Teemu Kuusisto Jokereihin

  • 4 191
  • 8

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Eli nyt tälle pitkään palstalla olleelle huhulle/tiedolle on saatu vahvistus. Teemu Kuusisto siirtyy aamu Vasabladetin mukaan Jokereihin.

Linkki uutiseen

Kuusisto sanoo Vaasan ajan olleen hienoa aikaa, mutta on samalla pettynyt kauden aikaiseen päättymiseen. No niinhän me kaikki olemme.

Kiitos Teemulle kaikesta ja onnea urallasi eteenpäin! Itse en usko, että sinun tyyppinen pelaaja tulee liigassa pärjäämään ainakaan Jokereissa, mutta toivon silti, että saat Jokereissa paljon peliaikaa ja sitä kautta saat sellaisen paikan, minkä tyyppisesi pelaaja tarvitsee. Tällä tarkoitan siis sitä, että Teemu on pelkkä "snaipperi". Puolustaminen ei juurikaan kiinnosta, vaan maalipaikkoihin hän kentällä pyrkii ja kovalla teholla hän ainakin Mestiksessä maaleja tekikin. Onko Jokereissa sitten tarjolla tuollainen paikka? Tuskin. Mies ei taidoiltaan kuitenkaan ole ykkös- tai kakkos- ketjun pelaaja vielä ja Teemun avut menee pienemmillä minuuteilla aivan hukkaan. SaiPassa, Pelicansissa tai jossain muussa vastaavassa pikkuseurassa olisi Teemu päässyt suurinpiirtein sellaiseen rooliin, kuin mitä hän tarvitsee.

Vaasassa miehellä oli aivan unelmapaikka: Hänellä oli kentällä ns. vapaat kädet ja puolustaminen ei ollut kentällä hänen hommansa. Hänelle luotiin kentällä kaikki maalipaikat ja näistä hän pääsikin usein rokottamaan vastustajaa. Tosin tässä kohdassa sanon heti, että pelkästään hyvät ketjukaverit eivät ole Kuusiston maalimäärän syy, vaan onhan hän aivan uskomaton kiekon saadessaan. Silmissä on vain yksi kohde ja se on maali. Hän meni Mestiksessä maalille, vaikka kolme kaveria oli miehessä kiinni. Uskomaton maalinälkä miehellä.

Kuusisto sanoi Vaasaan tullessaan, että SM-liigan hän lähtee vain silloin, kun luvassa on ykkös- tai kakkosketjun paikka. Onko Jokereista sellainen hänelle luvattu? Joko Jokerit on todellisessa kusessa taloudellisesti (Ei ole varaa parempiin pelaajiin) tai sitten hänestä halutaan kouluttaa joukkueen seuraava tähti. Se koulutus on kuitenkin työn ja tuskan takana.

Itse olen tässä tapauksessa sen verran pessimistinen, että veikkaan Kuusiston pelaavan K-Vantaassa viimeistään 15. Lokakuuta 2004.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Toivomme Teemulle lycka till med ligan och Jokerit :)

Ihan oikein, että Teemu suoraan tuo esille pettymyksensä Sportin peleihin puolivälierissä, vaikka hän itsekin oli kyllä KooKoo-peleissä kohmeessa.
Oon vähän Jaskan kanssa eri linjoilla Teemun mahdollisuuksista. Mielestäni juuri Jokereissa Teemulla on mahdollisuus tehdä jussipesoset ja kohota ensi vuonna liigan tulokkaaksi, näyttäen että kyllä Mestiksestäkin tulee pelimiehiä. Palaahan mies kotiin ja se näkyy varmasti valmennusjohdon asenteissa Teemua kohtaan. Kenties hän on Jokereiden seuraava Super-Teemu..(vrt. Selänne)
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Viestin lähetti magnum37
Mielestäni juuri Jokereissa Teemulla on mahdollisuus tehdä jussipesoset ja kohota ensi vuonna liigan tulokkaaksi, näyttäen että kyllä Mestiksestäkin tulee pelimiehiä.
Öh, siis jannepesosia varmaankin tarkoitit. Jokerijoukkueen suurin ongelma tällä kaudella on ollut maalinteko. Kuusistosta voisi toivoa olevan apua tällä osastolla.

Kotiinpaluun suhteen on vähän niin ja näin, eihän Kuusisto pelannut Jokereissa aikanaan kuin pari hassua A-junnukautta. Toivottavasti valmennusjohdolta löytyy tästäkin huolimatta luottoa, ja rooli on ominaisuuksiin sopiva.
 

Aksu

Jäsen
Minusta valinta oli monella tapaa yllättävä. Paljon kovempaa haastetta ei nuorukainen voi tässä valtakunnassa ottaa ja toisaalta kun kyseessä ei ole superlupaus niin loputtomiin aikaa kehittyä ja onnistua ei anneta. Toivottavasti ottaa paikkansa ja onnistuu. Minä epäilen suuresti. Snaipperin roolia vetäviä jätkiä liigassa ei montaa nykyään ole. Tai sitten Kuusiston on monipuolistettava peliään paljon.
 

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Kylla T. Kuusisto on maineensa Mestiksessa hankkinut ja taitonsa nayttanyt. Ehdottomasti miehen kehityksen kannalta liiga on luonnollisesti seuraava askel, ja sita tuskin kannattaa Vaasaan jaada odottelemaan (if you know what I mean...).

Jokerit on toisaalta miehelle luonnollinen valinta kotiinpaluuna ja toivoa sopii, etta harkkamatseissa ja ensi kauden alussa, jos NHL-miehet nyt ei miehita koko orkesterin soittimia, Kuusisto onnistuu nayttamaan muutaman kerran mita on talla kaudella Vaasassa tehnyt. Uskoisin, etta nalkaa miehella on, eli asenteesta tuskin homma jaa kiinni. Jokereissa kun noita maalintekijoita varmasti riittaa ottamaan paikan, jos ei homma kiinnosta.

Ymmarran taysin esim. Jaskan harmittelun, etta mies lahtee, mutta Mikkelin kiekkoa lahelta seuranneena taytyy sanoa, etta kylla on monena kevaana ja kesana harmittanu, kun on Jukureiltakin runkomiehia viety. Mutta Mestis on juuri tata varten; hyvat jannut saa nayttopaikan ja kehitysareenan peliajan myota ja sen jalkeen mita Kuusisto on talla kaudella nayttanyt, uskon miehella olevan taysi potentiaali pelata taysipainoisesti liigaa.

Kaiken kaikkiaan pidan Kuusiston siirtoa takaisin Helsinkiin jalleen yhtena osoituksena siita mihin Mestis (ja sen seurat, tassa tapauksessa Sport) parhaimmillaan pystyvat. Mikkelista kovimpana liigaan nousijana pidan Jari Korhosta, keta monikaan edes Jyvaskylassa, miehen kotikaupungissa, ei pitanyt kummoisena pelurina sen jalkeen kun mies Jukureissa niitti mainetta. Nykyaan asiat ovat jo hieman toisin...

Tsemppia Kuusistolle Jokereihin ja onnea Sportin kykyjenetsijoille korvaajan loytamiseksi; isto saappaat jaivat nyt auki...

G
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Jaska85
Mies ei taidoiltaan kuitenkaan ole ykkös- tai kakkos- ketjun pelaaja vielä ja Teemun avut menee pienemmillä minuuteilla aivan hukkaan. SaiPassa, Pelicansissa tai jossain muussa vastaavassa pikkuseurassa olisi Teemu päässyt suurinpiirtein sellaiseen rooliin, kuin mitä hän tarvitsee.

Toisaalta taas asiaa voi ajatella niinkin, että Jokereissa voi ensi kaudella olla kovempi sentteri kolmosen keskellä kuin Pelicansilla ykköskentässäkään.

Kuusiston Mestis-kausi oli kyllä erinomainen. Jännättäväksi jää, kuinka homma sitten liigassa toimii. Jos Jaska veikkaili Kuusiston vahvistavan jo pian K-Vantaata, veikkaan minä puolestani että parin kauden päästä hän juhlii pronssimitaleja HPK:n ykköskentässä :-)
 

mexicana

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Vaasan Sport, TPS, Vaasan Sport, TPS, Vaasan
Viestin lähetti Jaska85

Itse olen tässä tapauksessa sen verran pessimistinen, että veikkaan Kuusiston pelaavan K-Vantaassa viimeistään 15. Lokakuuta 2004.

Näin se Jaska kirjoittaa... Itse olen vielä astetta pahempi pessimisti, 10.9.2004-> inttiin tulee tekstari röda öyssöniltä (Sportin kannattajat tuntee kyseisen henkilön) "T. Kuusisto siirtynyt Hermekseen..." ei olis ensimmäinen kerta kun Hermekseen siirtyy entisiä Sportin pelaajia (= juudaksia).
Eikä se peliaikaa sielää Jokereissa tule saamaan, mutta kyllä se joukkueseen mahtuu (egonsa vuoksi).
 

tilibo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Siirto varmistui!

Jatkoaika tiedottaa siirron tapahtuneen.

"Vaasan Sportin riveissä Mestiksen maalikuninkuuden voittanut Teemu Kuusisto edustaa ensi kaudella Helsingin Jokereita.

Kuusisto myönsi keskiviikkoaamun Pohjalaisessa siirron tapahtuneen.

- Lähden hakemaan Jokereista kovia haasteita, ja tavoitteeni on nousta pelillisesti uudelle tasolle, Kuusisto totesi Pohjalaisen haastattelussa."

Joensuusta toivotetaan Kuusistolle onnea uuden haasteen edessä. Tomi Pöllänen - Joensuutakin edustanut - ei Mestismenestyksen jälkeen ole Ässissä häikäissyt, mutta toivottavasti Kuusisto näyttää että Mestiksestä voi nousta kovaksikin pelimieheksi!
 

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Pohjalainen:

- Valintaa ei ole tarvinnut missään vaiheessa katua. Kausi oli kokonaisuudessaan hieno kokemus, vaikka pelit päättyivät turhan nopeasti. Seuran asiat tuntuvat olevan hyvässä kunnossa ja tulevaisuus näyttää valoisalta.

- Fanit jaksoivat kannustaa koko kauden hienosti, joten suuri kiitos heille. Koskaan ei tiedä miten asiat Helsingissä menevät ja voihan olla, että Teemu Kuusisto nähdään vielä joskus Sport-paidassa, maalitykki toteaa.


Noin pitää seurasta lähteä! Vaikka suurin osa oli varmaan tyypillistä liirum laarumia niin silti nuo kommentit jättää varmaan pettyneille Sport-faneille mukavan kuvan pelaajasta.

Tsemppiä Teemulle Jokereihin. Jokerit ei ehkä ollut mun veikkauksissa se joukkue missä lopullinen läpimurto tulee, mutta samapa tuo poissa meiltä, sama se missä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös