Tekn.alan opiskelija -Saitko kesätyötä?

  • 3 373
  • 7

Di- ja ins.opiskelijat -kesätyönne

  • Olen saanut alaani vastaavan kesätyöpaikan

    Ääniä: 9 39,1%
  • Olen saanut kesätöitä, mutten alakohtaista

    Ääniä: 4 17,4%
  • En ole vielä saanut työtä

    Ääniä: 10 43,5%

  • Äänestäjiä
    23

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin Di- ja ins. opiskelijat oletteko saaneet alaa vastaavan kesätyöpaikan.
Itse sain töitä paperitehtaan verstaalta, jossa työskentelin jo viime kesänä. Tarkoitukseni oli löytää töitä täältä turun seudulta, jossa opiskelen, mutta vähissä olivat ja löysin paikkani taas kotiseudulta.
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Opiskelen tietotekniikkaa LTY:ssä, mutta jouduin taas ottamaan kesätyön kartonkitehtaalla tuotannossa, kun oman alan hommia ei ole kuulunut.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
vaikka en varsinaisesti opiskelekaan teknistä alaa on tuo materiaalifysiikan sovellukset sen verran lähellä tekniikkaa, että voinen sanoa...että minäkään en ole toistaiseksi saanut edes yhtään "emme tahdo sinua meille, annoimme kaikki työpaikat sukulaisillemme. Kiitos mielenkiinnosta yhtiötämme kohtaan, not!" -vastausta yhtään mistään.
Tämä siis kolmen vuoden ja >100 ovarin jälkeen.
Pitäisi varmaan keksiä mitä sitä tekisi kesällä, paskaduunit houkuttavat nyt kolmen sellaisen kesän jälkeen tasan hyvin vähän.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Joo, työpaikka kyllä on kesäksi mutta ei sitten mitään alaa vastaavaa. Paperitekniikkaa opiskelen AMK:ssa ja työharjoittelut ovat kaikki suorittamatta juurikin siitä syystä että kukaan ei tunnu tarvitsevan tehtaille alan opiskelijoita. Jotenkin kummeksunkin että sinne sitten tahtoo löytyä aika paljon sellaisia kesäduunareita jotka ovat jollain aivan toisella alalla opiskelemassa. Sama ongelma on valtaosalla luokkatovereistakin, jotkut ovat työpaikan saaneet joilla on jotain suhteita, mutta valtaosa on ilman harjoittelupaikkaa toisen vuodenkin jälkeen.

Jokseenkin turhauttavaahan se tietysti on kolmatta vuotta lähteä lukemaan ilman mitään alan työtä alla mutta minkäs teet, olosuhteet ovat nämä, josko se paperiteollisuudessa on sitten niin että geenit ratkaisevat sen kuka on sovelias alalle. Ihan sama mille tehtaalle soittelee ja kyselee oman hakumuksensa kuulumisia niin vastaus on melko ynseä. Ajattelin kyllä avautua asiasta ensi syksyn työnantajakyselyssä, poltetaan sitten vaikka kaikki sillat mutta vituttaahan tämä.
 

bluefox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Takapassi
Joo, työpaikka kyllä on kesäksi mutta ei sitten mitään alaa vastaavaa. Paperitekniikkaa opiskelen AMK:ssa ja työharjoittelut ovat kaikki suorittamatta juurikin siitä syystä että kukaan ei tunnu tarvitsevan tehtaille alan opiskelijoita. Jotenkin kummeksunkin että sinne sitten tahtoo löytyä aika paljon sellaisia kesäduunareita jotka ovat jollain aivan toisella alalla opiskelemassa. Sama ongelma on valtaosalla luokkatovereistakin, jotkut ovat työpaikan saaneet joilla on jotain suhteita, mutta valtaosa on ilman harjoittelupaikkaa toisen vuodenkin jälkeen.

Jokseenkin turhauttavaahan se tietysti on kolmatta vuotta lähteä lukemaan ilman mitään alan työtä alla mutta minkäs teet, olosuhteet ovat nämä, josko se paperiteollisuudessa on sitten niin että geenit ratkaisevat sen kuka on sovelias alalle. Ihan sama mille tehtaalle soittelee ja kyselee oman hakumuksensa kuulumisia niin vastaus on melko ynseä. Ajattelin kyllä avautua asiasta ensi syksyn työnantajakyselyssä, poltetaan sitten vaikka kaikki sillat mutta vituttaahan tämä.

Paperitehtaat ovat hyvän palkkatasonsa ansiosta kysyttyjä kesäpaikkoja. Niitä saa vain jos on suhteita tai jos on hyvä tuuri. Itse olen työskennellyt 2 kesää paperitehtaan tuotannossa ja ensi kesänä tulee täyteen toinen kesä verstaan puolella. En opiskele paperitekniikkaa vaan konetekniikkaa, mutta verstas on ihan hyvä näin toisena kesälomana opiskelujen aikana. Itse en omannut mitään suhteita ennen ensimmäistä kesää kun olin töissä kyseisessä paikassa. Paikassa jossa työskentelen on tapana, että jos hoitaa hommansa hyvin voi luottaa siihen, että seuraavanakin kesänä löytyy hommia. Kyseessä on pienempi tehdas länsi-suomessa, jossa saa naamansa varmasti kesällä tehokkaammin näkyviin kuin isommassa tehtaassa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Viestin lähetti bluefox
Paperitehtaat ovat hyvän palkkatasonsa ansiosta kysyttyjä kesäpaikkoja. Niitä saa vain jos on suhteita tai jos on hyvä tuuri.

Näinhän se on, eikä siinä mitään, meille kävi tossa syksyllä erään paperiyhtiön edustaja kertomassa kirkkain silmin että heille ei suhteilla eikä alaa opiskelemattomat pääse, mutta sen sijaan henkilöstöpäällikkö väläytti puhelimessa että "kyllähän alan opiskelijoita olisi mukava palkata, mutta kun noita työntekijöiden lapsiakin olisi tulossa". Siis aivan käsittämätöntä paskanpuhumista joka saa hiljasemmankin miehen vittuuntumaan. Tässä myöskin yksi asia jonka varmasti tulen mainitsemaan jossain työantajainfossa.

Ei tässä tiedä mitkä keinot pitäisi ottaa käyttöön työtä hakiessa, pelkkä puhelinsoitto ei näköjään riitä. Kai se on alettava vonkaamaan jotain tehtaan johtoportaan tyttäriä.
 

Särki

Jäsen
Vaasassa on tietoliikennetekniikan opikelijoiden seassa levinnyt jo pitkään vitsinpoikanen, että intercity-junat saapuvat Vaasaan ja helvettikin jäätyy ennenmin kuin tietoliikenneopiskelijat saavat alakohtaista kesätyötä. Ja hyvin on paikkaansa pitänyt.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jatkan kesälläkin samassa paikassa, missä olen ollut osa-aikatöissä viime toukokuusta lähtien. Viime kesänkin tein siis vain osa-aikatöitä, kun en muuallekaan päässyt.

Joka tapauksessa en ole katunut tuota työpaikkaa. Opintojen ohessa oman alan töiden tekeminen ja samalla hyvä ohjaus töihin on parasta, mitä voi saada.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös