Teemu Turunen, Oulun Kärpät

  • 103 227
  • 454

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mahtava pelaaja ja persoona tämä Turunen on. Hän pelaa jokaisen pelin ja tilanteen aina täysillä, ja sydän ja välittäminen on hommassa mukana kaikenaikaa. Teemu on täysiverinen ammattilainen. Niitä todella harvoja pelaajia, joille voi näiden 1,5 kauden otannalla antaa arvosanaksi täyden kympin. Olisi mahtavaa jos jostain syystä tänne tekisi jatkosopimuksen, mutta ymmärrän Teemua täysin, jos Kärpät ei kovin korkealla ole, kun ensiksuden työpaikkaa miettii. Jokatapauksessa jäi tai ei, niin mahtava maku ja fiilis sekä muistot tästä miehestä tulee jäämään. Yksi kaikkien aikojen kovimpia vahvistuksia heittämällä.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kohelo nyt pääosin oli kovempi sarja kuin Liiga, mutta onko NL edes? En juuri seuraa, mutta toki joukkueiden keihäänkärjet parempia, mutta taas möttösten taso paskempaa kuin täällä.
Seuraan aktiivisesti nuita suomeksi selostettuja pelejä. Tämä nyt on vain minun mielipide, mutta on kauttaaltaan paremmat pelaajat, myös pohjakerroksissa. Taktisesti taas Sveitsin liiga on paljon köyhempää, kuin Suomessa, joten viihdettä ja sirkustemppuja tuossa sarjassa kyllä nähdään nuilla yksilöillä. Esimerkiksi Joly on kyllä tuossa sarjassa, kuin kala vedessä.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Seuraan aktiivisesti nuita suomeksi selostettuja pelejä. Tämä nyt on vain minun mielipide, mutta on kauttaaltaan paremmat pelaajat, myös pohjakerroksissa. Taktisesti taas Sveitsin liiga on paljon köyhempää, kuin Suomessa, joten viihdettä ja sirkustemppuja tuossa sarjassa kyllä nähdään nuilla yksilöillä. Esimerkiksi Joly on kyllä tuossa sarjassa, kuin kala vedessä.
Okei, mun tiedot (varman täältä luettu) on sitten vanhentunutta. Ainakin joskus aika kovasti toitotettiin, että 3-4 kentän ukot on melko hobby-tasoa Liigaan verrattuna, juurikin siksi kun Sveitsi itse ei tuota ihan samaa määrää laatua kuin Suomi. Eikös se ulkomaalaiskiintiö per peli ollut jotain kuusi kappaletta?
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Okei, mun tiedot (varman täältä luettu) on sitten vanhentunutta. Ainakin joskus aika kovasti toitotettiin, että 3-4 kentän ukot on melko hobby-tasoa Liigaan verrattuna, juurikin siksi kun Sveitsi itse ei tuota ihan samaa määrää laatua kuin Suomi. Eikös se ulkomaalaiskiintiö per peli ollut jotain kuusi kappaletta?
Vaatisi varmaan syvempää tarkkailua, mutta itse oon jonkin verran telkkarista tulleita pelejä seurannut ja munkin mielestä se taso romahtaa aika paljon kun mennään kakkosketjusta alaspäin. Toki ihan sarjan kärkijoukkueilla sitten tilanne on toinen. Mutta niin, onhan meilläkin SaiPa.

Tuo ulkomaalaiskiintiö koskee pelaavaa kokoonpanoa. Joukkueessa saa olla vaikka sata ulkomaalaista, mutta pelaamassa vain juuri tuon kuusi. Tämän takiahan mm. Spede omalla stintillään istui aikalailla katsomossa. Käyttöä varmasti olisi ollut, mutta hierarkiassa tippui muiden ulkkareiden taakse ja kiintiö hoiti loput.

E: lukihäiriö iskee jälleen. Niinhän sinä kirjoititkin, että per peli.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Okei, mun tiedot (varman täältä luettu) on sitten vanhentunutta. Ainakin joskus aika kovasti toitotettiin, että 3-4 kentän ukot on melko hobby-tasoa Liigaan verrattuna, juurikin siksi kun Sveitsi itse ei tuota ihan samaa määrää laatua kuin Suomi. Eikös se ulkomaalaiskiintiö per peli ollut jotain kuusi kappaletta?
Joo ja ei minunkaan mielipide mikään absoluuttinen totuus ole, vaan se minkälainen mielikuva itselle on muodostunut katsottujen pelien perusteella.

Ulkomaalaiskiintiötä löysättii joku aika sitten ja nykyään kokoonpanossa saa olla kuusi puhtaasti ulkomaalaista pelaajaa. Sen lisäksi on näitä kahden passin miehiä, ja pelaajia jotka pelaavat Sveitsin lisenssillä. Niitä ei kiintiöön lasketa.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vaatisi varmaan syvempää tarkkailua, mutta itse oon jonkin verran telkkarista tulleita pelejä seurannut ja munkin mielestä se taso romahtaa aika paljon kun mennään kakkosketjusta alaspäin. Toki ihan sarjan kärkijoukkueilla sitten tilanne on toinen. Mutta niin, onhan meilläkin SaiPa.
Tähän itsellä vaikuttaa varmaan se, että pääosin katsomossa näytetään nimenomaan näitä kärkijoukkueiden pelejä, sekä keväällä pleijareita, joten kosketuspintaa näihin ihan pohjajoukkueiden (Ajoie) iskukykyyn ei ihan hirveästi löydy.

Ja menee niin räikeästi offtopicin puolelle, joten todetaan, että Teemu Turusen toivon sydämeni pohjasta jatkavan uraansa Oulussa myös ensi kaudella. Ihana mies.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itselleni tämän ketjun päähenkilö on ollut "erityisen seurattava pelaaja" jo junnuvuosista asti.

Ja sitäkin kautta on mukavaa lukea Kärppä-kannattajien ylistäviä kommenteja Turusesta.
Teemu on varmasti nuo kaikki kehut peliesityksillään ansainnut ja onhan siinä Kärppä-johdolla tosiaan aika piteleminen, jos meinaavat Turusen pitää Oulussa jatkossakin.

Vaikka edellinen keikka Sveitsissä menikin pelillisestä monestakin syystä hieman reisilleen, niin kyllä mä uskon että Turunen saa uuden sauman yrittää käkikello-maassa.
Ja eihän toi Jokerit-pestikään ihan munilleen mennyt, vaan oikeastaan päinvastoin, pari viimeistä kuukautta oli alkukankeuden (tehottomuuden) jälkeen oikeastaan erinomaista pelaamista Teemulta.

KHL-stopin jälkeenhän oli vuorossa muutaman kuukauden stintti HIFK:ssa ja siitäkin ajasta Turusen kohdalla Koronamittarit näyttivät punaista ison osan.
Jatkot HIFK:ssa olivat varmaankin Teemun mielessä keväällä-22, mutta kaksikon Peltonen- Salmelainen suunnitelmiin ei Turunen sitten mahtunutkaan. Mahtuisi sitten nyt, onkin jo toinen kysymys.

Ja voihan se olla että Turunen hyppää Oulu- Helsinki pendoliinosta jo Tampereenkin kohdalla ulos ?
En näe oikeastaan mitään syytä, miksi asia ei voisi näin olla, jos tai kun "Teukan" ura Suomessa yleensäkkään ensi kaudella jatkuu.

Tsempit Kärpille sekä tietenkin myös Turuselle loppukauden peleihin !
 
Viimeksi muokattu:

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko kukaan muu miettinyt, että kuinka paljon Turusta saa huitoa, sitoa ja repiä joka pelissä?
Tämä sama on ollut ihmetyksen aiheena aikoinaan Kerhon palstalla ja jatkui HIFK:n palstalla. Toivoin, ettei se jatkuisi täällä. Eniten häntä kyllä rikotaan varmasti jäähyjenkin perusteella, mutta kyllähän Turunen myös kalastelee noita jäähyjä. Aika monesti kun uusintana näkee, niin sitä rikettä ei ole tai se on hyvin pieni, mutta Turunen huojuu omia aikojaan.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä sama on ollut ihmetyksen aiheena aikoinaan Kerhon palstalla ja jatkui HIFK:n palstalla. Toivoin, ettei se jatkuisi täällä. Eniten häntä kyllä rikotaan varmasti jäähyjenkin perusteella, mutta kyllähän Turunen myös kalastelee noita jäähyjä. Aika monesti kun uusintana näkee, niin sitä rikettä ei ole tai se on hyvin pieni, mutta Turunen huojuu omia aikojaan.
Aika usein Turusta myös syytetään huojumisesta ja kaatuilusta ihan vaan menettäessään tasapainon siinä missä kuka tahansa voi horjahtaa. Toki ymmärrettävää, että näin, koska joutuu noita rikkeitä korostamaan kun niitä ei muuten tässä meidän kahva-, sitomis-, estämis- ja huitomiskiekon luvatussa sarjassa vihelletä.

Tämä keskustelu ja ihmettely jatkuu niin kauan joka ainoan taitokiekkopelaajan kohdalla tässä sarjassa, kunnes tuomaritoiminta ammattilaistuu ja jokin yhtenevä linja suhteessa sääntökirjaan löytyy.

Ja ei, tuomaritoiminta ei ole ammattimaista, vaikka sitä nykyään nimellisesti ammattilaiset tekevätkin.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Aika usein Turusta myös syytetään huojumisesta ja kaatuilusta ihan vaan menettäessään tasapainon siinä missä kuka tahansa voi horjahtaa. Toki ymmärrettävää, että näin, koska joutuu noita rikkeitä korostamaan kun niitä ei muuten tässä meidän kahva-, sitomis-, estämis- ja huitomiskiekon luvatussa sarjassa vihelletä.

Tämä keskustelu ja ihmettely jatkuu niin kauan joka ainoan taitokiekkopelaajan kohdalla tässä sarjassa, kunnes tuomaritoiminta ammattilaistuu ja jokin yhtenevä linja suhteessa sääntökirjaan löytyy.

Ja ei, tuomaritoiminta ei ole ammattimaista, vaikka sitä nykyään nimellisesti ammattilaiset tekevätkin.
Turusen huojumisessa ja kaatuilussa oon pistäny merkille, että monesti nuo tapahtuu sen jälkeen, kun on muuttanut 180% menosuuntaa tms. siinä vaiheessa kun kaveri jää jälkeen ja nykäsee paidasta tai olkapäästä, äkkiä alkaa huojua Pisan kalteva torniki. Eihän tuo kalamies mikään lihakasa ole, mutta ei tarvikkaan. Nuo repimiset jne pitäs viheltää auttamatta pois, kun ethän sä vittu voi repiä olkapäästä ja housuista ihan vaan sen takia jos et pysy perässä, jos revit niin boxiin.
 

Koodari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turunen huojuu omia aikojaan.
Tästäpä tuli mieleen että ainakin alkukaudesta jäi sellainen mielikuva että Turunen oli katollaan vähintään kerran / vaihto ja varmasti osa noista jotain kalasteluja oli, mutta viimeaikoina noita ei ole enään niin paljoa näkynyt. Voi olla että noita ei enään itse huomaa tai sitten ne on vähentynyt samalla kun peli on alkanut kulkemaan
 

pussukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä sama on ollut ihmetyksen aiheena aikoinaan Kerhon palstalla ja jatkui HIFK:n palstalla. Toivoin, ettei se jatkuisi täällä. Eniten häntä kyllä rikotaan varmasti jäähyjenkin perusteella, mutta kyllähän Turunen myös kalastelee noita jäähyjä. Aika monesti kun uusintana näkee, niin sitä rikettä ei ole tai se on hyvin pieni, mutta Turunen huojuu omia aikojaan.

Turusen huojumisessa ja kaatuilussa oon pistäny merkille, että monesti nuo tapahtuu sen jälkeen, kun on muuttanut 180% menosuuntaa tms. siinä vaiheessa kun kaveri jää jälkeen ja nykäsee paidasta tai olkapäästä, äkkiä alkaa huojua Pisan kalteva torniki. Eihän tuo kalamies mikään lihakasa ole, mutta ei tarvikkaan. Nuo repimiset jne pitäs viheltää auttamatta pois, kun ethän sä vittu voi repiä olkapäästä ja housuista ihan vaan sen takia jos et pysy perässä, jos revit niin boxiin.
Olen itse miettinyt välillä, että Turusella voi olla luontaisesti ei niin vahva tasapaino ja sitä tukevat lihakset. Eihän hän mikään miikalahti sentään ole, mutta ei kuitenkaan lukeudu niihin pelaajiin, jotka osaavat koostaan huolimatta selviytyä useimmista kamppailu- ja kulmamyllytilanteista voittajana kiekon kanssa. Positiivinen esimerkki tuonkaltaisesta pelaajasta oli Mika Pyörälä. Tuskin Turunen pelaisi Suomessa tai välttämättä edes Euroopassa, jos olisi yhtä hyvä ja jäntevä kamppailija kuin Spede oli urallaan. Varmasti monet vastustajat ja hän itse tiedostaa tilanteen, jolloin a) häntä rikotaan paljon ja b) tietyissä tilanteissa myös Turunen osaa korostaa rikettä.

Kevättä kohden mentäessä viimeistään pudotuspeleissä linja muuttuu sallivampaan linjaan ja pilli menee taskuun, niin kyllähän Kärpillä viimeistään tässä vaiheessa tulisi harjoituksissa entistä enemmän laittaa paukkuja kovaan kamppailupelaamiseen. Paljon pienharjoitteita, jossa isommat mörssärit Ritchien johdolla vääntävät turusia ja koivusia vastaan miltei vankilasäännöillä koko ajan pysytellen ns. minuutin jäähyjen linjalla.
 

Ryskytraktori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KRP, Höyhtyän Pallo-Eerot
Turusessa on kyllä monia ihania puolia. Ittiä hivelee se, että kaveri saattaa olla vaarattomassa paikassa, ja pelkällä liu'ulla ja pari pikku jippoa, ja kas kummaa ollaan joko itse vaarallisessa vetopaikassa, tai pelattu kaverille paikka. Ja näkeehän tuosta sen peli-ilon, mitä esimerkiksi viimekaudella ei oikein tahtonut nähdä.
 

KovajuttuHei

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ai saatana, on siinä jotain niin kaunista nähdä Teemu lyömässä Rinkelinmäki hiljaiseksi. Hienoa myös nähdä mieheltä irtoavan tunnetta ja uskallusta laittaa takaisin, jos vastustaja rikkoo. Turunen on kaikkea sitä mitä Kärppien pelipaitaa kantavan pitäisi olla. Taitava ja tunteella pelaava hyökkääjä, joka laittaa itseään likoon kaikissa tilanteissa.
 

Corona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Myllykoski, tee jotain. Tee vaikka kärrynpyöriä hallin käytävillä, jos se sen vaatii, että tämä mies pysyy Kärpissä myös ensi kaudella.

Paljon on miehessä samaa, kuin prime Janne Pesosessa aikoinaan.
 

Mandrake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Bayern München
Turunen on kaikkea sitä mitä Kärppien pelipaitaa kantavan pitäisi olla. Taitava ja tunteella pelaava hyökkääjä, joka laittaa itseään likoon kaikissa tilanteissa.
Kohtalaisen harvinainen palkkasoturi Kärppien nutussa. On oikeasti joukkueelleen hyödyksi oletetun palkkapussinsa verran ja painaa kiitettävällä asenteella pelistä toiseen aivan kuin todellisen ammattiylpeän ammattilaisen kuuluukin.

Moni muu nykyinen ja tuleva palkkasoturimme saisi ottaa Turusesta mallia. Valitettavasti moni oma poikammekin saisi ottaa Teemusta mallia, että miten pelataan asenteella ja ylpeästi Kärppäpaitaa kantaen.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Kohtalaisen harvinainen palkkasoturi Kärppien nutussa. On oikeasti joukkueelleen hyödyksi oletetun palkkapussinsa verran ja painaa kiitettävällä asenteella pelistä toiseen aivan kuin todellisen ammattiylpeän ammattilaisen kuuluukin.

Moni muu nykyinen ja tuleva palkkasoturimme saisi ottaa Turusesta mallia. Valitettavasti moni oma poikammekin saisi ottaa Teemusta mallia, että miten pelataan asenteella ja ylpeästi Kärppäpaitaa kantaen.
Turunen on mielestäni parantanut otteitaan (entisestään) päästyään Koivusen vierelle pelaamaan. Tuntuu, että Killen ja Turusen välillä vallitsee kunnioitus ja luotto siihen, että kiekon voi välillä antaa sille toisellekin lainaan. Molemmat luopuvat kiekosta aiempaa herkemmin, mikä sitten antaa myös heille molemmille aikaa etsiä vapaata tilaa kentällä. Tätä tutkaa ei todellakaan saa hajottaa niin kauan kun miehet vaan Kärpissä pelaavat.
 

Redimor

Jäsen
Monet ajattelee että muualta tulleilla ei ole "sydäntä" ja "halua". Minusta Turunen edustaa pelaajaa joka tykkää ja haluaa pelata, värillä ei hänelle ole väliä. Tällaisia vain on vähän tänä päivänä, aina löytyy jokin "syy" miksei pelaamiseen ole intohimoa. Kannattaisi näiden haluttomien ukkojen käydä vähän juttelemassa Teemun kanssa siitä, miksi sinne askiin mennään illasta toiseen.
Ei ne 10 vuotiaatkaan mieti että sattuuko huvittamaan kun luistimiaan sitovat jalkaan, pitäisi muistaa että saa tehdä sitä hommaa mistä tykkää ja vielä kohtuullisella korvauksellakin.
Turunen on loistava esimerkki tästä, että peli kiinnostaa ja pelaaminen kiinnostaa.
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kohtalaisen harvinainen palkkasoturi Kärppien nutussa. On oikeasti joukkueelleen hyödyksi oletetun palkkapussinsa verran ja painaa kiitettävällä asenteella pelistä toiseen aivan kuin todellisen ammattiylpeän ammattilaisen kuuluukin.
Usein nostetaan esiin, että kannattajat valitsevat aina silmätikukseen jonkun ulkopuolelta tulleen ja heiltä vaaditaan enemmän kuin omilta kasvateilta. Mutta Turunen on elävä esimerkki, että se kunnioitus ja peliaika pitää oikeasti ansaita ja sitten kyllä kannattajat rakastavat.
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Turusessa on paljon samaa asenteen, periksiantamattomuuden, ammattimaisuuden ja logolle pelaamisen suhteen mitä oli Lasse Kukkosessa. Hyvin erilaiset pelaajat toki, mutta nämä asiat herroja selkeästi yhdistää. Paljon sanottu, kun rinnastaa Turusta Kukkoseen, mutta mielestäni hyvinkin ansaitusti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös