Ohhoh!
Melkein aivoissa niksahti, kun NHL-kuvioista itselleni noinkin tuttu nimi uutisoitiin Jokereihin... Kaksi maailmaa sekoittui toisiinsa tjsp. Itse olen useamman vuoden ajan seurannut varsin aktiivisesti Montrealin touhuja - pelejä olen tosin nähnyt valitettavan vähän, eli ao. kommentit perustuvat valtaosin toisen käden tietoon. Lisäksi korostan, että kaikki tämä koskee Dagenaisia NHL-pelaajana, sitä, miten mies pärjää SM-liigassa, en osaa lainkaan ennustaa.
Montreal-fanien suhteellisen laaja konsensus Dagenaisista:
- Isokokoinen, mutta pehmeä, ei käytä kokoaan ainakaan fyysiseen peliin (vielä kerran siis, käytetään NHL-mittareita).
- Hidas luistimilla (monen mielestä liian hidas änäriin, varsinkin hitaahkon Ribeiron kanssa), mutta omaa loistavan laukauksen, jota myös käyttää usein ja tehokkaasti.
- Tehokas ja varma maalintekijä.
- Jostain syystä ei Montrealissa oikein koskaan onnistunut missään muualla kuin Ribeiron vierellä. Taisivat nousta alasarjoistakin aikanaan yhdessä?
- Ei missään vaiheessa fanien kovin suuressa suosiossa, edes paljon maaleja tehdessään. Olisiko sitten sellainen tyyppi, että näyttää vain surffailevan, mutta heittää sen maalin tai pari. Kuullun perustella vaikea uskoa, että mikään suuri pelillinen johtaja, rakentaja tai sytyttäjä olisi Suomessakaan.
- Montrealissa ei ole kaivattu - paitsi rankkareissa, niissä mies taisi olla melkoinen kone pitkälti laukauksensa tähden.
Jotenkin oudosti ja täysin järjenvastaisesti itselläni on verkkokalvolla oikein elävä kuva Dagenaisista isona ja ilkeännäköisenä mutta laiskana fleguna, joka on pahisten jengissä hyvien Suurta Johtajaa, Kuningas Sakua vastaan. Tämä on täysin tuulesta (ja ehkä eri keskustelupalstoilta) temmattu päähänpinttymä - ties vaikka mies olisi todellisuudessa hyväkin joukkuepelaaja ja kaunis poika.
Kiinnostavaa!