Teemun taika tallella

  • 5 088
  • 54

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
erzo!

Tuosta Tkatchukista vielä sen verran, että minkäslainen vaikutus hänen omilla palkkanarinoillaan on ollut joukkueelle? Selänne sen sijaan ei pahemmin narissut palkastaan, vaikkei se aina nykyisenlainen ole ollutkaan. Sharksit on ensimmäinen NHL-JOUKKUE missä Teemu on pelannut, joten ainakin itse ymmärrän Teemun kuitenkin hyvin lievän avautumisen. Vertaapa arvon erzo vaikkapa herrojen Lindros ja Selänne suhtautumista joukkueisiinsa. Tai vaihtoehtoisesti voit luetella, montako kertaa Amonten ja Buren suurinpiirtein anaheimin tasoiset jengit ovat pleikkareissa seikkailleet viime vuosien aikana, kun tuosta Selänteen pudotuspelijutskasta olit niin huolestunut.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Ihmettelen vaan

Viestin lähetti Detroit91
ps. Nolan on mielestäni oksettava, eikä tule koskaan pääsemään Selänteen tasolle. :p
Oksettava? Miksi? Liian hyvä pelaaja ollakseen totta? Epäreilua, että Särjillä on tämänkaltainen mies kapteeninaan? Nolan tekee maaleja siinä missä Teukkakin, mutta samalla on miljarditsiljoona kertaa fyysisempi. roks! Nolan ei myöskään häviä taidoissa juuri kenellekkään NHL:ssä, hän on ainutlaatuinen kyky.

vähän hypehypeä :)

ja Friesenistä vielä sen verran, että mies oli ainakin San Josessa erittäin pidetty kaveri jolla oli julkisuusarvoa. Faneille hänen kauppaamisensa pois oli kova pala, myös minulle.
 

velho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, sympatiat HIFK:lle
Teukka Salama

sanoo tämänpäiväisessä Iltalehdessä jäävänsä mahdollisesti pois olympialaisista terrori-iskujen pelosta ja sen vuoksi, että menestymisen mahdollisuudet ovat menneet Saku Koivun sairastumiseen.

Paranevatkohan Suomen mahdollisuudet, kun Teemu ei ole mukana? Tuskinpa vain. Kyllä Teemu nykyäänkin kova pelimies on. Vieläkin kuitenkin ihmettelen sitä lehtikuvaa, josta aiemmin kirjoitin. Jos oikein rankasti dokaa monta päivää putkeen, saattaa naama pöhöttyä varsin turpean näköiseksi, vaikka paino ei juuri nousisikaan.
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Re: Ihmettelen vaan

Viestin lähetti vilpertti
Oksettava? Miksi? Liian hyvä pelaaja ollakseen totta?

Nolan on kyllä erittäin taitava ja hyvä, fyysinen pelaaja tyyliin Tkachuk/Shanahan, mutta henkilökohtaisesti en pidä kaverin liian isosta ja leuhkasta egosta. Pari vuotta sitten MM-kisoissa Owen antoi itsestään aika huonon kuvan sikailemalla. Ei ihme että Nolan sai tehdä Peter Forskinille tilaa Analanchessa...:)
 

bambamcam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Boston Bruins
VÄSYTTÄÄ

Super-Teemu on ollut viime vuosina jotenkin väsähtäneen
oloinen. Jos ei Salt Lake kiinnosta, niin ei voi mitään.
Ei ainakaan perään kannata ruikuttaa.

Lehtinen-Ylönen-Kapanen. Näitä pelureita pelaaminen
kiinnostaa.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Re: VÄSYTTÄÄ

Viestin lähetti bambamcam
Lehtinen-Ylönen-Kapanen. Näitä pelureita pelaaminen
kiinnostaa.
Voisin kuvitella, että SLC kiinnostaa aika montaa suomalasikiekkoilijaa...
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Re: Re: Ihmettelen vaan

Viestin lähetti vilpertti
Nolan tekee maaleja siinä missä Teukkakin

Niinhän sitä voisi luulla, faktat kuitenkin faktoina, Selänteen maaliennätys on 32 maalia parempi kuin Nolanin, urallaan Selänne on pelannut vähemmän ja silti tehnyt yli 100 maalia enemmän. Tuota et voi kiistää vaikka kuinka yrittäisit. Selänne on kolminkertainen maalikuningas ja Nolan ei ole kertaakaan päässyt edes yli 50 maalin.

Ihan hyvähän se Nolankin on, mutta näistä kahdesta Selänne on se supertähti joka tullaan muistamaan ja joka valitaan Hall Of Fameen. Sharkseille Nolanin merkitys kapteenina ja henkisenä johtajana tosin lienee suurempi vaikka tehoissa häviääkin. Hankala noiden kahden kohdalla on valita juuri nyt sitä parempaa, mutta mitä pidempi on tarkasteluväli, sitä enemmän vertailu kääntyy Selänteen eduksi.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Re: Re: Re: Ihmettelen vaan

Viestin lähetti Detroit91


Nolan on kyllä erittäin taitava ja hyvä, fyysinen pelaaja tyyliin Tkachuk/Shanahan, mutta henkilökohtaisesti en pidä kaverin liian isosta ja leuhkasta egosta. Pari vuotta sitten MM-kisoissa Owen antoi itsestään aika huonon kuvan sikailemalla. Ei ihme että Nolan sai tehdä Peter Forskinille tilaa Analanchessa...:)
Tarkoitat siis niitä mmkisoja 5 vuotta sitten? Hah, se tsekkiluuseri sai nekkuun ihan oikeutetusti! Kahvat pois kentältä ja peli reteeksi.

Nolanin egosta en mene puhumaan kun en kaveria tunne. En vain oikein tiedä, mistä sinä olet päähäsi saanut miehen egon olevan iso ja leuhka. Minä olen saanut erilaisen käsityksen Nolanista, nimittäin kaveri OLI diiva, mutta nykyään olisi melko erilainen persoona.

Silloin, kun Nolanilla on ollut ketjussa yksikin hyvä pelintekijä (Damphousse, Janney), hänen maalisaldonsa ovat olleet korkeat. Viime kaudella (nyt tulee selittelyä) kauden pilasi kesällä suoritettu alavatsaleikkaus josta hän ei toipunut aivan täysin kuin juuri ennen pelikieltoa. Mutta joka tapauksessa 25 maalia 50+ pelissä, jos olisi pelannut täyden kauden, maaleja olisi tullut 30-40.

Minä pidän Nolania Selännettä parempana pelaajana sen takia, että hän tekee voiton eteen kaikkensa. Selänne tekee maaleja, ja vaikka hyvä onkin puuhassaan, Selänteestä ei tule koskaan minun kirjoissani yhtä hyvää pelaajaa koska minä katson muutakin kuin tilastoja. Olenkin tällainen yksinkertainen kovan kiekon ihannoija.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Viimeisin ylivertainen osoitus Selänteen voitontahdosta ja taidosta on Naganosta, jolloin hän yksin kaatoi etukäteen vahvemman Ruotsin joukkueen kahdella hienolla maalilla. Nolanin taidot eivät sellaisiin tekoihin riitä, vaikka kuinka haluaisi voittoa. Selänne tosin jäi Buren varjoon, joka kellisti Suomen välierässä, mutta eihän se puolivälierävoiton arvoa vähennä yhtään.

Ihan kiva jos Nolan taistelee kovemmin kuin Selänne, mutta mitäpä siitä on hyötyä kun Teemu on tehokkaampi ja voittaa pelejä yksin mitä Nolan ei tee? Tämä se vasta yksinkertaista onkin, enkä ole edes kovan kiekon ihannoija.

Niistä kisoista on muuten neljä vuotta, pitäisihän tulevan raharössin ja insinöörin edes tuon verran osata laskea.
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Re: Re: Re: Re: Ihmettelen vaan

Viestin lähetti vilpertti
Tarkoitat siis niitä mmkisoja 5 vuotta sitten? Hah, se tsekkiluuseri sai nekkuun ihan oikeutetusti!

Ja nythän kyseinen porukalla piesty tsekkiluuseri taitaa pelata HPK:ssa.

Uskomatonta, että vielä löytyy joku joka puolustelee Nolanin idioottimaista ja raukkamaista temppua.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Abu
Viimeisin ylivertainen osoitus Selänteen voitontahdosta ja taidosta on Naganosta, jolloin hän yksin kaatoi etukäteen vahvemman Ruotsin joukkueen kahdella hienolla maalilla. Nolanin taidot eivät sellaisiin tekoihin riitä, vaikka kuinka haluaisi voittoa. Selänne tosin jäi Buren varjoon, joka kellisti Suomen välierässä, mutta eihän se puolivälierävoiton arvoa vähennä yhtään.

Ihan kiva jos Nolan taistelee kovemmin kuin Selänne, mutta mitäpä siitä on hyötyä kun Teemu on tehokkaampi ja voittaa pelejä yksin mitä Nolan ei tee? Tämä se vasta yksinkertaista onkin, enkä ole edes kovan kiekon ihannoija.

Niistä kisoista on muuten neljä vuotta, pitäisihän tulevan raharössin ja insinöörin edes tuon verran osata laskea.
Kina kina kina, en tiedä uskotko mutta kylläpä tämä turha sika Nolankin on yksinään voittanut pelejä Sharkseille.

En olisi uskonut, että sinä, Abu, alkaisit menemään henkilökohtaisuuksiin. Tulevaisuuteni ei kuulu mihinkään muodostaessani mielipiteitä jääkiekkoilijoista, ja totta tosiaan muistin että ne Suomen kisat oli 96. Oliko ne sitten 97? On niin monta vuotta kulunut välissä.

Ja Manelle, mun mielestä se oli ihan oikeutettua. Sikaan vastataan sialla. Olen vain vähän tyhmä jätkä, enkä tajua jääkiekosta mitään. Mutta olen henkeen ja vereen Sharksien kannattaja, Kerhon miehiä olen fiiliksellä. Jos minä saisin valita ketä Kerhossa pelaa, en todellakaan ottaisi sinne mitään tsekkejä.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti vilpertti
Ja Manelle, mun mielestä se oli ihan oikeutettua. Sikaan vastataan sialla. Olen vain vähän tyhmä jätkä, enkä tajua jääkiekosta mitään.

En ymmärrä. Mitä Vujtek sikaili kyseisessä ottelussa, että Nolanin piti siihen oikein vastata sikailemalla takas? Kaivapas vähän paremmin niitä muistisörsselöitäsi tai ota se fanilippis päästä hetkeksi pois.

Tilannehan meni nimittäin niin, että kentällä alkoi tappelu kanukkien ja tshekkien välillä. Vujtek siinä sitten rauhassa seisoskeli kentällä mailaansa nojaten katsoen tappeluita, kunnes Nolanin päässä pimeni täysin ja mies vetäisi Vujtekin jään pintaan puhtaalla alakoukkuosumalla. Aivotärähdys Vujtekille.
Mutta Nolanhan toki jo ennalta katsoi kuka oli kaveri, jota lähti mäsäyttämään päin näköä, eikö niin? Ja koska Vujtek oli sikaillut aikaisemmin matsissa, eikö niin?

Tuo Nolanin teko oli kyllä yksi yököttävimmistä jääkiekkokaukalossa näkemistäni teoista. Rehellinen tappeleminen, jossa kummatkin osapuolet ovat halukkaita, on ihan eri juttu ja niistä voidaan keskustella jossain toisessa threadissa lisää jatkossa. En ymmärrä, miten kukaan voi ylpeillä ja puolustella tuota kyseistä Nolanin tekoa.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
pah, seliseli, en minä välitä. itse en edes ko tilannetta ole nähnyt kuin kerran jälkikäteen, mutta mitä tekemistä sillä on nolanin kanssa? ok, kaverilla välillä tulee niitä ei-niin-fiksuja kohtauksia mutta mies on silti yksi maailman parhaista jääkiekkoilijoista. nuf sed.
 

Detroit91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jaa, täytyypä vaihtaa hetkeksi punavalkoiset lasit sinivalkoisiin ja todeta, että Tsekki-ottelu oli tavallaan se piste iin päälle Kanadalaisten sikailulle meidän kotikisoissa. Sellainen peli, jota Kanada tuolloin esitti, ei missään tapauksessa kuulu jääkiekon MM-kisoihin, eikä Kanad olisi ansainnut voittoaan missään tapauksessa. NHL on eri juttu. Siellä on pitkät perinteet tappeluille ja yleisö suorastaan vaatii niitä. Sellaiset pelaajat, jotka sopeutuvat molempiin pelityyleihin ovat mielestäni niitä parhaita. Kovaa voi pelata, mutta sikailu ei kuulu kaukaloon.
...ja punavalkoiset lasit takaisin päähän... ;)
 

Rocco

Jäsen
Kun vertaa tsekkejä tai venäläisiä täällä ja NHL:ssä niin eroa on paljon. Ei ihme että Kanukeilta paloivat hihat kun koko ottelun ajan tsekit huitoivat yms pikkusikaa. Ja kun täällä ei saa rehellisesti haastaa miestä tappeluun niin sitten keittää pahasti yli a´la Nolan. NHL:ssä tsekit ja venäläiset ovat kuin köyhän talon porsaat.

Joten tsekit tavallaan pelasivat viisaasti. Saivat Kanukit ottamaan jäähyjä. Mutta he maksoivat hinnan...
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti vilpertti
pah, seliseli, en minä välitä. itse en edes ko tilannetta ole nähnyt kuin kerran jälkikäteen, mutta mitä tekemistä sillä on nolanin kanssa? ok, kaverilla välillä tulee niitä ei-niin-fiksuja kohtauksia mutta mies on silti yksi maailman parhaista jääkiekkoilijoista. nuf sed.

Onhan sillä Nolanin kanssa tekemistä sen verran, että hänen nyrkkinsä taisi Vujtekia tulla nassuun. Ei muuta. Sen sijaan Nolanin peliesitysten kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. On niitä mustia hetkiä sattunut paremmillekin pelaajille.

Pitipä vain vastata noihin juttuihisi, vaikka selvästi vain trollasitkin.
 

Jouni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Big River Prospects
Nolan & Vujtek & Teemu

Olin tuossa MM-kisaottelussa, mistä ylempänä on puhuttu.
Mitenkään Nolanin tekoja puolustelematta tai ihailematta se, mitä ottelussa tapahtui oli, että tsekit keihästivät kanadalaisia kenttäpelaajia kahdesti - tuomarin huomaamatta - ja jokainen paikalla ollut vähääkään kanadalaisten jääkiekkoa ymmärtävä tiesi, että jotain tulee tapahtumaan aivan varmasti ennen kuin peli on loppu ja jotain tapahtui.

Kun lähdetään lyömään suoraan iskemällä pelaajaa mailalla vatsasta sisään ja selästä ulos, silloin tiedetään miten voi käydä. Sen jälkeen tsekit pelasivat mailoillaan kiekkoa - kuten pitääkin.

Jokaisella on ilmeisesti erilaisia käsityksiä siitä, millaista jääkiekon tulee olla. Kanadalaisen käsityksen mukaan mailallakeihästelijä saa turpiinsa. En edes muista, oliko Vujtekilla edes mitään tekemistä keihästelyjen kanssa.

Mitä Oven Nolanin ja Teemu Selänteen vertaamiseen tulee, se on turhaa. Kummatkin ovat timantin arvoisia. Mutta veikkaisin, että 30 NHL-valmentajaa 30:stä laittaisi Nolanin jäälle jos olisi seitsemännen pelin jatkoaika Stanley Cup-finaalissa.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Re: Nolan & Vujtek & Teemu

Viestin lähetti Jouni
Mitä Oven Nolanin ja Teemu Selänteen vertaamiseen tulee, se on turhaa. Kummatkin ovat timantin arvoisia. Mutta veikkaisin, että 30 NHL-valmentajaa 30:stä laittaisi Nolanin jäälle jos olisi seitsemännen pelin jatkoaika Stanley Cup-finaalissa.

Ehkä jos oma joukkue olisi alivoimalla. Minäkin laittaisin mielummin Nolanin. Muuten Selänteen.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
From the Department of the Obvious:

Sen takia sinä et olekaan NHL-valmentaja :)

Noei, tämä kiistely on turhaa, jotkut tykkää enemmän äitistä, minä taas olen sen nuoremman perään...
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti vilpertti
From the Department of the Obvious:

Sen takia sinä et olekaan NHL-valmentaja :)


Onkohan kukaan meistä ?

Yksi veikkaa, toinen esittää oman mielipiteensä, näinhän tän homman pitääkin edetä. Jatkoajalla.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Viestin lähetti Gags
Onkohan kukaan meistä ?

Yksi veikkaa, toinen esittää oman mielipiteensä, näinhän tän homman pitääkin edetä. Jatkoajalla.
Minä olen NHL -valmentaja. En ole vain viitsinyt mainostaa sitä. Täältä Skinnarilan kupeesta käskytän joukkuettani... :)

Nolan menisi noin tärkeässä ottelussa kentälle monilta varmasti sen takia, että mies osaa puolustaa melko hyvin, vaikkei mikään Mike Ricci olekaan. Teukka toisaalta ei ole puolustuspäässä yhtä hyvä. Molemmat ovat päteviä maalintekijöitä.
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Mun pelaaja on parempi ku sun!

Aah. Wanha kunnon "miten määritellä hyvä pelaaja"-väittely.

Lähtökohta on siis: kumpi onpi parempi, Teukka vaiko Noulani? Kyllä tässä taidetaan taas tulla siihen, että jääkiekko on joukkuelaji. Jos katsotaan pelkkää Sharksia kokonaisuutena, niin kumman ottaisin sinne, Selänteen vai Nolanin, jos he sieltä puuttuisivat, ja vain jomman kumman saisi ottaa?

Sharksissa on melko paljon raskaan työn raatajia ja oman pään pelin hallitsevia tyyppejä. Maalinsuullakaan ei seiso mitään turhia heeboja. Maalintekijät ovat kuitenkin vähissä. Näin katsottuna ottaisin Selänteen, etenkin kun hänelle sopivia senttereitäkin löytyy. Selänteen maalinetkotaidot tunnetaan, ja ne ovat varmasti paremmat kuin Nolanin. Selännettä voitaisiin käyttää puhtaana maalintekijänä muiden hoitaessa puolustamisen.

Mutta: Nolan on pelaajana ehkä tasapaksumpi, mutta siten myös tasaisempi taidoiltaan elikkä monipuolisempi. Lisäksi hän on fyysinen pelote. Vaikka Selänteen kelpo puolustuspeli on suurelle yleisölle melko tuntematon käsite, on Nolan varmasti parempi mies omassa päädyssä. Toisaalta fysiikkaa löytyy Sharksista ilman Nolaniakin.

Entä sitten se kysymys, kumman heittäisi jäälle Stanley Cupin finaalien seitsemännessä ottelussa tuplatripla-jatkoajalla? Tuohon en osaa vastata, sillä sen koommin Selänne kuin Nolankaan ei (ainakaan vielä) ole profiloitunut miksikään voittomaalien tekijäksi. Tiukassa väännössä Nolan pystyisi tekemään luultavasti paremmin tahtomaaleja, mutta Selänteen sijoittuminen ja maalivainu voivat nekin - etenkin sopivan passarin kanssa - tuoda saman tuloksen eli The Pytyn. Ainakin muistamme Naganon Ruotsi-matsin.

Bottom line: Sharksin joukkuetta kokonaisuutena ajatellen taitaisin ottaa Selänteen. Mieluiten tietysti ottaisin kummatkin. :) Väitän siis, että pelaajan "hyvyys" riippuu pitkälti joukkueen koko permanentista, ei niinkään henkilökohtaisista taidoista. Tunnemmehan, mitkä syyt johtavat ns. Jokeri-syndroomaan. Vilpertti voinee esittää sopivia vasta-argumentteja ja valaista minua Nolanin erinomaisuudesta.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Kuka nyt jotain San Josea kannattaa? Eihän se ole edes Original Six-tiimi. ;) Onhan Teukka ihan hyvä jätkä siviilissä, hyvän tekijä ja kaikkea, mutta pelityyliä vihaan. Mielummin Nolan kentällä kuin Selänne, varsinkin jos pelataan Stanley Cup:n finaalia jatkoajalla. Nolan ei varmaankaan myös aloita narinaa muun joukkueen huonoudesta. Onko muuten Paul Kariya valittanut Anaheimin heikkoutta? Teemuhan tulee maajoukkueeseenkin vain jos on menestys mahdollisuuksia mitalleille.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietääkö kukaan, mikähän mahtoi olla Teemulla viime yönä pelissä Bostonia vastaan, kun mies pelasi vain 9.58 koko ottelussa? Joku (lievä?) loukkaantuminen vai penkitys tai roolin alentuminen?
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
selänne ei pelannut kolmannessa erässä koska oli sairas.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös