Tarvitsetko syyn ryypätä?

  • 1 805
  • 34

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vappu-ketjussa monet tuntuvat ajattelevan, että onpahan vain yksi turha juhla jolloin voi ryypätä.

Itse ainakin dokaan silloin, kun silta tuntuu ja se on mahdollista. Eli jos seuraavana päivänä ei ole menoa tms. Ei tarvitse kalenterista katsoa milloin "saa" ottaa viinaa. Jos maistuu, niin ottaa, jos ei, niin sitten ei.

Tämän iltapäivän tentti on siirretty, joten varmaankin joutuu terassille vääntäytymään...
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ei kai siihen nyt mitään syytä tarvitse. Ottaa voi silloin kun itsestä siltä tuntuu. Jos kuitenkin joku ihmettelee, miksi pitää juuri nyt juopotella, niin kyllä mä siihen sitten tarvittaessa syyn nopeasti keksin.
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tarvitsen

Mä en dokaa koskan ilman pätevää syytä. Yleisin syy on yksinkertainen: tekee mieli olla kännissä.

Mutta koskaan en ole dokannut ilman syytä.
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Esimerkiksi jauhelihapaketin syntymäpäivä on ihan hyvä syy juhlia... Jauhiksen voi myös viedä vaikka saunomaan ja uimaan, tykkää siitä.

Ei sitä oikeasti mitään syytä tarvitse, mutta on se ihan hauska juhlistaa jotain pitämällä hauskaa ja nauttimalla hieman virvokkeita.
 

bigZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tarvitse ryyppämiseen mitään syytä.
Esim. vappuna ja muina ns. "pakko ryyppäys päivinä" tulee ryypättyä vaikka ei mieli tekisi. Ryyppään silloin kun tekee mieli, eli yleensä perjantaisin. Ryyppään koska haluan känniin, taitaa olla yleisin syy :)
 

Karrmaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Flyers, Lazio, Liverpool
Ei todellakaan tarvitse syytä kupittamiseen. Nyt on taas se aika vuodesta kun arska näyttää kaikkensa ja mikään ei tunnu palkitsevammalta kuin kylmä olut jossain aurinkoisella terassilla.
Monesti on käynyt niin, ainakin minulle, että jos huomaa, että huomenna ei ole velvoitteita aamusella minnekkään suuntaan, tulee lähdettyä ottamaan suht reilulla kädellä biisonia..
 

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
vähän riippuu

Siis mikä on ryyppäämistä? Jos se määritellään erinäisten liemien tai kakun* nauttimiseksi siten, että toiminta vahingoittaa seuraavan aamun/päivän olotilaa ja suorituskykyä, niin siinä tapauksessa tarvitsen. Standardi seurusteluhumalan hankkimiseen en syytä tarvitse. Jos känniä sitten sattumalta tulee kaverien kanssa syvennettyä on syitä alkuillasta varmasti ollut esillä jo useita.

*) miten niin kakun? No, kun olen tavannut umpijuopuneen ihmisen, joka vannoi, ettei ole juonut mitään. Tottahan hän puhui, kun selvisi, että kossustakin (ja appelsiinilohkoista) saa kakun, jos käyttää rittävästi liivatetta. Juu aivan oikein, kyseessä oli teekkari ja silloin oli Wappu
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
En harrasta ryyppäämistä, hyvien juomien maistelua kylläkin. Aikansa kutakin ja nykyään alkomaholin käyttö on muuttunut aikaisemmasta hyvinkin kosteasta elämästä huomattavasti laatutietoisemmaksi läträämiseksi.

Tärkeintä ei suinkaan ole määrä vaan laatu ja hyvä seura, jossa niistä juomista voi nauttia kenenkään tarvitsematta seuraavana päivänä hävetä tekemisiään tai sanomisiaan. Syyksi käyttöön riittää, että tarvittaessa kumisaapasparin syntymäpäivä ja toisaalta isoissakin juhlissa voin toimia tarvittaessa kuskina.
 

pest

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Vappu on erinomainen syy olla juomatta. Paikat ovat täynnä ja liikkeellä on liikaa juuri näitä 'juon juhannuksena, uutenavuotena ja vappuna' tyyppejä. Lisäksi moni ravintola nostaa sisäänpääsymaksuja tällä samalla verukkeella.

Muuten juon silloin kun huvittaa, eli usein.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Tarvitsenko syyn ryypätä?

Ei, en todellakaan tarvitse syytä ryypätä, itse asiassa mikään syy ei ole tarpeeksi hyvä syy ryyppäämiselle, minun mielestä. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä ettenkö voisi nauttia hyvästä viinista tms. hyvässä seurassa tai ottaa silloin tällöin paria siideriä "sopeutuakseni" joukkoon, mutta toivottavasti minun ei enää kuunaan tarvitse ryypätä tai hukuttaa itseäni alkoholiin.

Liiallisesta alkomahoolista ja ryypiskelystä ei ole muuta kuin huonoja muistoja, sellaisia jotka haluaisin unohtaa mieluiten kokonaan, mutta toisaalta hyvä, että ne muistaa niin eipähän tule syyllistyttyä uudelleen samoihin virheisiin.

Jotta en repsahtaisi saarnaamaan päätän tämän tuherroksen tähän.

vlad#16
 

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
Ei siihen kyllä aina mitään erityistä syytä tartte. Riittää joku pienimuotoinen tapahtuma, tai mökki-ilta tai joku, missä nyt vaan yleensä jotain tuttavia liikkuu. Niinno, onhan se tapahtumakin tietysti yksi syy kaataa. Jossain tienposkessa ryyppääminen jotenkin tuntuu vähän turhalta.. palella siellä ja muuta.. gr8.
 

tsei_tsei

Jäsen
No eipä sitä syytä tarvita. Yleensä menee tunnepohjalta. Toki joskus on jo etukäteen sovittuja ryyppyreissuja. Useimmiten noillakin tulee kuitenkin juotua ihan vapaaehtoisesti. Juhannus, vappu ja uusivuosi ei kuitenkaan ole meikäläisen suosikkeja dokauspäivissä. Liikaa jengiä ja jotenkin muutenkin sellanen pakottava fiilis.
 

JokeriJätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ylösnoussut
Viestin lähetti vlad
Tarvitsenko syyn ryypätä?



Liiallisesta alkomahoolista ja ryypiskelystä ei ole muuta kuin huonoja muistoja, sellaisia jotka haluaisin unohtaa mieluiten kokonaan, mutta toisaalta hyvä, että ne muistaa niin eipähän tule syyllistyttyä uudelleen samoihin virheisiin.


vlad#16

Viittaat ilmeisesti moraaliseen krapulaan... Tottahan tuo on, mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä voin sanoa että kännissä ainakin itsellä tulee tehtyä samoja virheitä ainavaan ja uudestaan...
Ja vastaus varsinaiseen kysymykseen: En tarvitse syytä! Ryyppään kun huvittaa, mutta hyvin harvoin yksin. Ainakin minä tarvitsen ryyppykaverin/kavereita. (Ja meidän porukassa niitä ei todellakaan ole vaikea löytää.)
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Vaput, juhannukset sun muut amatööribileet. Enemmän asennetta on esim. juoda viinaa, kun on viikon viimeinen tiistai tai vastaava;) . Kyllä se syy aina löytyy.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
En.

Pikainen humaltuminen lienee yleensä ainoa motiivi vetää huppu himmeäksi. Eli ei siihen mitään syitä tarvita. Cheers! :p
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei vaan tarvitsen syyn olla ryyppäämättä...
 

Diamond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Phoenix Coyotes, Liverpool, TPV, Haka
Silloin kun vielä join alkoholia niin ei ryyppäämiseen mitään syytä tarvinnut. Lärvit vedin silloin kun huvitti. Jos jonain juhlapäivänä ei huvittanut niin sit jätin ryyppäämättä.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tarvitsen syyn. Tosin syyn ei tarvitse olla edes hyvä. Sopivia syitä ovat:

1. Wappu tms. kansallinen dokauspäivä
2. Opiskelijabileet
3. Tenttijakson päättyminen
4. Kavereiden kanssa päätetään lähteä baariin

Silloin, jos ilman syytä ryyppää, kannattaa lähteä AA-klinikalle.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Sinänsä syytä ei tarvitse, ryyppään juhlapäivinä ja arkena yhtä lailla. Juhlapäivät ovat siitä mukavia, että porukkaa on aina liikkeellä. Vähän liikaakin, mutta parempi sekin kuin ryypätä tyhjässä baarissa.
 

Wolves

Jäsen
Harrastusten takia en tuota jaloa taitoa pääse käyttämään niin usein kun haluaisin. Tosin niin kauan kun kalenterissa on vapaata niin en tarvitse syytä ryyppäämiseen. Jos kalenterissa on jotain, niin saa olla hyvä syy, että ratkean ryyppäämään.
 
Suosikkijoukkue
TPS, LFC, FCB, Sens
Mulle riittää syyksi mainiosti se, että tuntuu siltä. Ei sitä sen enempää yleensä tarvitse kenellekään, edes avovaimolle, perustella. Ja näin off seasonina sitä tuleekin kipattua ihan kiitettävästi.

Vappua monet valittavat pakkojuhlintapäiväksi, muttaeipä tuo ole mua koskaan haitannut. Vihoviimeinen idea tosin vappuna, uutena vuotena, tms. koittaa mennä ravintolaan/yökerhoon. Nuorempana vielä vetelehtiessä vanhempien riesana oli joskus pakko hakeutua baariin, kun ei kellään ollut mitään mestaa, mutta nykyään on aina mahdollisuus juhlistaa milloin mitäkin aihetta jonkun kotona. Oma tupa, oma lupa nähkääs. Asiallisia vaihtoehtoja baareille ovat myös ainejärjestöjen kerhotilat tai ns. salakapakat.

Vaimoke jossain määrin koittaa rajoittaa ryypiskeyäni, koska on itse nk. kohtuukäyttäjä. Siinä välillä onnistuukin, sillä ei sitä nalkutusta mielellään kuuntele; aina ei palaute maistu vaikka viina maistuisikin. Toisaalta on terveyden kannalta varsin hyvä, ettei ihan kaikkiin juhliin uskalla mennä. :)
 

parkhurst

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä tarvitsen. Mikään syy tosin ei ole siihen tarpeeksi hyvä. Joten siksi en ryyppää.

Yksinkertaista. :confused:
 

Salkkis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ass@ Pori
Tarvitsen syyn

Enkä ymmärrä nykynuorison ihannoimaa rappiolinjaa jossa juodaan ihan vaan huvikseen persekännit joka viikonloppu, vielä vähemmän ymmärrän opiskelijoita jotka kännää viikollakin, missä on Suomen tulevisuus?


näyttää pihalla paistavan terassiaurinko täysillä taidan mennä parille (muutamalle) kaljalle.
 

tonderi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Helposti sitä keksii syyn ryypätä mutta vaikeampaa on keksiä syy olla ryyppäämättä. Itse olen ollut 1,5 vuotta ryyppäämättä koska sattuu liian usein kohdalle se "rähinä viina"pullo ja aamulla on niin tajuton kankkunen että oksat pois.:p
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös