Mainos

Tasokkain futisliiga?....

• 2 344
  • 32

Missä maassa on tasokkain jalkapalloliiga?....

• Englanti

Ääniä: 55 40,7%
  • Espanja

Ääniä: 49 36,3%
  • Italia

Ääniä: 19 14,1%
  • Saksa

Ääniä: 7 5,2%
  • Joku muu, mikä?....

Ääniä: 5 3,7%

• Äänestäjiä
    135

ruoto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Real Madrid,Skellefteå AIK
Espanja ehdottomasti! Harmi vain ettei La Ligan näkyvyys täällä pohjolassa ei ole kovin suurta..

Damien

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja suomen maajoukkueet.
Espanja on kaukana omassa eliitissään. Real Madrid, Barcelona (pärjää eurokentillä), Valencia, Deportivo... varmasti moni muukin espanjalaisseura pärjäisi eurokentillä.

Englannin johtajaseurassa pelaa 2 kaatumatautista avauksessa (piski ja mikkihiiri) ja keskikenttä täynnä puujalkoja. Arsenal pelasi alkukaudesta jämämiehillä tuloksellista huippufutista mutta avainpelaajien tervehdyttyä syöksynyt alas. Manu on tulossa mutta auttamattomasti jäänyt poolin kyydistä.

ITaliaa ja saksaa en voi oikeastaan arvostella muutenkun että italian jalkapalloa ei helposti viitsi katsoa tottin ja pippon/jen takia.

Matwee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Liverpool FC, Suomen maajoukkueet
Missä maassa on tasokkain jalkapalloliiga?....

Kysymyshän kuului näin. Oma vastaukseni on ehdottomasti La Liga. Tämä onkin jo perusteltu hyvin aikaisemmin mm. HN:n toimesta seuravalla tavalla:

"Parhaat pelaajat, parhaat joukkueet, paras euromenestys, viihdyttävä pelityyli."

Kysymyshän ei kuulunut millään seuraavista tavoista: "Missä pelataan rehdeintä peliä? Missä on vähiten uikittavia kaatujia? Missä liigassa pelataan vanhaa kunnon futista?"

Joten Englannin liigan TASON paremmutta on turha yrittää perustella millään noista edellämainituista.

Niin. Viihdyttävimpänä ja jännittävimpänä liigana minä kuitenkin pidän Premier Leaguea. Jostain syystä brittiliiga on aina saanut sympatiani ja olen kannattanut Liverpoolin joukkuetta noin 10 vuoden vanhasta. Mutta siitä huolimata mulla ei kyllä riitä kantti sano että Premier olisi TASOKKAAMPI kuin La Liga. Tasolla mitattuna Italian liiga ja Englannin liiga painii min mielestä aikalailla samassa sarjassa.

Täältä tähän.

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Miten ihmeessä kalinafutisliiga on saatu ykköseksi?

Ai niin, Ylen ansiokkaalla aivopesulla.

Jos aikanaan YLe olisikin näyttänyt oikeata jalkapalloa Suomessa saattaisi olla jalkapallokulttuuria mutta toisin kävi.

Niin ja vastaus....hmm vaikea sanoa, en heti nyt pistäisi Primeraa ykköseksi koska tasoerot muutaman käkijoukkueen ja pohjasakan välillä ovat kovat. Noh sanotaan kuitenkin Serie-A koska sanoisin että sieltä löytyy useampia huippujoukkueita vaikka ehkä Primeran joukkueet ovat parempia.

Aksu

Jäsen
En osaa sanoa. Arviointi perustuu minulla liikaa huippujoukkueiden tekemisiin, joka ei toki kerro itse sarjoista puoliakaan. Espanjassa on huippuyksilöitä. Keskitason ja häntäpään seuroista en tiedä. Italian liigaa en ole muutamaan vuoteen peliäkään nähnyt, joten siitä en yksilöiden ja nimijoukkueiden ulkopuolella tiedä. Brittifutis kiinnostaa eniten, ehkä perinteiden takia. Vanha kunnon taistelufutis höystettynä muutamalla taiturilla on ilotulitusta mielelle. Elikäs äänestän sitä.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti varjo
Miten ihmeessä kalinafutisliiga on saatu ykköseksi?

Ai niin, Ylen ansiokkaalla aivopesulla.

Jos aikanaan YLe olisikin näyttänyt oikeata jalkapalloa Suomessa saattaisi olla jalkapallokulttuuria mutta toisin kävi.

Hmm.. tästä olisi mukava kuulla sitten perusteluja. Minkä vuoksi englantilaisen jalkapallon näyttäminen on estänyt jalkapallokulttuurin muodostumisen Suomeen? Jalkapalloa on pelattu jo reilut sata vuotta maailmalla, kauanko Suomessa on näytetty brittifutista? 60-luvulta? Mitenköhän lauantaisen pelin näyttäminen on siis vaikuttanut suomalaiseen jalkapallokulttuurin tai siihen, että sitä ei ole kehittynyt? (se, että onko Suomessa jalkapallokulttuuria on jo toinen kysymys, mutta lähden tuon sinun väitteesi pohjalta, että sitä ei ole).

Itse äänestin muuten saksalaista bundesliigaa, sillä se minua eniten noista sarjoista kiinnostaa ja sitä tulee seurattua melko tiiviisti. Tuskin se kuitenkaan noista kova tasoisin on. On kuitenkin melkoisen mahdotonta mitata sitä, mikä sarja on kovin, sillä miten sitä edes voi mitata? Sillä, mikä joukkue voittaa Mestarien liigan? Entäs sitten sarjan häntäpäiden joukkueiden vaikutus liigan kovuuteen jne.

Timi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit - Schalke 04
Viestin lähetti varjo
Timi:

Jalkapallokulttuuri on eri asia kuin _jalkapallo_kulttuuri.

Eli väännäpäs minulle rautalangasta mitä tarkoitat, kun ei oikein mene jakeluun ja mielelläni kuulisin myös vastaukset siihen, miten brittifutiksen lauantaipelien näyttäminen on vaikuttanut tähän kulttuuriin Suomessa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy