Telia / MTV – Liigan uusi koti

  • 3 495 103
  • 21 765

Telia

Jäsen
Sisäiset chromecastit ei toimi Telian lätkässä vaan kuva nykii. Oma kokemus uudehkon Sony 4k yläpään mallista.

Pitää paikkaansa. Telia TV -sovelluksen laitteistovaatimukset voi tsekata täältä.

Käytännössä nuo digiboksien ja televisioiden cast ominaisuudet eivät ole yksi yhteen aidon Chromecast laitteen kanssa ja siitä syystä ongelmia voi tulla. Suurin haaste on kuitenkin siinä, että sisäisiin ratkaisuihin ei pääse asettamaan erikseen 50Hz tilaa, mikä on erittäin tärkeä tällaisissa nopeatempoisissa urheilulähetyksissä. Täällä ohjeet Chromecastin käyttäjille tuosta 50Hz tilan asettamisesta, mikäli joku kaipaa tätä tietoa.

Niko / Telia
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
Tuo Telian systeemi vaikuttaa niin sekavalta, että jäi kyllä monta asiaa puuttumaan, jotka olisi voinut analogiaan mallintaa. Kaikki lisäykset siis tervetulleita.

Sanon vaikuttaa, koska minähän en ole tuosta isokokoisesta vartijasta koskaan päässyt ohi. Kaikki havaintoni perustuvat siis kuulopuheisiin.

Minulla jäi kiinni siitä, kun ei ole noita hitsarinhansikkaita enkä pidä erityisemmin ahdistavista ja pienistä villasormikkaistanikaan. Periaatteesta en viitsi käydä naapurikaupassa ostamassa kromattua ja valettua ostoskoria, kun muuten ilmankin pärjää.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Minulla kävi niin, että eilen tein telia-tv tunnukset, en kuitenkaan koskaan päässyt niillä kirjautumaan telia-tv sovellukseen, en appletv enkä kännykkään. Tänään ajattelin että homma pitää saada maaliin ja katsoin vasta telian nettisivuilla kirjautuneena ollessani että millä tiedoilla oikein olen kirjautuneena. No olin kirjautuneena joillakin todella vanhoilla tunnuksilla joita todellakaan en ole käyttänyt vuosiin, enkä varsinkaan kirjautunut niillä Teliatv sovellukseeen. Ilmeisesti ne kaivautui jostain soneran ajoilta, muuta en keksi. No niillä sitten kirjautumaan teliatv sovellukseen niin jo toimii. Erikseen oli toki vielä nämä telian nettisivujen tunnarit...

Kuvanlaadusta sanoisin että erinomainen oli tuo testisriimi, siis sulavuus. Parempi selvästi mitä minulla samoilla laitteilla oli ruudun lähetykset. En lähde vaatimaan 4k kuvaa vaikka siitä olisin valmis maksamaan extraa, mutta tärkeintä on sulavuus ja "riittävän" tarkka kuva.
En ole äärihifistelijä todellakaan, mutta yllättynyt olen, kuinka monet tuntuvat katsovan hienoja urheilulähetyksiä läppäreiltä tai "vanhoilta telkuilta" jonkun piuhan avulla. Töissä toisaalta katson itsekin pädiltä, mutta kotona pitää olla iso ja laadukas kuva sekä mekanismisohva ;)
Toivottavasti lähetysten osalta homma menee paremmin ja todellinen kuva on sitten myös erinomaista. Odota myös änärityyppisiä kaukalon ääniä paljon.
 

Telia

Jäsen
@Telia
Voisitte sitten kyllä sitä 4k optiota tarjota testiin myös muualle kuin Telia kaapelin tai digipoksin asiakkaille. Jos linjat ovat kunnossa niin 4k toimii varmasti muillakin. Eli myös sovelluksen käyttäjille optio että voi valita 4k tarkkuuden tyyliin Netflix

Tähän pakko korjata, että tällä hetkellä ei ole vielä mitään päätöksiä, että millä tekniikoilla 4K lähetyksiä ensimmäisessä vaiheessa testaillaan. Nämä tarkemmat speksit selviää vasta lähempänä pleijareiden alkua. Kyseessä tulee olemaan vasta testaus ja tarkoituksena on, että tulevien vuosien aikana 4K lähetyksistä tulisi arkipäivää Liigan ympärillä.

Niko / Telia
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
On ollut puhetta ja voi katsoa. Kaksi laitetta on se yleinen raja, mutta kaapelin kautta taisi onnistua kolme.
Joo siis käytännössä siten että kaapelissa television kautta ihan tv-kanavalta yksi ja sitten tosiaan kaksi erillistä Telia TV -nettikatselua.

Saa nähdä miten nuo muuten käytännössä menevät, esim. C Moren nettipalvelussa on sellainen että sielläkin lukee nettisivuilla käytön onnistuvan kahdella laitteella yhtä aikaa, mutta itse olen katsonut kolmella laitteella ja kolmella eri IP-osoitteella näitä lähetyksiä samaan aikaan.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Saa nähdä miten nuo muuten käytännössä menevät, esim. C Moren nettipalvelussa on sellainen että sielläkin lukee nettisivuilla käytön onnistuvan kahdella laitteella yhtä aikaa, mutta itse olen katsonut kolmella laitteella ja kolmella eri IP-osoitteella näitä lähetyksiä samaan aikaan.
Käytännössä mitä itse olen nyt Pitsiturnauksen ja eilisen harkkapelin ajan testaillut niin kaksi yhtäaikaista striimiä on se maksimi. Mikäli yrittää kolmatta striimiä aloittaa samanaikaisesti niin alkaa virhesanomaa pukata. Sinänsä harmi, koska Ruutu ei ollut noin kranttu yhtäaikaisen toiston kanssa, ainakin mikäli katselu tapahtui saman katon alla. Ja joskus esim. pudotuspelien aikaan sitä saattoi useampaa striimiä intoutua samanaikaisesti seurailemaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Käytännössä mitä itse olen nyt Pitsiturnauksen ja eilisen harkkapelin ajan testaillut niin kaksi yhtäaikaista striimiä on se maksimi. Mikäli yrittää kolmatta striimiä aloittaa samanaikaisesti niin alkaa virhesanomaa pukata. Sinänsä harmi, koska Ruutu ei ollut noin kranttu yhtäaikaisen toiston kanssa, ainakin mikäli katselu tapahtui saman katon alla. Ja joskus esim. pudotuspelien aikaan sitä saattoi useampaa striimiä intoutua samanaikaisesti seurailemaan.
Oliko nämä laitteet samassa verkossa vai oliko jokaisella käytössä oma nettiyhteytensä? Eli tyyliin tabletissa oma sim-kortti ja puhelimessa oma ja joku laite sitten vaikka wifi-verkossa. Sinänsä toivoisi että samassa IP:ssä olevia laitteita voisi käyttää useampi samaan aikaan, vaikka toki ymmärrän Teliaakin siinä että ei näitä nyt lähdetä ihan mielipuolisesti jakamaan. Bisnestä nekin tekevät.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oliko nämä laitteet samassa verkossa vai oliko jokaisella käytössä oma nettiyhteytensä? Eli tyyliin tabletissa oma sim-kortti ja puhelimessa oma ja joku laite sitten vaikka wifi-verkossa. Sinänsä toivoisi että samassa IP:ssä olevia laitteita voisi käyttää useampi samaan aikaan, vaikka toki ymmärrän Teliaakin siinä että ei näitä nyt lähdetä ihan mielipuolisesti jakamaan. Bisnestä nekin tekevät.
Samassa verkossa ne olivat kaikki. Ruudun aikanahan samassa verkossa sai olla vaikka huru mykkä laitteita ja lähinnä eri verkkoon kytkettynä alkoi tulla rajoitukset vastaan ettei voinut monesta eri lokaatiosta matseja samanaikaisesti striimailla. Eräs asia, johon testieni aikana kiinnitin huomiota oli myös se, että Telia TV:n Windows 10 -sovellus oli yli puoli minuuttia toistossaan edellä selaintoistoa sekä iOS- ja Android-versiota Telia TV:stä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Samassa verkossa ne olivat kaikki. Ruudun aikanahan samassa verkossa sai olla vaikka huru mykkä laitteita ja lähinnä eri verkkoon kytkettynä alkoi tulla rajoitukset vastaan ettei voinut monesta eri lokaatiosta matseja samanaikaisesti striimailla. Eräs asia, johon testieni aikana kiinnitin huomiota oli myös se, että Telia TV:n Windows 10 -sovellus oli yli puoli minuuttia toistossaan edellä selaintoistoa sekä iOS- ja Android-versiota Telia TV:stä.
Noniin, homma selkee. Vahvistaa muuten omaa päätöstäni siitä että tilaan ainakin alkuun tuon pelkän Kärppien passin käyttöön. Mun tunnuksia kun käyttäisi kuitenkin vanhempien ja veljen lisäksi varmaan myös moni muukin pummi, mutta niilläpä on eri suosikkijoukkue. Maksakaa itse liigastanne, in your face.
 

Hewle

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo kuvanlaatu riippuu tässä ennen kaikkea tuosta pakkauksesta, joka tehdään luonnollisesti ennen kuin streamia pusketaan eetteriin. Pakkaamaton 1080i kuva syö enemmän kaistaa kuin pakkaamaton 720p. Mikäli bitrate vakioidaan, niin väitän, että 720p näyttää varmasti paremmalta. Todennäköisesti Telia kuitenkin varaa tuolle omalle TV-boksilleen hieman enemmän kaistaa. Eri pakkaustavoilla (eli koodekeilla) saadaan 1080i:n ja 720p:n vaatimaa kaistaa varmasti tasoitettua, jolloin laadullisesti päästään laadullisesti ihmissilmän kannalta hyvin lähelle samaan lopputulokseen.

Kaistasta puheenollen toivottavasti Telian uppikaista sitten riittää puskemaan dataa tarpeeksi omasta runkoverkosta DNA:n ja Elisan verkkoihin koska tulevalla kaudella suurin osa katsojista saa signaalin netin kautta...
 

Telia

Jäsen
@Telia

Onko tuota teidän kaikkien operaattorien yhteyksille sopivaa digiboksia mahdollista kokeilla jossain Telian kaupassa ?

Kyllä näitä on näytillä ja testattavana liikkeissä. Käytännössähän boksi on ihan samanlainen Telian laajakaistaan tai muihin nettiyhteyksiin, mutta toiminnallisuuksissa on hieman eroavaisuuksia (esim. käyttäjätunnukset ja kovalevy mahdollisuus).

Niko / Telia
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Suoraa lähetystä seurattu Chromecastin ja Telia TV:n mobiilisovelluksen kautta n. puoli tuntia ja toimivuus on 5/5. En keksi moittimista mistään. Jos näin hyvin toimii itse kauden alettua niin mielellään maksan vähintään sen parikymppiä kuussa siitä että näen Kärppien pelit helposti ja sujuvasti.

Chromecastin käytön helppous tuli kyllä jälleen nähtyä. Tulin autolla kotipihaan ja kun wifi oli valmiiksi päällä niin puhelin yhdistyi wifi-verkkoon heti kun oltiin tarpeeksi lähellä. Talon ulkopuolella Telia TV päälle, Chromecast oli verkkovirrassa kiinni ja puhelimesta vaan castaaminen päälle Telia TV:stä. Lähetys päälle ja telkkari oli auki ennen kuin olin ehtinyt taloon sisälle ja lähetys oli päällä. Helppoa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nyt kun tuolta Telia TV:stä koneella katsoo harjoitusmatsia Kärpät - Kalpa niin pari posia voi jakaa heti. Ensinnäkin kuva on selvästi ruudun vastaavaa parempi ja ainakin minun silmää tuo pelikello miellyttää. Aavistuksen pienempi voisi olla, mutta ei ainakaan allekirjoittanutta häiritse vaikka jäisi tuohon kokoluokkaan.

Äsken tuli epäselvä tilanne kävikö kiekko maalissa vai ei, tuosta olisin toivonut vähän enemmän kuvakulmia tarjolle. Nyt jäi kotisohvalle epäselväksi tuo, että kävikö kiekko maalissa vai ei.
 

Algo

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Itse kyllä heivaisin pelikellosta nuo logopallerot pois ja 20% pienemmäksi muuten.

Ja jos nuo pelit menee EPG:n mukaan kirjastoon, niin kannattaa kyllä laittaa aikaa yli yhdeksään. Useita pelejä kauden mittaan menee yli yhdeksään vaikka ei edes otettaisi mukaan näitä "valot sammu, palohälytys, jää rikki" -tapauksia.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täälläkin toimii erinomaisesti ja kuvanlaatu on loistava. Chromecast, IP8 ja Telia TV-sovellus. Testasin myös Macbook Prolla, Imacillä ja selaimilla, toimii hienosti.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Täytyy siis varmaan itsekkin hankkia tuo Chromecast pelien katseluun, kun ilmeisesti ei ole tulossa PS4 tai smart-TV sovellusta? Eipä tuo kyllä paha investointi ole.
Pelikellon grafiikkaa saisi pienentää reilusti. Hiukkasen liian iso ja "hallitseva".
 

Telia

Jäsen
Itse kyllä heivaisin pelikellosta nuo logopallerot pois ja 20% pienemmäksi muuten.

Ja jos nuo pelit menee EPG:n mukaan kirjastoon, niin kannattaa kyllä laittaa aikaa yli yhdeksään. Useita pelejä kauden mittaan menee yli yhdeksään vaikka ei edes otettaisi mukaan näitä "valot sammu, palohälytys, jää rikki" -tapauksia.

Tämä on hyvä pointti. Pitää siellä varautua alkavalla kaudella jatkoaikoihin ja voittomaalikisoihin yms.

Täytyy siis varmaan itsekkin hankkia tuo Chromecast pelien katseluun, kun ilmeisesti ei ole tulossa PS4 tai smart-TV sovellusta? Eipä tuo kyllä paha investointi ole.
Pelikellon grafiikkaa saisi pienentää reilusti. Hiukkasen liian iso ja "hallitseva".

Tällä hetkellä ei ole tosiaan tiedossa PS4 tai Smart TV -sovelluksia, joten alkavaan kauteen lähdetään näillä nykyisillä julkistetuilla tekniikoilla. Chromecast on hyvä hankinta varmasti. Toki jos käytössä on Telian laajakaista ja digiboksi, niin siihen saa erittäin edullisesti Joukkuepassin tai Liigapassin kyytiin. Käytännössä kaista+digiboksi+joukkuepassi on 39,90e/kk kokonaisuudessaan.

Niko / Telia
 

Viath

Jäsen
En tiedä onko tästä ollut täällä puhetta, mutta kausikorttilaisille on annettu etuna all stars-passi 24,90€/kk (määräaikainen 12kk tilaus). Kyselin zätistä ja telian myymälästä, että mistä maksan kesäkuukausilta, kun kaikki sarjat on tauolla, niin sanoivat, että kk-maksu menee nollaan. Noh, tein tilauksen puhelimitse, kun nettikaupasta se ei onnistunut. Kaksi päivää tästä saan puhelun, että kausikorttilaisten etutilauksissa laskutetaan sittenkin se 24,90€/kk myös kesäkuukausilta. Välittömästi irtisanoin sopimuksen.

Eihän tässä mitään, jos viestintä olisi yksiselitteistä, mutta tällainen veivaaminen v*tuttaa, eikä tuo etu enää tuon pakkolaskutuksen jälkeen ole kummoinen.
 

Telia

Jäsen
Sonera kaapeliTV:ssä ei tule mitään ääntä (ei halliääniä eikä selostusta). Kuva on 720p, vaikka piti olla 1080i.
Mikä vikana?

Parilla paikkakunnalla on havaittu tällaista ongelmaa kaapeli TV:n puolella, että äänet ei kuulu. Tätä meidän tekniikan puoli selvittelee parhaillaan. Toivottavasti saadaan tämä pian kuntoon.

Jatkoa ajatellen vikailmoitukset kannattaa kohdentaa tähän avattuun ketjuun
Telian aspa apunasi – ilmoita viasta tai häiriöstä Liigan katselussa | Jatkoajan keskustelupalsta

Niko / Telia
 

Telia

Jäsen
En tiedä onko tästä ollut täällä puhetta, mutta kausikorttilaisille on annettu etuna all stars-passi 24,90€/kk (määräaikainen 12kk tilaus). Kyselin zätistä ja telian myymälästä, että mistä maksan kesäkuukausilta, kun kaikki sarjat on tauolla, niin sanoivat, että kk-maksu menee nollaan. Noh, tein tilauksen puhelimitse, kun nettikaupasta se ei onnistunut. Kaksi päivää tästä saan puhelun, että kausikorttilaisten etutilauksissa laskutetaan sittenkin se 24,90€/kk myös kesäkuukausilta. Välittömästi irtisanoin sopimuksen.

Eihän tässä mitään, jos viestintä olisi yksiselitteistä, mutta tällainen veivaaminen v*tuttaa, eikä tuo etu enää tuon pakkolaskutuksen jälkeen ole kummoinen.

Pahoittelut, että nyt on annettu valitettavasti väärää tietoa kesäkuukausista. Laitan palautetta eteenpäin, että meillä kaikki vielä tarkistelee pakettien faktat huolella. Tässä on tosiaan aika paljon erilaisia yhdistelmäpaketteja, joten ilmeisesti nyt käynyt inhimillinen virhe.

All Stars-passista hieman
Sisältää Liigapassin ja Viasat Jääkiekko HD -kanavan
Tällä setillä siis näkee kaikki Liigan ottelut ja KHL:n Jokereiden pelit ja kaikki Viasat Jääkiekko HD -kanavan näyttämät NHL matsit, kuten primetime pelit.

Hinta kausikorttilaisille 12kk sopparilla 24,90e/kk ja toistaiseksi voimassaolevalla diilillä 29,90e/kk
Käytännössähän Liigan pelit alkaa elokuun alussa harjoituspeleillä ja NHL matsit jatkuu sinne pitkälle kesäkuun puolelle kunnes Stanley Cup on pelattu. Varaustilaisuus televisioidaan yleensä siellä kesäkuun lopulla myös. Käytännössä siis vain heinäkuu on sellaista aikaa, kun ei ole mitään livelätkää tarjolla.

Tuo määräaikainen diili on kuitenkin niin paljon halvempi toistaiseksi voimassaolevaa, että se on kannattava. Mikäli haluaa näin paljon lätkää seurailla :)

Niko / Telia
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös