Tappio tuli - mikä oli reaktiosi?

  • 8 389
  • 89

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tokaisin vain spontaanisti että "Vittu". Muutama sekunti tämän jälkeen vaihdoin kanavaa ja katsoin loppuun Salkkarit kolmoselta. Sitten Jatkoajan vitutusketjuun lyhyt tunteenpurkausviesti. Vähän iltapalaa ja sitten menin nukkumaan. Elämässä on paljon muutakin kuin jääkiekko. Onneksi.
 

Mahtiankka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Anaheim Ducks, Luleå HF
Ei oikeastaan pientäkään vitutusta, koska...

...Kanada on muutenkin minun suosikkilistoillani samalla viivalla Suomen kanssa, aina olen Kanadaa kannattanut, tänä vuonna varsinkin, koska valmennusvastuussa Anaheimin Babcock.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Mä itkin !

Mä itkin ! Sitten mä otin mun Kummit Teemu - Nallen esiin ja kuuntelin Ressu Redfordin Teemulle omistaman " Hei älä mee tai viet multa kaiken " kappaleen. Itkin vähän lisää ja halasin vaan Teemu Nallea . Mikään ei auta ! Ei edes Meiju Suvaksen uusi levy.
Mun elämä meni ihan riekaleiksi. Mun käy niin sääliksi sitä veskaria , sitä Nörtti - Norttia , vai kauheeta . Sitten vielä itkin noiden ikitsempparien ja taitopelaajien perään Pirnes , Rintanen , Pieretä ja ketä niitä olikaan. Sitten toi Suomen jengin tyhmin mies , toi Niinimaa , vielä kentällä matsin jälkeen hillui ja taputellen onnitteli noita sika - kanadalaisia. Mä vaan itken ............
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Muutama kiukkuinen puhelu ja tekstiviesti kaveripiirissä. Haukuttiin Noronen ja yleensäkin suomalaisten henkinen kantti aina tiukoissa peleissä. Kirottiin Kanada alimpaan helvettiin kun ne syöttää aina paskaa Suomelle vaikka kisoissa aiemmin Suomi olisi pelannut paremmin.

Nyt kuukauden tauko penkkiurheilun suhteen ja seuraavan kerran hyvä asento nojatuolista urheilun merkeissä about viiden viikon päästä kun EM-jalkapallo alkaa.

Siinäpähän Slovakia ja Ruotsi nyhjäävät rauhassa finaalissa 0-0 peliä 80 minuuttia, ratkokoon rankkareilla kumpi on mestari.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Viestin lähetti 1900
Huomasin Kiribatin voittaneen Vanuatun uppopallossa 13-7. Se aiheutti yhtä jykevät reaktiot kuin Suomen tappio. Ja kumpaakin ottelua tuli seurattua yhtä intensiivisesti.
No melkoista sekoilua se on sielläkin ollut, jos tuollainen lopputulos on aikaansaatu. Meitä kaikkia muuten kiinnostaa, ettei sinua kiinnosta. Siksi olemme tyytyväisiä siitä, että olet muistanut kertoa useampaan kertaan, ettei sinua kiinnosta. Tiedonjanomme on siis tyydytetty.

Haastajana tuohon peliin lähdettiin, joten suuria toiveita ei ollut. Ensimmäisen erän jälkeen oli fiilis, että tästä saattaa tulla ihan hyvä tulos. Ikävimmät vibat tuli koettua Norosen näytettyä, että täältä pesee, joten niitin tullessa ei enää tuntunut oikein miltään. Lähdin parin kaverin kanssa ottamaan oluet Norosen kunniaksi.
 

#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,Datsjuk, VPeltonen,Liverpool, RealMadrid
en syttynyt koko kisojen aikana ja nyt ei enää tarvitsekaan...
näin jälkikäteen ei tunnu leijonien tippuminen edes pahalta,kun muistaakseni viime keväänä Summasen otettua valmennuspestin vastaan kaveri uhmakkaasti julisti palauttavansa Suomen mitalikantaan.Oli helppo uhota Aran leijonien pudottua sekavassa pelissä silloin Ruotsille ja hakea sympatiaa kiekkoväeltä.No nyt Raato näki että ei se niin helppoa ole.Voittoon huippumaata vastaan tarvitaan TÄYDELLINEN peli kaikilta joukkueen pelaajilta.Tuuria Leijonilla kyllä oli Kanada pelissä(2 maalia)riittävästi huipputärkeään peliin.Joka tapauksessa tulos oli sama kuin viime vuonna.Mikään ei ole vuodessa muuttunut. Todellinen voittajatyyppi on hakusessa edelleen.....
Silti uskon ja toivon Leijonien nousevan neljän joukkoon viimeistään vuoden päästä.World Cupissa en kyllä usko niin käyvän.
 

Icepowerman

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Hifk , HPK; KuPs, Zulimanit ...
TAKTINEN OSAAMINEN PUUTTUI

Kanada osasi muuttaa taktiikkaa ottelun aikana Suomi ei.
Uskallus tehdä muutoksi peluuttamiseen. 3 erän loppu ja jatkoaika oli kauheaa katseltavaa. Oikeastaa osasi odottaa millon verkko soi Nortin takana. Aikalisän käyttäminen myös mahdollista.
Ei Kanada niin kova ole, tippuu varmasti seuraavassa pelissä.
Kun verkko soi pettymys , ärtymys , viha , tuska ja armoton kiukku kohtasivat . Televisio sai uuden muodon samoin parvekekukat yms muu jokasattui eteeni !
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Re: TAKTINEN OSAAMINEN PUUTTUI

Viestin lähetti Icepowerman
Kanada osasi muuttaa taktiikkaa ottelun aikana Suomi ei.
Uskallus tehdä muutoksi peluuttamiseen.

Aivan! Milloin suomalainen valmentaja ymmärtää, että kerrasta poikki systeemistä hävinnyt tosiaan lähtee lomalle? Voiton eteen on tehtävä kaikki mahdollinen. Kun jatkoaikaa oli pelattu noin kolme minuuttia, ihmettelin ääneen, että missä se aikalisä on. Pyöritys olisi voitu saada katkeamaan tekemällä muutoksia - tai edes rauhoittumalla hetkeksi aikalisällä.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Surullista sanoa, mutta se oli lähinnä synkeä alistuneisuus - 2-2 -tasoituksesta saakka peli vain tuntui tappion odottelulta, vaikka vielä pari kertaa sen jälkeen johdettiinkin. No, jotenkin sitä tietysti elätteli toivoa, että jos jatkoaika jotenkin selvittäisiin - maaliin en tosiaan uskonut - niin että ehkä sitä voisi hyvällä tuurilla rankkarit voittaa. Ei näissä jatkuvissa ratkaisupeli-tappioissa voi kyllä olla mikään sattuma takana: jotain on vialla, ja itse veikkaan että se on resurssien ja mentaliteetin yhdistelmä.
 

Power

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Jaahas, nyt se jokakeväinen vapunpidennys ja kesäfestareiden alkulämmittely on sitten ohi. Halukkaat voivat jatkaa kaljateltassa ilman screeniä, sääkin suosii.

Näistä geimeistä on mennyt maku jo kauan sitten. Viimeisin maajoukkueen tappio, joka on oikeasti vituttanut, oli kolmen vuoden takainen MM-finaali. Oikeasti vittumaisia jatkoaikatappioita on tullut koettua aiemmin tänä keväänä...

Tämä siis vain omana reaktionani. En millään muotoa halua halventaa niitä, joille tappio otti oikeasti koville.

World Cupista jaksaisi ehkä jo kiinnostuakin.
 

JoeyKocur#26

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Hki Punx
Voi v***u!! V*tun Noronen! Sitten alkoikin jo hymyilyttämään. Ajatukset kääntyivät aika äkkiä illan pääesiintyjään, Bad Religioniin!
Suomi oli koko kisojen jotenkin niin saamaton, että lopputulos oli lopulta varsin odotettu.
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Riisuin Tikkasen paidan, jonka alla oli Litmasen kymppi. Fudiskausi alkoi, vähän yli 5 viikkoa ja nokka kohti Portugalia.
 

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Ensimmäiseksi pääsi isoon ääneen: VITTU PERKELE! (tai VITTU SAATANA!)

Sen jälkeen alkoi lomanvietto. Ei edes hirveästi harmittanut Kärppien mestaruuden ansiosta.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Sanoin: No sinnehän se saatana taas upposi! Suhteellisen tukeva humala teki sen,että ei tuo nyt montaa minuuttia harmittanut.
Ja erittäin tyytyväinen olen myös siitä että yksikään pikku talttahammas EI pysty vinkumaan tätä Aravirran syyksi.
 

IceBreezer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, HIFK, Habs
Lannistunut jo etukäteen

Pakko myöntää, että minuun on tarttunut "Leijona-tauti": olin ennen ottelua varma, että Kanada voittaa, 2-0 tilanteessa olin varma, että Kanada tulee tasoihin toisessa erässä ja jatkoajan alkaessa olin niin varma Kanadan voitosta, etten viitsinyt sitä edes katsoa, vaan kuuntelin sitä viereisestä huoneesta samalla kuin luin tyttärelleni.

Kun vastassa oli joukkue, jolla oli parempi maalivahti, paremmat puolustajat, paremmat hyökkääjät ja täysin taipumaton taistelumieliala niin ei voi mitään. Kanada on kaikilla niillä osa-alueilla jotka Suomella ovat vahvoja vielä vahvempi. Kanada tulee aina olemaan joukkue joka yleensä voittaa Suomen, kun kyseessä on tärkeä ottelu. Se ei tule koskaan muuttumaan. It's their game.

Herää kysymys, miksi minun on kuitenkin pakko seurata Leijonien edesottamuksia intohimoisesti vuodesta ja vuosikymmnestä toiseen? Tietääkö kukaan?
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Viestin lähetti Le Banner
Ja erittäin tyytyväinen olen myös siitä että yksikään pikku talttahammas EI pysty vinkumaan tätä Aravirran syyksi.

Niinpä ! Ja miksi ei nämä " olisi nyt sviddu ottanut edes aikalisän " tilittäjät nyt mussuta mitään ? Nythän Suomen vaihtoaitiossa oli valmentajia lähes yhtä paljon kuin pelaajia. Olisi luullut , että joku olisi hiffannut ottaa aikalisän jatkoerän alussa. No kai niillä oli muuta puuhaa.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Kyllähän se rehellisesti sanottuna vitutti. Jatkoajan alkamisen jälkeen en kyllä enää edes uskonut Suomen voittoon paljoakaan, mutta tappio jatkoajalla on aina ilkeä.

Tilanne vitutti semmoisen puolisen tuntia ja sitten jätin asian. Viime keväinen tappio vitutti huomattavasti pitempään..
 

Grome

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun Canada pääsi vauhtiin ja tuli tasoihin, harmitti varmaan eniten. MM-kisat kun on menettänyt arvostustani, kun on tälläinen jokavuotinen tapahtuma. Niin hyvä, että edes katselin silmät tarkkana jatkoaikaa. Itse asiassa oli aika outo olo Canadan tehtyä maalin..
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Näin koko ottelusta noin kaksi minuuttia, joihin sisältyi myös ratkaisumaali. Hyökkäyksen alkaessa ajattelin, että kylläpä polkee helponnäköisesti Suomen alueelle. Laukauksen jälkeen en oikein ymmärtänyt tilannetta. Mertaranta vasta sai tajuamaan minut, mitä tapahtui. Essolla porukka kirosi ympärillä, itse keskityin hidastuksiin; mistä se oikein meni jne. Ensimmäinen tunne oli harmitus, mutta hidastusten jälkeen jatkoin matkaa kaupan kautta kotiin. Illalla tajusin asian paremmin, kopautin kerran nyrkillä kaapinoveen, puistelin päätäni ja aloin nukkua. Tätähän tämä on, vuosituhannen vaihteen mitalisade on vaihtunut realismiin.

Suurimmat ahdistukset Suomen jääkiekkomaajoukkueen tappioista minulle on aiheutunut 1994 Italian kisojen rankkareiden jälkeen, 1998 Naganon Venäjä-tappion jälkeen ja 1999 finaalin jatkoaikatappion jälkeen. Niissä oli jotenkin tunnetta mukana. Viimevuosina Suomi on ollut epävarma läpi kisojen, näihin tuntemuksiin on pikkuhiljaa tottunut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuli kummallisen tuttu olo. Olikohan ne muutaman vuoden takaiset junnujen mm-kisat, joissa Suomi pelasi jatkoaikaa. JOku venakko lähti omalta alueelta ja koko Suomen viisikko (nyt nelikko) oli ottamasssa miestä vastaan. Silloin vastassa oli neljän linja yhden ollessa kärkikarvaajana, nyt sama kuvio toistui yhdellä karvaajalla ja kolmen linjalla. Aivan identtinen maali. Pakit olisivat helposti voinett pakottaa Heatleyn kulmaan, mutta mieluummine pakiteltiin kohti omaa maalia.

Muutenkin pelin kulku oli aivan samanlainen, tosin silloin tuli maaleja vähemmän. Täydellisestä hallinnasta vajottiin melko passiiviseen peliin. Eilisessä pelissä alettiin varoa ensi kerran jo kymmenen minuutin kohdalle, lienee ennätys.

Vitutti kauheasti Suomen hyökkääjien valuminen kohti omaa maalia, kun paine oli Suomen päädyssä. Kanukkipakit saivat kaikessa rauhassa vedellä mkohti maalia. Ihmettelin myös sitä, että laidassa olevaa kanukkia ei otettu kiinni, vaan kaksi SUomen pelaajaa yritti peittää syöttösuuntia. Eihän siinä ollut mitään järkeä. Pieni vippi kohti sinistä ja taas vartioimattoman pakin pyssy lauloi.

Käsittämättömän huonoa miesvartiointia koko pelin ajan.

Pettymys oli kova. On se vaan kumma, että muitten maitten kärkinimet jaksavat pelata joka toista vaihtoa, kuten Heatley eka maalinsa jälkeen, mutta suomalaiset ovat jo yhden erän jälkeen niin puhki, että on jauhettava tasaisella peluutuksella. MInun silmään ei näkynyt merkkiäkään väsymyksestä missään vaiheessa. Mutta kaipa sitä piti johonkin säästellä.

Vitutti myös Norosen vippaus katsomoon ja siitä tullut yv-maali. Muuten hyväksyin mielessäni muut päästetyt maalit, koska Luongollakin poltteli.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Taisi olla ensimmäinen Suomen peli, jonka katsoin kokonaan. Muita pelejä on tullut katseltua jonkin verran, tosin Ukrainat sun muut skippasin tarkoituksella. Ei oikeastaan ole ollut mitään suurempaa mielenkiintoa kisoja kohtaan, joten eipä tuo tuntunut juuri miltään. Kanada on ollut suosikki pikkupojasta lähtien, joten olin oikeastaan ihan mielissäni, etteivät puukädet päässeet pidemmälle.
 

kymppipaita

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AcOulu, Liverpool, Barca
Tosiasioita: Heatley näytti miksi hänelle maksetaan paremmin kuin esim. Jokiselle.
Noronen näytti miksi hän ei ole Buffalon ykkösmokke.
Kanadan puolustus näytti miksi aina kannattaa ampua ja mielellään kohti maalia.
MM-kisat on jälkiviihdettä liigan jälkeen. Kärppien mestaruuden jälkeen ei oikein jaksanut syttyä näihin kinkereihin. Kauden tavoite oli jo saavutettu. Loppupelejä katson ihan jääkiekon vuoksi ilman suurempia suosikkeja.

Ja sit vielä yks juttu.

Naganon pronssiottelun muistoja meiltä ei voi viedä.
Silloin Kanukkien tähdet Gretzkyineen sai kyytiä. Mutta meilläkin oli silloin mm.Kurri, Tikkanen, Koivu, Lehtinen....
 

topivl

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Suomi ei toisen erän jälkeen vaihtanut maalivahtia, olin aivan varma että turpaan tulee. Olin siis asennoitunut jo tappioon 3 erän alusta, joten lopullinen ratkaisu ei oikeastaan tuntunut miltään.

Joku voisi kutsua minua pessimistiksi, omasta mielestäni olen realisti.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Tulipa katsottua ensimmäinen erä ja toisen erän alku. Sitten jouti ruokakaupaan, jossa ei ollut väenpaljoutta. Kaupan telkkarista tuli todistettua Suomen epäonnistunut maalivahtipeli ja kenttäpelaajien passivoituminen. Loppuikohan Summasen ajokoirilta (tila ja aika pois miehiltä) kunto?
Hyviä maita vastaan Summasen "totaalikiekko" ei purrut. Slovakia ja Ruotsi purkivat raadon luoman keksialueen puolustuksen.
Wa***us oli uskomaton tuli jotenkin "historia" mieleen. Näitä on nähty Moskova, Helsinki, Italia, Lillehammer, Saksa...Nuorna poikana ahdisti Masken Carlssonin maalit, samoin Helsinki ja Mats Sundin...
Eikö meillä ole voittamisen kulttuuria?!
Yhden asian lupasin: en katso enää yhtää maajoukkueen peliä, missä Summanen käskyttää ja leegio siipelijöitä on penkin takana.
Ps. sanotaanpa samat mitä muutkin: voi vit**un huuveri-Noronen. Ensi syksynä WC:ssä Nortti-Noronen ykköskassari ja koko paska voitetaan Suomeen..joo joo ja KalPa on S/M mestari v.2006.
 

kilonkingi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aika tyhjä olo oli tuon jatkoaikamaalin jälkeen siinä oli koko ottelun jännittännyt ja sitten peli on yhtä äkkiä loppu. Osasin sitä kyllä odottaakkin, koska milloin Suomi on arvokisoissa johdon menetettyä noussut takaisin voittajaksi? EI KOSKAAN!!!

Suomalaisten päälle on kyllä kaadettu katkeraa kalkkia monena vuotena ja se kyllä saisi pikku hiljaa loppua, ehkä ensi syksynä World Cupissa se ihme tapahtuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös