Älä huoli, nämä palautteet kuulemma viedään eteenpäin :D
Minä lopetin pelin katsomisen eilen kesken, mutta näiden kommenttien innoittamana otin kuitenkin pelin nauhalle että voi katsoa kaikkien maalien hidastustyöskentelyn useaan kertaan.
Minä olen ollut yksi kovimmista kuvauksen kritisoijista, mutta minusta tuo esitetty kamerakulma tyhjään maaliin oli itseasiassa mielenkiintoinen. Parempi se on kuin taas pääkameran kuvaaja joka koettaa taas liikkua kameran mukaan tai se kulmakuvaaja jolta menee joka tilanteessa se 1-2 sekuntia kiekon bongaamiseen. Se mikä tuon kamerakulman teki paremmaksi on yksi selkeä syy - kamera on kiinteä eikä sen yhteydessä ole ketään tukityöllistettyä heiluttamassa sitä.
Katsoin tuossa pari jaksoa Netfixin Koomikot Kaaroissa Hakemassa Kahvia. Noissa autossa olevissa kuvissa on kiinteät kamerat. Joo, auto on pirusti pienempi kuin jäähalli mutta samalla idealla en tajua miksi kulmakamerassa joka kuvaa tiettyä kohtaa koko ajan tarvitaan ihminen sekoittamaan kuvausta. Tarkoitus on kuvata maalia sivulta katsoen niin miksi zoomin pitäisi vaihtua missään kohtaan tai miksi kameraa tarvitsee ylipäänsä liikuttaa lainkaan?
Ihmettelen ylipäänsä miksi Telia, StreamTeam, Werne, Ruutu tai Nelonen maksoi tälle kuvaajalle mitään palkkaa? Mitä hyötyä tuosta jätkästä on kenellekkään? Joku jätkä siis sanoo perhelleen moi ja matkustaa ympäri Suomea pakettiautossa seisomaan kaukalon kulmalla 20kilon kamera olallaan ja hänen panoksensa on pelkkää paskaa jonka hyöty koko produktiossa on pelkästään negativiinen. Eiko tuollainen ole tuon kuvaajan sielua murskaavaa? Olla noin turha - tai oikeastaan haitallinen - palanen produktiossa; pelkkä mekaaniston väliin mennyt leegopalikka joka estää koneistoa toimimasta.
Miten tuo kuvaaja pystyy olemaan olemassa itsensä kanssa kun on niin hyödytön? Ymmärrän että Streamteam maksaa asuntolainan, mutta eikö itsekunnioituksella ole näille herroille mitään merkitystä?