missään katsottavissa ilmaiseksi enää ?
Jossain vaiheessa Telia lanseeraa oman ilmaisen palvelun näille koosteille yms. lyhyille videoille. Toistaiseksi niiden pitäisi tulla jakoon Telian somen kautta ja mahdollisesti myös liigan sivuille. Vaikea sanoa millaisella viiveellä koosteet sitten saadaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös