Teemu Eronen – se todellinen dynastian kiekollinen puolustaja

  • 116 945
  • 334

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Mitä sitten Erosen huhuttuun jullisoppariin tulee, niin tottakai se vituttaa jos oma kasvatti menee naapuriin, mutta minkäs teet jos ei mahdu ensi kauden joukkueeseen.
Minkä takia sen pitäisi vituttaa pätkääkään? Kaikille osapuolille oli varmaan alusta pitäen selvää, ettei nykyrosterista mahdu ensi kauden joukkueeseen kuin n. 50% pelaajista. Minä en ihmettele laisinkaan, jos joku Erosen tasoinen kaveri ei halua lähteä stadista mihinkään, varsinkin kun HIFK tarjoaa kuitenkin niin arvokasta sopimusta mitä voi tästä maasta saada.
 

Jeasdp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Takaisin ei ole tulemista, jos julleihin häipyy. Kerran, aina.
Väänänen, Karalahti, Karlsson... Kovien pelureiden vierellä on Eronen saanut pelata. Toivottavasti lähtee P-Amerikkaan.
 

Sturm

Jäsen
Suosikkijoukkue
1967
Takaisin ei ole tulemista, jos julleihin häipyy. Kerran, aina.
Väänänen, Karalahti, Karlsson... Kovien pelureiden vierellä on Eronen saanut pelata. Toivottavasti lähtee P-Amerikkaan.

Ymmärrän kyllä jos kiukkupäissään tämmöstä kirjottaa, mutta onhan se aika selviö jo että aika moni pelaaja, joka ei KHL-Jokereihin sopparia saa, ja ovat kenties perheellisiä yms. muut henkilökohtaiset syyt miksi ei ulkomaille tai Kehää pidemmäs halua lähteä, kallistuu vaakakupissa aina paljon Bluesin ja HIFK:n sopimustarjoukset. Varsinkin jos ne ovat taloudellisesti houkuttavia. En nyt väitä että Ertsillä muksuja olisi (?), ikääkin suht vähän eli ulkomaatkin varmaan kiinnostaa, mutta enään en näe syytä sille, miksi Jokereista julleihin siirtyvä pelaaja ei olisi meille enään tervetullut. Kasvattajaliigakin ja kaikkea.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ymmärrän kyllä jos kiukkupäissään tämmöstä kirjottaa, mutta onhan se aika selviö jo että aika moni pelaaja, joka ei KHL-Jokereihin sopparia saa, ja ovat kenties perheellisiä yms. muut henkilökohtaiset syyt miksi ei ulkomaille tai Kehää pidemmäs halua lähteä, kallistuu vaakakupissa aina paljon Bluesin ja HIFK:n sopimustarjoukset. Varsinkin jos ne ovat taloudellisesti houkuttavia.

Ymmärrän mä tosi hyvin ainoon kerran, kerran vielä ajatuksen. Hemmetin pahalta tuntuisi, jos Ertsille ei sopparia riitä KHL-turneelle. Mulle ollut aina Eronen semmoinen omapoika, jonka kehitystä on ollut kiva katsella. Varsinkin Kungenin rinnalla liike ja itseluottamus oli upeata katseltavaa. Pahasti kivistää, jos T Eronen pelaa ensi kaudella tuossa Hadankan kulmilla.

Jos pelaa Nordiksella, niin onnea sinne! Seuraan uraa silti. Pakko kävästä katsomassa peliä sielläkin hallissa.

-duud-
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Mitä sitten Erosen huhuttuun jullisoppariin tulee, niin tottakai se vituttaa jos oma kasvatti menee naapuriin, mutta minkäs teet jos ei mahdu ensi kauden joukkueeseen.

Ja joku vitun Näkyvä tai Ohtamaa mahtuisi, mahtavaa logiikkaa? Eronen on siellä EHT-tason lähellä pyörivä nuori hyökkäävä pakki joka on vielä oma kasvatti niin tämmöinen pelaaja ei muka olisi sellainen joka mahtuu ensi kauden joukkueen kuvioihin. Mitä helvettiä? Jos Eronen ei mahdu ensi kauden joukkueen kuvioihin niin meidän ensi kauden pakiston on oltava helvetin kova ja siellä ei silloin mitkään Näkyvät ja Ohtamaat pitäisi pyöriä edes huhutasolla. Jos Eronen pelaa ensi kaudella naapurissa ja meillä pelaa silloin joku Näkyvä ja Ohtamaa niin kyseenalaistan vahvasti sen joukkueen arvot ja onko se edustavinaan Jokereita.
 

MiksuMan

Jäsen
Nämä "dynastia" kirjoitukset otsikoiden perässä pitäisi poistaa välittömästi. Jokereiden dynastiaa ei koskaan ollut eikä tullut.

Toivottavasti Eronen pelaa ja on kunnossa. Häntä tarvitaan.
 

faro

Jäsen
Ja joku vitun Näkyvä tai Ohtamaa mahtuisi, mahtavaa logiikkaa? Eronen on siellä EHT-tason lähellä pyörivä nuori hyökkäävä pakki joka on vielä oma kasvatti niin tämmöinen pelaaja ei muka olisi sellainen joka mahtuu ensi kauden joukkueen kuvioihin. Mitä helvettiä?

Niin, taas voisi kysyä, että kuinka monta pelaajaa Jokerit on julkistanut? Itse en ole ainakaan mitään vielä nähnyt. Sen takia kirjoitinkin että minkäs teet jos Ertsi ei mahdu joukkueeseen. Siitä samaa mieltä, että Eronen pesee jonkun Näkyvän vertailussa, mutta kun en tiedä minkälaistsa pakistoa Kurri on kokoamassa niin en osaa sanoa mahtuuko Ertsi joukkueeseen.

Niin kuin toisessa ketjussa jo sanoin, olen iloinen mikäli Ertsi nähdään ensi kaudella Jokereissa ja vielä iloisempi jos hän ottaisi ne viimeiset kehitysaskeleet kohti huippua.
 

syndi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, HJK-Hockey, NHL
Nämä "dynastia" kirjoitukset otsikoiden perässä pitäisi poistaa välittömästi. Jokereiden dynastiaa ei koskaan ollut eikä tullut.

Toivottavasti Eronen pelaa ja on kunnossa. Häntä tarvitaan.

Kannattajien suru-dynastia on jatkunut jo vuodesta 2002, jos ihan tarkkoja ollaan ;)

Eronen pitäisi mahtua KHL-joukkueeseen kaiken järjen mukaan. Onhan hän todistanut moneen otteeseen mitä hänen tasonsa kiekollisena puolustajana voi olla. Noita iltapäivälehtien huuteluja ei kannata kuunnella. Antaa räksyttää.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tyhmän virheen tekee Jokerit, jos eivät yritä pitää Erosta joukkueessa ensi kaudelle. Ja en uskokaan että homma noin Penailun/Masailun merkeissä menee, vaan keskusteluja on varmasti käyty jatkosta. Mutta tässä voi hyvin olla sellainen pyhä yksinkertaisuus menossa, että Erosta ei kiinnosta tuo KHL-kuvio, tai että Jokerit&Eronen eivät vaan ole päässeet molempia tyydyttävään sopimukseen.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tyhmän virheen tekee Jokerit

Tuus nyt tänne kertoo, että miten tää oikein menee. Että kun Jokereihin palkataan muutama ifk-ikoni, niin se aiheuttaa uskomattoman ulvonnan ifk-leirissä. Mutta jos ensi vuonna ifk:ssa on suunnilleen kentällisen verran jokeritaustaisia pelaajia skrinnailemassa kentällä valmentajaa myöten, niin se on vain tyhmä virhe? Vittu teidän leirin fanit ja jatkoaikaan kirjoittelevat nimimerkit on kyllä tyhmää porukkaa.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täh, puhuin Erosesta. Ja tarkoitin että mun mielestä on tyhmä virhe Jokereilta, jos eivät halua Erosen tasoisen pelaajan jatkavan joukkueessa ensi kaudella.

Tulit siis tänne provoamaan ja se oli ainoa tarkoituksesi.
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Täh, puhuin Erosesta. Ja tarkoitin että mun mielestä on tyhmä virhe Jokereilta, jos eivät halua Erosen tasoisen pelaajan jatkavan joukkueessa ensi kaudella.

Jos Jokereihin on tulossa esim. Gunderssonia, Lajusta, Lepistöä niin ehkä Eroselle tarjottu rooli ei kohtaa sen kanssa mitä on Erosen omissa kaavailuissa? Tai Jokerit ei anna NHL/AHL-pykälää sopimukseen. Tai Erosella on sopimus?

Uskon, että varmasti Jokerit haluaa pitää Erosen mutta haluaako tarpeeksi.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tulit siis tänne provoamaan ja se oli ainoa tarkoituksesi.

En todellakaan. Juttelin tuossa yhden Jokerifanin kanssa, ja ihmeteltiin molemmat, jos ei Erosen palvelut kiinnosta Jokereita ensi kaudella. Ja laitoin nyt sen kommentin myös tänne. Ei mulla muuta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tyhmän virheen tekee Jokerit, jos eivät yritä pitää Erosta joukkueessa ensi kaudelle.

Varmasti Jokereille sopisi jos motivoinut Eronen suostuisi olemaan KHL-Jokereissa kolmosparissa ilman ylivoima-aikaa ja varalla sitten mm. yvlle kun edestä pakkeja loukkaantuu. Itse olisin Erosen pitänyt ja nostanut kakkospariin mutta nämä paikat on kaiketi jo täytetty. Joidenkin huhujen mukaan jopa ylitäytetty. Mun silmin Eronen on erittäin lahjakas josta saisi osaavassa valmennuksessa (mm. Erkka, Marjamäki, ehkä Törmänen) paljon irti.

Erosen kannalta jos katsoo, kehittyäkseen hän tarvitsee ylivoima-aikaa mielellään ykkösparissa mutta ainakin kakkosparissa. Sitä ei Jokereissa ole tarjolla jos tiedot nimistä pitävät paikkansa. Tällöin Erosen kannattaa jäädä joko Liigaan tai pyrkiä KHL:ään joukkueeseen jossa mahtuu ykkös-/kakkospariin. Siitä sitten NHL:ään aikanaan...

Mä olen sanonut tämän ennenkin: hyviä pelaajia jää ulos KHL-Jokereista ja se on erinomaista jos he löytävät kykyjään vastaavan työpaikan mahdollisimman nopeasti. HIFK:ssa Eronen saattaa lunastaa osakkeen liigan parhaana hyökkäävänä puolustajana.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Täh, puhuin Erosesta. Ja tarkoitin että mun mielestä on tyhmä virhe Jokereilta, jos eivät halua Erosen tasoisen pelaajan jatkavan joukkueessa ensi kaudella.

Perusteletko mitä käyttöä Erosella on KHL:ssä?

Oma kantani on, että Ertsillä ei ole mitään käyttöä kohelissa. Liigassa pelannut pakkiparina Karalahden, Karlssonin ja Väänäsen kanssa ja silti se jokin puuttuu pelaamisesta edelleen. Liian pehmeä, ehkä jopa liian laiska.

Miettikää Erosen ensimmäisen maajoukkuetauon jälkeisiä otteita Jokereissa. En usko kovinkaan monen olevan sitä mieltä, että KHL:ssä pahemmin juhlittaisiin..Siinä ja siinä ansaitseeko paikkaansa edes liigan pelaavassa kokoonpanossa tällä hetkellä Jokereisssa. Valitettavasti.

Erosen hyökkäyspään osaaminen ei ole niin kovalla tasolla, että se antaisi anteeksi omanpään koomailut. Kyseessä on lisäksi uskomattoman ailahteleva pelaaja, joka syyllistyy usein ihmeellisiin aivopieruihin kiekollisissa ratkaisuissaan, kiekottomasta pelaamisesta puhumattakaan.

Ja älkää nyt ymmärtäkö väärin. Eronen on hyvä pelaaja liigaan, jolla on hyvä luistelutekniikka ja muutenkin ominaisuudet kohdallaan. Se jokin pelaamisesta kuitenkin puuttuu, joten isoa ja ennenkaikkea pysyvää tasonnostoa on odotettu turhaan jo useamman vuoden ajan, turhaan.
 

Ice raven

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Liverpool
Erosen hyökkäyspään osaaminen ei ole niin kovalla tasolla, että se antaisi anteeksi omanpään koomailut. Kyseessä on lisäksi uskomattoman ailahteleva pelaaja, joka syyllistyy usein ihmeellisiin aivopieruihin kiekollisissa ratkaisuissaan, kiekottomasta pelaamisesta puhumattakaan.

Enemmän kyseiset sanavat osuvat kyllä pelaajaan Lindell #63
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Enemmän kyseiset sanavat osuvat kyllä pelaajaan Lindell #63

Täysin samaa mieltä. Jos Eronen on kunnossa, saisi luvan korvata vielä kehitysvaiheessa olevan "peura luistimilla"-tyyppisen Lindellin.
 

Bremberg#19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tampa Bay
Enemmän kyseiset sanavat osuvat kyllä pelaajaan Lindell #63

Se on täysin totta. Ei kuulu kyseinen herra allekirjoittaneenkaan suosikkeihin.

Erosella on kuitenkin ikää enemmän ja jo monta kautta pitänyt ottaa askeleita eteenpäin. Ei ole näkynyt. Lindell on sentään vasta taipaleensa alussa, eikä voida hänen kohdallaan vielä tehdä tuomiota siitä mille tasolle potentiaali lopulta realisoituu.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Lindell on sentään vasta taipaleensa alussa, eikä voida hänen kohdallaan vielä tehdä tuomiota siitä mille tasolle potentiaali lopulta realisoituu.

Lindell on sentään ottanut selviä kehitysaskelia ihan jo tämänkin kauden aikana. En edelleenkään muista hänen tehneen hirveän pahoja hasardeja nuorten kisojen jälkeen.

Mieluummin näkisin Erosen ottavan Peltolan paikan kokoonpanossa.
 

SilkySmooth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Arsenal FC
Eronen on selkeä parannus Lindelliin verrattuna nykyrosterissa, mutta kyllähän tuo Ice Ravenin lainaama kohta pätee Eroseen nimenomaan KHL:n ja P-Amerikan suhteen. Erosen vahvuudet eivät vain yksinkertaisesti taida olla riittäviä paikkaamaan kaverin heikkouksia, kun mennään astetta kovemmalle tasolle.

Mieluusti olisin nähnyt #21:ltä tällä kaudella sen kehitysaskeleen, joka olisi KHL-Jokereihin asti kantanut. Alkukaudella näytti hyvältä, mutta loukkaantumisen jälkeen Erosen peli on kieltämättä ollut enemmän tai vähemmän sitä samaa vanhaa puolivillaista koomailua.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Varmasti Jokereille sopisi jos motivoinut Eronen suostuisi olemaan KHL-Jokereissa kolmosparissa ilman ylivoima-aikaa ja varalla sitten mm. yvlle kun edestä pakkeja loukkaantuu. Itse olisin Erosen pitänyt ja nostanut kakkospariin mutta nämä paikat on kaiketi jo täytetty. Joidenkin huhujen mukaan jopa ylitäytetty. Mun silmin Eronen on erittäin lahjakas josta saisi osaavassa valmennuksessa (mm. Erkka, Marjamäki, ehkä Törmänen) paljon irti.

Jos mä olisin Erkan asemassa, niin olisin vaatinut johdolta Eroselle hyvän pahvin KHL:ään, ja pistänyt 2. tai 3. pariin. Erosella on kaikki edellytykset tulla huippupakiksi, ja pientä masailun menoa on ilmassa, jos kuvitellaan että Erosen kehityskaari oli nyt tässä. Tällä hetkellä hän on EHT tasoa (jos sitä nimitystä nyt kannattaa edes käyttää), ja arvaukseni on että pelaa NHL:ssä parin vuoden päästä. Ainakin menee kokeilemaan.

Perusteletko mitä käyttöä Erosella on KHL:ssä?

Oma kantani on, että Ertsillä ei ole mitään käyttöä kohelissa. Liigassa pelannut pakkiparina Karalahden, Karlssonin ja Väänäsen kanssa ja silti se jokin puuttuu pelaamisesta edelleen. Liian pehmeä, ehkä jopa liian laiska.

Meillä vaikuttaa olevan hieman erilaiset näkemykset, mutta sehän on ihan sallittua täällä.

Mun perustelut tossa ylempänä. Mitään siitä poistamatta... mutta aika paljon siihen voisi lisätä kyllä :)
 

S Gagnon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit, Rangers FC, HJK
Jotkut tuntuvat olevan heti varpaallaan kun naapuri heittää saman mielipiteen kun aikaisemmin skriivailtu tässä osiossa. Relatkaa nyt vähän. Doupilla on yleensä ihan hyviä pohdintoja.

Mut Erosesta, niin itsekin siinä uskossa että vammasta on kyse. Jatkosopimuksesta puheen ollen, niin jaksan epäillä ettei mahdollisen jatkosopparin puuttuminen vaikuttaisi peluuttamiseen. Varsinkin kun Valtonen ja ilmeisesti Nupekin lähtevät kauden jälkeen.

Itse näkisin mielelläni Ertsin jatkavan meillä.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Minusta koko tämä kauden aikana käyty keskustelu Erosen ympärillä on ollut absurdia. Minä pidin ainakin heti KHL-julkistuksen jälkeen selvänä, että Eronen on Väänäsen ohella se pakki, jonka kanssa ensimmäisenä rustataan jatkosopimus. Jokerikasvatti, EHT-tason pakki, nuori ja kehityspotentiaalia omaava pelaaja sekä ilmeisestikin halua kehittyä NHL:ään ja arvokisatason pelaajaksi. Juuri tuollaisia pelaajiahan Jokerit tässä tilanteessa tarvitsee. Ja siirto KHL:ään olisi oiva kehitysaskel myös Ertsin uralla ennen mahdollista Pohjois-Amerikan reissua tai siirtoa johonkin KHL:n huippuseuraan. Täten tuntuu melko uskomattomalta jos hän ensi kaudella skrinnailee HIFK:ssa. Joko Jokerien toimistolla on tehty täydellinen emämunaus tai Erosen motiivit ovat todella erikoiset.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös