Teemu Tallberg

  • 81 225
  • 432

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Suvantovaihe my ass. Hienosti laittoi laivan kapteeni mulle jauhot suuhun. Ei harmita.

(Tai siis häviö kyllä harmittaa, ja pari vihellettyä ja viheltämättä jäänyttä jäähyä, mutta ei harmita että kapteeni näyttää minulle olevani epäilevä Tuomas)
 

SilentMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Giants, Minnesota Timberwolves
Minä olen aina pitänyt Tallbergin kaltaisista sotaratsuista, jotka eivät kenties paistattele kirkkaimmissa valoissa, mutta jotka hoitavat vakuuttavasti tonttinsa ilta toisensa jälkeen. Viime kausi oli jo mainio, mutta tänä syksynä näyttää ottaneen vielä yhden stepin eteenpäin. Vieraspaita lähtee hankintaan, kunhan vain kaupoille ehdin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Jottei mene ihan joukkueen haukkumiseksi. Tallberg jatkaa siitä mihin keväällä jäi ja saa multa tänäänkin puhtaat paperit.

7 peliä, 3+3=6 ja +4

Joukkueen paras hyökkääjä tehotilastossa ja sisäisen pistepörssin 4 matkalla 40-50 pisteen kauteen.

Ja yksi ainoista pelaajista, jotka menee sota-alueelle. On taas ollut usean kertaa maskissa, kun on joko tullut maali tai vaarallinen tilanne. Kaikkien ei tosiaan tarvitse pyöriä kulmissa ja silti tehoja voi tulla.

Ei ole paljon puntti tutissut kapteenin asemasta.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Olipas Tallbergin ketju valahtanut alas. Hups!

Olen tosi iloinen että kapteeni löytyi seuran sisältä ja siitä miten hienosti alkukausi on mennyt. 6+8 ja +10 on upeat tehot kapteenille ja mahtavaa duunia 5-5 pelissä mutta etenkin ylivoimalla maalin edessä ja alivoimalla sekä tilanteissa kun puolustetaan johtoa.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ketju ylös! Olin hiukan skeptinen tästä kapteenivalinnasta, mutta mitä vielä! Johtaa todellakin jengiä edestä esimerkillään. Saatanan hieno kapteeni ja vielä stadilainen. Liigan parhaita puolustavia hyökkääjiä ja osaa myös tehdä pisteitä. Cama Tale!
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Ketju ylös! Olin hiukan skeptinen tästä kapteenivalinnasta, mutta mitä vielä! Johtaa todellakin jengiä edestä esimerkillään. Saatanan hieno kapteeni ja vielä stadilainen. Liigan parhaita puolustavia hyökkääjiä ja osaa myös tehdä pisteitä. Cama Tale!

Talen byyri oli tänään upea. Kaikessa rauhassa viivytti vetoa ja odotti että veskari jäissä ja vasemmalla tolpalla ja helpon näköisesti nosti oikeaan yläkulmaan. Ei mikään duunarin maali, vaikka upeasti tekeekin duunia!
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Talen byyri oli tänään upea. Kaikessa rauhassa viivytti vetoa ja odotti että veskari jäissä ja vasemmalla tolpalla ja helpon näköisesti nosti oikeaan yläkulmaan. Ei mikään duunarin maali, vaikka upeasti tekeekin duunia!
Kyllä ja lähes samanarvoiseksi arvotan tuon lopun ”pelin”, kun Tappara haki vimmatusti tasoitusta ilman maalivahtia. Siinä missä Luoti ja Cowboy (kyseenalaisesti) tekivät pitkät kiekot niin Tallberg voitti siniviivan päällä oman kaksinkamppailunsa ja sen sijaan, että olisi yrittänyt heittää toivottomasti kiekkoa tyhjään maaliin ja potentiaalisesti antanut Tapparalle mahdollisuuden vielä nopeaan kääntöön niin suojauksella ja väännöllä tappoi arvokkaat lisäsekunnit ja pakotti Tapparan hitaampaan lähtöön.
 

FosaMasa10

Jäsen
Suosikkijoukkue
PiTa, HIFK, Liverpool
HIFK:n historian muistaen ei ollut yllätys, että Tallberginkin piti lähteä hakemaan arvostusta ja peliaikaa muista liigaseuroista. Paluun jälkeen taisi olla pitkähköjä loukkaantumisia hidastaen todellisen tason esiin tuloa Stadissa.

Ei liene kenellekään yllätys sekään, että Mr. Tallberg on joukkueen plusmiinus- tilaston kärjessä. Minun monivuotinen suosikkipelaajani. Kai meillä lähes jokaisella on pelaaja, jonka maalit lämmittävät vähän enemmän kuin muiden tekemät maalit.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Edelleen joukkueen tärkeimpiin palasiin kuuluva pelaaja ja suosikkejani aina tuolta 17-18 kaudelta lähtien kun palasi kotiin maakuntakierroksen jälkeen. Toivon että pelaa meillä vielä monta hyvää vuotta!
 

444

Jäsen
Aikanaan kun Tallberg naarattiin Mikkelistä takaisin ja vaihdossa työnnettiin ikuinen tuleva lupaus, Jauho Partanen, niin täällä oli melko ihmettelevät tunnelmat. En muista, mitä olen itse silloin asiasta kirjoitellut, mutta muistan olleeni iloinen, kun Jauhosta päästiin eroon; oli vetänyt yhden ”tykkikauden” meillä joskus ja sen jälkeen taantunut turhaksi neppailijaksi, isokokoiseksi pelaajaksi jolla ei ollut minkäänlaista fysiikkaa, voimattomaksi voimalaituriksi. Talesta ei ollut silloin muistikuvia, mutta toki osasin lukea pistepörssiä. Ja kun homma ei lähtenytkään täällä ihan samanlaiseen lentoon 3.-4.-ketjuissa kuin Mikkelissä vissiin ykkösessä ja toisaalta Partanen taisi aloittaa savolaiselämänsä aika pirteästikin, niin aika paljon tuli Nybarille rapaa tästä liikkeestä.
Pikakelauksella tähän päivään: Tallberg on pelannut itsensä IFK:n kapteeniksi tekemällä järisyttävän paljon todella kovaa duunia, pelaamalla pyyteetöntä lätkää ja olemalla esimerkkinä niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin. Partanen pelaa Norjassa, toisen IFK-legendan, Tommi Taimen, joukkuekaverina. Jälkeenpäin tarkasteltuna, erittäin osuva vaihtokauppa oli tämä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@444 , en muista minäkään, mitä kirjoitin, mutta IRL olin todella iloinen tästä vaihdosta. Ja koska tapanani on kirjoitella oikeita fiiliksiäni, olen luultavasti asiasta tännekin jotain lausunut.

Mika Partanen oli jo pitkään HIFK:ssa pelaaja, joka sopi parhaiten kategoriaan "takana loistava tulevaisuus". Ongelmat eivät nähdäkseni olleet pelitaidoissa, vaan kaikessa muussa, mikä sitten heijastui siihen, ettei laittanut likoon läheskään kaikkea, mitä olisi voinut. Eikä siinä mitään, jokainen tekee omat ratkaisunsa ja panostaa juuri sen verran kuin itse haluaa. Mutta minun HIFK:honi tällaiset pelaajat eivät sovi eivätkä kuulu, koska tällainen toiminta paitsi ärsyttää ja on väärin muita pelaajia kohtaan, myös tarttuu aina johonkin osaan pelaajista.

Mutta onneksi meillä oli Mika Partasen kaltainen pelaaja, jonka pystyimme antamaan Tallbergista vaihdosta. Koska voi olla, että ilman sitä vaihtoa asiat olisivat menneet hyvin toisella tavalla ja tiet Talen kanssa eivät välttämättä olisi kohdanneet ollenkaan.
 

stadinjätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aikanaan kun Tallberg naarattiin Mikkelistä takaisin ja vaihdossa työnnettiin ikuinen tuleva lupaus, Jauho Partanen, niin täällä oli melko ihmettelevät tunnelmat. En muista, mitä olen itse silloin asiasta kirjoitellut, mutta muistan olleeni iloinen, kun Jauhosta päästiin eroon; oli vetänyt yhden ”tykkikauden” meillä joskus ja sen jälkeen taantunut turhaksi neppailijaksi, isokokoiseksi pelaajaksi jolla ei ollut minkäänlaista fysiikkaa, voimattomaksi voimalaituriksi. Talesta ei ollut silloin muistikuvia, mutta toki osasin lukea pistepörssiä. Ja kun homma ei lähtenytkään täällä ihan samanlaiseen lentoon 3.-4.-ketjuissa kuin Mikkelissä vissiin ykkösessä ja toisaalta Partanen taisi aloittaa savolaiselämänsä aika pirteästikin, niin aika paljon tuli Nybarille rapaa tästä liikkeestä.
Pikakelauksella tähän päivään: Tallberg on pelannut itsensä IFK:n kapteeniksi tekemällä järisyttävän paljon todella kovaa duunia, pelaamalla pyyteetöntä lätkää ja olemalla esimerkkinä niin kaukalossa kuin sen ulkopuolellakin. Partanen pelaa Norjassa, toisen IFK-legendan, Tommi Taimen, joukkuekaverina. Jälkeenpäin tarkasteltuna, erittäin osuva vaihtokauppa oli tämä.
Taisi olla jo Tobbarin aikaa, mutta sama homma.
 
Viikon viimeinen peli vieraissa ja vielä jossain helvetin Lappeenrannassa. Ottelua on pelattu 57 minuuttia, oma joukkue johtaa 7-3 ja osalla ajatukset kääntyvät jo ehkä bussissa odottavaan, ja paluumatkalla nautittavaan kylmään palautusjuomaan.

Mitä tekee Teemu Tallberg? Menee kylki edellä tilanteeseen ja blokkaa vastustajan lämärin suoraan syötöstä. Aivan loistavaa johtajuutta ja esimerkin näyttämistä. Ihana kapteeni!
 

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ketju ylös! Olin hiukan skeptinen tästä kapteenivalinnasta, mutta mitä vielä! Johtaa todellakin jengiä edestä esimerkillään. Saatanan hieno kapteeni ja vielä stadilainen. Liigan parhaita puolustavia hyökkääjiä ja osaa myös tehdä pisteitä. Cama Tale!

Sellainen pieni anekdootti liittyen tuohon, kun Tallberg liittyi HIFK-vahvuuteen maakuntakierroksen jälkeen. Kyseessähän oli alunperin loppukauden laina, ja tarkoitus oli siirtyä takaisin Jukureihin seuraavaksi kaudeksi. Mutta, joukkue ilmoitti, että tämä kaveri ei lähde mihinkään. Huom. Ei valmentaja eikä urheilujohtaja, vaan joukkuekaverit ilmoittivat HIFK-johdolle, että tämä kaveri ei lähde mihinkään. Tehkää mitä täytyy, mutta Teemu pysyy täällä. Ja edelleen, kyseessä oli alunperin loppukauden laina. Kertoo mielestäni kohtuullisesta arvostuksesta joukkuekavereiden silmissä. Tuskin siis on ihan vahingossa myöskään valikoitunut kapteeniksi nyt.

Lähde tälle jutulle on luotettava. Jos joku miettii, niin suoraan seuran palkkalistoilla olleelta henkilöltä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Viikon viimeinen peli vieraissa ja vielä jossain helvetin Lappeenrannassa. Ottelua on pelattu 57 minuuttia, oma joukkue johtaa 7-3 ja osalla ajatukset kääntyvät jo ehkä bussissa odottavaan, ja paluumatkalla nautittavaan kylmään palautusjuomaan.

Mitä tekee Teemu Tallberg? Menee kylki edellä tilanteeseen ja blokkaa vastustajan lämärin suoraan syötöstä. Aivan loistavaa johtajuutta ja esimerkin näyttämistä. Ihana kapt
Sellainen pieni anekdootti liittyen tuohon, kun Tallberg liittyi HIFK-vahvuuteen maakuntakierroksen jälkeen. Kyseessähän oli alunperin loppukauden laina, ja tarkoitus oli siirtyä takaisin Jukureihin seuraavaksi kaudeksi. Mutta, joukkue ilmoitti, että tämä kaveri ei lähde mihinkään. Huom. Ei valmentaja eikä urheilujohtaja, vaan joukkuekaverit ilmoittivat HIFK-johdolle, että tämä kaveri ei lähde mihinkään. Tehkää mitä täytyy, mutta Teemu pysyy täällä. Ja edelleen, kyseessä oli alunperin loppukauden laina. Kertoo mielestäni kohtuullisesta arvostuksesta joukkuekavereiden silmissä. Tuskin siis on ihan vahingossa myöskään valikoitunut kapteeniksi nyt.

Lähde tälle jutulle on luotettava. Jos joku miettii, niin suoraan seuran palkkalistoilla olleelta henkilöltä.
Kiitos jutun esille tuomisesta. Ihmettelinkin aikoinaan, kun oli nimenomaan laina, mutta yllättäen vähin äänin tulikin jatkosopimus meille.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Sellainen pieni anekdootti liittyen tuohon, kun Tallberg liittyi HIFK-vahvuuteen maakuntakierroksen jälkeen. Kyseessähän oli alunperin loppukauden laina, ja tarkoitus oli siirtyä takaisin Jukureihin seuraavaksi kaudeksi. Mutta, joukkue ilmoitti, että tämä kaveri ei lähde mihinkään. Huom. Ei valmentaja eikä urheilujohtaja, vaan joukkuekaverit ilmoittivat HIFK-johdolle, että tämä kaveri ei lähde mihinkään. Tehkää mitä täytyy, mutta Teemu pysyy täällä. Ja edelleen, kyseessä oli alunperin loppukauden laina. Kertoo mielestäni kohtuullisesta arvostuksesta joukkuekavereiden silmissä. Tuskin siis on ihan vahingossa myöskään valikoitunut kapteeniksi nyt.

Lähde tälle jutulle on luotettava. Jos joku miettii, niin suoraan seuran palkkalistoilla olleelta henkilöltä.

Jumatsukka, oikeesti!? Aivan mielettömän hieno stoori, kiitos jakamisesta! Talehan pelas nimenomaan tosi vahvat pleijarit silloin keväällä -18.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sellainen pieni anekdootti liittyen tuohon, kun Tallberg liittyi HIFK-vahvuuteen maakuntakierroksen jälkeen. Kyseessähän oli alunperin loppukauden laina, ja tarkoitus oli siirtyä takaisin Jukureihin seuraavaksi kaudeksi. Mutta, joukkue ilmoitti, että tämä kaveri ei lähde mihinkään. Huom. Ei valmentaja eikä urheilujohtaja, vaan joukkuekaverit ilmoittivat HIFK-johdolle, että tämä kaveri ei lähde mihinkään. Tehkää mitä täytyy, mutta Teemu pysyy täällä. Ja edelleen, kyseessä oli alunperin loppukauden laina. Kertoo mielestäni kohtuullisesta arvostuksesta joukkuekavereiden silmissä. Tuskin siis on ihan vahingossa myöskään valikoitunut kapteeniksi nyt.

Lähde tälle jutulle on luotettava. Jos joku miettii, niin suoraan seuran palkkalistoilla olleelta henkilöltä.

Upea tarina ja uskon sen. Miksi ei? Tale on pidetty, nöyrä kova treenaaja ja vielä parhaimmillaan tehokas. Ei ole mikään ihme, jos vanhat kollikaverit on ilmoittanut Salmelaiselle, että jatko on rustattava. ja hienoa, että Tobbari on sen verran lukenut peliä, että on kanssa rustannut sen jatkon.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Talesta ei ollut silloin muistikuvia, mutta toki osasin lukea pistepörssiä. Ja kun homma ei lähtenytkään täällä ihan samanlaiseen lentoon 3.-4.-ketjuissa kuin Mikkelissä vissiin ykkösessä ja toisaalta Partanen taisi aloittaa savolaiselämänsä aika pirteästikin, niin aika paljon tuli Nybarille rapaa tästä liikkeestä.

Vaikea uskoa, että flegu-Partasta kukaan olisi halunnut takaisin. Sitä hänen paikallaanpolkemista katsottiin melko monta vuotta sivusta ja oli molemmille hyväksi jatkaa eri suuntiin.

Kyllähän Tallberg oli hyvä heti tullessaan. Vaikka pelasi Jukureita pienemmässä roolissa, niin teki samalla keskiarvolla pinnoja. Pisteiden lisäksi oli kaikkea sitä mitä Partanen ei ollut. Hyvää liikettä, vahva ja suoraviivainen. Lisäksi pleijareissa oli loistava, painoiko melkein pinna per peli ja sitähän harmiteltiin, että kyseessä on vain lainasopimus ja tuskin näin hyvä pelaaja jäisi muutenkaan alempiin ketjuihin kun maakunnista saisi kärkiroolia.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Nyt on Villellä varmaan helppoa, kun kapteeni sytyttää laiskan jengin taistelemaan.
Olen nähnyt tällä kaudella kieltämättä vähän pelejä, ja vielä vähemmän kapteeniutta Talelta.
Taisi olla Villen valinta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös