Tehotrio 04/05

  • 13 712
  • 76

Lare

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaudella 03/04 HIFK:n Pärssinen-Harkins-Kuhta oli liigan paras hyökkäystrio. Se historiasta - nyt katsotaan tulevaan. Mikä hyökkäystrio aiheuttaa eniten päänvaivaa vastustajien puolustukselle kaudella 04/05?

Kärppien ehdokas: Tenkrat-Viuhkola-Ujcik

Viuhkola on liigan ehkäpä paras sentteri, Tenkrat on ehkäpä liigan paras snaipperi ja Ujcikilla on potentiaalia olla liigan paras pelaaja.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos joukkueessa on selvästi yksi trio ylitse muiden, on yleensä kolmen muun ketjun panos heikompi. Mieluummin näen joukkueessa neljä ketjua jotka kaikki ovat ratkaisuihin kykeneviä. Eikä niin että yksi trio jauhaa tehopisteitä ja muut hyökkäyskolmikot tekevät jämäpisteitä.
 

Jäske#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi, Minnesota Wild
Tässä jokaiselta joukkueelta ehdokas kilpaan.

Blues: Wilson-MacLean-Kohn
Hifk: Pärssinen-Harkins-Kuhta
Hpk: Laakkonen-Voutilainen-Hassinen
Ilves: Turunen-Niinimäki-Pesonen
Jokerit: Dahlman-Hancock-Jantunen
Jyp: Uhlbäck-Immonen-Virtanen
Kärpät: Tenkrat-Viuhkola-Ujcik
Lukko: Bartek-Larouche-Toporowski
Pelicans: Salonen-Koivunen-Hannus
Saipa: Banham-Sachl-Hirvonen
Tappara: Nieminen-Öhman-Venäläinen
TPS: Vahalahti-Aalto-Alatalo
Ässät: Virkkunen-Classen-Korpisalo

Huippu triot omaa:

Blues, Hifk, Kärpät ja Lukko

Hyvät triot omaa:

HPK, Jokerit, Jyp, Saipa, Tappara ja TPS

Triot joissa yksi hyvä pelaaja omaa:

Ilves, Pelicans ja Ässät

Eli epätasaisuutta on.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti Eino_Mies
Jos joukkueessa on selvästi yksi trio ylitse muiden, on yleensä kolmen muun ketjun panos heikompi. Mieluummin näen joukkueessa neljä ketjua jotka kaikki ovat ratkaisuihin kykeneviä. Eikä niin että yksi trio jauhaa tehopisteitä ja muut hyökkäyskolmikot tekevät jämäpisteitä.

Mutta kerros nyt meille kuitenkin se Lukon ensi kauden tehotrio mielestäsi.

HIFK:n tehotriona jatkaa viime kautinen K-H-P. Ei välttämättä yhtä ylivoimaisesti kuin viime kaudella; kolmoisvoitto toistamiseen pistepörssissä olisi jo aika mahdotonta. Kaikki kolme löytyvät kuitenkin pistepörssin kymmenen parhaan joukosta kauden päätteeksi (ellei sitten tulee pahaa loukkaantumista).
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
HPK:

Laakkonen - Voutilainen - Setzinger
Lahti - kohta ilmoitettava huipun veljes - Hassinen


Ässät:

Heino - Isonmäen yleisö - Toivonen
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Jäske#13
Ässät: Virkkunen-Classen-Korpisalo


Jaah, oletko allekirjoittanut Hirsimäen puolesta sopparin Classenin kanssa? Käsittääkseni tämä nyt ei vielä ole kirkossa kuulutettu avioliitto C:n ja Ässien kesken.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Jäske#13
Saipa: Banham-Sachl-Hirvonen

Tuo on yksi väihtoehto SaiPan ykköseksi, mutta itse veikkaan että Kalle Kerman ottaa paikan ykkösketjusta. Nämä kaksi muuta herraa siinä tulee kyllä olemaan.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Veikkaus Lukon kohdalta on seuraava:

Torkki - Larouche - Saarela

Toinen olisi:

Toporowski - Tähtinen - Bartek

Larouche ja Tähtinen saattavat olla toisinkin päin JR:n puheista huolimatta.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Kyllä mä uskon, että Pärssinen- Harkins-Kuhta on myös kova tulevana kautena. Sen lisäksi uskon, että Kimin kenttä jatkaa samanlaisia otteita mitä nähtiin play-offseissa.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tehotriosta puhuttaessa on hyvä muistaa, että jääkiekossa merkitsee koko kentällinen. Mielestäni siihen vaikuttaa huomattavasti pakkien toiminta. Tps:lle esimerkiksi oli melkoinen ykkösnyrkki viime kaudella, eikä pieni syy siihen ollut Vykokal. Tällä kaudella uskon HIFK:n ykkösnyrkin olevan edelleen kova, mutta kaiken voi sotkea Söderholmin puuttuminen, kuten Ilves playoff sarjassa nähtiin. Söderholm-Karalahti luo pelillään Pärssiselle ja Kuhdalle suuren määrän mahdollisuuksia noihin kiekon riistoihin. No sitten minun suosikit.

Pärssinen-Harkins-Kuhta
Söderholm- Karalahti

Bartek-Larouche-Saarela
Niskala-Hämäläinen

Nuo voisivat olla viisikot ylitse muiden.

Kärpistä ei vielä osaa sanoa, harjoituksissa Tenkrat-Viuhkola-Ujcik pakit oli auki. Epäilisin kaikkien miesten naputtelevan yli 20 maalia, mutta pelaavatko kaikki samassa ketjussa? heitämpä tähän veikkauksen Kärppien tehoketjusta:
Jokinen-tuleva profiilisentteri-Ujcik
Lehtonen-Lotvonen
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Machulda
Tuo on yksi väihtoehto SaiPan ykköseksi, mutta itse veikkaan että Kalle Kerman ottaa paikan ykkösketjusta. Nämä kaksi muuta herraa siinä tulee kyllä olemaan.

Ja minä en taas usko. Kaksi selvää maalintekijää (Kerman-Banham) voisivat viedä toisiltaan liikaa tilaa ja menestyvään kenttään täytyy saada erilaisiin rooleihin sopeutuvia jätkiä. Toisaalta kentällisen puolustaminen ehdottamassasi kokoonpanossa voi hyvinkin muodostua murheelliseksi. Siispä itse uskon Hirvosen tai jonkun muun duunarihenkisen (Ehkä lähimpänä Skyttä) ottavan haalarimiehen roolin. Banham iskee maalit ja Sachl rakentaa peliä. Kerman ottaa kakkoskentän maalintekijän roolin.
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Aksu
Ja minä en taas usko. Kaksi selvää maalintekijää (Kerman-Banham) voisivat viedä toisiltaan liikaa tilaa ja menestyvään kenttään täytyy saada erilaisiin rooleihin sopeutuvia jätkiä. Toisaalta kentällisen puolustaminen ehdottamassasi kokoonpanossa voi hyvinkin muodostua murheelliseksi. Siispä itse uskon Hirvosen tai jonkun muun duunarihenkisen (Ehkä lähimpänä Skyttä) ottavan haalarimiehen roolin. Banham iskee maalit ja Sachl rakentaa peliä. Kerman ottaa kakkoskentän maalintekijän roolin.

No se on miulle Aksu kuule ihan sama et kuka siin kolmantena on. =) Kuhan heitin siihe tollasen kommentin. =)
Jos siihen laitettas kolme parasta hyökkääjää, ni sit se ois ehkä se ehdottamani kolmikko.
Toi ehdotus et laitettas skyde yköseen on miusta oikein oivallinen. Siinä ois hitto Skydella oikein eturivin näyttöpaikka. =)
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Jäske#13
Ilves: Turunen-Niinimäki-Pesonen

Triot joissa yksi hyvä pelaaja omaa:

Ilves
Pieni tarkentava kysymys, lähinnä pilkun viilausta, mutta mielenkiintoista sellaista. Kenet noista kolmesta Ilveksen pelaajista nimetään hyväksi pelaajaksi ? Aika tasaisia mun mielestä.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Machulda
No se on miulle Aksu kuule ihan sama et kuka siin kolmantena on. =) Kuhan heitin siihe tollasen kommentin. =)

No, miulle se ei ole ihan sama. Toivon, että ykkönen menestyy, voittaa pelinsä ja kantaa joukkueessa ison vastuun.
 

Elton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mielestäni melkein joka joukkueella on pakka vielä niin vaiheessa, että en tähän ketjuun vielä ennustuksia laita.

Odotellaan NHL tilanteen ratkeaminen ja sen jälkeinen siirtoruletti ja ennustelen sitten!
 

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Aksu
No, miulle se ei ole ihan sama. Toivon, että ykkönen menestyy, voittaa pelinsä ja kantaa joukkueessa ison vastuun.
Voi että ! =D Joku on nyt vähän liian kireällä päällä. =) Tarkoitan tietenkin sitä että koska luotan siihen että Mälkiä osaa laittaa siihen varmasti juuri sopivan pelaajan, niin minulle se on ihan sama kuka se pelaaja on.
 

Jäske#13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, LeKi, Minnesota Wild
Niinimäki tousta Ipan triosta on hyvä pelaaja. Ainakin oli viime kauden alussa ja oletan olevan nytkin.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Machulda
Voi että ! =D Joku on nyt vähän liian kireällä päällä. =) Tarkoitan tietenkin sitä että koska luotan siihen että Mälkiä osaa laittaa siihen varmasti juuri sopivan pelaajan, niin minulle se on ihan sama kuka se pelaaja on.

Sarkastisuus ilman hymiöitä on vaikeaa. Ja hymiöitä en ole koskaan käyttänyt, enkä käytä.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Tenkrat - Viuhkola - Ujcik

Tuo on minun heittoni liigan kovimmaksi ykköseksi. Piku kehittyy edelleen ja nousee liigan johtosentteriksi, Tenkrat jatkaa siitä mihin on jäänyt ja uskon, että Ujcik tulee nousemaan liigan kymmenen parhaan hyökkääjän joukkoon. Mies on näyttänyt kansainvälisillä kentillä kyntensä.

Huh, pahaa teki kehua inhokkijoukkueen tähtiä.


Hirvonen - Sachl - Banham

Toivottavasti tämä ketju nousee haastamaan liigan kärkitriot, ja miksei nousisi, onhan siinä kemiat kohdillaan. Akseli Hire-Sachl toimi viime kaudella varsinkin alkukaudella loistavasti Hiren ollessa pistepörssissä viiden joukossa ja Sachlinkin porskuttaessa vähän taaempana. Hiren loukkaantuminen sitten vähän hillitsi tahtia. Toiseen laitaan kun iskee jumalattoman laukauksen omaavan Banhamin voi tuloksena olla yksi liigan pelätyimmistä koostumuksista. Varsinkin, jos Banhamilla kaikki loksahtaa ja maaleja alkaa tulla.
 

gege dA mAn

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Laser
Viisi parasta hyökkäystrioa tulee olemaan:

1. Tenkrat - Viuhkola - Ujcik (Kärpät)
-Tenkrat voittaa pistepörssin, Viuhkola 2. ja Ujcik kauempana loukkaantumisen takia

2. Pärssinen - Harkins - Kuhta (HIFK)
- Harkins voittaa syöttöpörssin, Kuhta maalipörssin 2., Pärssinen vaisumpi

3. Nurminen - Aalto - Vahalahti (TPS)
-Kultaranne taas kovassa vireessä

4. Jantunen - Hancock - Lind (Jokerit)
- Jos keskellä olis Metropolit, kyseessä olis liigan kovin ketju

5. Uhlbäck - Immonen - Virtanen (Jyp)
-Vie Jypin pudotuspeleihin sääliplayoffien kautta
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Haaveunta Kempesin malliin, pelipaitana vain sinisempi kuosi:

Lehtinen-Jokinen-Wilson


Oisko mitään, eikö ois?
 

Boomhauer

Jäsen
En näissä ketjuarvailuissa vielä ala spekuloimaan mahdollisella NHL-työsululla.

Uskotaan ja toivotaan että Pärssinen-Harkins-Kuhta jatkaa viime kauden malliin. Minua ei myöskään haittaisi jos joku toinenkin HIFK-ketju nousisi liigan parhaiden ketjujen joukkoon.

Jos muiden joukkueiden hyökkääjiä katsoo, niin Kärpillä on mahdollisuudet koota huippuketju tai kaksikin. Esimerkkinä täälläkin jo mainittu Tenkrat-Viuhkola-Ujcik.

Mielenkiintoista on myös nähdä, mihin Bluesin pohjoisamerikkalaisvahvistukset pystyvät, ja kenen kanssa he pelaavat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös