Teemu Tallberg

  • 81 254
  • 432

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minusta eilen vajosi syvemmälle. Omille kolmen minuutin yv tulossa kunnes kapteeni kiikari päätti aloittaa löysäilyllään tapahtumaketjun joka lopulta huipentui kaverin voittomaaliin ylivoimalla.

Paajaselle C rintaan.
Aika kultaa muistot.... viimeisen kauden Lennu oli vieläkin syvemmällä kuin eilinen Tallukka. Näen edelleen sen hidastetun filmin verkkokalvoilla, joka pilaa mun muistikuvat siitä nuoresta "kiekonsyöjäuhrautuja" Lennusta, jota fanitin. Lennu roikkui mukana nostamassa palkkaa liian pitkään...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Aika kultaa muistot.... viimeisen kauden Lennu oli vieläkin syvemmällä kuin eilinen Tallukka. Näen edelleen sen hidastetun filmin verkkokalvoilla, joka pilaa mun muistikuvat siitä nuoresta "kiekonsyöjäuhrautuja" Lennusta, jota fanitin. Lennu roikkui mukana nostamassa palkkaa liian pitkään...
Juu kyllä se noin oli. Minusta tuo 21 ottelua tulosketjuissa kiikareilla hiihtäminen ja eilinen täysin anteeksi antamaton virhe ei siltikään jätä muuta vaihtoehtoa kuin repiä C helvettiin. Ei ole enää kiintiöpaikkaa 1-2 ketjuihin sen jälkeen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Miksi meillä pitää aina olla joku nelosketjun puukäsi kapteenina? Lennukin pilasi muuten yhden pelin kapteenina omalla soolollaan, oliko se 2018 Oulussa game 5 jatkoajalla kun Lennu puski johonkin siniviivalle kiekollisena ja hukkasi kiekon ja 5 s myöhemmin kiekko olikin repussa.

Eiköhän joku kohta tule kuitenkin selittämään, että Tallberg tekee hyvää duunia pisteistä huolimatta ja ensi kaudella Tallberg löytyy taas tulosketjuista ja ylivoimalta. Olen itse toitottanut aika pitkään, että Tallberg on tasoa nelosketju menestyvässä joukkueessa.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tie maajoukkueesta kiikarimieheksi kävi aika nopeasti. Vastustajalla oli veska ja kapteeni, meillä on vaan "ja".
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tie maajoukkueesta kiikarimieheksi kävi aika nopeasti. Vastustajalla oli veska ja kapteeni, meillä on vaan "ja".
Oli muuten karu efekti maajoukkue kasteella Kotkansalon ja Talen peliin. Pudistelen epäuskoisena päätäni varmaan vielä ensi syksynäkin. Ei ollut leijonapaidan tuomasta lisäbuustista kyse ei. Mitä lie tapahtui henkisellä puolella?
 
Viimeksi muokattu:

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Itse kuulun edelleen Talen "puolustajiin". Siis totta hitossa tää TPS-sarja (kuten myös koko runkosarjan loppupuoli) meni etenkin pisteiden osalta aivan vihkoon eikä jostain syystä muutenkaan saanut itsestään tämän vuoden puolella lähellekään kaikkea irti. Mistä tämä johtuu niin ei voi kuin arvailla. Mutta 10 maalia ja 24 pistettä ei ole musta ihan huono suoritus siltikään ja syksyllä oli parhaimmillaan ihan helkkarin hyvä tossa roolissaan kakkoskentän raatajana ja YV-maskimiehenä.

MUTTA iso MUTTA. Itse olen ainakin ollut aina sitä mieltä että missään nimessä Tallberg ei ole mikään kärkiketjujen kiintiöpelaaja. Voi ehdottomasti käydä stunttailemassa näissä ketjuissa tarpeen mukaan mutta se täydellinen paikka olisi nelosessa, jolloin myös tekisi nelosesta paljon ratkaisuvoimaisemman vrt. vaikka mitä se meillä tällä kaudella oli. Ensi kaudella mulla toiveissa Tallberg-Väänänen-Salomäki nelonen; tossa olisi lihasta ja haalaria mutta ehdottomasti myös potentiaalia tehdä maaleja ja pisteitä. Ja liikettä piisaa.

Se asia onko Tale hyvä vai huono kapteeni joukkueelle ei ole nähdäkseni meidän palstalaisten arvioitavissa oikein millään tavalla, kun emme ole osa joukkuetta tai heidän arkeaan. Mä uskon että hän on hyvä kapteeni koska hänet on siihen tehtävään valittu, ja haastattelujen perusteella itselle on muodostunut Talesta kuva tyyppinä joka varmastikin pystyy pumppaamaan jengiin yhteishenkeä ja puhaltamaan IFK-fiilistä koppiin. Mutta tosiaan, tämä pelkkää mutuilua.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tallbergissa ei ole mitään ongelmaa, mutta roolin pitää olla oikea. Näkisin itse jatkossa nelosen vakituisena laiturina, olisi siinä roolissa ihan liigan eliittiä.

Salomäen jatkaessa näen hänessä potentiaalia sitten taas tuohon Tallbergin tähän asti hallinnoimaan rooliin. Pitää muistaa, että Miikka tuli polvivamman jälkeen suoraan uuteen jengiin peleille, hakemista oli mutta plussan puolelle omissa papereissa ehdottomasti.

Esimerkiksi Jääskä-Pakarinen-Salomäki olisi kiva kolmikko kolmen ekan ketjun duunarilaitureiksi, eikä kylmäisi yhtään heittää Tallbergia noita stunttaamaan jos tarve ilmenee.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän, että kaikki vituttaa, mutta ehkä tämä Talen jatkuva dissaus voisi jo riittää? Kaikki varmasti muistaa, että ei esim. Kimmo Kuhtakaan ollut parhaimmillaan silloin, kun oli kapteenina.

Ei ollut nappikausi Tallbergilta, mutta ei kyllä varmasti jäänyt yrityksestä kiinni. Todennäköisesti kävi juuri päinvastoin. Vaikea kausi kaikkinensa. Tale on aina tyylikäs ja suoraselkäinen, mielestäni häntä pitäisi kohdella samalla tavalla. Yksikään kapteeni ei voi tehdä määräänsä enempää. Katsokaa vaikka Jere Sallista kaudella 2020-21. Ei se ihan helppoa hänelläkään ollut. Silti kukaan ei täällä häntä syyttänyt joukkueen tilanteesta.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Ymmärrän, että kaikki vituttaa, mutta ehkä tämä Talen jatkuva dissaus voisi jo riittää? Kaikki varmasti muistaa, että ei esim. Kimmo Kuhtakaan ollut parhaimmillaan silloin, kun oli kapteenina.

Ei ollut nappikausi Tallbergilta, mutta ei kyllä varmasti jäänyt yrityksestä kiinni. Todennäköisesti kävi juuri päinvastoin. Vaikea kausi kaikkinensa. Tale on aina tyylikäs ja suoraselkäinen, mielestäni häntä pitäisi kohdella samalla tavalla. Yksikään kapteeni ei voi tehdä määräänsä enempää. Katsokaa vaikka Jere Sallista kaudella 2020-21. Ei se ihan helppoa hänelläkään ollut. Silti kukaan ei täällä häntä syyttänyt joukkueen tilanteesta.
Ei kukaan epäile Talen yrittämistä tai hauku häntä ihmisenä. Tallberg on vain liian suuressa roolissa kun on kapteeni ja tulosketjuissa. Yksinkertaisesti kun seuran tavoitteena on vain ja ainoastaan mestaruus, niin kakkosketjun laitahyökkääjän tulisi olla parempi kuin Tallberg. Myös seuran kapteenin tulisi olla parempi kuin Tallberg.

Sallisesta sen verran, että tuo kausi 2020-21 kusi täysin koronaan, aivan selvästi keskenkuntoinen joukkue tuli tauolta suoraan koviin peleihin. Tämän on Pikekin sanonut jälkeenpäin ja itse en viime kaudella teilannut ketään pelaajaa miltään osin. Pike muuten myös sanoi tällä kaudella, että hänen urallaan paras valmennettava pelaaja on ollut Sallinen.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ei ollut nappikausi Tallbergilta, mutta ei kyllä varmasti jäänyt yrityksestä kiinni. Todennäköisesti kävi juuri päinvastoin. Vaikea kausi kaikkinensa. Tale on aina tyylikäs ja suoraselkäinen, mielestäni häntä pitäisi kohdella samalla tavalla. Yksikään kapteeni ei voi tehdä määräänsä enempää.

Ja kun tässäkin kokonaisuudessa tullaan samaan kuin maalivahtitilanteen kanssa.

Teemulla ei kulkenut, mutta peluutus ja rooli oli jääräpäisesti lukittu tulosyksiköihin ja ylivoimaan. Normaalissa tilanteessa sieltä lähtee kiertoon jos ei toimita, mutta kun siellä pyörii parikymmentä peliä väkisin pidettynä, niin paskaahan siinä alkaa sataa. Eli ei niinkään Tallbergin vika tämäkään, mutta muutamia tällaisia erikoisuuksia IFK:n peluutuksessa tänä keväänä oli.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole kummankaan teidän @Walkin ja @Synyster kanssa varsinaisesti eri mieltä. Enkä missään nimessä hauku Sallista. Toki jo lähtökohtaisesti kyseessä oli ns. kovemaan kaliiberin pelaaja kuin Tallberg ja palkkakin oli n. tuplat verrattuna Tallbergiin. Pääpointti oli lähinnä siinä, että myös Tallbergin joukkueessa oli koronaa ja myös Tallberg itse sairasti koronan, joka paitsi ihan selvästi vaikutti hänen esityksiinsä, myös kaikkien muiden esityksiin.

Siitä voidaan keskustella ja kyseenalaistaakin, oliko Tallbergin "jääräpäinen" peluuttaminen järkevää tai kannattavaa, mutta toisaalta ymmärrän senkin, että yritettiin selvitä niin pienillä mahdollisilla muutoksilla kuin suinkin mahdollista. Ne tutut ketjukaverit kun ovat kuitenkin merkittäviä pelaajille. Itse esim. koen, että Tallbergia peluutettiin paljon Broadhurstin kanssa ihan siitä syystä, että se antoi Broadhurstille aivan varmasti tiettyjä vapauksia, kun tiedettiin, että Tallberg tuntee Broadhurstin aivoituksia ja pystyy niitä hyvin ennakoimaan. Kun joukkueen kokoonpanot elivät jatkuvasti, kyllä mun ymmärrykseen käy se, että edes jostain yritettiin pitää kiinni.

Mutta nää on näitä. Tuskin Tallberg itsekään on tyytyväinen omaan panokseensa, mutta jos on kaikkensa antanut, enempää ei voi vaatia. Se sitten riittää mihin riittää. Nyt ei riittänyt mihinkään.
 

timotl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka kapteenin valitsee, pelaajat vai valkku?
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
IFKn mies henkeen ja vereen, mutta rehellisesti näin HMV kapteenia ei IFKssa ole ollut sitten Riku-Petteri Lehtosen. Se ei toki ole Tallbergin syy, että VP nyhjäisee tyhjästä kaikista ”stadilaisimman” kapteeniksi vaikka joukkueesta löytyisi paljon isompia johtajia
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Voisiko erittäin sitoutuneen nyt siirtää kapteenistosta vihdoin sivuun? Olisi aika vihdoin iskeä C rintaan pelaajalle jolla on kentälläkin jotain annettavaa ja joka edes välillä pystyy ottamaan joukkueensa reppuselkään ja sytyttämään joukkueensa omalla tekemisellään.

Nämä esimerkilliset treenaajat on jo nähty. Ulos koko kapteenistosta ja C Lädän paitaan.

Tale on valitettavasti jo huonompi kuin Lennu viimeisillä kausillaan.
 
Viimeksi muokattu:

Spartacus

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei Tallberg huono ole. Mutta siltä pyydetään ihan vääriä asioita, kun se laitetaan pelaamaan jokatoista vaihtoa kun yritetään tasoittaa peliä tai jahdataan johtomaalia. Jos sitä peliä pitää tappaa Tale on mies paikallaan. Mutta valitettavasti se oman pelinkin tappaminen onnistuu varsin hyvin väärin roolitettuna.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Tallbergin jäähy jatkoajalla oli täysin pieleen vihelletty tuomareilta. Puhdas törmäs. Tallberg jarruttaa ettei kolaa maalivahtia ja Kalpan pelaaja törmää jalkoihin. Tallberg ei tehnyt mitään kampittaakseen tai estääkseen.

Mun mielestä Tallberg pelasi hyvin ja teki niitä asioita hyvin mitä kuuluukin tehdä. Jos olisi paikoistaan tänään tehnyt maalin, niin täällä varmaan keskustelun sävy olisi hieman toisenlainen. Mutta huonosti roolitetussa ketjussa hänestä ei saa pelaajaa, joka ottaa jengin reppuselkään.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Jos joukkue pelaa varsinaisella peliajalla 1-1, ja ainoan maalin tekee Johan Motin, niin ongelma on kyllä ihan jossain muualla kuin Tallbergin tekemisessä.

Kai sen saa ääneen sanoa, jos 19min pelaavalla kapteenilla ei ole tällä hetkellä muuta annettavaa kuin luistella eteenpäin?
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos joukkue pelaa varsinaisella peliajalla 1-1, ja ainoan maalin tekee Johan Motin, niin ongelma on kyllä ihan jossain muualla kuin Tallbergin tekemisessä.
Kaikkea täällä saa lukea. Jos joukkueen kapteeni pelaa 19 min, niin kai häneltä saa silloin tehoja odottaa? Edes joskus? Yli 30 peliä maaleitta putkeen ja heikkoa pelaamista kaikin puolin. Se ei toki ole Tallbergin vika, että hänestä on tehty tulosketjujen pelaaja kun mestaruutta tavoittelevassa joukkueessa Tallbergin oikea pelipaikka olisi nelosketjussa 10-12 min peliajoilla ilman ylivoimaa. Toisaalta tuskin Tallberg on itse palkkaansa alaspäinkään hinannut, eiköhän tuo ole 100k€+ mies IFK:ssa. Kalliiksi tulee tehopisteet ja maalit. Oikeasti palkan tulisi huidella noin 60k€ luokassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös